Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jani T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi, 1991 ajoin ajokortin silloisella perheen Galantilla. Nyt jo ostin ensimmäisen oman Mitsun, Outlander PHEV MY19. Oli autokuume ja neliveto mielessä, tämä on myös riittävän kokoinen. Eipähän tarvinnut ostaa Ooppeliin uusia renkaita. Tähän tuli uudet talvikumit ja kesäkumit.
 
Tervetuloa lukemaan ja keskustelemaan tänne mitsuklubin foorumille!

Uudet tulokkaat voivat (halutessaan) esittäytyä täällä niin ei esittäytyminen huku kaiken muun juttelun joukkoon :)
Vertsu/Markku Vertala Jyväskylästä.
Mulla Mitsubishi Outlander Phev mallia 2019 ja Ruotsin tuonti.
Liityin ryhmään koska täällä näkyy olevan parhaat tietäjät näistä Mitsubishi merkkisistä autoista,kokemukseni jyväskylän liikeistä on aika arvailua.
Tyhmiä kysymyksiä varmaankin tulee ja anteeksi siitä jo etukäteen!
 
Vantaalainen -> Mitsubishi valintaa päädyin, koska S40/V40 valmistettu samassa tehtaassa ja turvallisuus.

Legendaarinen käyttäjä murobbs ajoilta eri nicknimillä.
Pitkän linjan höpöttelijä ja perinteinen suomalainen.
Koulutukseltani olen automaatioinsinööri (työtön).
Ulosotossa ja velkaantunut (tilanteiden uhri).
Käytökseltään asiallinen ja kunnollinen.
Sijainti Vantaa.

Pääasiassa ajelen autolla ja nautin autoilusta. Päädyin foorumille, koska asiantuntijuus koskettaa sydäntäni. Eikä kerrostalossa ja huonolla kunnolla juuri auton alle kömpitä. Eikä muiden puheisiin kuin harrastelijoihin ja asiantuntijoihin voi luottaa.

Ensimmäinen autoni oli Hyundai Getz, ecu tuunattu ja täysin huollettu, sekä "amis" modifiotu pikku ralli auto ja ajellut sillä maailman ympäri heti kortin saatuani useamman kerran. Sen romani paskoi parkkipaikalla (enkä uskaltanut tehdä mitää asialle), autoon oli kulunut 14 000€ ja (vieläkin katkera) möin auton 3000€. Auto oli viimeisen päälle modattu ja tykkäsin vahailla sitä ja pitää puhtaana viimeisen päälle. 2021

Ostin & vaihdoin & möin autoja hädissäni 2021-2023 korona aikaa, monenlaisia onnettomuuksia epärehellisten myyjien takia ja oppinut kantapään kautta varomaan monenlaisia ihmisiä ja nyrkkipajoja. Velkaannuin 20k tämän vuoksi. Eikä kukaa myyjistä saanut rangaistusta. Autoja ostin vain päästäkseni töihin. Burnout tuli ja pää ei toiminut, kun työpaikka oli vain liian kaukana ja en osannut kehä 3:sen ulkopuolella toimia. Nyt vasta palautunut järjellisesti takaisin ja kuntoutunut kaikesta "korona sairauksesta, masentuneisuudesta ja vähemmistöjen aiheuttamasta taloudellisesta taakasta". (vieläkin katkera)

Nykyinen velka pääosin huijareista johtuvia yhteensä 39150,58 €, josta pois maksanut vasta 4000€ ja töiden aikana vähentänyt 12000€ alkuperäisestä korosta ja muusta.


Jäljellä vielä 35 150,58 €.

Saa töihin palkata ja ehdottaa työpaikkoja. Fyysinen kunto vielä heikko, johtuu pääosin sairauksista toipumisesta.
 
Viimeksi muokattu
Tervetuloa lukemaan ja keskustelemaan tänne mitsuklubin foorumille!

Uudet tulokkaat voivat (halutessaan) esittäytyä täällä niin ei esittäytyminen huku kaiken muun juttelun joukkoon :)
Tuli hankittua Outlander 2 litran bensakoneella. Vuosimalli on 2003 ja kytkin tuntuu hieman oudolta. Vaihteet eivät meinaa mennä kaikistellen silmään, joten varmaan jotain säätöhommia edessä.
 
Morjens täältä Kymenlaaksosta! 13 vuoden Toyota-putki päättyi lauantana. Niistä viimeiset 11 RAV4:lla, joka oli kyllä huoleton yksilö, mutta dieselinä käyttökulut kasvoivat aivan liian suuriksi. Lauantaina sovin kaupat Mitsubishi Eclipse Cross PHEV:istä MY21, Saksasta tuotu ja ensimmäinen oma Mitsubishi. Äidillä oli aikoinaan Lancer ja Galant, joihin kokemukset Mitsulla ajamisesta rajoittuvat.

Eclipse on ihan hyvillä varusteilla ja on passeli omiin tarpeisiin. Paikallisessa ajelussa varmaan pärjään hyvin pitkälti sähköllä. Työmatka onkin sitten 80 km/suunta, mutta ajan sen vain kerran viikossa ja työpaikalla auton voi ladata. Varmaan myös tuossa kilometrikulut putoavat reippaasti.

Auto menee tänään myyjän toimesta koukun asennukseen ja toimitetaan sen jälkeen lähimpään myymälään. Tässä alkaa olla "hieman" malttamaton tunnelma :)

Seuraavaksi pitää jostain löytää vanteet talvirenkaisiin.
 
Terve.
Uusi jäsen foorumilla Lempäälästä. Joskus 90-luvulla oli Mitsun Lancer kolmisen vuotta ajossa. Nyt tuli sitten hommattua viimeisiä Outlandereita, eli pirssi on rekisteröity maaliskuussa 2021. Onko suositella merkkihuoltoa Pirkanmaan suunnalta? Länsiauto Lielahdessa vai Hedin Automotive? On täydellinen huoltokirja, niin ei viitsisi muualla käyttää, ainakaan aluksi.
 
Viimeksi muokattu
Terve.
Uusi jäsen foorumilla Lempäälästä. Joskus 90-luvulla oli Mitsun Lancer kolmisen vuotta ajossa. Nyt tuli sitten hommattua viimeisiä Outlandereita, eli pirssi on rekisteröity maaliskuussa 2021. Onko suositella merkkihuoltoa Pirkanmaan suunnalta? Länsiauto Lielahdessa vai Hedin Automotive? On täydellinen huoltokirja, niin ei viitsisi muualla käyttää, ainakaan aluksi.
Tervetuloa foorumille! :giggle:

Jos päädyt käyttämään Hedin Automotive Tampere Lakalaivan palveluita, niin kannattaa laittaa korvan taakse että Mitsubishi Club Finlandin jäseneksi liittymällä saat -10% alennusta varaosista sekä öljyistä.

Huoltoa varatessa, voit myös valita ilmaisen päällispesun autollesi. Koskee niin netissä kuin paikan päällä tehtyä varausta.
 
Tervetuloa foorumille! :giggle:

Jos päädyt käyttämään Hedin Automotive Tampere Lakalaivan palveluita, niin kannattaa laittaa korvan taakse että Mitsubishi Club Finlandin jäseneksi liittymällä saat -10% alennusta varaosista sekä öljyistä.

Huoltoa varatessa, voit myös valita ilmaisen päällispesun autollesi. Koskee niin netissä kuin paikan päällä tehtyä varausta.
Ok, hyvä tietää. Kiitos.
 
Tervehdys Mitsubishi-miehet ja -naiset! Vm. 2000 Carisma tuli muutama vuosi sitten hommattua tyttärelle opetuslupa-autoksi ettei tulisi ajokorttiin "vain automaattivaihteisilla" -merkintää. Mutta täytyypä sanoa että sillä sitä on siitä asti pääasiassa tullut ajeltua :) Auto oli edullinen eikä tuohon ole paljoa mennyt rahaa senkään jälkeen. Tuulilasi oli halki ja halkesi talven tullen lisää kun vasen etuiskari jäätyi ja pomputteli melkoisesti. Iskarit, tuulilasi ja takajarruhilppet vaihdeltiin ja sillä on menty. Nyt tarttisi vähän lisää saneerausta ja kun Hra Haynes ei näytä tehneen opusta ko. autosta, niin jostain pitää neuvoja ja vinkkejä kysellä. Tänne siis. Paoittelut siitä, että muuten en ole fanaattinen mitsubishi- enkä minkään muunkaan automerkin kannattaja. Autoilla - kaiken merkkisillä - ajelen vasemmalle, oikealle, eteen ja taakse, ja en osaa sen asian suhteen nähdä yhdistysaktiiviksi ryhtymistä tai muutakaan käytännön asioita kultturellimmaksi heittäytyä tarpeelliseksi. Samoista syistä olen aiemmin ollut VW- ja Fiat-foorumeilla. Nekin on kumpikin huippumerkkejä, niinkuin on tämä Mitsubishikin. Ja niin on ainakin myös Datsun ja Ooppeli. Asemapaikkana on Jyväskylä.
 
Tervehdys Mitsubishi-miehet ja -naiset! Vm. 2000 Carisma tuli muutama vuosi sitten hommattua tyttärelle opetuslupa-autoksi ettei tulisi ajokorttiin "vain automaattivaihteisilla" -merkintää. Mutta täytyypä sanoa että sillä sitä on siitä asti pääasiassa tullut ajeltua :) Auto oli edullinen eikä tuohon ole paljoa mennyt rahaa senkään jälkeen. Tuulilasi oli halki ja halkesi talven tullen lisää kun vasen etuiskari jäätyi ja pomputteli melkoisesti. Iskarit, tuulilasi ja takajarruhilppet vaihdeltiin ja sillä on menty. Nyt tarttisi vähän lisää saneerausta ja kun Hra Haynes ei näytä tehneen opusta ko. autosta, niin jostain pitää neuvoja ja vinkkejä kysellä. Tänne siis. Paoittelut siitä, että muuten en ole fanaattinen mitsubishi- enkä minkään muunkaan automerkin kannattaja. Autoilla - kaiken merkkisillä - ajelen vasemmalle, oikealle, eteen ja taakse, ja en osaa sen asian suhteen nähdä yhdistysaktiiviksi ryhtymistä tai muutakaan käytännön asioita kultturellimmaksi heittäytyä tarpeelliseksi. Samoista syistä olen aiemmin ollut VW- ja Fiat-foorumeilla. Nekin on kumpikin huippumerkkejä, niinkuin on tämä Mitsubishikin. Ja niin on ainakin myös Datsun ja Ooppeli. Asemapaikkana on Jyväskylä.
Tervetuloa foorumille! :giggle:

Jokainen tulkoon sellaisena kuin on, ei tarvitse olla merkkiuskovainen tai pakkoliittyä kerhon jäseneksi. ;) Foorumin tarkoitus on juurikin toimia keskustelukenttänä foorumilaisten kesken ja samalla auttaa löytämään apua ongelmiin.(y)
 
Tervetuloa foorumille! :giggle:

Jos päädyt käyttämään Hedin Automotive Tampere Lakalaivan palveluita, niin kannattaa laittaa korvan taakse että Mitsubishi Club Finlandin jäseneksi liittymällä saat -10% alennusta varaosista sekä öljyistä.

Huoltoa varatessa, voit myös valita ilmaisen päällispesun autollesi. Koskee niin netissä kuin paikan päällä tehtyä varausta.
Onko noita etuja Hedin Automotivella maanlaajuisesti saatavissa? Eli muillakin toimipisteillä kuin vain Tampereella.
 
Onko noita etuja Hedin Automotivella maanlaajuisesti saatavissa? Eli muillakin toimipisteillä kuin vain Tampereella.
Jäsen etuudet on käytettävissä seuraavissa Hedin Automotive Mitsubishi toimipisteissä:

• Hedin Automotive Forssa
• Hedin Automotive Helsinki / Konala
• Hedin Automotive Helsinki / Mekaanikonkatu
• Hedin Automotive Hämeenlinna
• Hedin Automotive Jyväskylä
• Hedin Automotive Järvenpää
• Hedin Automotive Kotka
• Hedin Automotive Kuopio
• Hedin Automotive Lahti
• Hedin Automotive Oulu
• Hedin Automotive Porvoo
• Hedin Automotive Tampere
• Hedin Automotive Turku

Tarkemmat osoitteet toimipisteille osoitteessa: https://www.hedinautomotive.fi/nostot/mitsubishi-merkkihuolto/
 
Jäsen etuudet on käytettävissä seuraavissa Hedin Automotive Mitsubishi toimipisteissä:

• Hedin Automotive Forssa
• Hedin Automotive Helsinki / Konala
• Hedin Automotive Helsinki / Mekaanikonkatu
• Hedin Automotive Hämeenlinna
• Hedin Automotive Jyväskylä
• Hedin Automotive Järvenpää
• Hedin Automotive Kotka
• Hedin Automotive Kuopio
• Hedin Automotive Lahti
• Hedin Automotive Oulu
• Hedin Automotive Porvoo
• Hedin Automotive Tampere
• Hedin Automotive Turku

Tarkemmat osoitteet toimipisteille osoitteessa: https://www.hedinautomotive.fi/nostot/mitsubishi-merkkihuolto/
Riittääkös tuossa ihan vaan maininta "kun minä oon siellä mitsupisi-voorumissa, niin saanko sen alennuksen?" vai pitääkö asia todentaa jollain "tunnussanalla"? Tai, jos asiasta on mainittu jossain muualla foorumilla, olisi hyvä laittaa linkki sinne aina kun asian ottaa puheeksi, kuten yllä.
 
Riittääkös tuossa ihan vaan maininta "kun minä oon siellä mitsupisi-voorumissa, niin saanko sen alennuksen?" vai pitääkö asia todentaa jollain "tunnussanalla"? Tai, jos asiasta on mainittu jossain muualla foorumilla, olisi hyvä laittaa linkki sinne aina kun asian ottaa puheeksi, kuten yllä.
Ei, alennukset todennetaan mobiilijäsenkorttia näyttämällä tai mobiilijäsenkortista/jäsenten foorum puolelta löytyvillä alekoodeilla.

Mitsubishi Club Finland Facebook ryhmässä tai foorumilla jäsenenä oleminen ei ole sama kuin Mitsubishi Club Finland ry jäsenyys. Foorumi on kaikille avoin keskustelualusta jonka ylläpitokustannuksista vastaa Mitsubishi Club Finland ry.

Jäsenkaavake sekä maksutiedot löydät osoitteesta: https://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/jÄseneksi-liittyminen.64818/

Kun hakemuksesi on käsitelty sekä jäsenmaksu vastaanotettu, sinulle lähetetään sähköpostitse vahvistusviesti jäsenyyden voimaantulosta. Jäsenyys on voimassa kyseiselle kalenterivuodelle (2024) ja uusi jäsenlasku lähetetään vuoden alusta sähköpostitse.

Mobiilijäsenkortin aktivointilinkki lähetetään tekstiviestitse niille jäsenille jotka hyväksyvät jäsenhakemuksessa olevan kohdan koskien yhteystietojen käyttöä.
 
Tervehdys kaikille. Uusi kirjoittelija, ja samalla ensimmäisen Mitsun hankkinut +50v ikuinen pikkupoika Uudeltamaalta. (takavuosina oli yhteishyvänä "hieman" rapsakka Canter pikkukuorkki omakotiasujan puutavaran yms kuskaukseen, mutta tätä ei lasketa)
Nyt tuli valaistuminen ja ostin tuommoisen 100tkm rullatun 2019 Outlander PHEV kiiturin koska kaveri sellaisen laittoi kesällä ja pakotti meikäläisen koeajamaan sen... En ole kovin innostunut näistä uusista autoista mutta tuo ei yllätyksekseni ärsyttänyt minua oikein millään lailla.
Ehkä se tietynlainen konservatiivisuus miellytti, auton muun olemuksen lisäksi. Tykkään isohkoista ja korkeista autoista, Range Roverilla ajellut viimeiset 20v.
Nyt kun talouden autokanta alkaa olemaan pääasiassa vanhoja paljon ajettuja romuja, tuli mitta jotenkin täyteen ja tämän Mitsu-kokeilun seurauksena laitoin sellaisen hankintalistalle. Jos käyttis olisi tovin toimiva kampe niin aikaa liikenisi kesäautojen kanssa temuamiseen vähän paremmin. Vannoutunut bensalenkkari jolle tämmöinen patteriauto on ollut lähinnä "ei ole mun juttu" tasoinen ajatus, vielä jää nähtäväksi miten Pehva sopeutuu tiedetysti tälle hieman epäsopivaan ajoprofiiliin. Työmatkaa on pitkästi yli Pehvan sähköisen kantaman mutta kaveri ajelee tämmöisellä jonkin verran maantie/moottoritieajoa pidempää matkaa niin ei se toteutunut bensankulutus ole mikhään, meilläkin ajo on käytännössä maantietä.

Ukko ite teknisesti suuntautunut kun työkseen huoltaa/korjailee koneita Valtion leivissä. (ei vankilassa :) )
 
Viimeksi muokattu
Ukka Matinpoika tervehtii foorumiväkeä Rovaniemeltä. Täällä asuttu rapia vuosi ja ennen sitä rapiat 40 vuotta Sallassa, niistä vuosista 28 Suomen kylmimmässä kylässä Naruskalla. Aina ollut huushollissa kaksi autoa, mutta nyt ollaan eläkepäivillä siirtymässä yhden auton kantaan, jota kokeillaan Mitsubishi Outlander PHEV vm. 2020 yhdellä omistajalla Länsikairassa uudesta olleella Mitsulla.

Ollaan emännän kanssa yksimielisiä siitä, että näissä Lapin olosuhteissa auton pitää olla neliveto, automaatti ja riittävän tavaratilan omaava varma kulkija. Mitsu on merkkinä meillä täysin uusi tuttavuus, jolla oletamme pärjäävämme. Jos ei, niin vallassaan, autojahan on myynnissä pilvin pimein. Menneisyydessä ollaan omistettu puolenkymmentä Subarua, kolme Lexusta, pari Opelia ja kivikaudella Volkkareita kuplasta alkaen. Koskaan ei ole omistettu pakasta vedettyä, vaan ollaan etsitty pitoautoja, joiden on ollut pakko olla luotettavia.

Kysyttävääkin on jo Mitsusta parin viikon omistusajalta kertynyt, mutta siitä muilla alueilla vastauksia odotellen. Hyvää alkutalvea kaikille!
 
Allu Porista Moro vajaan 3 vuoden etsinnän jälkeen löytyi tommonen Pajero 3.5 V6 keppi vaihteilla.

Mitsubishi on täysin uusi tuttavuus ja ylipäätään maasto autot joten tämä tuntui hyvältä paikalta hakea tietoja ja vinkkejä autoon.
 
Takaisin
Ylös Bottom