Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

1 Saksa
2 Ranska
3 Italia
4 Alankomaat
5 Ruotsi
6 Belgia
7 Unkari
8 Tsekki
9 Espanja
11 UK
12 Itävalta
13 Luxemburg
17 Suomi
18 Tanska
19 Romania
20 Puola
21 Portugali
23 Kreikka
24 Irlanti
26 Slovenia
27 Slovakia
29 Viro
32 Latvia
34 Bulgaria
36 Liettua
49 Kypros
50 Malta
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tässä nyt haen tarkalleen sitä etten voi pultata kylkivilkkua etuvilkuksi kun siinä on ne eri merkinnät. Eikö noista vois koota tarkan listan. Motonetissä sentäs oli peräkärry osastolla peräkärryn lamppujen / heijastimien tarkat merkinnät, jotka tarvitaan tietyn vuoden jälkeen..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

vai meniskö niinpäin, että jos ne merkinnät on, niin sitä kyseistä lamppua ei voi käyttää. Eikös noihin yleismallin lamppuihin ollu joku oma merkintä ja ne käy sit takasumuvaloksi, parkeiksi, vilkuiksi, huomiovaloiksi.. aina valo värin mukaan riippuen..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Minkäverran hintaa keskimäärin ja mistä olette ostelleet? Voihan nuo tietysti teettääkkin..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Minkäverran hintaa keskimäärin ja mistä olette ostelleet? Voihan nuo tietysti teettääkkin..

pakko sanoa etten tiedä... isot pojat kilpureihin ovat niitä teettäneet...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

HuBu sanoi
Meinaatko vanteiden saatavuuden takia mulkata?
Kyllä. Miettinyt kyllä 5-pulttisia napojakin mutta.. vähän nihkeesti on 4x 114,3 vanteita varsinkin kun ei ole rahaa laittaa kamalasti uusiin, joten jotkut vähän laadukkaammat käytetyt tahtois.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Kyllä. Miettinyt kyllä 5-pulttisia napojakin mutta.. vähän nihkeesti on 4x 114,3 vanteita varsinkin kun ei ole rahaa laittaa kamalasti uusiin, joten jotkut vähän laadukkaammat käytetyt tahtois.
No sitten jos käytettyä haetaan.. Meinaan ulkomailta 4x114,3 jaolla löytyy blingblingistä race vanteeseen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Juu se on ihan totta. Olis vaan muksa suomesta ostella. Saattais kyllä kovin halvallakin selvitä ulkomailta ostamalla..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Varmaan 16" tai 17" vois olla kova sana. Asfalttia tulee kyllä oikeastaan pelkästään ajettua, sikäli 17" ei olis välttämättä paha.
Renkaiksi tulis 215/50-16 tai 215/45-17, osaako kolmoskuskit sanoa että mitä käy? ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Varmaan 16" tai 17" vois olla kova sana. Asfalttia tulee kyllä oikeastaan pelkästään ajettua, sikäli 17" ei olis välttämättä paha.
Renkaiksi tulis 215/50-16 tai 215/45-17, osaako kolmoskuskit sanoa että mitä käy? ;D

Itellä on kesänakkeina 215/40/17. Ovat ehkä hieman matalat mutta jos alusta vaihtuu vakiosta joksikin muuksi niin ei ainakaan renkaat ole tiellä. ;D

Mut vaikka ovatkin 40-sarjalaiset niin eivät mitkään ikävät ole ajella. :driver
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Juu eihän se profiilista ole kiinni vaan renkaiden laadusta :)
Mulla on vielä toi traktorin maavara, että ei pitäis sikäli mitään ongelmaa olla..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Juu eihän se profiilista ole kiinni vaan renkaiden laadusta :)
Mulla on vielä toi traktorin maavara, että ei pitäis sikäli mitään ongelmaa olla..

Sit voin suositella BFG:tä :peukku Ite tykkään ainakin. Toimii märällä ja kuivalla. :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jos nyt töitä saa niin ite mietin Hankookin RS2:a, olis ainakin hinta/laatusuhteeltaan melko hyvät käsittääkseni..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Jos nyt töitä saa niin ite mietin Hankookin RS2:a, olis ainakin hinta/laatusuhteeltaan melko hyvät käsittääkseni..

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23491.0
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Voitinko jotain? ;D
Ilmeisesti siis hyvinkin hintansa arvoiset?
Jaksa enää huonosta märän kelin pidosta huolestua kun tuli syksy ajettua noilla 5v vanhoilla kitkoilla mitkä on nytkin alla. Jos auto voi mennä poikittain niin noilla..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Budjettirenkaaksi R-S2 on ihan hyvä ja paras ominaisuus on että kestää vaikka antaa sikaa radalla. Aika moni rengas ei kestä vaikka olisi kuinka huipputuote muuten kaikissa olosuhteissa. Ohjaustuntumassa valitettavasti häviää ja se on vähän ikävä juttu sillä ainakin nelonen on todella makea ohjaukseltaan jäykkärunkoisilla renkailla.

Tuon kirjoituksen jälkeen taisin ajaa vielä yhden ratapäivän Ahvenistolla ilman suurempia muutoksia renkaiden kunnossa.

Jotain kertoo se että Endurance Saloon sarja valitsi saman renkaan yksityyppirenkaakseen kaudelle 2008 ja ilmeisesti samalla linjalla jatketaan 2009.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Jos nyt töitä saa niin ite mietin Hankookin RS2:a, olis ainakin hinta/laatusuhteeltaan melko hyvät käsittääkseni..
Mun käsityksen Hankookin kaikista tuotteista eukko kiteytti aika hyvin.. Onko tuo joku korean paikallinen BILTEMA. En oo ko. renkaita (RS2) ikinä nähnykkään, mutta muista hankookeista on jääny aika p***a maku suuhun..

Toki jos on normaalia, että hajoaa renkaista 1 runko vuodessa, joista uusin 2 viikkoa ja akku kestää alle 4 vuotta niin sitten olen väärässä....
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miten vaikeaa on kirjoittaa LAMBDA? Aina näkee lamda tai jopa lambada ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
miten vaikeaa on kirjoittaa LAMBDA? Aina näkee lamda tai jopa lambada ;D

Hahaa, aivan sama on jo pitkään pistänyt silmään :) DOHC on toinen samanlainen, melkoisen usein näkyy muodossa DOCH. Onko se sitten Double Over Cam Head?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tekemäni tutkimuksen mukaan pelkkä OHC on vielä vaikeampaa kirjoittaa oikein.

Tässä kaikille hieman aamupäivän piristystä Suomi24:n foorumilta:

Kysymys:
Olenko oikeassa, että saako dump valvella semmoiset hienot sihinä äänet, onko semmonen mahdollinen laittaa ford sierraan 2.0 och. Toimiiko se myös ilman turboa.
Vastaus:
Ei saa, ei todellakaan saa. Dumpvalve päästää turbon ylimääräiset ahtopaineet ulos, sen tiedän vaikka autoa en ole ikinä ruuvannut. Ja se on OHC eikä och. Jos haluat kunnon suhinat niin revi vaikka ovitiivisteet irti.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nokonzok sanoi
Hahaa, aivan sama on jo pitkään pistänyt silmään :) DOHC on toinen samanlainen, melkoisen usein näkyy muodossa DOCH. Onko se sitten Double Over Cam Head?

yo dawg we put a cam on your cam so you can double over when you BJ


...tai jotain sinnepäin ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
miten vaikeaa on kirjoittaa LAMBDA? Aina näkee lamda tai jopa lambada ;D
Itse ainakin "piruuttani" sanon monesti lambada,vaikka tiedänkin oikean termin,vaimitensenytolijamihinsenytmeni..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nyt on kyllä kuuppa väsyneellä ihan jumissa kun aloin pohtimaan näitä nelivetojuttuja. ;D

Eli siis, normi tasauspyörästöllähän on voimanjako 50/50 kaikissa tilanteissa. Jos taka-akseli pyörii tyhjää vaikkapa jäällä 300Nm vääntömomentilla niin etuakseli saa myös sen 300Nm vääntömomentin, joka nyt sitten joko riittää tai ei riitä siirtämään autoa. Jos ei riitä, eli renkaat eivät pyöri niin etuakselin tehohan on nolla, ja kaikki teho on taka-akselilla.

Okei, no sitten lisätään väliin visko, jolloin pyörimisnopeuseroa tasataan. Eli koska vääntö x pyörimisnopeus = teho, ja pyörimisnopeuden ollessa vakio täytyy väännön toisella akselilla kasvaa jotta sen pyörimisnopeus nousisi korkeammasta kitkakertoimesta johtuen samaksi. Eli voimanjako muuttuu viskolukollisessa nelivedossa?


Väsyttää.. :seina
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mulle on (yhä) epäselvää moottoritekniikkaan liittyvät asia, nimittäin stroukkaus. Mitenkäs tuo puristussuhde on saatu eriksi esim. 4g63:n vapari ja turbomalleissa? Onko vaparin mäntä korkeampi vai kansi matalampi?

Kun siis haluaisin tietää, että jos laitan 4g63:n stroukkikitin (100mm kampi, veivit ja männät), niin ne on kaikki turboihin ja mulla on vapari. Onnistuuko vai ei suoraan niillä kilkkeillä, vai käykö niin, että puristukset laskevat tonne 8.5-9:1 tasolle? Oletetaan että käytössä on säädettävä sytytys ja niistä ei tarvitse murehtia.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Turbon männässä on isompi kuppi jolla puristuksia on laskettu. Saahan noita mäntiä omavalintaisella puristuksella tilata, ainakin mahlella näkyy ihan katalogissakin olevan 7-bolt mäntiä 9,5:1 ruttuun asti. Vaparissa kannattaa panostaa siihen että niitä ruttuja on eli maksaa vaikka vähän ylimääräistä erikoistilausmännästä.

Niin eilenhän tuossa voimanjakomietinnässä tosiaan päästiin siihen että voimanjako on näissä viskolukkomitsuissa 50/50 kun pitoa on mutta sen hävitessä jostain menee teho sille akselille jolla on enemmän pitoa. ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Mulle on (yhä) epäselvää moottoritekniikkaan liittyvät asia, nimittäin stroukkaus. Mitenkäs tuo puristussuhde on saatu eriksi esim. 4g63:n vapari ja turbomalleissa? Onko vaparin mäntä korkeampi vai kansi matalampi?

Kun siis haluaisin tietää, että jos laitan 4g63:n stroukkikitin (100mm kampi, veivit ja männät), niin ne on kaikki turboihin ja mulla on vapari. Onnistuuko vai ei suoraan niillä kilkkeillä, vai käykö niin, että puristukset laskevat tonne 8.5-9:1 tasolle? Oletetaan että käytössä on säädettävä sytytys ja niistä ei tarvitse murehtia.

vapari kitillä saa jopa 11.5:1 puristukset, on siis ihan vapariin saatavana, kysyppäs esim. US partsilta, nick e15mitsubishi tietää :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Iskareita hankkimassa ja tyhmä törmäsi ongelmaan

http://www.turbomatrix.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=kyb+agx&search_in_description=1&inc_subcat=1&x=0&y=0

tuolta katselin tohon galanttiin kybin iskareita, 90-94 eclipsen iskarit sopivat, mutta ongelma on se että niinkuin tossa listassa näkee siinä on eclipse awd takapari mutta ei awd etupari, eli onko se vaan tuo etupari missä ei mainita onko se etu vai neliveto, kunhan se on tuo 90-94 niin se sopii?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

P.Kaunisto sanoi
Iskareita hankkimassa ja tyhmä törmäsi ongelmaan

http://www.turbomatrix.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=kyb+agx&search_in_description=1&inc_subcat=1&x=0&y=0

tuolta katselin tohon galanttiin kybin iskareita, 90-94 eclipsen iskarit sopivat, mutta ongelma on se että niinkuin tossa listassa näkee siinä on eclipse awd takapari mutta ei awd etupari, eli onko se vaan tuo etupari missä ei mainita onko se etu vai neliveto, kunhan se on tuo 90-94 niin se sopii?

etu ja nelikoissa galant e3x /1gen ecli on samat etutolpat.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mr mmc sanoi
etu ja nelikoissa galant e3x /1gen ecli on samat etutolpat.

selvä, jääny pieni kammo noissa osien tilaamisessa kun meinaa aina tulla väärät vaikka kuinka kattoo kaikki tarkkaan ::)

tyhmä kiittää ja kuittaa
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

P.Kaunisto sanoi
selvä, jääny pieni kammo noissa osien tilaamisessa kun meinaa aina tulla väärät vaikka kuinka kattoo kaikki tarkkaan ::)

tyhmä kiittää ja kuittaa

sopii etuvetoonkin ne nelkun takatolpat mut perä jää ihan törkeen korkeelle ;D
jos tontittaa haluaa nelkun perän niin laittaa etuvedon tolpat... menee sit alas ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

robson sanoi
Onkos kukaan vaihtanut ea galanttiin (sedan) taakse sitä pientä sivuikkunaa, lasi on tulossa ruttutukusta ja en tiedä rupeisinko ite tossa pihamaalla vääntää vai veiskö suosiolla pajalle. Tuolla sivun puolivaiheilla syy miten tähän ollaan päädytty http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8264.3175

Siis se ovessa oleva lasi? Sedanista puhumme? Se on helppo japseihin vaihtaa aina... jos siis yhtään on noita purkuhommia tehnyt.

Pääpiirteittäin menee varmaan näin:

Ovipahvi irti
Ikkunan alalista(t) pois
Irrota varsinainen oven lasi nostomekanismista ja aseta se oven pohjalle varovasti
Irrota ikkunan tiiviste
Irrota ikkunoiden välikarmi
Ja pikkulasin pitäisi lähteä eteenpäin työntämällä irti...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Siis se ovessa oleva lasi? Sedanista puhumme? Se on helppo japseihin vaihtaa aina... jos siis yhtään on noita purkuhommia tehnyt.

Pääpiirteittäin menee varmaan näin:

Ovipahvi irti
Ikkunan alalista(t) pois
Irrota varsinainen oven lasi nostomekanismista ja aseta se oven pohjalle varovasti
Irrota ikkunan tiiviste
Irrota ikkunoiden välikarmi
Ja pikkulasin pitäisi lähteä eteenpäin työntämällä irti...

Juurikin tuota hain, kiitoksia vaan vinkeistä, ei tarvitse vanhaa työnnellä pois kun tuli hajotettua se.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

robson sanoi
Juurikin tuota hain, kiitoksia vaan vinkeistä, ei tarvitse vanhaa työnnellä pois kun tuli hajotettua se.

Jees, muista vaan kattoa ettei ropise sitä lasinsirua sinne ovenpohjalle. Tai jos ropisee niin imuroi ainakin puhtaaks, jää muuten ikävästi helisemään sinne ja saattaa jopa jäädä johonkin sinne lasin väliin nirhaamaan :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ne lasinpalaset mitä ei sieltä pois saa kannattaa "liimata" kotelosuoja-aineella sinne oven pohjalle, ei ala myöhemminkään helisemään eikä pääse elämään siellä ja raapimaan maalipintaa rikki.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Ja "ast":n lisäämään maan lisäksi vieressä pitää lukea vielä sijainti,esim 02 etu seisonta valo.

Ei tolla numerolla oo mitään tekemistä sen valon sijoittamisen kanssa...

02 vois kuvata esimerkiks jonkun E-säännön muutosta. Sain vihdoin käsiini tuon listan valon käyttötarkoitusmerkinnöistä.

Tossa nyt muutama, jos jollain on oikeasti tarvetta niin voin johonkin jäsenten puolelle pistää koko listan:

A = ääri-/seisonta-/merkkivalo
B = etusumuvalo
HC = halogeenilähi
HR = halogeenikauko
HCR = halogeenilähi ja -kauko

1, 1a, 1b = Etusuuntavalaisin (kirjaimilla tarkennetaan etäisyyksiä etuvalaisimesta, en jaksa listata niitä mittoja)
2a/2b = Takasuuntavalo, b = kahdella voimakkuustasolla

jne :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko näin että liikennevakuutuksen bonuksia ei voi "kopioida" toiseen omistamaansa autoon vaan joutuu alottaa 0 %, jos siis omistaa yhtaikaa 2 autoa. Ei löytynyt varsinaista vastausta asiaan mutta puhuttiin vaan vahinkohistorian siirtämisestä, eli ilmeisesti köyhää rahastetaan ja joutuu maksaa täyttä prosenttia ( on muuten pirun kallis tuo If)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Näinhän tuo taitaa olla. Itsellä myös if, onneks evo on kakslitranen lanceri. Toisaalta taas esim. urS4 olis ollu halvempi vakuuttaa.. ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ootkos kyselly et miten korvaus tapauksissa toimitaan ku sulla tavallisena lancerina se? ettei korvauski perustu tavalliseen lanceriin?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No rekisterinumeron perusteellahan ne on siitä tiedot kattonu, että kyllä niiden pitäis olla oikein. Vakuutusmaksu vaan näytti olevan molemmille sama kun eivät erikseen evolutionia tunteneet.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

[jo sanoi
ootkos kyselly et miten korvaus tapauksissa toimitaan ku sulla tavallisena lancerina se? ettei korvauski perustu tavalliseen lanceriin?

Tuo on kyllä hyvä kysymys. Hintaerot on kuitenkin melkoiset.

Itsellänikin Eclipse on merkitty vakuutuskirjaa jonakin Chryssenä, kun virkailija ei löytänyt Eslipseä (kuten hän auton äänsi). Mutta jos ruttua tulee, niin kyllä minusta se on vakuutusyhtiön vika, jos kerran rekisterinumero ja auton tiedot sen perusteella on tiedossa. Mutta sillähän ei ole ennenkään ollut mitään merkitystä mitä mieltä olen asioista ollut :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Vakuutusyhtiö saa kyllä tiedon auton mallista AKE:n järjestelmistä eli jos tieto siellä on kunnossa niin asian ei pitäisi koskea omistajaa mitenkään.

Itsellä tapaus missä on väärää informaatiota AKE:n järjestelmässä ja vakuutusyhtiö sanoi etteivät voi tehdä mitään, heille kaikki tulee suoraan systeemistä. Pitää siis taiteilla asia kuntoon konttorilla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Ei tolla numerolla oo mitään tekemistä sen valon sijoittamisen kanssa...

02 vois kuvata esimerkiks jonkun E-säännön muutosta. Sain vihdoin käsiini tuon listan valon käyttötarkoitusmerkinnöistä.

Tossa nyt muutama, jos jollain on oikeasti tarvetta niin voin johonkin jäsenten puolelle pistää koko listan:

A = ääri-/seisonta-/merkkivalo
B = etusumuvalo
HC = halogeenilähi
HR = halogeenikauko
HCR = halogeenilähi ja -kauko

1, 1a, 1b = Etusuuntavalaisin (kirjaimilla tarkennetaan etäisyyksiä etuvalaisimesta, en jaksa listata niitä mittoja)
2a/2b = Takasuuntavalo, b = kahdella voimakkuustasolla

jne :p

Jos jaksat niin laita koko lista / artikkeli jos vaan jaksat. Kun ne katsastusasemallaan tahdo tietää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Itsellä tapaus missä on väärää informaatiota AKE:n järjestelmässä ja vakuutusyhtiö sanoi etteivät voi tehdä mitään, heille kaikki tulee suoraan systeemistä. Pitää siis taiteilla asia kuntoon konttorilla.
Niinno, eiköhän nämä aina väännetä asiakkaan viaksi/ongelmaksi.. ;D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom