Peräkärryn pistorasia

Pantset

2.5 TDIC -90
Liittynyt
31 Toukokuu 2008
Tars vetää uusi johto pistorasialle. Vanha halki paikoitellen ja peräkärryn valot palaa miten sattuu
pajerossa. Katselin vanhaa ja se menee koriin sisälle apukuskin penkin takapuolelta.

Mistä tuo mahtaa olla haaroitettu? Voisko uuden ottaa auton takavaloista?
Tuon vanhan kaapelin lisäksi rasiaan on vedetty 30 ampeerin sulakkeen kautta jokin "apu-karva"..?
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Kyllä sen voi ottaa takavaloilta, kunhan kytkee ne jollain kunnollisilla liittimillä eikä käytä niitä v*tun rosvoliittimiä. Niiden kanssa ei tuu ku ongelmia
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Tulipa muuten mielee, että tälläsen oon joskus rakennellut. Hyvä jos omatoimisesti haluaa auton sisällä lämpimässä istuen selvitellä että onko pistoke kytketty oikein.

http://kaappi.servebeer.com/gallery/main.php?g2_itemId=31523

Etuvastukset tuli siis siihen pistokkeen sisälle ja toimivat samalla sulakkeina. :) 6kpl ledejä simuloivat erinäisiä valoja peräkärryssä.
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Lainaanpa tätä topicia, kun kuitenkin melkein asiasta on kysymys.

Ostin ruoja tossa jo parit kirkkaat valot ja rupesin ihmetteleen peräkärryä ni totesin etteihän näis perkeleissä ole koko pakkivaloja ollenkaan, tarkoituksena oli lisätä vähän valotehoa :D Jotenki aina olettanu et pakkivalot olis mut kaipa oon sitte jotain muita valoja katsellu tuolla peruutellessa...

Eli onkos kukaan askarrellut peräkärryyn peruutusvaloja?
Tuohon pistorasiaanhan (7napaiseen) kun ei pakkipiuhoja tule ollenkaan...
Niin mietin et vaihtaisko rasiasta (autossa) niin et laittais sen sumarin piuhan pakkivaloille? Kuitenki aika harvoin tarvii takasumaria...
Tai sitte jos varastais takavalosta virran ja laittais oman kytkimensä kärryyn josta sitte kävis neppaamassa valot päälle, se taas aiheuttais sen et aina joutuis hyppäämään autosta ulos ennenku rupee peruuttelemaan...

Tietysti onhan noita "uudempia" 13 napaisia mut se ei tuu kyllä kyseeseen tässä tapauksessa koska sit joutuis vaihtamaan kahteen autoon ja kärryyn rasiat, ja tämän takia ehkä turhan "paljoa" hommia siinä...

Muita ideoita?
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Eikös sitä sumari nastaa joissain kärryissä ole käytettykkin pakki valolle... Taitaa olla virallisempi käytäntö tuo sumari.

Mutta kuitenkin G54 siellä on vapaana, eli jompi kumpi sitten mahdollista ottaa käyttöön.
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Niin et sulla pitäis olla ainakin 2kpl vapaita nastona siinä plugissa jotka joutaa tohon pakki valolle en muista mitkä ne on mut kyllä ne selvii kun avaa pistokkeen.
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Niin kuten kuvasta selviää niin yhtään ei oo vapaana, toi sininen 54G on sumuvalon nasta.

Miksei takavalot vois olla samasta nastasta? Silloin vapautuis siitä yks ja silloin pysyis sumarikin toiminnassa...
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

No kun ja jos... eli eikös se ole virran kulutuksen takia. Eli autossakin molemmat puolet on erillään, siis eri sulakkeiden takana. Näin minä ajattelisin. Tietenkin jos laitat jonkun rele kytkennän tohon valohommaan, jolloin jommankumman puolen valojohdoista oteta "liikaa" virtaa. Niin kyllä se onnistuu, mutta entäs kun laitat kärryn kiinni toiseen autoon jossa ei ole tehty mitään normaalista poikkeavia muutoksia, niin sitten se kuormittaa toisen puolen piuhoja reilusti mutta toisen puolen ei ollenkaan.
 
Vs: Peräkärryn pistorasia

Kun periaatteessa tuo takasumuvalo on pakollinen jonkun tietyn päivän jälkeen katsastetussa kärryssä, ja tänäpäivänä suurimassa osassa autoja on jo takasumuvalo, niin jos laitat sinne takasumuvalon, johon löytyy myös kirkkaita laseja jos on jarrullinen, eli katsastettava kärry.

Jos ei tarvi katsastuksesta huolehtia, niin sama kait sitten, et minkä lampun sinne laitat. Kytket tuohon sumuvalon johtoon sen ja sitten sulla toimiikin kärryn pakkivalo auton takasumuvalon katkaisijasta. Toki et voi sitten sumuisella kelillä ajaa auton sumuvalo päällä jos et laita kärryyn jotaki nappia jolla saat sen pakkivalon sammutettua.

Jos sitten menet kytkemään pakkivalo-anturin ohjaamaan tuota sumuvalonastaa autossa, niin kun otat tavallisen kärryn perään ja laitat pakin päälle, niin siellä kärryssä syttyy sumuvalo ja kyllä sekin jotakin auttaa peruutetaessa.

Mistä tulikin mieleeni, että näin taidan omaankin autoon tehdä, niin sitten on aina edes jonkinmoinen valo peruuttamiseen, Pajerossa kun ei ole tuotta takasumuvaloa, eli siellä on se sumuvalon nasta vappaana.
 
Takaisin
Ylös Bottom