Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Näytti olevan raidetangon päästä kumi hapertunut halki. Mikäs yleinen näkemys tämän suhteen on, ostanko:

a) tarvikeosan 8.80 eurolla Motonetista
b) alkuperäisen hintaan x euroa
c) uuden alkuperäisen suojakumin hintaan x euroa, välystä ei nykyisessä mielestäni vielä ole
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Tarvike osissa saattaa olla mitoissa heittoa. Eli aurausta voi joutua säätämään. Tietysti sehän tarkistetaa vaikka laittasikin alkuperäisen. :)

Ei ole ainakaan vielä tullut vastaan laadullisesti erityisen huonoja tarvike rt-päitä vaikka noita lähes viikottain joutuukin vaihtelemaan työn puolesta.

Pelkkää kumia tuskin kannataa vaihtaa kun samalla vaivalla vaihtaa koko nivelen. Rahallinen panostus tuskin on kovinkaan suuri.
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Joskus ostin sierraan alatukivarret motonetistä ja olivat alkuperäiset, et ei aina paskaa :peukku

Mitsuun High-Levelin pyöränlaakerit paikallisesta tarvikkeesta, laakerit oli pakattu japanian pusseihin ja harakanvarpaita oli tarrassa, kyllähän ne tarvikkeetkin toimii, kunhan ole makaroonimaasta ;D
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Ostappa tarvike tai orkkis niin käytä suojakumi pois paikoiltaan ja lisää rasvaa sinne.
Moni on sanonut ettei tarvikkeet kestä kuin vuoden. Olen aina kysynyt että lisäsitkö rasvaa ja eivät ole lisänneet. Eihän ne kuiviltaan kestä varmasti pidempään.
Yleinen näkemys on että nykyisin se rasva on vissiin niin kallista ettei sitä tehtaalla raskita herneen kokoista nökärettä enempää laittaa jos edes sitäkään... ;D
Itse olen tarvikkeita "suosinut". Vaseliiniä vaan reilusti kumin alle niin luulis kestävän :)
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Mulla on auton takakontissa tarvikeosat lähdössä takas. Kierteet oli sen verran erilaiset, että ei ne käy niihin holkkeihin. Sisemmät päät kävi hienosti. ???

Ihanko oikeesti sinne pitäis koittaa rasvaa saada lisää? Eihän niissä ole nippojakaan (alkuperäisissä on...) Saako sinn ejotenkin kätevästi sitä rasvaa, miten?
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Itse olen siis käyttänyt sitä suojakumia pois paikoiltaan ennen asennusta. Ensimmäinen menee ihmetellessä ja sit se tekniikan oppii miten se näppärästi lähtee/saa takasin. Kyllä se siitä sit leviää sinne niveleen. Harmi sinänsä ettei nykyisissä ole enää rasvanippoja.
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

ast sanoi
Näytti olevan raidetangon päästä kumi hapertunut halki. Mikäs yleinen näkemys tämän suhteen on, ostanko:

a) tarvikeosan 8.80 eurolla Motonetista
b) alkuperäisen hintaan x euroa
c) uuden alkuperäisen suojakumin hintaan x euroa, välystä ei nykyisessä mielestäni vielä ole

Mä kyllä laittaisin pelkän uuden suojakumin ja rasvaa alle. Olisi nopee korjaus ja ei tarvitsisi ohjauskulmia säädellä.

Jos vaihtoon lähtisin vaihtaisin molemmat puolet samalla jos ei ole vielä vaihdettu.
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Pyöränkulmat joka tapauksessa menossa säätöön. Tarvikkeet hain, samanlaisissa laatikoissa molemmat mutta täysin erilaiset keskenään. Pitää katsoa sopivatko edes, tyypillisiä tarvikeosia näköjään...
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

onks vaan essolegendaa, että suojakumin sisälle sais lääkeruiskulla rasvaa sisälle? Kuitenkin sehän tekee reijän siihen kumiin, joten vähän ihmetyttää.
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

UITTO- sanoi
onks vaan essolegendaa, että suojakumin sisälle sais lääkeruiskulla rasvaa sisälle? Kuitenkin sehän tekee reijän siihen kumiin, joten vähän ihmetyttää.

Ite pistin aikoinaan civicin alapalloon tylysty ruuvarilla reijän että sain rasvaa sinne. ;D

Tosin tiedossa oli että pallot menee joka tapauksessa vaihtoon. :)
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Tuohon farkku Galantin etupään nivusiin oon laittanut lääkeruiskulla kaikkiin niveliin lisää rasvaa. Vaseliiniä notkistin moottoriöljyllä minkä vielä lämmitin hieman niin sai menemään paremmin ruiskusta läpi. Tiedä sitten liekkö hyötyä vai haittaa mutta tehty mikä tehty. Kukaan piru ei pelkkää vaseliiniä paina ruiskusta läpi (ainakin luulen niin) :D
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

L200:ssa ei kestäny kuin vajaa puolivuotta tarvike raidetangonpää...
vaikka työnsin täyteen vaseliinia uuten (sitä kun ei ollu uutena siellä)
kyseessä 9e motonet raidetangonpää :seina

onkohan näissä takuuta?
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

lancer evo-r sanoi
Ite pistin aikoinaan civicin alapalloon tylysty ruuvarilla reijän että sain rasvaa sinne. ;D

Tosin tiedossa oli että pallot menee joka tapauksessa vaihtoon. :)

Been there, done that. CRX alapallot rupes nariseen. Laitoin ruiskulla rasvaa sisään... Loppu siihen... :D

Mr mmc sanoi
L200:ssa ei kestäny kuin vajaa puolivuotta tarvike raidetangonpää...
vaikka työnsin täyteen vaseliinia uuten (sitä kun ei ollu uutena siellä)
kyseessä 9e motonet raidetangonpää :seina

onkohan näissä takuuta?

Itellä ei oo kans 14-15€ raidetangonpäät kestäny kauaa. CRX:ään joskus joutu niitä osteleen. Perseaukisena tietysti heti ostin halvemman. Mutta nyt kun ajattelee. Alkuperäinen 75€ raidetangonpää kesti noin 13-14v. Kun mun tarvike oli huonokuntoinen jo vuoden jälkeen.
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Kokemuksia eri merkkisten raidetangonpäiden kestosta:

Alkuperäiset n. 200tkm
Delphi 30tkm
Sidem 8tkm
Nipparts 5tkm

Onko enää mitään laadukasta, lemförder ainakin myy vielä sillä maineella, mutta varaosaliikkeen myyjä sanoi että niistäkin valitetaan jo kiihtyvällä tahdilla?

Kellään tietoa orkkisten hinnoista, joo deltalta kysymällä tietäisi, mutta varmaan joku osaa täälläkin sanoa?
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

Nämä tuli hatusta,

MB912519 48.00 eur, käy moniin Mitsuihin
4422A002 42.00 eur, käy mm. joihinkin evoihin
 
Vs: Raidetangon päät tarvike vai alkuperäinen?

korsma sanoi
Kokemuksia eri merkkisten raidetangonpäiden kestosta:

Alkuperäiset n. 200tkm
Delphi 30tkm
Sidem 8tkm
Nipparts 5tkm

Onko enää mitään laadukasta, lemförder ainakin myy vielä sillä maineella, mutta varaosaliikkeen myyjä sanoi että niistäkin valitetaan jo kiihtyvällä tahdilla?

Kellään tietoa orkkisten hinnoista, joo deltalta kysymällä tietäisi, mutta varmaan joku osaa täälläkin sanoa?

lemförderin laitoin nyt spaceen... saas kattoo paljon kestää...
 
Takaisin
Ylös Bottom