takatukivarsien puslien vaihto homma??

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
tilasin millneriltä koko puslasarjan taakse. Tuli tänään koti ovelle asti lähetys. Pitäs lähteä illan päälle vaiheteleen nuo kaikki puslat tuonne taakse. Onko mitään huomioitavaa tässä hommassa? Saako homman tehtyä ilman mitään rässejä ym..??
 
Vs: takatukivarsien puslien vaihto homma??

Omaani kokeilin vaihtaa pullotunkki prässiä apuna käyttäen mutta paine ei riittänyt (tai uskallus!). Seuraavaksi sahasin rautasahalla puslan kehät poikki. Sen jälkeen puslat oli helppo painaa ulos. Uudet menivät paikalleen helposti. Auto oli -89 Paje kierrejousilla tietty.
 
Vs: takatukivarsien puslien vaihto homma??

Toinen konsti, jolla puslat saa helposti irti:

Ensin poistaa sisäputken ja kumin jollain. Minä hitsasin sisäputken täyteen migillä ja kumi hävisi savuna ilmaan ;D Suosittelen hyvää tuuletusta tai jopa ulkoilmassa työskentelyä.

Ulkokehä lähtee kans hitsaamalla. migillä hitsaa vain muutamia saumoja puslan sisään, niin, että se kuumenee varmasti. Sitten vain odottaa sen jäähtymistä ja kappas, se on irti. Toki kannattaa varoa, ettei hitsaa liian isolla virralla, sillä jos onnistuu polttamaan sen ulkokehän puhki, niin sitten se on hitsattuna tukivarteen kiinni.
 
Vs: takatukivarsien puslien vaihto homma??

Mulla ois kans edessä puslien vaihto, hommalla ois aika kiire, niin mistä noi puslasarjat kannattaa tilata kotimaasta?
 
Vs: takatukivarsien puslien vaihto homma??

peccis sanoi
Mulla ois kans edessä puslien vaihto, hommalla ois aika kiire, niin mistä noi puslasarjat kannattaa tilata kotimaasta?

Esim. offroadtarvike tai cros4wd ainakin myy uretaanipuslia. Tosin ei puslat timantti-tiskilläkään mitään hinnankirouksia olleet kun omaani syksyllä puslia ostelin, olivat tosin kumisia.
 
Takaisin
Ylös Bottom