pitävätkö venttiilisi / hydrauliset venttilivälyksen tasaajat "tikitystä?"

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
katso seuraava.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5429

etenkin GTI lanceristit huomio nyt !
 
Tottakai hakkaa kun meridieseli ;D
Käytin myös forte käsittelyssä (koko hoito)
Ääni ei muuttunut kuin vähäksi aikaa sitten palasi ja kahtakauheampana ::) varmaan nostajat vaihtoon/kone....
mutta noilla nostajilla on vaan liian suolainen Kg hinta :-\
 
Sain tossa yks päivä kaverilta Forte pullon. Aattelin jos ny sitä kuiteski kokeilis ensiks, vaikkei täällä hyviä tuloksia olekaan tullut siitä. Jossei auta niin sitte tarvii kokeilla muuta.
 
Mitsu sanoi
varmaan nostajat vaihtoon/kone....
mutta noilla nostajilla on vaan liian suolainen Kg hinta  :-\

Löysin edullisen lähteen noille nostajille, tarjolla olisi siis noita uudempia nostajia, joiden kanssa ko. ongelmaa ei ole todettu. Ainoa ongelma on siinä että ko. firma ei toimita yksityisille, asiaan haetaan korjausta  8)

Eli edullisia nostajia tulossa, kunhan ensin saadaan y-tunnus.

"Lisäaine" tulee kyllä edelleen halvemmaksi ja sopii myös Coltteihin  ;D
 
Mitsu sanoi
Tottakai hakkaa kun meridieseli  ;D
Käytin myös forte käsittelyssä (koko hoito)
Ääni ei muuttunut kuin vähäksi aikaa sitten palasi ja kahtakauheampana  ::) varmaan nostajat vaihtoon/kone....
mutta noilla nostajilla on vaan liian suolainen Kg hinta  :-\
Juuh mulla kilkattaa ku joulukellot aatonaamuna, vaan ei kuitenkaan aina, välillä on ihan äänetön vaikka sen tosta pihaltakin käynnistää (just tos alkuillasta kävin liikenteessä ni oli aivan hiljaa) ??? ???

Tiedä sit kai tota ainetta vois kokeilla josko se rauhottais vähän!?
 
Voiskos vähän valaista mistä aineesta on kyse?
Vai pitääkö ostaa sika säkissä ??? ???
 
aine on Xado-nimistä.

http://www.xado-us.com/

tuossa eräs hyvä linkki.
*moni varmaan nyt ajattelee..."joku motor-up" pska*

niin tein minäkin ensin, vaan muualta ulkomaiselta mitsufoorumilta pitkähkön ja monen ihmisen testaamana päätin koittaa, sillä ei ny kovin kalliista "kokeesta" ollut kyse.
Ja tulokset kertokoot ny puolestaan mitä oli vaikutusta.
Forssa meetissä lisäsin aineen ensimmäistä kertaa..."katsojia" oli ja "nostajien tikitys" loppui alle 5min.

Eli lyhyesti sanottuna aine tekee "siloisemman" liukupinnan ja täyttää "karhentuneet/kuluneet" pinnat.

Aine EI muuta öljyn viskositeettia tai aiheuta tukkeentumua minnekään. Alkuperäismaa on Ukraina. *hehehehe... kaverit nimittiki aineen uraaniksi jo ;D ;D*

http://www.autotechdaily.com/pdfs/T03-05~1.PDF
A synthetic derivative of the minerals snangite, serpentine and muscovite, Xado’s
formulation is not considered an additive because it doesn’t mix with engine oil or affect
viscosity. After being added to the crankcase, the mixture flows along with the oil. When
the engine achieves running temperatures, heat and friction bond the product with micro-scopic
metal particles present in the oil to form a cermet (ceramic/metal) layer that bonds
with engine surfaces in a metal transfer process. The coating is said to be harder and
smoother than the original metal and lasts for 60,000 to 100,000 miles.
 
Eli kyseessä on samanlainen metallikeraamin muodostumiseen perustuva silikaattimineraali kuin RVS? Ainakin RVS:n osalta dokumentaatio on varsin vakuuttavaa. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
RVS-Technology
 
Heippa NeQ! Ei sun eikä mun lancerissa ole sellaisia hienouksia kuin hydraulisesti säätyvät venttiilinnostajat. Onneksi. Eli käsin vaan säätämään jos pitää ääntä.
Ja toinen juttu, kun käytätte Forteja on moottorin öljytila ensin pestävä Motor Flushilla, mielellään kaksi pulloa kerrallaan ja sitten vasta Top End Treatment uuden TÄYSSYNTEETTISEN öljyn joukkoon. Koko homma vesittyy jos sekaan jättää vanhan öljynsuodattimen.
 
coltlancer sanoi
Heippa NeQ! Ei sun eikä mun lancerissa ole sellaisia hienouksia kuin hydraulisesti säätyvät venttiilinnostajat. Onneksi.
Nää moottori jutut on mulle täyttä venäjää ;D
 
Clavurion sanoi
Eli kyseessä on samanlainen metallikeraamin muodostumiseen perustuva silikaattimineraali kuin RVS? Ainakin RVS:n osalta dokumentaatio on varsin vakuuttavaa. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
RVS-Technology
RVSästä ei kukaan ole vielä sanonut mulle ainakaa mitää...sentakia..
 
coltlancer sanoi
Ja toinen juttu, kun käytätte Forteja on moottorin öljytila ensin pestävä Motor Flushilla, mielellään kaksi pulloa kerrallaan ja sitten vasta Top End Treatment uuden TÄYSSYNTEETTISEN öljyn joukkoon. Koko homma vesittyy jos sekaan jättää vanhan öljynsuodattimen.


juurikin näin Fortea on käytetty tapauksessani..sillä poikkeuksella että Top Endiä ei laitettu (tähän asti KUKAAN ei ole fortea kehunut vielä) Kyllä se puhdisti mutta en ole kuullut niin hyvää siitä että voisin "suositella"
 
Clavurion sanoi
Eli kyseessä on samanlainen metallikeraamin muodostumiseen perustuva silikaattimineraali kuin RVS? Ainakin RVS:n osalta dokumentaatio on varsin vakuuttavaa. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
RVS-Technology

Hyvä että näitä tietäjiä riittää, ei muuta kuin käsittelemään useampia autoja ja tuloksia tänne, kun kerran noin ylivoimainen tuote on tarjolla, ettei mene muiden rahat hukkaan vääriin tuotteisiin.
 
Itse päättelin maalaisjärjelläni tuosta fortesta sillain että kun sitä laitoin koneeseen ja niin sanotut paskat lähti liikkeelle niin ne meni sinne nostimien pieniin öljykanaviin ja tukki ne totaalisesti ja voitelua ei tapahtunut senkään vertaa ja näin ollen "kalakatus" lisääntyi.Mutta kuten sanoin niin tää on maalaisjärjellä ajateltu 8).
Kun vaihdoin nostimet niin ne ei meinannut edes pelata ruuvipenkissä  ;D
 
Clavurion sanoi
Eli kyseessä on samanlainen metallikeraamin muodostumiseen perustuva silikaattimineraali kuin RVS? Ainakin RVS:n osalta dokumentaatio on varsin vakuuttavaa. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
RVS-Technology

Nyt kun joku RVS-teknologiaan perehtyi niin muutama seikka puhuu Xadon puolesta

- Xado on edullisempi
- Xado on helpompi käyttää
- Xadosta on käyttäjillä hyviä kokemuksia entuudestaan
 
tilaukset on siirretty "Jäsentuotteet ja yhteistilaukset" aihehakemistoon nimellä "Xado lisäaineen tilaus"

*vain jäsenille*
 
välyksen säätäjät kannattaa vaihtaa heti ku nakuttaa a hinta 15e ku ostaa oikeasta paikasta.. mä annoin naputtaa 12000km ja kun vaihettiin niin meinas mennä pari venaa uusiks... isot lovet päässä ku oli hakannu..
 
ja äijä sano et jos tasaajien ns.stefa on menny kuten yleensä niin sitä ei taikajuomat auta vaan pahentaa yleensä..
mulla siis 15e/kpl ja vaihto 40e ei oo poijjaat suuri uhraus ohc koneessa. 30min työ..
 
meillä maksaa vieläkin uudet nostimet 17e/kpl

siis gti lancerii, uskoisi et sama hintaset muihinki mitsuihi

no fortte, bulls shit!!! ;D
 
b1tch sanoi
meillä maksaa vieläkin uudet nostimet 17e/kpl

siis gti lancerii, uskoisi et sama hintaset muihinki mitsuihi

no fortte, bulls shit!!! ;D

SOHC ja DOHC koneisiin menee erilaiset nostajat ja ei teidän hinnat vieläkään kovin erikoiset ole.

Onko tarjolla edes niitä "99 mallisia"? Jos vaihtohommiin alkaa niin kannattaa sinne vaihtaa tilalle sellaiset jotka eivät pienen ajan päästä ole samassa kunnossa.

Ja jos kyseessä on espanjalaiset tarvikeosat niin valikoitteko käsin asiakkaan tilaaman määrän samalla toleranssilla olevia?
 
Molmis sanoi
no minä olen puhunut mitsuhuollon käyttämistä orkkis osista ja työstä.
8)

Merkkiliike vaihtoi GDI:hin nostimet kun tehtiin kauppoja autosta, osat muistaakseni 37 e / kpl + huoltomieheltä käytännössä päivän työ, ei siis ainakaan tuohon kovin edullinen operaatio...
 
Myxi sanoi
Merkkiliike vaihtoi GDI:hin nostimet kun tehtiin kauppoja autosta, osat muistaakseni 37 e / kpl + huoltomieheltä käytännössä päivän työ, ei siis ainakaan tuohon kovin edullinen operaatio...

Kyllä ne merkkiliikkeessä pelkät hydraaliset venttiilivälyksen tasaajat maksaa 20 euron kieppeillä tai mielummin alle ja on kyllä asentaja antanut "valohoitoa"
oikein kunnolla jos on päivän saanut siihen menemään  :eek:
 
Tuohon työaikaan en sano nyt mitään mutta tiedän että GDI:in nostimien vaihto edellyttää nokka-akseleiden, korkeapainepumpun ym. sellaisten osien irroittamisen mitä ei esim. GTI Lanceriin tarvi tehdä. Kyllä siihen useampi tunti taitaa mennä, varsinkin eka kerralla. GDI:in nostin maksaa muuten 32.82 euroa/kpl, sama nostin käy GTI Lanceriinkin.
Tuolla aikaisemmissa jutuissa oltiin kokeiltu nostinta ruuvipenkissä, mitähän siinä kokeiltiin ???
 
Viikonlopun aikana tuli välyksentasaajat vaihdettua, remontti tuli helposti hoidettua kun olen korjaamolla ennenkin noita vaihtanut.
Uudet nostimet maksoivat n.17€ kipale ja kaikki tuli vaihdettua vaikka vain kolme oli epäkunnossa..
Hommassa meni noin 1.5tuntia..
Ja kyllä käy nätisti
Noilla vanhoillakin olisi vielä ajanut, tikittivat puoli minuuttia kylmänä.
 
joo mä oon kans tota mieltä että kun alkaa nakuttaa niin uudet nostimet.

kokeilin forttee ja engine fast flushia auttoi 2päivää

sillon kun nostimet on kulunu niin nostimet on kulunu!!!
 
Entisessä Gti-lansussa kylmänä käynnistettäessä nostimet piti reilun sekunnin pahan kapelin mutta hiljeni sitten. Forrte-käsittely tehty säännöllisin väliajoin, lämpimänä ei naputtanut ikuna.

Nykysessä autossa kylmänä 2000 kierrokseen saakka piti meteliä mut vein paikalliselle autohuoltamolle Forte-käsittelyyn, kaatoivat ensin kaksi purkkia tuota motor flushia ja käytti hetken aikaa, vaihtoi öljyt ja suodattimen ja sen jälkeen tuota top end treatmenttia, ei naputtanu enää sen jälkeen..eli kaippa tuo Forte toimii.
 
gti lanceris on samat nostimet ku carismassa!!

kannattaa niitä kysyä tarvikkeena, niin on paljon halvempia ;D
 
Kävin kanssa tänään tilaamassa nostajat paikallisesta tarvikeliikkeestä, 15,10€/kpl --> 241,60€/sarja.
Pari kysymystä tuli mieleen asennukseen liittyen:
1. Oletteko löytäneet venttiilikopan tiivistettä mistään tarvikeosana, vai pitääkö hakea alkuperäinen? ja mitä maksaa?
2. Pitäisikö uudet nostajat jotenkin "ilmata", vai laitanko vaan paikalleen ja täräytän käymään ja odottelen kunnes nostajat täyttyvät ja naputus lakkaa?
 
en o löytänyt, helmamalta vaan ;D

vähän aikaa starttaat ilman tulppia niin että öljynpainevalo sammuu, niin on oljyä joka paikassa mutta silti ihan varmasti nakuttaa aluks
 
Teemu sanoi
Kävin kanssa tänään tilaamassa nostajat paikallisesta tarvikeliikkeestä, 15,10€/kpl --> 241,60€/sarja.
Pari kysymystä tuli mieleen asennukseen liittyen:
1. Oletteko löytäneet venttiilikopan tiivistettä mistään tarvikeosana, vai pitääkö hakea alkuperäinen? ja mitä maksaa?
2. Pitäisikö uudet nostajat jotenkin "ilmata", vai laitanko vaan  paikalleen ja täräytän käymään ja odottelen kunnes nostajat täyttyvät ja naputus lakkaa?

Hain kans carismaan välyksentasaajat...16€/kpl.
Perhana taas vedettiin välistä. ;)

Ota venakopankannentiivisteen lisäx ne tulpanreikien ympärille tarkoitetut tiivisteetkin.

Carismaan makso tuo venakopantiiviste 23€:a.
 
Kassu sanoi
Teemu sanoi
Kävin kanssa tänään tilaamassa nostajat paikallisesta tarvikeliikkeestä, 15,10€/kpl --> 241,60€/sarja.
Pari kysymystä tuli mieleen asennukseen liittyen:
1. Oletteko löytäneet venttiilikopan tiivistettä mistään tarvikeosana, vai pitääkö hakea alkuperäinen? ja mitä maksaa?
2. Pitäisikö uudet nostajat jotenkin "ilmata", vai laitanko vaan paikalleen ja täräytän käymään ja odottelen kunnes nostajat täyttyvät ja naputus lakkaa?

Hain kans carismaan välyksentasaajat...16€/kpl.
Perhana taas vedettiin välistä. ;)

Ota venakopankannentiivisteen lisäx ne tulpanreikien ympärille tarkoitetut tiivisteetkin.

Carismaan makso tuo venakopantiiviste 23€:a.

Haitko alkuperäiset 1mm öljyreijällä olevat?
vai "tarvike" 3mm? kun noissa nostimissa on sellainen juttu
että noi alkuperäsit nostimet (1mm) ovat huonoja tikitys saattaa palata muutaman 10tkm jälkeen...

kun noissa paremmissa "tarvike" malleissa on isompi öljyreikä ja varmempi toimivuus...
ja sattuupa noi "tarvike" osat olemaan "made in japan"...

ps. kalliit on nostimet... clubilaisille: kannattaa katsoa "Jäsentuotteet ja yhteistilaukset" osio
 
JKorpela sanoi
Kassu sanoi
Teemu sanoi
Kävin kanssa tänään tilaamassa nostajat paikallisesta tarvikeliikkeestä, 15,10€/kpl --> 241,60€/sarja.
Pari kysymystä tuli mieleen asennukseen liittyen:
1. Oletteko löytäneet venttiilikopan tiivistettä mistään tarvikeosana, vai pitääkö hakea alkuperäinen? ja mitä maksaa?
2. Pitäisikö uudet nostajat jotenkin "ilmata", vai laitanko vaan  paikalleen ja täräytän käymään ja odottelen kunnes nostajat täyttyvät ja naputus lakkaa?

Hain kans carismaan välyksentasaajat...16€/kpl.
Perhana taas vedettiin välistä. ;)

Ota venakopankannentiivisteen lisäx ne tulpanreikien ympärille tarkoitetut tiivisteetkin.

Carismaan makso tuo venakopantiiviste 23€:a.

Haitko alkuperäiset 1mm öljyreijällä olevat?
vai "tarvike" 3mm? kun noissa nostimissa on sellainen juttu
että noi alkuperäsit nostimet (1mm) ovat huonoja tikitys saattaa palata muutaman 10tkm jälkeen...

kun noissa paremmissa "tarvike" malleissa on isompi öljyreikä ja varmempi toimivuus...
ja sattuupa noi "tarvike" osat olemaan "made in japan"...

ps. kalliit on nostimet... clubilaisille: kannattaa katsoa "Jäsentuotteet ja yhteistilaukset" osio

Jaa-a...enpäs tähän hätään tiedä tuosta reiän suuruudesta, mut merkki on ajusa ja ovat espanjasta(ko)???

Eikös niistä jotain juttua täällä ole ollutkin.

Ja palatakseni tuohon "kimppatilaus" jutskaan, niin olin kyseiseen kaveriin yhteydessä joka niitä järjestää ja oltaisiin päästy tilaus listallekin, mutta tarkempiin kyselyihin ei koskaan meiliin tullut vastauksia.
No se siitä ja ratkaisin asian ostamalla ajusat...säästin jo puolet alkuperäisiin verrattuna.
 
Enpä tiedä minäkään tuosta reijän koosta, enkä edes tasaimien merkkiä.

Suht hyvin mulla on nuo alkuperäisetkin toimineet:
Ensimmäiset merkit naputuksesta tuli kun autolla oli ajettu n. 170tkm, nyt on mittarissa 290 tkm, ja vasta nyt tuntuu siltä että on pakko vaihtaa, ennenkuin rupee jotain särkymään.
Kokoajan tuo naputus on ilmennyt vain kylmänä, lämpimänä käy aina nätisti...
 
Kassu sanoi
Ja palatakseni tuohon "kimppatilaus" jutskaan, niin olin kyseiseen kaveriin yhteydessä joka niitä järjestää ja oltaisiin päästy tilaus listallekin, mutta tarkempiin kyselyihin ei koskaan meiliin tullut vastauksia.

Käsittääkseni vastasin sinulle, tilausta ei vain ole erinäisten ongelmien vuoksi vielä tehty, mutta tullaan tekemään ihan lähipäivinä. Eli jos kyselysi on koskenut esim. tilauksen ajankohtaa niin en ole osannut vastata.

Klubin jäsenille asia on hieman helpompi koska he voivat seurata asiaa yhteistilauksille tarkoitetulta palstalta. Pahoittelut ettet päässyt osalliseksi tilauksesta, mutta hyvä että sait kaipaamasi osat.
 
MaxFlower sanoi
Kassu sanoi
Ja palatakseni tuohon "kimppatilaus" jutskaan, niin olin kyseiseen kaveriin yhteydessä joka niitä järjestää ja oltaisiin päästy tilaus listallekin, mutta tarkempiin kyselyihin ei koskaan meiliin tullut vastauksia.


Käsittääkseni vastasin sinulle, tilausta ei vain ole erinäisten ongelmien vuoksi vielä tehty, mutta tullaan tekemään ihan lähipäivinä. Eli jos kyselysi on koskenut esim. tilauksen ajankohtaa niin en ole osannut vastata.

Ensimmäiseen sain vastauksen,joka oli tiedustelu, mutta toiseen en, joka oli tarkempi ja "autokohtaisempi". ::) ;)

OT...saa poistaa jos siltä tuntuu.
 
Kassu sanoi
Teemu sanoi
Kävin kanssa tänään tilaamassa nostajat paikallisesta tarvikeliikkeestä, 15,10€/kpl --> 241,60€/sarja.
Pari kysymystä tuli mieleen asennukseen liittyen:
1. Oletteko löytäneet venttiilikopan tiivistettä mistään tarvikeosana, vai pitääkö hakea alkuperäinen? ja mitä maksaa?
2. Pitäisikö uudet nostajat jotenkin "ilmata", vai laitanko vaan  paikalleen ja täräytän käymään ja odottelen kunnes nostajat täyttyvät ja naputus lakkaa?

Hain kans carismaan välyksentasaajat...16€/kpl.
Perhana taas vedettiin välistä. ;)

Ota venakopankannentiivisteen lisäx ne tulpanreikien ympärille tarkoitetut tiivisteetkin.

Carismaan makso tuo venakopantiiviste 23€:a.

Mitäs erikoista noissa tulpanreikien tiivisteissä on kun maksavat 23€/kpl!!? Tulee venakopan tiivisteille hintaa yhteensä 115€ jos nuokin vielä vaihtaa, Huh.

Ovatko nuo tulpanreijät kuinka herkkiä vuotamaan, jos kasaan vanhoilla? tai onko tiiviste sen mallinen, että voisi tehdä itse tiivistepahvista tms...
 
kuminenkaulus/suppilo. Minun mielestä ei tarvi vaihtaa jos et mee rikkoon sillä tulpanmetalliputkella niitä....
 
Jäi muuten mullakin ostamatta ne tiivisteet tulpanreikiin.

Eilen vaihettiin tasaajat ja vanhat tiivisteet pysyivät ehjinä ja ei ollu vuotanut öljyä tulpille, joten ei ollu tarvetta vaihtaa.

Veholta, kun kyselin tulpanreikien tiivisteistä, niin kehui, että yhtään ei oo edes myyty(...siis heiltä) ja, kun hintaa oli se 25€:a/kpl, niin oli helppo päättää ostaako vai ei. ;)

Edit...Kylläpä tosiaan käy nyt nätisti. Vielä ollaan ajusalaisiin tyytyväisiä.
Jäi vaan ykkösen nostajat vaihtamatta, kun olis jakopää/nokat pitänyt purkaa, mut jos sitten hihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan nekin. :)
 
Sainpa minäkin viikonloppuna tasaajat vaihdettua. Ajusat olivat nämäkin, ja 1mm öljyreijällä.

Nyt käy kyllä nätisti, heti startista alkaen... Eka käynnistyksellä kyllä meinas usko loppua, että noinkohan tuo nakutus lakkaa ollenkaan, kesti meinaan reilu 15 min käytellä, ennenkuin hiljeni.

Millä keinolla olette painaneet venttiiliä, että saatte keinuvivun pois? Onko hommaan kenties saatavana jostain valmis työkalu?
Itse kampesin keinuvivun nostimen päältä sivuun, jolloin yleensä venttiilijousi yritti ampua vivun silmille tms... (hieman kyllä hirvitti mitä venttiilit tuosta tykkää). Takaisinpäinhän homma onnistui helposti kun tasaimet oli tyhjät.
 
Olisko kellään tietoo, mikä/mitkä liikkeet myy noita tarvike nostimia Jyväskylässä. ???
 
Ei muuta, kun marssin lähimpään varaosamyymälään ja kysäset saako niitä, jos ei natsaa, niin sit seuraavaan.

Eiköhän ne ole aikamonen  varaosaliikkeen saatavilla.
 
Kassu sanoi
Ei muuta, kun marssin lähimpään varaosamyymälään ja kysäset saako niitä, jos ei natsaa, niin sit seuraavaan.

Eiköhän ne ole aikamonen  varaosaliikkeen saatavilla.

Paljonkos on tehnyt työt noiden nostimien vaihtamisessa? jos nostimiin varaan rahaa vähän päälle 250 niin paljon pitäisi varata työhön :S
 
Takaisin
Ylös Bottom