Smoke mittaristo

Jurgeeni

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2007
Nykyään on myytävänä näitä smoke mittareita vaikka pilvin pimein. Tuli sitte tämmönen ajatus mieleen kuin että miten tuosta normi mittaristosta vois tehdä saman tyyppisen. Eli siis ettei mittaristosta näy mitään silloin ku virrat ei ole päällä. Merkillä ja mallilla ei tässä ole väliä, vaan ihan yleispäteviä ohjeita. Olisko siinä mitään järkee että esim tummentais ikkunoiden tummennussprayllä mittariston lasin ja asentais megasuperhyperkirkkaat ledit valoiksi?
 
Vs: Smoke mittaristo

Itse olen miettinyt ihan samaa modia, joku ikkunoiden tummennuskalvokin varmaan kävisi tähän. Mutta jos mittaristolla on yhtään taipumusta heijastaa auringonvaloa tms, idea on paska. ;D

Ledien ongelmana tahtoo olla se, että niiden valokeila on todella kapea eli niitä tarvitsee paljon että saa tasaisen valaistuksen. Toinen vaihtoehto olisi käyttää "led-nauhaa", jossa on liuta SMD -ledejä joustavassa kytkentärimassa, ja taivuttaa tämä mittariston numeroiden mukaisesti. Näin voisi saada tasaisen valon, ja tarkan jos haluaa esim. neulat eri värillä :)
 
Vs: Smoke mittaristo

Itte ajattelin käydä lancerin mittaristoon hakemassa 50 tummennuskalvoa pienen palasen, jäi tosin tekemättä ku aloin ajattelemaan että onkohan tuossa nyt sitten mitään järkeä.. olis pitäny kuitenki saada valotehoa aika roimasti lisää mittariston valaistukseen että toi ois miltään näyttäny
 
Vs: Smoke mittaristo

Mulla on Coltissa 50 prossasta kalvoa ja normivalaistus (polttimot kylläkin vaihdettu ledeihin).
Päivänvalossa mittareitten näkyvyys on heikohko (kyllä selvän saa), mut illan pimetessä ei sit edes huomaa et jotain ois tehty.
 
Vs: Smoke mittaristo

http://www.xenonled.com/ <= tuolta tilasin galanttiin mittarivaloihin ledit ja tuli yllätävän tasaiset. Enkä ottanu eees kaikkein kalleinta mallia. Kokeilin joskus vanhaan ooppeliini kans tuota tummennusta, mutta mulla oli valkopohjaset mittarit, niin loisti ne pohjat sieltä läpi ja jos kokeili laittaa tummempaa kalvoa niin sitten se auringonvalo aiheutti pienen näkyvyysongelman.

Jos alkaa tuommosta kokeileen niin kannattaa hommata toinen muovi siihen mittaristoon. Jäi liimat kiinni ja ei oikein auta tinnerillä yrittä muovista sitä pois pyyhkiä. Meni koko linssi himmeäksi ja uuen jouduin hommaamaan.
 
Vs: Smoke mittaristo

MVa~1 sanoi
Jos alkaa tuommosta kokeileen niin kannattaa hommata toinen muovi siihen mittaristoon. Jäi liimat kiinni ja ei oikein auta tinnerillä yrittä muovista sitä pois pyyhkiä. Meni koko linssi himmeäksi ja uuen jouduin hommaamaan.

Asetoni ja varsinkin ammoniakki (10%:sta saa apteekista) ovat osoittautuneet hyviksi aineiksi poistaa maaliroiskeet, liimatöhnät ja kalvonrippeet ainakin lasista, luultavasti toimii myös muovilla. Jos muovi menee himmeäksi, senhän voi aina kiillottaa takaisin kirkkaaksi vaikkapa hiovia aineita sisältävällä autovahalla.
 
Vs: Smoke mittaristo

Ei kannata kirkkaalle muoville asetonia työntää, joutuu nimittäin pitkään hiomaan että saa tasaisen ja sitten kiillotamaan toisen ikuisuuden. Sulattaa, turkanen.
 
Vs: Smoke mittaristo

nostokurki sanoi
Ei kannata kirkkaalle muoville asetonia työntää, joutuu nimittäin pitkään hiomaan että saa tasaisen ja sitten kiillotamaan toisen ikuisuuden. Sulattaa, turkanen.
Kirkas muovi tahtoo lähtee halkeemaan asetonista.. ekan vetää himmeeks sit lohkee
 
Vs: Smoke mittaristo

nostokurki sanoi
Ledien ongelmana tahtoo olla se, että niiden valokeila on todella kapea eli niitä tarvitsee paljon että saa tasaisen valaistuksen.
Eipä noi 180 asteen valokeilat kapeita oo mun mielestä... Ainakin jostain Japanista noita löytyy.

Muuten tuohon mittariston tummennukseen vois olla hyvä tumma akryyli.
Itsellä mietinnän alla toisen merkkiseen autoon joko tummennuskalvoa taikka uusi muovi jostain vanhan levysoittimen tummasta kannesta. Naarmuja toki on tuossa kannessa, mutta eipä se kokeilua haittaa, jos toimii niin sitten vesihiontaa riittävän hienolla paperilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom