Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Pitkään Pajeroon sopiva vinssi on sähkökäyttöinen 9500lbs (tai jotku merkkaavat sen 9,5). Halvan jos haluaa ja vähän käyttää ja viitsii aina välillä huoltaa niin Kiinavinssit on ihan hyviä pelejä... merkkejä on paljon ja hinnat n. 350-450€. Uutena noihin kannatta vaihtaa ne vaseliinit sinne vaihteistoon (joku laadukas vaseliini niiden kiinan varastorasvojen tilalle, niin pitäs kestää kohtuukovaa käyttöäki). Hitaita ovat vetämään ja äänekkäitä, mutta asiansa varmasti ajavat. Sitte jos haluaa panostaa vähän laatuun ja käyttömukavuuteen (esim. hiljaisuus, nopeus jne...), niin edullisin huippuvinssi on merkiltään ComeUP ja sama kokoluokka tästäkin merkistä riittää pajeroon. Comeupin hinta on jotain 700-900€ rippuen mistä ostaa. Isompiakin vinssejä löytyy kaikista merkeistä mutta kokemuksesta tuo ysipuolikas on hyvä... isommissa on sitte jo reilusti enemmän sitä omaa painoa. Comeuppiin saa osia hyvin jos jotain siitä saa särki. Sitte hyviä on myös Amerikkalaiset kamppeet esim Warn, mutta hintaa aidolle Warnille uutena kertyy jo yli tonnin ja mallista riippuen hinta kipuaa yli 2000€on.terotso sanoimikä olis yleisin vinssi tuomoseen vehkeeseen, kenelläkään kokemuksia? suhkot halvan kun vielä löytäis.. :driver
Niko Päivinen sanoiTaidat olla ComeUpilla töissä. ;D
Ei vaan, kyllä tuosta on kuultu hyvää muualtakin. Tosin noi vinssitkin on kyllä vähän kuin moottoriöljyt, saat niin monta mielipidettä kun jaksat kysyä...
Aika kovasti saa auto olla kiinni että pajero lähtee pyörät sutissa liukumaan kun seisoo jarrupolkimen päällä,itse nimittäin vinssasin kaverin pajeroa kaikki pyörät lukossa ja oma auto pysyi paikoillaan aika nöyrästi kun puolattiin vaijeria rummulle. Keveys ei pajerossa tule vastaan,ja kun keulan rakenne on sellainen että kun jousitus painuu alaspäin puree renkaat pirun lujasti kiinni maahan. Ja kaverin pajero jaksoi nostaa takaset ilmaan kun yritettiin vinssata yhtä "ankkuria" maasta,ei edes yrittänyt liukua ;DNiko Päivinen sanoiJoo kyllä 4000 kg / 9000lbs vinssi jo riittää Pajeroon, juuri sitä kokoluokkaa olen itsekin katsellut. Mutta tietty jos aikoo käyttää vinssiä johonkin muuhun kuin Pajeron nosteluun, niin joku voi haluta isomman vinssin. Tosin silloin tulee äkkiä eteen se, että Pajero tulee pyörät lukossa perässä, ellei kahlitse johonkin puuhun tms. ;D
On kanssa ollut harkinnassa tuo mekaanin vinssi juurikin tuon voiman ja nopeuden vuoksi.Nuhapumppu sanoiItsellänihän on toyotan mekaaninen(kuninkaallinen ) vinssi keulassa ja tuossa onkin sitten ihan erinlailla voimaa kuin useimmissa sähkövinseissä,suht helppo asentaa pajeroon kuten(janne sanoi)luotettava ja omasta mielestäni mukava ja helppo käyttää.
Sama vika oli itellä Toyotan vinssissä tuon vaijerin kans. Korjasin asian juuri kuten suunnittelit, eli hitsasin laipat rummun reunoille siten että laippa mukaili sitä rummun kaarta ja niin lähelle rummun kaarta ettei vaijeri sopinut mistään välistä rummun väärälle puolelle. Laippa toimi samalla rummun laakerin indikaattorina, eli kun laakeriin tuli pieni välys alkoi rumpu vastata laippaan ja sen kuuli rahisevasta äänestä vinssatessa. Tulipahan laakeritki vaihettua ajallaan. Toinen modifikaatio mitä tein oli sen kidan vaihtaminen kapeampaan kitaan jostain vanhasta sähkökelasta. Ongelma poistui näillä virityksillä.Nuhapumppu sanoiToyptan vinssin huonous tulee vaan siinä,että jos sokka on liian tymäkkä ja vaijeri pääsee nousemaan rummun kaulalle,joka on toyon vinssissä hyvin suuri ongelma johtuen liian leveästä kidasta,tulee matopyörä vinssin päädystä läpi ja silloin vinssi on romurautaa. Näin on käynyt kerran kaverille ja monesti nähnyt offipalstalla moisen käyneen. Itselläkin pitäis tehdä sellaiset levyn tuohon rummulle ettei vaijeri pääse nousemaan vahingossakaan kaulalle.
Ja joo vaijeria sopii tuohon vinssiin ja tolkusti,itsellä on 46m 10mm vaijeria ja rummusta on käytössä ~75%
Tämä kyllä on totta että halvalla saa uusia. Itseä polttelis se liukukita,sitä kun yks tuttu kehui että on aivan ehdoton vaijerin kanssa kunhan on valukita.Janne sanoiEi tullu otettua kuvia silloin kun rakensin sen ja auto ollu vinsseineen jo seuraavalla omistajalla kolmisen vuotta. Mutta idean kyllä muistan miten sen tein. Voisin yrittää vaikka piirrellä jonkinlaisen mallikuvan muistin perusteella ja jos onnistusin jotenki liittään sen tänne. Noita rullakitojahan saa muutamalla kympillä uusia ja nykyiset paljon paremmin laakeroituja ja fiksumman näköisiä kuin se alkuperäinen, joten ei taida maksaa vaivaa alkaa vanhaa kaventelemaan.
Eipä kyllä tuo TML ole laadullaan vakuuttanut,kaverilla moinen ja tapeltu kohta 3kesää lämpeämisongelman kanssa,eli vinssi muka lämpeää liikaa ja joku älyttömyysboksi katkaisee vedon vaikkei vinssin moottori tai releet ole käteen kuumia,hyvä jos lämpimiä. Oikeasti kiinalaiset vinssit toimii paremmin kuin nämä "merkkikinukit".Niko Päivinen sanoiTML on Lipposen "tuotemerkki", mikä tehdas, god only knows, tuskin Lipponen itsekään. Ja kyllä halpojen vinssien kotimaa on 99% varmuudella Kiina.
JJ90 sanoiKempin pulteilla, sopii joka paikkaan. Ei ihan joka asiasta kannata konsultoida konttoria, menee hankalaksi pienen ihmisen elämä.
Machist sanoiKiinnostaisi ihan itseäkin että miten tuohon 2gen pajeroon saisi vinssin keulalle..
Joskus mettällä tulee se tilanne että kiinni ollaan, niin kaipaisi vinssiä ;D
Eli sähkövinssi menisi tässä tapauksessa.
Onko siellä valmiit kiinnikkeet jossain (jos ei ole ruostuneet pois)?
Jahvetti sanoiMulla on edessä 8560 kilonen ja takana 5600 kilonen kiinan kela ja oikein hyvin on pelannu sen mitä on tarvinnu...
Että kyllä toi halpa kiinan kelain on hinta/laatu suhteeltaan parempi ku joku "kallis" merkki..