SRS valo palaa

vesax

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2005
Sijainti
Hki
Mistäköhän vois alkaa tutkia tai hutkia ku tuo SRS valo tuli yhtäkkiä päälle..

Puhistelin lumet autosta ja valojen pesurit olivat puoliksi ulkona... vähän koluuttelin sitä... ja ajamaan... n. 500m päästä ku pysähdyin... ja sit n. 3min päästä lähdin ajamaan taas... valo syttyi... eikä sen jälkeen ole sammunut...

Tai sitten toinen vaihtoehto et ku kuskin penkkiä liikuttelee ni joku johto vois olla hiukan irronnut..
 
Vs: SRS valo palaa

Mikä on "vähän koluuttelin sitä", eli ilmeisesti etupuskuria "hakkasit"? Olisko saanut siitä pienen tärähdyksen joku puskurin airbag-anturi ja nyt mennyt vikatilaan. Eipä taida koko valoa saada kuitattua muutenkaan kuin huoltoon menemällä joten siellä selvinnee se vikakoodikin mistä tuo tuli.
 
Vs: SRS valo palaa

En mä usko että ihan lumien hakkaamisesta SRS-järjestelmä reagoi, olis muuten vähän turhan herkkä ;)

Huonoa liitosta epäilisin jossain päin turvajärjestelmää. Tai sit se on ihan vaan pakkasen aiheuttamia henkimaailman juttuja.
 
Vs: SRS valo palaa

moder sanoi
En mä usko että ihan lumien hakkaamisesta SRS-järjestelmä reagoi, olis muuten vähän turhan herkkä ;)

Huonoa liitosta epäilisin jossain päin turvajärjestelmää. Tai sit se on ihan vaan pakkasen aiheuttamia henkimaailman juttuja.

Epäilen itsekin...toisaalta oisko sen puskurin hakkaaminen voinut aiheuttaa puskurin anturi(e)n liitosten löystymisen.
 
Vs: SRS valo palaa

Jaaha muillakin samaa ongelmaa. Ite kävin veholla jo nollaamassa, näytti jotakin communiaction failia. On kotona paperilla ylhäällä ne kaikki errorit mitä se oli antanu. Seuraavana aamuna sytty uudestaa ja minusta tuntuu että sytty silloin kun käänty jyrkästi ristyksestä . Tänään taas nollaamaan ja vähän tutkimaan mistä se johtuu.

Tuo penkkihommaki voi olla, mahdollinen vaimon kanssa kun vuorotellen penkkiä päivittäin liikutellaan. Yksi voisi olla kans kun lisävaloja asentelin ja kytkimen piuhat toin ohjaamoon niin availin etuoviaukkojen alapuolen kouruja, jos siellä on joku piuha jäänyt väliin ja tulee joku kosketushäikkä. Laitan illalla niitä vikakoodeja mitä sieltä löyty kun kotio pääsen.
Auto on taas huollossa, jarrulevyt ja palat taakse ja käsijarruvaijerin vaihdossa. Motonetistä ostin levyt ja palat, koska alkuperäset makso ihan hunajaa, pihi kun luonteeltani olen.. Jännän äärellä tässä että sopiiko paikalleen.
 
Vs: SRS valo palaa

Sama vika 95vm gallus itsestään sytty ja ei ole jaksanut mitään tehdä. Intti alta ja tutkis sen jälkeen paikkaa missä sais vikakoodit luettua.
 
Vs: SRS valo palaa

Nyt se on jo paripäivää ollu sammuksissa. Mä epäilen että sillon kerran kun se käännöksessä sytty niiin lokasuojissa oli aikamoiset lumipaakut jotka otti renkaaseen ja anto varmaan aikomoisen tärinän lokariin. Tiedä sitte voiko olla syy. Huollossa epäilivät myös jos penkin alla on jotaki tavaraa ollut niin penkkiä liikutttaessa on jossain tullu joku katkos.

Asiasta kukkaruukkuun, oli aika homma vaihtaa kässärivaijeri. Vaijeri menee sisäpuolella, vaatii takapenkkien ja lattia verhoilun irrottamisen. Motonetin jarrulevyt ja palat sopivat.
 
Vs: SRS valo palaa

ei ole enää syttynyt. Oisko ollu pakkasella joku osuus asiaan...
 
Vs: SRS valo palaa

Taas syttyi valo. Oli yli 20 pakkasta ja jouduin käynnistämään noin puolen tunnin lämmityksellä ja lähti aika vaikeasti käyntiin, mulla vähä heikko akku että oli aika tiukilla jaksaako vääntää käyntiin. SRS valo normaalisti sammuu käynnistyksen jälkeenmutta nyt jäi taas päälle.
 
Vs: SRS valo palaa

Eilen sain käytyä vikakoodit lukemassa ja nollaamassa valo sammu. Anto kylläkin vikakoodin srs:lle 22:SQUIB TRBL2 Tietääkö kukaan mikä vika kyseessä?
 
Takaisin
Ylös Bottom