Vs: syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa...
Jahas tässähän threadi mihin sopii oma juttukin...
Kävin tuossa pakokaasumittauksissa katsastusta ennakoiden. Seurauksena oli kunnon "powersmoke" ja savuarvot oli 6-7 kun olis saanu olla max 3!!!!
Olin vielä vaihtanut ilmanputsarin mittausta ennakoiden ja motarillakin tuli ajettua. Silti tuli aika karut lukemat (ja hieno savupilvi, kuin rekasta
).
Siinä sitten menin kyseleen paikalliselta dieselpajalta mitä asialle vois tehdä. Mahdollisia vikakohteita tuntuu olevan kovin monta. Ehkä suuttimet on ihan paskana, kenties turbo kulahtanut, ruisku paskana tai sitten edellinen omistaja on ruuvannut vähän syöttöö lisää (eka katsastus vasta meikän omistuksessa). Ota siitä sitten selvää.
Alan itse kallistua sen teorian kannalle että syöttöä on lisätty sen verta, että ei kaikki jaksa palaa. Kun ajelee ja lähteen paikalteen liikkeelle ja tarjoo enemmän kuin 1/3 verran kaasua niin kyllähän sitä voimasavut saa aikaan. Kun kierrokset nousee jonnekin +2200 niin savutus lakkaa.
Faktoja:
-Kone 2.5 TDIC, mittarissa 570 000tkm
-Käynnistyy hyvin
-Tyhjäkäynnissä ei ongelmia eikä savuta laisinkaan tällöin.
-Kone kiertää hyvin
-Ei mitään valkoista tai sinistä savua vaan ihan rehellinen dieselpilvi
-Ilmanputsari/dsl suodatin aivan uusia
-Ruiskussa ei sinettejä, joskus on avattu siis
-ruiskun kylki on dieselistä märkä, en tajua mistä sitä tulee. Ei paljoa mutta jonkin verta.
Pakko kai viedä pajalle, säädöistä lähetään ja jos ei auta niin katotaan ne suuttimet. Jos ei auta niin sitten ei varmaan lompsa riitä korjauksiin.
Minkäsmoisia arvoja päästömittauksissa foorumilaiset on saanu pahimmillaan? Ja miten asia on tullut kuntoon?