Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Perheessä nyt 2.5tdic Pajero, ja vaimo saanut nyt päähänsä että haluaa vaihtaa sen gen 2 bensaan.

Eli viisaammilta joudunkin kysymään, tuossa uudemmassahan on se ss jakis, onko muita etuja?
Rahaa joutuisin tietysti laittamaan väliin, niin siksi kysyn. Onhan se kauniimpi, mutta kannattaako siitä sitten maksaa kun on vuotta vanhempi pihassa.

Eli ton ss jakiksen etu on siis se että pystyy lennossa vaihtaa nelikolle, mutta kertokaahan nyt vielä niistä lukoista, takana ainakin on sähköllä toimiva lukko, edessä ei taida olla?

Jakolaatikon kepistä vaan löytyy 4wdlc merkintä tavallisen 4wd:n lisäksi, eli se lukitsee jotain, mitä?

Ja tietenkin kulutus kiinnostaa myös hieman, meneekö kuinka paljon soppaa, onhan tuossa dieselissäkin verot jotka sitten jäisi pois, mutta jos jatkuvasti saa tankilla olla niin ei kiitos. Onko kellään perstuntumaa kulutuksesta?

Olin myös katsovinani että tehoja olis vaan 140 hummaa, minusta kuullostaa aika pieneltä kolmelitraisesta kutosesta?
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Edessä ei lukkoa, jos joku ei ole jälkikäteen asentanut.
4llc ja 4hlc keskilukko päällä.
Mulla 3.5L bensa kulutus 14-15 litraa ja hummia 208
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Kulutus keskustelua:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6328.0
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

kallekoo sanoi
Perheessä nyt 2.5tdic Pajero, ja vaimo saanut nyt päähänsä että haluaa vaihtaa sen gen 2 bensaan.
Onkos tuo nykyinen pajerosi 1gen vai 2gen? Jos 2gen, niin kyllä pitäisin ennemmin sen. Tai vaihtaisin sen vaikka 2.8tdic-pajeroon. En ole bensa-pajeroa omistanut, mutta minulla oli aiemmin Toyota 4Runner 3.0 V6 ja sen vuoden aikana mitä se minulla oli, totesin että ainakin minun ajoihin sille maistuu bensa vahän turhan reilusti. Siellä 15 litran pinnassa kulutus huiteli vaikka kuinka säästeliäästi yritti ajaa ja puhumattakaan kun kärryn löi perään. Ei silti kyllähän se V6 pirteä mylly on ja maasturiksi reipas kiihtymään esim. ohitustilanteissa ja ihmeen hyvin siinä oli alavääntöäkin offatessa bensakoneeksi. Mahtanee sama päteä V6 pajeroonkin. Mutta silti mieluummin maksan sen diesel-veron kun tuo bensan hintakaan ei mikään kovin alhainen nykyään ole. Jokainenhan ostaa auton tarpeidensa ja mieltymyksen mukaan, mutta harkitsisin silti esim. 2.8tdic -pajeroa. Ainakin minulle tuo 2.8tdic oli positiivinen yllätys ja olen tykästynyt siihen. :peukku
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Paljonko tulee kilometrejä? Vähillä bensa, isommilla diesel.
Itellä 2.8 TD ja onhan se hyvä peli, mutten tykkää ison nelosdieselin (tyhjä)käynnistä. Bensakutonen käy niin tasaisesti ja kauniisti! Mutta nämä on sellaisia asioita, että valitseeko järjellä vai fiiliksellä.
Seuraava taas ehkä fiiliksellä...
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

kallekoo sanoi
Perheessä nyt 2.5tdic Pajero, ja vaimo saanut nyt päähänsä että haluaa vaihtaa sen gen 2 bensaan.

Eli viisaammilta joudunkin kysymään, tuossa uudemmassahan on se ss jakis, onko muita etuja?
Rahaa joutuisin tietysti laittamaan väliin, niin siksi kysyn. Onhan se kauniimpi, mutta kannattaako siitä sitten maksaa kun on vuotta vanhempi pihassa.

Eli ton ss jakiksen etu on siis se että pystyy lennossa vaihtaa nelikolle, mutta kertokaahan nyt vielä niistä lukoista, takana ainakin on sähköllä toimiva lukko, edessä ei taida olla?

Jakolaatikon kepistä vaan löytyy 4wdlc merkintä tavallisen 4wd:n lisäksi, eli se lukitsee jotain, mitä?

Ja tietenkin kulutus kiinnostaa myös hieman, meneekö kuinka paljon soppaa, onhan tuossa dieselissäkin verot jotka sitten jäisi pois, mutta jos jatkuvasti saa tankilla olla niin ei kiitos. Onko kellään perstuntumaa kulutuksesta?

Olin myös katsovinani että tehoja olis vaan 140 hummaa, minusta kuullostaa aika pieneltä kolmelitraisesta kutosesta?

No jos edellinen on gen1 ja tilalle gen2, niin ainakin ajettavuus tienpäällä on ihan eri planeetalta uudemman eduksi.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

"Eli ton ss jakiksen etu on siis se että pystyy lennossa vaihtaa nelikolle, mutta kertokaahan nyt vielä niistä lukoista, takana ainakin on sähköllä toimiva lukko, edessä ei taida olla?

Jakolaatikon kepistä vaan löytyy 4wdlc merkintä tavallisen 4wd:n lisäksi, eli se lukitsee jotain, mitä?"



Eli voipi heittää lennossa nelikolle, mutta sillä nelikolla voi ajaa vaikka kokoajan, eli kesät talvet..., kun on siinä se tasauspyörästö, liekkö siinä vielä joku
hieno visko/muu kytkin, joka jakaa voimaa etu/taka- välillä...?

Eli käytännössä:esim.talvella, voit taajamassa ajaa nelivedolla (risteyksistä lähdöt yms.), ja sitten kun lähdet maantielle, voit (alle satasen vauhdissa)
heittää pelkälle takavedolle, niin säästyypi vähän löpöjä.

Jakiksesssa siis vanhaan verrattuna yksi "pykälä" lisää.(nopea nelikko tasurilla), ja tietysti se takalukko napilla.

Kulutuksesta senverran, eli nyt vuoden olen ajellut -93 v6 3.0 automaatilla, ja kulutus seka-ajossa pyörii siinä 12-15l/100km, kesät talvet.
Kesällä nuukaillen (lue:ennakoiden... ;)) ajaen maantieajossa VOI päästä nipin napin alle kympin.

Mutta en luovu kyllä tästä laitteesta ihan vähällä, eli koneessa riittää pauhua ohituksiin ym.rymyämiseen... :p, automaattilaatikolla ei tarvii hämmentää :driver, talvella lämpiää tosi nopeasti, ja kesällä viilenee, kun on tuo ilmastointi.

Ei kokemuksia gen 1:sestä , mutta tämä 2gen. ainakin maantiellä hiljaisempi, kuin moni uusi henkilöauto.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Jos edellinen gen 1 on lehtijousilla, niin kierrejousiin siirtyminen varmasti parantaa ajaettavuutta. Paremmat etujarrut, SS-loota (jos on). Bensakoneet ovat ihan ensimmäisiä vuosimalleja lukuunottamatta gen 2:ssa 24-valve malleja, joista SOHC koneita pidetään vääntöominaisuuksiltaan parempana kuin DOHC malleja. Se takalukko mainittiinkin jo.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Muutamia ajatuksia jo tullutkin, tuo nykyinen on tosiaan gen1, tosin kierrejousilla.

SS laatikko löytyisi kyllä, koneesta en tiedä onko 24 venttiilinen, gls malli kuitenkin.

Emäntä haluaisi pitää maasturin talossa mutta kilometrejä ei enää tule niin paljon, niin siksi ajattelimme että bensa olisi vaihtoehto.

Onkos kukaan muuten laskenut kuinka paljon pitää kilometrejä tulla ennenkun ollaan verojen kanssa sujut bensaan nähden?
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

kallekoo sanoi
Muutamia ajatuksia jo tullutkin, tuo nykyinen on tosiaan gen1, tosin kierrejousilla.

SS laatikko löytyisi kyllä, koneesta en tiedä onko 24 venttiilinen, gls malli kuitenkin.

Emäntä haluaisi pitää maasturin talossa mutta kilometrejä ei enää tule niin paljon, niin siksi ajattelimme että bensa olisi vaihtoehto.

Onkos kukaan muuten laskenut kuinka paljon pitää kilometrejä tulla ennenkun ollaan verojen kanssa sujut bensaan nähden?

No nyky hinnoilla ei mahdottomia, mutta bensalla voi kuiten vähä säästää, ku vähentää sitä "turhaa" ajoa...
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

No jos kilometrejä tulisi vuodessa 10 000.

Polttoaineen hinnat ottaisi vaikka tältä päivältä:
http://www.polttoaine.net/

Eli, 98 maksaa tuolla n. 1,45€/l ja diesel n. 1,25€/l.

Dieselvero olisi vaikka n. 900€ vuosi.

Jos bensan kulutukseksi oletettaisiin 15l/100km ja dieselin vaikka 11l/100km.

Näin saataisiin bensalle:
10 000km x ((1,45€ x 15) / 100) = 2175€.

Dieselille
10 000km x ((1,25€ x 11) / 100) + 900€ = 2275€.

10 tkm vuosi, ja noilla hinnoilla/veroilla/kulutusolettamuksilla, saataisiin siis bensalle etua 100€. Sujut ne olisivat n. 11100 kilometrin ajomäärällä, jos oletetaan että kaikki muut luvut on kuten edellä . . .

Laskuja vähän korjattu. ;)
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

masa- sanoi
No jos kilometrejä tulisi vuodessa 10 000.

Polttoaineen hinnat ottaisi vaikka tältä päivältä:
http://www.polttoaine.net/

Eli, 98 maksaa tuolla n. 1,45€/l ja diesel n. 1,25€/l.

Dieselvero olisi vaikka n. 900€ vuosi.

Jos bensan kulutukseksi oletettaisiin 18l/100km ja dieselin vaikka 11l/100km.

Näin saataisiin bensalle:
10 000km x ((1,45€ x 18) / 100) = 2610€.

Dieselille
10 000km x ((1,25€ x 11) / 100) + 900€ = 2275€.

10 tkm vuosi, ja noilla hinnoilla/veroilla/kulutusolettamuksilla, saataisiin siis dieselille etua 335€. Sujut ne olisivat n. 7288 kilometrin ajomäärällä, jos oletetaan että kaikki muut luvut on kuten edellä. Toki jos kulutuksen bensalle laskee vielä vähän pienemmäksi, vaikka 15 muuttuisi tilanne hieman . . .


Juu...aika rajuks laskit tuon eron kulutuksessa...dsl.11 vs bensa 18... kyllä se likempänä se ero on kolmea litraa/100km, ja se, minne se referenssi laitetaan, riippuu sitten ajotavasta.

Ja jos laskettaisi sillä 15L/100km, tulis vuosikulutuksen hinnaksi 2175€, joten etu kallistuisi bensaan...

(ei siis tietenkään ole "oma lehmä ojassa" tässä bensapajeron puolustamisessa...) ;D
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Käyttövoimavero on vielä tämän vuoden 0,067 €/kokonaismassan alkava 100kg. Vuoden 2012 alusta lähtien käyttövoimavero laskee ~22%, ollen 0,055 €/alkava 100kg.

Mitäs mk2:n kokonaismassa on, 2600kg ?

Käyttövoimavero vuonna 2011 = ~636€
Käyttövoimavero 2012> = ~522€

Sen mitä itse olen 2.5 sportilla ja L200:lla (sama kone) ajellut, niin tuntuu että ajaa miten tahansa ja kulutus on aina kymppi/100km. Vaikea saada viemään enempää, mutta pihistelykään ei juuri tilannetta muuta.
Taas V6 Galantin joskus omistaneena, voin vain kuvitella mitä se vaatii, jotta V6 Pajerolla pääsee normi seka-ajossa alle 15:sta. Ainakaan automaatilla.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

OFFTOPIC Kunnossa olevalla v6 galantilla oli tosi helppi päästä 8 litran kulutuksiin.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Kyllä minä varmaan täällä paskaa puhunkin, enkä osaa laskea, ja minun Pajero ei sitten varmaan ole kunnossa :mad:, kun nyt tosiaan vuoden ajelleena, ei ole yli viittätoista litraa vienyt sataselle, kuin viime keväänä, kun oli perässä autotraileri, jossa pari lumitykkiä 800kg/kpl,ja helkutisti ilmanvastusta.

Ja nyt talvella normi työmatka-ajossa (n.15km sivu), kovilla pakkasilla vielä pyörii vartin pihassa ennen lähtöä: niin keskikulutus on siellä 13 litran paikkeilla, eli kahdellakympillä kun tankkaa, niin pääsee 100km,40€=200km, 60E=300km, jne. (helppo muistaa :eek:)
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Super_Select sanoi
Kyllä minä varmaan täällä p*skaa puhunkin, enkä osaa laskea, ja minun Pajero ei sitten varmaan ole kunnossa :mad:, kun nyt tosiaan vuoden ajelleena, ei ole yli viittätoista litraa vienyt sataselle, kuin viime keväänä, kun oli perässä autotraileri, jossa pari lumitykkiä 800kg/kpl,ja helkutisti ilmanvastusta.

Ja nyt talvella normi työmatka-ajossa (n.15km sivu), kovilla pakkasilla vielä pyörii vartin pihassa ennen lähtöä: niin keskikulutus on siellä 13 litran paikkeilla, eli kahdellakympillä kun tankkaa, niin pääsee 100km,40€=200km, 60E=300km, jne. (helppo muistaa :eek:)

mulla o ollu L200 kulutus (4x4 -89vm 2.5tdic) matkassa jossain 7-8l/100, vedossa menee sen 10+ riippuen ihan mitä veti perässä.
eniten kulutukseen vaikuttu nuhainen pakoputki :)

tuo 13l taitaa olla ihan normaalia kulutusta vakiolle pallerolle, mun riepuhan on viilailtu suhteelisen paljon...

persukset ei kestä veroja joten pitää pysyä tuossa vanhassa kevyessä, muuten kyllä olis aika asiaa 2gen pajero tai jopa uudempi...
ja tuo uudempi 4wd tekniikka (SS) olis kova juttu mullekin ;)
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Super_Select sanoi
Kyllä minä varmaan täällä p*skaa puhunkin, enkä osaa laskea, ja minun Pajero ei sitten varmaan ole kunnossa :mad:, kun nyt tosiaan vuoden ajelleena, ei ole yli viittätoista litraa vienyt sataselle, kuin viime keväänä, kun oli perässä autotraileri, jossa pari lumitykkiä 800kg/kpl,ja helkutisti ilmanvastusta.

Ja nyt talvella normi työmatka-ajossa (n.15km sivu), kovilla pakkasilla vielä pyörii vartin pihassa ennen lähtöä: niin keskikulutus on siellä 13 litran paikkeilla, eli kahdellakympillä kun tankkaa, niin pääsee 100km,40€=200km, 60E=300km, jne. (helppo muistaa :eek:)

Äläs nyt hermostu, en minä ainakaan kokemuksiasi epäile tai kyseenalaista. Tosin tuo ilmoittamasi kulutusmittaus voi olla hiukan epätarkka (20€=100km) ja varmaan tarkempaan tulokseen vois päästä vähän pidemmän aikavälin seuraamisella. Vaikka 2000km:n kokonaiskulutus. Eikös tuo 20€/100km ole meikäläisillä hinnoilla (1,48) aika tarkkaan 13,5L/100km. Optimistille se on 13, pessimistille 14 ;D.

Peace ;D

Toinen mittausepätarkkuuteen vaikuttava tekijä on nopeus-/matkamittari. En tiedä rengastustasi yms. sellaista, mutta joissain Pajeroissa ja 200:ssa on itellä tullut vastaan lähes 10% mittarivirhe. Tripin mukaan laskettuun kulutukseen voi sillon lisätä sen 10%. 13,5 x 1,1= ~15. Enkä sano, että sinulla on mittarivirhettä noin paljoon, mutta mahdollista se on.
OT:Galanteissakin sitä mittarivirhettä on vakiorenkailla helposti se 5-7%. (itsellä otantaa vain kahdesta V6 Gallusta, ennen ja jälkeen facelift. Toisella oli ajettu itselle tullessa 75tkm ja toisella 60tkm. Kumpikin automaatteja)

Vaikka samapa se. Kaiken ne kuitenkin vie ja suurimmat erot mitattuihin kulutuksiin taitaa tulla itse ajosuoritteesta. Pitkää vai pätkää, missä ja milloin...

Pajeroiden kulutuksista on muuten oma keskustelukin:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6328.0

2Gen Pajeroilta ei vielä löydy valmistajan ilmoittamia EU-tyylisiä kulutuslukemia, mutta olisko Sportin luvut vertailukelpoisia?:

2.5 TD 12,8 / 8,8 / 10,3
3.0 Aut. 17,1 / 11,2 / 13,4
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

:) Juu SuperSelect taidat olla täysin oikeassa. Yritinkin eilen korjata viestiäni, ja tarkastaa tuota laskelmaa vähän todellisempaan, mutta kun Soneran netti pelasi taas niin heikosti, ettei toiminut koko loppupäivänä.

15 litran kulutuksella tilanne muuttuu jo paljon, silloin ne olisi sujut n. 11 100 kilometrissä, eli tosiaan 10tkm ajomäärällä bensa olisi halvempi.

Peace peace tosiaan. :D

Edit: Sportin lukuja voinee käyttää. Mutta helpostihan se käytännön kulutus on hitusen enepi mitä luvattu, joten siksi ihan järkevää laskea pienellä varalla, molemmat, diesel sekä bensa. Sport on kyllä Pajeroa koriltaan matalempi, voi olla pienempi ilmanvastus/ala. Tai sitten ei.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Mizushima sanoi
Äläs nyt hermostu, en minä ainakaan kokemuksiasi epäile tai kyseenalaista. Tosin tuo ilmoittamasi kulutusmittaus voi olla hiukan epätarkka (20€=100km) ja varmaan tarkempaan tulokseen vois päästä vähän pidemmän aikavälin seuraamisella. Vaikka 2000km:n kokonaiskulutus. Eikös tuo 20€/100km ole meikäläisillä hinnoilla (1,48) aika tarkkaan 13,5L/100km. Optimistille se on 13, pessimistille 14 ;D.

Peace ;D

Toinen mittausepätarkkuuteen vaikuttava tekijä on nopeus-/matkamittari. En tiedä rengastustasi yms. sellaista, mutta joissain Pajeroissa ja 200:ssa on itellä tullut vastaan lähes 10% mittarivirhe. Tripin mukaan laskettuun kulutukseen voi sillon lisätä sen 10%. 13,5 x 1,1= ~15. Enkä sano, että sinulla on mittarivirhettä noin paljoon, mutta mahdollista se on.
OT:Galanteissakin sitä mittarivirhettä on vakiorenkailla helposti se 5-7%. (itsellä otantaa vain kahdesta V6 Gallusta, ennen ja jälkeen facelift. Toisella oli ajettu itselle tullessa 75tkm ja toisella 60tkm. Kumpikin automaatteja)

Vaikka samapa se. Kaiken ne kuitenkin vie ja suurimmat erot mitattuihin kulutuksiin taitaa tulla itse ajosuoritteesta. Pitkää vai pätkää, missä ja milloin...

Pajeroiden kulutuksista on muuten oma keskustelukin:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6328.0

2Gen Pajeroilta ei vielä löydy valmistajan ilmoittamia EU-tyylisiä kulutuslukemia, mutta olisko Sportin luvut vertailukelpoisia?:

2.5 TD 12,8 / 8,8 / 10,3
3.0 Aut. 17,1 / 11,2 / 13,4

Juu en hermostu... ;D, kyllä on joskus ollut jopa varaa tankata tankki täyteen, ja sitten taas täyteen jostain neljäsosasata, ja eikös siitä saa aika hyvin hahmotettua tuota kulutusta/100km.

Ja tietysti se rengastuskin vaikuttaa asiaan, eli talvella perus 235/75/15, kesällä 31" (ensi kesäksi isommat... :p), ja talvinakeilla on kyllä se 10% heittoa, 31":llä vähemmän, eli EI ole huomioitu noissa laskelmissa, siis jos ruvetaan hifistelemään 8)
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Super_Select sanoi
Juu en hermostu... ;D, kyllä on joskus ollut jopa varaa tankata tankki täyteen, ja sitten taas täyteen jostain neljäsosasata, ja eikös siitä saa aika hyvin hahmotettua tuota kulutusta/100km.

Ja tietysti se rengastuskin vaikuttaa asiaan, eli talvella perus 235/75/15, kesällä 31" (ensi kesäksi isommat... :p), ja talvinakeilla on kyllä se 10% heittoa, 31":llä vähemmän, eli EI ole huomioitu noissa laskelmissa, siis jos ruvetaan hifistelemään 8)

vähän offtopik mutta meillä on myös hyvä mittari tuo raha : 50e tankkiin = viikko työmatkoja = ~38l & 550km = ~7l/100
tämä siis TD Galantin viikko kulutus (sekalaisessa)
on vain huomannu että viikoloppu ajot jää pois... ennen jäi tankkiin diiseliä, nykyhinnoilla juur ja juur riittää viikon... :nykii

mutta asiaakin, henk. koht olen hyvinkin kiinostunut millainen tuo SS loota on käytännössä, ja lukot....
tuo L200 on meinaan julman "kankee" kääntää 100% keskilukolla talvellakin... puskee puskee...
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Mr mmc sanoi
vähän offtopik mutta meillä on myös hyvä mittari tuo raha : 50e tankkiin = viikko työmatkoja = ~38l & 550km = ~7l/100
tämä siis TD Galantin viikko kulutus (sekalaisessa)
on vain huomannu että viikoloppu ajot jää pois... ennen jäi tankkiin diiseliä, nykyhinnoilla juur ja juur riittää viikon... :nykii

mutta asiaakin, henk. koht olen hyvinkin kiinostunut millainen tuo SS loota on käytännössä, ja lukot....
tuo L200 on meinaan julman "kankee" kääntää 100% keskilukolla talvellakin... puskee puskee...

Eli on siis ihan yhtä kevyt käännellä nelokolla, kuin takavedolla.
Ainut mistä huomaa nelikon olevan käytössä, on törkeän hyvä pito... ;D, ainakin kunnon nastarenkailla.
Piti ihan ottaa kuva, siitä selviää ihan suomeksi nuo SS-jakiksen pykälät, ja siis noiden lisäksi kahdella asennolla:4Hlc, ja 4Llc on mahdollisuus käyttä takalukkoa, joka on sähköinen (ilmanpaineella toimiva, katkaisija käyttää kompuraa)
 

Liitetiedostot

  • Kuva0008.jpg
    Kuva0008.jpg
    218.6 KB · Lukukerrat 677
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Super_Select sanoi
Eli on siis ihan yhtä kevyt käännellä nelokolla, kuin takavedolla.
Ainut mistä huomaa nelikon olevan käytössä, on törkeän hyvä pito... ;D, ainakin kunnon nastarenkailla.
Piti ihan ottaa kuva, siitä selviää ihan suomeksi nuo SS-jakiksen pykälät, ja siis noiden lisäksi kahdella asennolla:4Hlc, ja 4Llc on mahdollisuus käyttä takalukkoa, joka on sähköinen (ilmanpaineella toimiva, katkaisija käyttää kompuraa)

Ja ainakin mulla 2.5 diiselissä lukee vielä, että kärryä/perävaunua vedettäessä aina 4h
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

mistähän tuollaisen ss-lootan keksisi :-X pitää alkaa etsimään japanin rotjoa varaosiksi... :D
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Mr mmc sanoi
mistähän tuollaisen ss-lootan keksisi :-X pitää alkaa etsimään japanin rotjoa varaosiksi... :D

Niin no eikös siihen pidä vaihtaa kaikki etuakselistoista lähtien sitten. Eli käytännössä koko voimansiirto uusiin puihin?
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

ile-78 sanoi
Niin no eikös siihen pidä vaihtaa kaikki etuakselistoista lähtien sitten. Eli käytännössä koko voimansiirto uusiin puihin?

ei kait? ainoastaan automaatti napalukot hitsailla umpeen, ja eteenkin kitkalukko asennella...
tuossa ss lootassa tuo keskitasauspyörästö on se miksi se laatikko kiinostaa, en mä noita nappi lukkoja niinkään
kaipaa, toimii nuo hyvin shimmatut kitkatkin ;)
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

Ottaen huomioon, että tarvit myös päävaihteiston yms. pientä hilpettä, niin olen sen varaosa-auton kannalla. Eikös sulla ole "ällä" kuites vakiolla pikkulaatikolla, eli tarvit kaikenmaailman välilaipat moottorin ja laatikon väliin ja ehkä kartaaneja, etuperää, takaperää sun muuta ja alle 3k€ saa jo ajokuntoisen Pajen SS-laatikolla.
 
Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

(welmu) sanoi
Kiitos mainostuksesta! ;D
Mulla on tosiaan ylimääräisenä haikailemiasi osia(koko auto). Ottakaa yhteyttä, mikäli alkavat tosissaan kiinnostaa, hintaa sorvataan tilanteen ja tarpeiden mukaan :peukku Nuo eivät ole apteekin-juttuja...
Itse pidän tuota SS-laatikkoa puolen vuoden kokemuksella jo melkoisessa arvossa: On todella miellyttävä ajokäytös ja käytettävyys jakiksella. Mitään muuta nelivetosysteemiä en enää halua, vaikka monenlaisista on kokemusta. Joku manuaalisestikin hallittava aktiivineliveto saattaisi olla vielä parempi, mutta olisipa hiukan vika-alttiimpikin :-X
 
Takaisin
Ylös Bottom