suutinremonttiko edessä?

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Eli koska en itse ole kovin perillä dieseleiden sielunelämästä ajattelin vaihteeksi kysyä neuvoa viisaammilta. :nykii

Ongelma on sinänsä varmasti aika yleinen, mutta haluaisin siitä eroon, eli kylmänä käynnistettäessä lykkää pitkän aikaa enempi vähempi sinistä savua.
Öljyä ei kulu, ja lämpöisenä ei sitä tee, ja haisee sellaiselle pistävälle, eli olisiko juurikin palamattomalle sopalle, koska öljyltä ei haise.
Käsittääkseni tämä johtuu siitä että suutin ei sumuta soppaa tasaisesti vaan tihkuttaa sitä männän päälle??

Mutta mitenkä tuo suutinremppa nyt sitten?
Ajettu nyt pari pullollista crc:n suuttimien putsaus ainetta läpi, ja minusta ehkä pieni apu on ollut, mutta ei mitenkään merkittävä.
Ja suutinremontti saattaa kuulemma myös vaikuttaa auton kulkupuoleen, eli sekin puoltaisi remonttia...

Mitenkäs kustannuspuoli, ja ilmeisesti homma toimii niin että revin ne autosta irti ja vien pajalle, ja auto seisoo sen aikaa?
Tarviiko mitään ihmeempiä työkaluja tai muuta?

Sittenkö vaan uudet suuttimet paikalleen ja kovaa ajoa??
 
Vs: suutinremonttiko edessä?

Kutakuinkin noin. viime talvena vein tarkistettavaksi 300 000km ajetut suihkut ja remonttiin menivät. Kaikkiin uudet kärjet ja säätö. Jos sulla ei ole jotain tiivistesarjaa, niin muista ostaa/ pyytää diisselikorjaamolta myös tiivisteet.

Mahtoi tuo suutinten korjaus maksaa osineen jonku 150-200 euroa. Uudet kärjet oli noin 25€, eli kärjet makso jo satasen ja siihen sitten työ ja tiivisteet päälle.

Sitten kun suihkuja asennat tai irroitat, niin muista olla erittäin varovainen lian kanssa. Suihkun sisään ei kestä mennä yhtään likaa. Kun suihkut tulee huollosta, niissä on tod.näköisesti muovitulpat päissä. Anna niiden tulppien olla niin kauan paikoillaan kuin mahdollista. Eli käytännössä otat sitä mukaa irti kun asennat suikhuputkia paikoilleen.

Ja tuo kylmänä savutus ei siltikkään välttämättä lopu siihen. Myös hehku- ja muut polttoaineongelmat aiheuttaa ttuota savutusta.
 
Takaisin
Ylös Bottom