sigman ohjausyksiköiden paikat?+muuta pientä

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
tarviis tietää missä päin sigmaa eri yksiköt sijaitsevat,esim:ecu,tcs...jne
keskikonsolin kun purin siellä soittimen takana näkyi kaiken kaikkiaan 3 eri boksia?mitähän ne mahtaa olla?autohan on siis kaikilla varusteilla.

ois tarkoitus ottaan ne irti ja tutkia mitä ne vuosien saatossa syöny :)
jos joku tietää mistä päin bokseja löytyy,niin viestiä tähän alle.kiitos :peukku
 
Re: sigman ohjausyksiköiden paikat?

Niitä onkin sitten aika monta: Keskikonsolista löytyy seuraavat: isompi on A/C-yksikkö ja pienempi on A/T:n ohjausyksikkö. Se kolmas on Vakionopeudensäätimen yksikkö. Takaluukusta löytyy sit repsikan puoleisesta sivusta aktiivijousituksen ohjausyksikkö ja vasemmalta löytyy TCL:n, ABS:n ja moottoriantennin ohjausyksiköt.
Repsikan jalkatilasta löytyy puhaltimen moottorin vierestä moottorin ohjausyksikkö.
 
erittäin paljon kiitoksia!tästä oli apua :)ilmastoinnin boksilla sekoittaa välillä ;D täytyy pistää kuntoon se.

sitten ois vielä sellainen kysymys:mistä löydän sen egr venttiilin kellon?sais senkin tukittua ;)
 
no joo,tutkiskelin tuota artikkelia vikoodien lukemisesta ja niiden merkityksestä.mutta en löytänyt sigman ilmastoinnin vikakoodeja mistään?oisko kenelläkään hajuakaan mistä ne löytyis? :)
 
No niin...EGR control solenoid venttiili löytyypi rintapellistä edestä katsottuna vakionopeudensäätimen boxin oikealla puolella.
 
kiitos taas kerran ;D! pitänee kytkeä se pois käytöstä,niin loppuu se sisäpuolinen kuraantuminen ;) :driver .
 
revi ennemin ne ap-letkut irti ja tukkoon... jos ecu "haistaa" sen puuttuvan kelan niin saattaa mennä vika tilaan... (chk engine valo syttyy)

eli ne apletkut siit imusarjan tai missänyt lie se ohjaus ap-kello siit irti ja tukkoon ;D
 
juu-u sitä juuri tarkoitinkin,en vaan ilmaissut asiaa tarpeeksi selkeästi.eli laakerin kuula letkuun ;).
 
sellasta vielä pitää kysyä että oiko kellään hajuakaan mistä löytyis vikakoodinumeroiden selitykset esim:ilmastointiin ja siis sigmaan :)
moottorin ja vaihteiston löyty tosi helposti. :)
 
Onkos siinä ilmastoinnissa siis millainen ongelma vai
muuten vaan kyselet sen vikakoodeista...? :)
 
no..ilmastoinnissa on pikku vikaa..eli se pyörittää vähän väliä konehuoneen tuulettimia ,naksuttaa ilmastoinnin kompuraa josta tulee tyhjäkäyntiin heittoa sekä antaa vikoja luettaessa järjettömän paljon koodeja.
 
Eikös tuo kuullosta samankaltaiselta kuin viallinen ecu ja sen aiheuttamat "viat"

Jaaa... vai taisitko forssassa mainita, että se boxi on lähdössä eskulle.. Voi olla että muistan väärin
 
ahis sanoi
Eikös tuo kuullosta samankaltaiselta kuin viallinen ecu ja sen aiheuttamat "viat"

Jaaa... vai taisitko forssassa mainita, että se boxi on lähdössä eskulle.. Voi olla että muistan väärin
joo taisin mainita..mutta milloin se on toinen juttu.kun ei pysty seisottamaan kovin pitkiä aikoja.
 
Aloita tarkistukset täyttömäärästä jos sitä ei ole vielä
tehty,tuo kuulostaa siltä että voi ihan hyvin johtua
vajaasta täyttömäärästä,olis hyvä tehdä muutenkin!?
Töissä ollessani tuli puuhailtua ilmastointien kanssa...
 
joo näin täytyy tehdä.tutulla onkin R-12 kylmä ainetta ja sopivat laitteet millä vaihtaa. ;)

siihen on tehty ilmastoinnin tarkastus viime kesänä,mutta mitä ne tarkastanut/miten?! hintaa kuitin mukaan tarkastuksella oli kuitenkin 40e!se on kova hinta jos vaan kokeillaan korkeapaine putkesta ruuvimeisselin kärjellä painetta :seina ja himpun epätarkka

nyt kun on -10 pakkasta niin ei heittele käynti,eli kyllä siellä joku anturi pelaa kun pakkasen tunnistaa eikä yritä käynnistää kompuraa ;D
sekä iso plussa on myös se että ilmanjako/kylmä-kuuma nappulat ovat kanssa pelanneet virheettömästi!
 
joo nyt on purettu kaikki kojelaudasta löytyvät boksit ja puhdistettu kaikista piirikortit+liittimet wurth:in kontakti öljyllä.ja nyt näyttää siltä että ilmastointi alkoi toimimaan.2 testaus päivä meneillään ja mitään oireilua ei ole havaittu.vaikka liittimissä ei näkynyt mitään normaalista poikkevaa mutta silti ne kannattaa putsata jollain siihen ehdottomasti tarkoitetulla aineella.
 
mites tuo jakohihnan vaihtoväli on?sen tiedän että 90tkm on kilometri väli mutta on nsiinä myös aika jolloin hihna pitää uusia.kirja kertoo että 6 vuotta mutta olen kuullut että pitäis uusia 5 vuoden välein??oisko jollain varmaa tietoo??
 
Vs: sigman ohjausyksiköiden paikat?+muuta pientä

Aihe vanha kuin taivas,mutta en kehtaa avata yhden pikku kyssärin takia uutta lankaa. Eli missäs sijaitsee Sigmassa keskuslukituksen ohjaus yksikkö? Tarkoitus on asentaa kaukosäätöinen keskuslukko,niin pitäis tuo boksi saada käsiin että sais nuo ohjausvirrat vedellä paikoilleen. Ja svenskamitsu sivuilla jaossa olevien manuaalien k-lukituksen kuvissa ohjain olis muka ovessa,vaan eipä itsellä ollut :(
 
Vs: sigman ohjausyksiköiden paikat?+muuta pientä

Tästä vois olla apua: http://www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/files/door_locks_power_and_keyless_entry_system_235.pdf

Niin ja siis onhan varmaan ne releet ovissa, mutta minun mielestä tuo ETACS ohjaa kaikkia lukkoja ja muutakin sähkösälää kuten sisävaloja jne. Tuon ohjeen mukaan ETACS-boksi on keskikonsolin sisällä jossain vaihdekepin/valitsimen hollilla.
 
Vs: sigman ohjausyksiköiden paikat?+muuta pientä

dani sanoi
Tästä vois olla apua: http://www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/files/door_locks_power_and_keyless_entry_system_235.pdf

Niin ja siis onhan varmaan ne releet ovissa, mutta minun mielestä tuo ETACS ohjaa kaikkia lukkoja ja muutakin sähkösälää kuten sisävaloja jne. Tuon ohjeen mukaan ETACS-boksi on keskikonsolin sisällä jossain vaihdekepin/valitsimen hollilla.
Joo toi ohje mullakin on,mutta ei mulla ole ovissa muuta kuin pumput. Mutta tuo ETACS sijainti on hyvä tietää,alanpa suunnittelemaan tuon toteutuksen,kiitoksia :peukku Itse suunnittelin sen silleesti,että kun kuskin ovi menee lukkoon niin se ohjaa muutkin lukkoon,joten ajattelin käskyttää pelkästään tuota kuskin pumppua,toimineekohan ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom