Vs: pajeron valot hukassa
yleismittari tod.näkösesti näyttää, että ovat maissa koska ne johot maadottuu moottorin hiilien kautta..?
sinnehän menee I ja II ja jatkuva sekä maa. (olettaen, että on + ohjattu) Tihku tulee sitten releen pätkittämänä.
Jos I-nopeuden napaan laittaa +, niin lähtee liikkuun hitaasti ja pysähtyy kun sähkö loppuu, II nastasta liikkuu nopeammin ja jatkuva palauttaa pyyhkijät ala-asentoon.
Maajohtoon jos tökkää niin tuloo savua ;D
Toinen vaihtoehtohan on, että on yksi plussa ja nuo kolme on miinuksia, eli on maa-ohjattu..
Sittenhän on vielä mahdollista, että se yks nasta ob ihan tyhjä ja maadoitus on hoidettu kytkemällä hiili suoraan runkoon.
Jos aukasit sen moottorin, niin huomasikko kattoa, et menikö toisesta hiilestä johto suoraan moottorin runkoon, vai johdolla sinne moottorin liittimeen muiden johtojen kaveriksi.. ja menikö kolme johtoa niitten "hilien", vai mitä lie ovatkaan siinä isolla hammaspyörällä, kautta ja sieltä siten toiselle moottorin hiilelle. Irrallaan voit kokkeilla noita nopeuksia, mutta jostain pitäs nyt tietää et onko + vai - ohjattu.
Ja vielä sen verran, et vaikka tämä onkin teoriassa oikealla alueella, niin voisko joku mode siirtää tuonne Pajeropuolelle. Vois tulla enemmän vastauksia. Jos vain make 69:lle sopii??