Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Vitja mitä ajatuksia. Bensanhinta + käyttömaksut nousis ton mukaan :seina
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

osku sanoi
Vitja mitä ajatuksia. Bensanhinta + käyttömaksut nousis ton mukaan :seina

Tottakai. Jostain ne rahat pitää kaivaa.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Nykyiset autothan pitäisi tuosta korotetusta verosta vapauttaa koska niistä on jo autovero maksettu... Tuskin vaan tulisi tapahtumaan.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Suomessa on nyt Keski-Eurooppaa (Saksa / Belgia) halvempi bensa. Ei ole montaa vuotta kun tilanne oli toinen. Ei siis ole vaikea arvata että tähän suuntaan ollaan menossa.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Erlingille pointsit. Nykyisessä systeemissä ei ole minkäänlaista järjen hiventä ja se tuleekin ennen pitkään kuolemaan omaan mahdottomuutensa. Hämmentävän pitkään tätä luomusta onkin jo tekohengitetty.

Ja sehän on selvää, että rahat jostain haetaan takaisin. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jo 20 sentin korotus bensan hintaan riittäisi kuittaamaan kokonaisuudessaan autoveron tuoton. Jos homma toteutetaan käyttömaksun ja polttoaineverotuksen kombinaatiolla, on vaikutus per auto / autoilija varsin pieni. Minun mielestäni tämän kaltainen ratkaisu on erittäin tervetullut!
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

20 sentin korotus bensan hintaan tuntuu vaan aika ikävästi niiden kukkarossa jotka ajaa esim. pitkiä työmatkoja......... yhtä reilua kun mediamaksu. Autovero tulee halvemmaks.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

nostokurki sanoi
20 sentin korotus bensan hintaan tuntuu vaan aika ikävästi niiden kukkarossa jotka ajaa esim. pitkiä työmatkoja......... yhtä reilua kun mediamaksu. Autovero tulee halvemmaks.

No eihän noita kukaan mielellään maksa, se on selvä. Itsekin olen tahkonnut 10tkm viimeisen parin kuukauden aikana... Mutta jos samalla esim. vuotuista veroa nostettaisiin 100 € / auto, ei bensaveroa enää tarvitsisikaan niin paljon nostella.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

nokonzok sanoi
No eihän noita kukaan mielellään maksa, se on selvä. Itsekin olen tahkonnut 10tkm viimeisen parin kuukauden aikana... Mutta jos samalla esim. vuotuista veroa nostettaisiin 100 € / auto, ei bensaveroa enää tarvitsisikaan niin paljon nostella.

Paljon kuluttavat autot/paljon ajavat kärsisivät tuosta ihan liikaa. Ne voitaisikin vapauttaa kokonaan vuotuisista veroista, uusille autoille taas kovempi käyttövero, ja polttoaineen verotusta hivenen nostaa. Tietysti jos valtio haluaisi vielä ohjata ihmisiä vaihtamaan uudempiin ja pienempipäästöisiin autoihin ei vanhojen autojen kustannuksia koiteta millään lailla vähentää vaan yhtä kovilla maksuilla poistattaa liikenteestä... ja harrastajat tykkää :(.

Mutta tottahan on että tuollainen uudistus on juuri se millä saadaan ihmiset oikeasti vaihtamaan autoja uudempiin jolloin ne verot tosiaan saadaan kerättyä käytöstä eikä omistamisesta kuten nyt on.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

dani sanoi
Tietysti jos valtio haluaisi vielä ohjata ihmisiä vaihtamaan uudempiin ja pienempipäästöisiin autoihin ei vanhojen autojen kustannuksia koiteta millään lailla vähentää vaan yhtä kovilla maksuilla poistattaa liikenteestä.
Harva uusistakaan autoista vain on OIKEASTI pienipäästöinen/taloudellinen.

Moni 1,6l kone kuluttaa EDELLEEN sen 7-8l minkä vanhat pommitkin,syklitesteillä saadaan vain paperilla näyttämään kaikki paremmalta.

Ja nämä "green"-tutkielmat,joissa pieni kone,pitkät välitykset,(tappo)renkaat jotka pieniä vierinnältään ovat yhtä homonkostoa.


Esim sigu vie ~10l/100km->kolme hyljettä kuolee.
Eduskunta pitää täysistunnon->kokonainen hyljekanta kuolee välillisistä syistä.

Eli henk.koht sitä mieltä että nyt ollaan jo menossa TODELLA LIIAN SYVÄLLE,varsinkin kun oikeat saastuttajat eivät tee asioiden eteen mitään/hyvin vähän.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

ST sanoi
Harva uusistakaan autoista vain on OIKEASTI pienipäästöinen/taloudellinen...

Joo ei ollu tarkotuskaan väittää että kaikki uudet autot on automaattisesti ympäristöystävällisiä jne. Mutta siis tämä linja näyttää valtiolla/maailmanjohtajilla olevan tulossa koko ajan kovempaa ja kovempaa... ja kehtaavat vielä antaa myydä dieselvehkeitä joissa ei ole hiukkassuodattimia..mmm, nice.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

dani sanoi
Joo ei ollu tarkotuskaan väittää että kaikki uudet autot on automaattisesti ympäristöystävällisiä jne. Mutta siis tämä linja näyttää valtiolla/maailmanjohtajilla olevan tulossa koko ajan kovempaa ja kovempaa... ja kehtaavat vielä antaa myydä dieselvehkeitä joissa ei ole hiukkassuodattimia..mmm, nice.

Niinkun tähän keskusteluun nyt lähdettiin niin kyllähän uudet autot on niin saamarin painaviakin että joku perus 1,6 kia vaikkapa ei nyt mikään ecoraketti ole, eriasia sitten kun tulee hybridit/kaksoisahdetut/muuten vaan erikoiset. Kyllähän se näin on et markkinataloutta halutaan myös elvyttää uusien autojen kaupalla.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Eipä ole kyllä hybrideistä (lue: priuksesta) myöskään oikein mihinkään jos ajaa muutakin kuin kaupunkiajoa. Valmistuksen aiheuttamat päästöt ovat myös melkoisen isot priuksella. Tulevaisuudessa näkee sitten miten akut kestää aikaa jne..
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

osku sanoi
Vitja mitä ajatuksia. Bensanhinta + käyttömaksut nousis ton mukaan :seina

Ei kyllä yhtään innosta noi ajatukset... Tyhmähän tuo autovero on mutta ei huvita maksaa sen takia bensoista enemmän ym että jotkut voivat tuoda autoja ulkomailta ilman veroa.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

P.Kaunisto sanoi
Tyhmähän tuo autovero on mutta ei huvita maksaa sen takia bensoista enemmän ym että jotkut voivat tuoda autoja ulkomailta ilman veroa.
Jos ei tullut mieleen niin suomessa myytävät autot halpenee vastaavan summan.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

MakeM sanoi
Jos ei tullut mieleen niin suomessa myytävät autot halpenee vastaavan summan.

Mitäs se hyödyttää? Yhtä paljon se kinneri sitä bensaa kuluttaa on tuo autovero sit kuinkapaljon hyvänsä. Sillä erotuksella vaan että jos bensan hinta ja käyttömaksut nousee niin aina vaan vähemmän jää siitä tilipussista käteen. :seina

Näin ainakin mun laskuopin mukaan. Laskentatapoja on kyllä monia...

Meikäläistä toi autoveron siirtäminen auton käyttökustannuksiin ei helpota yhtään kun työssäni tarvitsen autoa, mutten työkseni jobbaa niitä ulkomailta. :seina
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

No onhan se selvä, että ei tuo autovero juuri hetkauta, jos ei koskaan autoa osta tai vaihda. Mutta eiköhän tuossa ole takana myös se, että Suomen autokantaa saataisiin uudistettua ja ihmisten olisi mahdollista ajaa sen seurauksena entistä paremmilla ja nykyaikaisemmilla autoilla.

Harrastajan näkökulmastahan asiaa voi miettiä positiivisesti niin, että näitä vanhoja paskoja ei sitten tule enää joka kadun kulmassa vastaan, kun normi kansalaiset voivat ajaa uudemmilla autoilla samalla rahalla, ja nämä harrastajan unelmat jäävät vain tosimiehille ;D
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

GSR sanoi
Mitäs se hyödyttää? Yhtä paljon se kinneri sitä bensaa kuluttaa on tuo autovero sit kuinkapaljon hyvänsä. Sillä erotuksella vaan että jos bensan hinta ja käyttömaksut nousee niin aina vaan vähemmän jää siitä tilipussista käteen. :seina
No ei mitään jos et osta uutta autoa. Loogisesti edelleen nämä vanhemmat autot joista autovero on aikanaan maksettu tulisi vapauttaa näistä maksujen korotuksista. Näin ei tietysti tule käymään.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Ei muuta kuin kilpiskanneri joka kylmaasemalle joka lukee kilven ja tsekkaa aken kannasta onko se vero maksettu vai ei ja onko verosta vapaa vai ei, ja sit arvotaan se hinta siihen mittariin..

Edit:
Unohtu toinen hyva, http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/05/876582
Liikenneministeri Anu Vehviläinen (kesk.) ehdottaa, että autoilijoita pitäisi verottaa ajettujen kilometrien mukaan. Vehviläisen ehdotuksessa autovero ja vuotuinen ajoneuvovero poistettaisiin.

Energia-lehden haastatteleman Vehviläisen mukaan Suomi voitaisiin jakaa muutamaan kalleusluokkaan. Hän arvioi, että järjestelmä voitaisiin toteuttaa satelliittipaikannuksella. Laajimmillaan tämä merkitsisi Suomen koko ajoneuvokannan eli yli kolmen miljoonan henkilö- ja pakettiauton sekä 115 000:n kuorma- ja linja-auton korvamerkitsemistä gps-paikantimilla ajoseurantajärjestelmineen. Paikannusjärjestelmässä kilometrimaksu voisi olla ruuhka-alueilla korkeampi, samoin päästöluokat voitaisiin ottaa huomioon.
Joko toimittaja saveltanyt omiaan (ei mitaan uutta) tai sitten vehvilaisella ei taida olla hajuakaan edes nykyisesta verotuksesta.. :seina
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Raskaan liikenteen verojen/kustannusten nousu näkyy taas mukavasti aivan kaikessa...
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

nokonzok sanoi
No eihän noita kukaan mielellään maksa, se on selvä. Itsekin olen tahkonnut 10tkm viimeisen parin kuukauden aikana... Mutta jos samalla esim. vuotuista veroa nostettaisiin 100 € / auto, ei bensaveroa enää tarvitsisikaan niin paljon nostella.

Eikös tämä vuotuinen "käyttövero" jo nousekkin tavallaan joka tapauksessa tulevina vuosina, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. harvalla se luultavasti laskee.. Joten pankki voittaa joka tapauksessa ;D
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Samppa sanoi
Harrastajan näkökulmastahan asiaa voi miettiä positiivisesti niin, että näitä vanhoja paskoja ei sitten tule enää joka kadun kulmassa vastaan, kun normi kansalaiset voivat ajaa uudemmilla autoilla samalla rahalla, ja nämä harrastajan unelmat jäävät vain tosimiehille ;D
Tai negatiivisesti niin että nekin vähät yksilöt joita on jäljellä ajokuntoisina niin paalataan suoraan purkamatta varaosiksi. Ihan niinkuin vaikkapa A12x korisia sigmoja tai A7x celestejä olisi liikaa ja varaosatarjontaa yllin kyllin.

Pitää muistaa kuitenkin vielä sekin että nykyiset kasarivehkeet on huomisen museoautoja. Mistäs teet osia jos nekin ehditään paalata kuten sigmat ja celestet?

Oman mielenkiintoisen näkökulmansa tähän soppaan tuo vaihtoautokauppa. Nytkin viime autoveroalennuksen jälkeen monessa autoliikkeessä on vaihtoautohalli pursunnut jo ikkunoista ulos mutta eipä se hinnoitteluun ole vaikuttanut. Tänään joutuu 10v vanhasta romusta pulittamaan tuplahinnan mitä 13v sitten. Ja vaihdokeista on ylitarjontaa? Lopputuloksena on sitten kuitenkin se ettei meillä jotka joudutaan kasariromuja pitämään käyttiksinä niin ole edelleenkään varaa uudempaan vaikka mieliteko olisikin. Lisää veroja muttei mitään käytännön vaikutusta. Edes autokannan uusiutumiseen.
 
Vs: Tullihallituksen pääjohtaja: Autoverosta luovuttava

Gallu sanoi
Oman mielenkiintoisen näkökulmansa tähän soppaan tuo vaihtoautokauppa. Nytkin viime autoveroalennuksen jälkeen monessa autoliikkeessä on vaihtoautohalli pursunnut jo ikkunoista ulos mutta eipä se hinnoitteluun ole vaikuttanut. Tänään joutuu 10v vanhasta romusta pulittamaan tuplahinnan mitä 13v sitten. Ja vaihdokeista on ylitarjontaa? Lopputuloksena on sitten kuitenkin se ettei meillä jotka joudutaan kasariromuja pitämään käyttiksinä niin ole edelleenkään varaa uudempaan vaikka mieliteko olisikin. Lisää veroja muttei mitään käytännön vaikutusta. Edes autokannan uusiutumiseen.

Joo se viime "autoveroalennus" nyt olikin ihan täyttä tuubaa. Se vero joko on tai ei. Sitten kun tosiaan se vero poistuu kokonaan romahtaa vaihdokkien "kupla"hinnat koska samaan rahaan saa jo uutukaista autoa. Mikä taas onkin oikein mukavaa esim muutaman vuoden ikäisen auton omistavalle tyypille kun haluaa eroon siitä... ;D. No onneksi ei ole varaa arvokkaisiin autoihin joten tuota ongelmaa tuskin ihan lähitulevaisuudessa itselle tulee..
 
Takaisin
Ylös Bottom