pari kusymystä pajerosta

galantisti

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2009
Sijainti
pohjoinen havumetsävyöhyke
pariin seikkaan kaipaisin tietoa kun kerran tuli -92,dsl,2.5t pajero hommattua.
1.käykö 2.8 kone suoraan 2.5:n tilalle ? ja onko 2.8:ssa eri välitykset ?
2.onko kyseisessä -92 2.5l autossa canterloota ja mistä sen tunnistaa ?
3.tuota 2.5 lonettahan on ollu pitempään tuotannossa kun semmonen näky olevan -04 L200:ssa.onko koko moottorisarja keskenään vaihdettavissa,onko uudemmissa samaa kansiongelmaa ku näissä vanhemmissa ?
4.koneiden hinnat suomessa tuntuu olevan hintavia,ainakin näitä markkinoivissa,kierrättävissä yrityksissä,onko porukka tilannu-hommannu koneita-kansia euroopasta ja mikä on ollu kokemus näistä ?
5.kuuluuko koneen luonteiseen pieni värina kierrosalueella 2500-2800 ? värinää tuntus 5 vaihteella kiihdyttäessä ylämäkeen,tiedän kyllä että lootalla pitäisi ajaa >90 nopeutta.
6.onko kukaan suomessa,tahi onko englanninkielistäkään topiccia aiheesta että onko joku sovittanu adapterilla muita moottorivaihoehtoja pyörittämään kytkinakselia,tämä siksi kun tuon autossa olevan koneen osien-töiden hinnalla sais ehken luotettavampiakin moottoreita :-\
 
Vs: pari kusymystä pajerosta

1. ei käy.. ja eihän koneessa mitään välityksiä ole ::) ;D

2. kyllä miotä todennäköisemmin on tai jopa SS (super-select) ja parhaiten tunnistaa tyyppikilvestä.

3. kaikissa on väärällä käytöllä sama kansi onkelma on sitten 2.5 tai 2.8...

4. ei mitään kimppa tilausta ainakaan mun tietoon ole tullut ja 2.5 täydellinen kansi on jotain 1000€ luokkaa

5. se värinä voi johtua oikeesti mistä vaan..

6. jaa ettäkö 4D56 kone olis epäluotettava.. paskapuhetta.. juuri otin pois nokalta ~630tkm ajetun koneen jolla oli viimeinen vuosi ajeltu 1.7barin ahdoilla jahvetti kestotestiä.. ja muuten olis vieläkin paikoillaan mutta kansipahvi alkoi antautumaan...
 
Vs: pari kusymystä pajerosta

Jahvetti sanoi
2. kyllä miotä todennäköisemmin on tai jopa SS (super-select) ja parhaiten tunnistaa tyyppikilvestä.

siis tarkoittanet, että todennäköiesti vaihteisto on tuo ns. "Canter-malli" ja jakolaatikkona voi olla SS.
Canter laatikossa ei ole öljypohjaa, kuten pikkulaatikossa on, mutta en siltikkään usko että 2.Gen ois tehty enää pikkulaatikolla ku se 1.gen aikana jo hylättiin.
 
Vs: pari kusymystä pajerosta

Jahvetti sanoi
3. kaikissa on väärällä käytöllä sama kansi onkelma on sitten 2.5 tai 2.8...

6. jaa ettäkö 4D56 kone olis epäluotettava.. paskapuhetta.. juuri otin pois nokalta ~630tkm ajetun koneen jolla oli viimeinen vuosi ajeltu 1.7barin ahdoilla jahvetti kestotestiä.. ja muuten olis vieläkin paikoillaan mutta kansipahvi alkoi antautumaan...
tjaa,nuista kansista:en tiijä vääränlaisesta menemisestä,toinen kone joskus vaihdettu,ekalla menny 300tkm,ja taas sama homma.270-280tkm ajettu nykyisellä,ja kansi halki.
mites 4d56 eri vuosimallit eroaa toisistaan,mulle ei kulkeutunu auton mukana tietoa koneesta,varaosaliikkeessä katoin vaan että vuosimallin mukaan ei jakoremmi käy,vaan vanhemman mallin remmmi,matalammalla hammastuksella passas paikalleen.
tunnistanko koneen vuosmallin xx-xx jakoremmin perusteella vai mistä ?
ja passaako uudempien vuosimallien motit suoraan paikalleen ?
mistä johtuu että takavedolla ajettaessa etupyörien merkkivalot vilkkuu,jatkuvasti,nelikolla palaa normaalisti ?
 
Takaisin
Ylös Bottom