Pajeroon cantterin kone

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Tossa kaverini offipajeroon käytiin konetta ostelees.Kone oli vielä kiinni vanhassa,ehkä joku seitkytluvun alku cantterissa.Kaveri sano että se olis kolmelitranen.No mä en tiedä,että oliko cantteria edes kolmen litran vapaasti hengittävää dieseliä.No siinä oli koekäyttömahdollisuus,mutta ei edes viittitty koitaa käymään.Olis tarvinnu akut ja kaikki saada paikalle.Kaverillani on tosin toinenkin visio,meinaan mersun viispyttynen kolmilitrainen.No siinä jo joutuu viritteleen.
Mutta oliko niitä kolmilitraisia ja jos siihen vapariin vielä virittää turbon,mitenkähän se kestää?Tarkotus ei ole ikinä tosin tota kilvittää,puhtaasti kuoppakone toi kaverin pätkänapero.
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

Kävi pieni ajatuskatko,cantterihan oli kaheksakyt luvun vehe,eikä seitkytlukuinen.
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

noita 5 pyttysiä nokivasaroja on turpollisenaki, ja muistaaksen aika pirtiä kone ja kestävä.
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

mörökölli sen vieköön joka pajeroon jonkun vanhan nokivasaramannekiikutinmersun koneen laittaa :seina

Ja ei auta edes costarica.... :p
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

Ja tästä rojektista yleisö pyytää kuvia.... sen kun sais kilpiinkin (jos painot vaan sais kaivettua) :peukku :peukku
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

Mut eikös tällaisen saisi ihan rekisteriinkin? Verrokkina voi käyttää 3 litran bensakutosta, jarrut ja muut hipleet on kuitenkin samat. Eiks canteria saanut jollain 3.3 -litraisellakin koneella, vai muistanko ihan väärin? Maksimi tilavuus kai olisi kaiken kaikkiaan 3.75 litraa... Olispa herkku sen kokoinen turbodiesel pajerossa :) ja yhtäkkiä ei 90 litran tankillisella ajakaan kuin 200-300km :D
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

nostokurki sanoi
Mut eikös tällaisen saisi ihan rekisteriinkin? Verrokkina voi käyttää 3 litran bensakutosta, jarrut ja muut hipleet on kuitenkin samat. Eiks canteria saanut jollain 3.3 -litraisellakin koneella, vai muistanko ihan väärin? Maksimi tilavuus kai olisi kaiken kaikkiaan 3.75 litraa... Olispa herkku sen kokoinen turbodiesel pajerossa :) ja yhtäkkiä ei 90 litran tankillisella ajakaan kuin 200-300km :D

Sitä just meinasin, kiinnostais tuo rojekti koska se pitäis olla kilpikelpoinen tuon koneen puolesta.... 3.3l cantterit on vissiin 4Mxx sarjan koneelle, jotenka siinä menee käytännössä koko tekniikka uusiks(?)
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

mki sanoi
Sitä just meinasin, kiinnostais tuo rojekti koska se pitäis olla kilpikelpoinen tuon koneen puolesta.... 3.3l cantterit on vissiin 4Mxx sarjan koneelle, jotenka siinä menee käytännössä koko tekniikka uusiks(?)

luultavasti näin. Mutta yleensähän vaihteiston saa sopimaan sovituslaipan kanssa, tuota 3.3 canteria ei mahda olla nelivetoisena eli vaihteistosta ja jakolaatikosta saattaisi tulla ongelma?

Olisi mitsu kyllä voinut tehdä kuusisylinterisenkin tuosta yli kolmen litran dieselistä, melkoinen täristin saattaa olla nelisylinterisenä.
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

Mites tuo "canter" laatikko pajeroissa? Olen ymmärtäny, että siellä on jokin sovituslaippa 4d56 koneen perään, eli kuinka läheistä sukua Canterille tuo pajeron iso laatikko on? Ja mille canterille? Meniskö ilman sovituslaippaa tuohon Canterin koneeseen tai meniskö Canterin laatikko ilman häntää Pajeron jakolaatikkoon tms..?

Ja meneekö nuo 4Mxx sarjan koneet kaikki ristiin, eli meniskö tuo canterin kone sitten 2,8 tai 3,2:n vaihdelatikkoon?
 
Vs: Pajeroon cantterin kone



Olisi mitsu kyllä voinut tehdä kuusisylinterisenkin tuosta yli kolmen litran dieselistä, melkoinen täristin saattaa olla nelisylinterisenä.
[/quote]

Ei muuten täristä!
 
Vs: Pajeroon cantterin kone

MVa~1 sanoi
Mites tuo "canter" laatikko pajeroissa? Olen ymmärtäny, että siellä on jokin sovituslaippa 4d56 koneen perään, eli kuinka läheistä sukua Canterille tuo pajeron iso laatikko on? Ja mille canterille? Meniskö ilman sovituslaippaa tuohon Canterin koneeseen tai meniskö Canterin laatikko ilman häntää Pajeron jakolaatikkoon tms..?

Ja meneekö nuo 4Mxx sarjan koneet kaikki ristiin, eli meniskö tuo canterin kone sitten 2,8 tai 3,2:n vaihdelatikkoon?

Jos nyt en väärin muista niin cantterin kolomelitranen on tyyppiään 4D30 tai 4D33, elikkäs lohko on samaa mallisarjaa 4D56:n kans, laatikko kiinnitys "pitäis olla" samalla jaolla, välilaippa määrää sit vauhtipyörän vahvuuden.... tuosta 4M40 koneesta ei oo tullu selviteltyä, kun se ei oo omalla kohdalla ollu kiinostuksen kohteena, mut arvelisin systeemin olevan sama.

foorumilla on topiikki johon itekin osalistuin liittyen tähän canterin / pajeron swappiin, mutten muista millä nimellä se alkoi...
 
Takaisin
Ylös Bottom