Uusi L200

Vs: Uusi L200

Kyse ei näillä keleillä ole lämmön riittävyydestä, vaan ilman suuntaukset ja virtaus on p...stä, sama toistui, kun tulin hikisenä metsästä autoon tuulilasi muuraantui umpeen ei auta muuta, kuin panna pakko-ohjaus lasille, mutta sekään ei tahdo ehtiä, lasi umpeutuu alalaidasta ylöspäin harmaaksi. Kun vastaavassa tapauksessa kyseessä on "länsiauto" automaattiasetus on kaikkein paras huonoissa oloissa ikkunoiden auki pysymiseen, jos menee manuaalisti ohjailemaan ilmaa se ei ole läheskään yhtä hyvä, mutta katellaan nyt miltä talvi näyttää tämän kapistuksen kanssa. Pää sääntöisestihän se lähtee tallista lämmitettynä, mutta näin pienellä pakkasella ei tullut mieleenkään lämmittää, kun talli kumminkin plussalla.
 
Vs: Uusi L200

Nuo havainnot olisi syytä saada maahantuojan tietoon, mikäli ko. mallia Suomessa aikovat tosissaan myydä. Muutenhan tuo Mitsu olisi vallan mainio vaihtoehto Tojolooran tuotteille :-X
 
Vs: Uusi L200

Kyllä ne tulee kuulemaan mielipiteen aivan varmasti :eek: En ole koskaan jättänyt kertomatta, jos en jostain asiasta tykkää, toki positiivisetkin asiat kerron. Tuo näyttää olevan ongelma ja kone kyllä lämpee ihan normaalisti, mutta vika on ilman kierrossa ja automaatti asennon ohjaus on aivan päätön, se puhaltaa lähes aina varpaisiin, oli kyse kylmästä tai kuumasta, kunnon kesäkeleillä tuolla autolla ei ole vielä ajeltu, mutta muutamana syyskuun lämpimänä päivänä oli pakko ottaa manuaaliseen ohjaukseen, kun varpaat jäätyi polkimille ja nyt vielä hölmömpi, kun ikkunat hikeentyy ja varpaat hikoaa ::)
 
Vs: Uusi L200

Taitaa olla poistoilman aukkojen läpät tarttuneet kiinni, ilmankiertohan nuissa muissakin Mitsuissa tahtoo olla puutteellinen.
Sisäilman kierrätyksen ohjaus?
Kirkastuuko ikkunat jos pitää sivulasia raollaan?
 
Vs: Uusi L200

Kyllä mä sitäkin kokeilin, että avasin pikkasen kuskin ikkunaa, suurin vaikutus oli siihen ikkunaan, aukon reunalta alkoi kirkastua, muttei mitään radikaalia. Harmittavia yksityiskohtia tosiaankin mukavan tuntuisessa veturissa.
 
Vs: Uusi L200

do dii.. ekat 2tkm takana.

aivan tajuttoman hyvä auto ajaa ja hiljainen.
automaatti toimii hienosti.

tuo ikkunoiden kevyt huurtuminen on havaittavissa.

matka-ajo kulutukset 7,1L - 8L

ei paha noin painavalle ja uudelle (ei vielä herkistynyt) autolle..
 
Vs: Uusi L200

Kyllä tuo ajettavuus on tosiaan nautinto, varsinkin kärryn kanssa katumaasturin jälkeen, se rauhallisen tasainen kyyti tuntuu ihan unettavalta, kun on tottunut sellaiseen vatkaamiseen, mitä kyyti noilla city nytyyttimillä on :D

Kulutus on kyllä ihan eri luvuilla, kärryn kanssa tänäänkin mittari kävi matalimmillaan 10,7 tyhjällä, aivan täysiä kuormia ei tämänpäivän noin 300 kilsaan sattunut, joten huiput pyöri sielä 12 tuntumassa ja tankkauksesta mitattu 10,4 sisältäen viimeaikojen pelkällä autolla ajotkin. Tyhjällä ajellessa 80 nopeudessa matalimmillaan mittari on näytellyt jotain 7,8 paikkeilla, vähänkin matkantekoa jouduttaessa 8,5 paikkeilla, liki seitsemään pääsemiseksi nopeus ei saa nousta juuri yli 60, mutta kaupungissa taas lukema alkaa tukevasti kasilla.
 
Vs: Uusi L200

Raitisilasuodatin on poistettava syksyllä. Lisää ilmavirtausta huomattavasti. Jos metsästä tulee autoon märillä/höyryävillä vaatteilla, on puhallus laitettava suoraan tuulilasille täysille ja ilmastointi päälle. Näillä konsteilla on kosteus poistunut parhaiten laseista.
Tämä ohje on toiminut uusissa l-200 ja kaikissa gen-3 pajeroissa joilla olen ajanut.
 
Vs: Uusi L200

Tuosta vois äkkinäinen vetää johtopäätöksen, ettei kyseenalaisella autonvalmistajalla, ole aikomustakaan tehdä näillä leveysasteilla toimivia autoja :( Tähän saakka silti tottunut siihen, että auton ikkunat aukeavat ja kohtuudella pysyvät auki ilman mitään suodattimien poistoja ja automaatti asento ilmastoinnissa kuljettaa ilmaa muuallekkin, kuin varpaisiin :( Mutta ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon katellaan miten tuo härpäke pärjäilee suomen talvessa, jos sellainen sattuisi vaikka tänä vuonna tulemaan :) Varoiksi tänään laitoin nastarenkaat sekä autoon, että kärryyn, kun lupailee viikonloppuna lunta myös tänne läntiseen suomeen :)
 
Vs: Uusi L200

Täällä on tosiaan uusi onnellinen L200 Magnumin omistaja. Kiinnostaisi tietää noista chipeistä. Mitkä chip-merkit olivat entiseen (tai entisiin) L200:siin mukiin meneviä ja suorastaan erinomaisia? Tekeekö Mitsu omaa chippiä? Halvalla ei taida saada edelleenkään erinomaista. :)
 
Vs: Uusi L200

Ei kai se tavallista turboa kummempi ole isuzus ainakin on todella kaksi solmua moottorin vierellä, kun kerran on tuplaturpo. Mutta ihan kivastihan tuokin mylly vääntää siinä ei ole valittamista ;) Nyt vajaas kymppitonnis on tullut sellainen huomio, että sumuvalot on todelliset sumuvalot, eli ihan ovat vedelleet harmaaksi, täytynee huollos laittaa lamput vaihtoon. Takapuskurin harmaat osat näkyy olevan teippausta, näyttää sivuteiden hiekkapuhallus kerivän ne teipit pois ja puskurit muuttuu mustaksi :) parempi se, kuin monen merkin halpa kromaus, joka on jo liikkeestä ulos ajettaessa valmiiksi ruostepilkuilla.
 
Vs: Uusi L200

Nyt, kun auto on hiotunut, näyttää tuo kulutus tippuvan ihan kivalle lukemalle, eli tieajossa pelkällä autolla menee sakkorajalla 80-85 siinä 7.3-7,5 oman mittarinsa mukaan satasella kärryn kanssa kulutus pyörii 12 kahtapuolen, sillä onko se tyhjä vai täysi ei varsinaisesti ole enää vaikutusta, vaikka painoero onkin parintonnin luokkaa. Tuo mittaristo vähän ihmetyttää, eikö tosiaan nuo thaimaan insinöörit ole viitsineet muuta, kuin kopioda suoraan kuuskytluvulta tuon "ajotietokoneen" (trippimittarin) toiminnan, eli se onneton pieni nasta on sielä keskellä mittaritaulua, mistä pitäis saada näkymään kaikenlaista, kun vielä kaikki on takuttu samaan näyttöön (matkamittari, osamatkamittarit, kulutus lämpötila ja tankkaukseen jäljellä oleva matka), sen käyttöhän onnistuu ainoastaan suoralla tiellä, kun on sielä ratin keskellä, lienee varmaan historiallisten kotkausten ennätys tämänpäivän autoissa.
 
Vs: Uusi L200

No niin.. alkaahan ne lukemat olla jo kohdillaan. Omalla n6tkm ajetulla ollaan noissa lukemissa kans. Kärryä en tosin juurikaan vedä joten siitä ei kokemusta.

Juu tuosta trippinapista samaa mieltä! Voiko köpelömmin olla tehty, pudotus edellisestä -07 L200 oli melkoinen, siinä kun oli tehdastoimitettu navi kojelaudassa josta löytyi kaikki tripit,lämpötilat,kalenterit ym.ym.

Ajattelin käyttää tuon oman viikolla 2 ensihuollossa, laitetaan samalla lavanpohjaan kiinnikelenkki sarja.
 
Vs: Uusi L200

Nyt on testattu -35 C-asteen tiloissa ja voin todeta: on se vaan lämmin auto. Lähtee käyntiin kuin kesällä melkein, kun Webastoa on hieman pyörittänyt. Laitatin tuohon isomman Webaston kellolla, älylaturin akulle ala Defa ja lohkolämmitin ala Defa. Parempi keskustietokone olisi pitänyt saada, mutta pärjää hyvin tuolla tavallisella kun laitoin hyvän TomTomin siihen tueksi. Nautinto on ollut ajaa. Moottori jyllää hienosti ja ääni on hieman muriseva. Pidän autostani todella paljon!

_smaller.jpg


Kuva on otettu hämärässä, mutta ihan ok. Kuvassa ei näy vielä Mountain Topin lavakatetta, jonka sain jokin aika sitten. Käytännöllisyys ja talviautona (pick-up) varsin hyvä.

Ps. Mielenkiinnolla odotan TM:n testiä, miten L200 5th generation selviää siinä. :)
 
Vs: Uusi L200

Juu lämmin auto kyllä on, meillä oli viimeviikolla 31, silloin ei kone enää lämmennyt, kuin paritolppaa, se ei sisällä tuntunut, mutta laitoin pahvit maskiin ja rekisterikilven alle, niin koneen lämpötila nousi normaaliin, mutta sisällä mukavan lämmintä koko ajan. Kulutukseen pakkanen näyttää vaikuttavan, ettei kärryn kanssa juuri alle neljäntoista litran näytä auto liikkuvan :) Mutta pää-asia on, että liikkuu ja liukkaasti onkin saanut viimeaikoina liikkua :)
 
Vs: Uusi L200

Tänään viritettelivät tuolla paikallisessa myymälässä tuollaisen lavanpäälle, ettei sinne enää mene lunta, ainakin mun tarpeisiin tuo vaikuttaa todella sopivalta systeemiltä, koska lavalla saa kumminkin kuskata vaikka kuinka korkean kuljetuksen, mutta muuten tavarat on suojassa katseilta ja sateelta. https://www.youtube.com/watch?v=IU0Q9K9cECg https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/268538_480178158844786_8644257884291554219_n.jpg?oh=c5995d7d2828cc275b846568b2705180&oe=5732B736
 
Vs: Uusi L200

Tulipas käytyä maanantaina Webtrap_86:n kanssa Lahden Mega-Autossa koeajelemassa uus L200 ja oli kyllä erittäin vakuuttava laite. Melkein tuntui jo liian hyvälle työkaluksi.
 
Vs: Uusi L200

Basbarduu sanoi
Tulipas käytyä maanantaina Webtrap_86:n kanssa Lahden Mega-Autossa koeajelemassa uus L200 ja oli kyllä erittäin vakuuttava laite. Melkein tuntui jo liian hyvälle työkaluksi.
Aivan. ;) Puutteita autossa ei ole montaa äkkiseltään puolen vuoden ajon jälkeen. Laskeskelin karkeasti, että jaksaa vetää kaikessa suhteessa kuormaa noin 30 % enemmän kuin vuoden 2008 Hilux. Talven kesti hyvin, ei tullut mitään turbovikoja ja ei muitakaan vikoja.

Minulla olisi raadille kysymys, jonka sain kyselyksi toiselta foorumilta: onko uuden L200:n neliveto sähköohjatulla kytkimellä tai eLSD, mekaaninen LSD tai torsen?
 
Vs: Uusi L200

Juhokaren sanoi
Aivan. ;) Puutteita autossa ei ole montaa äkkiseltään puolen vuoden ajon jälkeen. Laskeskelin karkeasti, että jaksaa vetää kaikessa suhteessa kuormaa noin 30 % enemmän kuin vuoden 2008 Hilux. Talven kesti hyvin, ei tullut mitään turbovikoja ja ei muitakaan vikoja.

Minulla olisi raadille kysymys, jonka sain kyselyksi toiselta foorumilta: onko uuden L200:n neliveto sähköohjatulla kytkimellä tai eLSD, mekaaninen LSD tai torsen?

Nimen perusteella se saattaa olla sama systeemi kuin gen3- gen4 Pajerossa? Jos niin on, niin siinä lienee visko ja planeettapyörästö keskitasauspyörästönä, silloin kun se ei ole lukossa.

Edessä avoin tasauspyörästö. Taka-akselilla saattaa olla "hybrid LSD", joka on ilmeisesti jonkin sortin torsenin ja viskon yhdistelmä. Jossei sitä ole niin sitten takanakin lienee avoin tasauspyörästö.

Sitten on jarruihin perustuva luistonestojärjestelmä, jolla lisäksi saatetaan ohjata tuota sivulta toiselle voimanjakoa.
 
Vs: Uusi L200

Olisi eräs tärkeä kysymys mielessäni. On liikkeellä kahta tietoa, joko kyllä tai sitten ei. Aiheena on, että liikkeestä ostaessani ennen jo auton (L200 5:s sukupolvi) ollessa edes liikkeen pihalla sanoi myyntimies, että tähän autoon pitäisi vaihtaa - kuten ilmeisesti kaikkiin muihin nyky-Mitsuihin - moottoriöljyt noin 3000-6000 km kohdilla. Koko liike oli sitä mieltä ilmeisesti ja mitään poikkeavaa en huomannut ulosannissa. Annoin sitten vaihtaa, kun oletin jopa maahantuonnilta tulleen tähän luvan. Oliko mitään järkeä vaihtaa öljyjä autooni? Meneekö auton moottori huonompaan kuntoon nyt kuin sillä ajaisin sinne noin 20 000 km tehdasöljyillä? Minulle ei ole haitetta, jos rahat menivät hukkaan, mutta auton moottori on tärkeämpi, ettei se menisi piloille. Eli onko parempi kestävyyden ja toiminnan kautta moottorissa, että vaihdetaan öljyt (Nesteen 5W-40 joku City) noin 3000-6000 km kohdilla vai ajaa sitten tehdasöljyillä sinne noin 20 000 km :iin? Oliko merkkiliikkeellä jotain väärää tietoa vai mistä on kyse? Ainakin ennen ajettiin noin 15 000 - 20 000 km tehdasöljyillä ja sitten vasta vaihdettiin. Toisessa merkkiliikkeessä totesivat, että ainakaan he eivät olisi vaihtaneet moottoriöljyjä, mutta totesi jotain, että venäläiset käyttävät juuri tätä systeemiä jostain syystä.

Valaiskaapa minun tietojani, koska en tiedä hommasta oikeastaan paljoakaan. Melko törkeää olisi aiheuttaa lyhyempää moottorinikää väärillä huoltotoimenpiteillä.
 
Vs: Uusi L200

Tarkoitan tällä siis moottorin elinikää, että onko näillä toimilla mitään merkitystä? Parempi olisi minulle, että rahat menivät vain hukkaan.
 
Vs: Uusi L200

Ei ainakaan täällä merkkiliike mitään ennenaikaisesta vaihdosta puhu, mutta eipä nuo öljyt sinne riitäkkään vähän yli kymppitonnis sai pistää litran lisää, ensimmäinen auto mulla, joka käy öljyllä :)
 
Vs: Uusi L200

Huolto-ohjelman mukaan paras mennä.
Mitäs öljyä te käytätte, kun hukkaan menee?
Itsellä ei yksikään Mitsu ole kuluttanut öljyä vaihtovälillä, pysyy mittatikun merkkien välissä helposti.
Itsellä moottoriöljynä nyt Gastrol FST, tätä ennen 160 tkm tuolla ajettu Mobil 1 ESP litkulla.
 
Vs: Uusi L200

Ihan on tehtaanpaappa sinne öljyt laittanu, että luulis olevan oikeaa tavaraa ja vastaavaan sain merkkiliikkeen huollosta, kun kävin kysymäs, että tuodaanko ennenaikaiseen öljynvaihtoon, vai lisätäänkö?
 
Vs: Uusi L200

Maahantuonnin jonkun teknisen asiantuntijan mukaan asia menee seuraavasti. Autona siis 5gen L200 2.4TiD.

1. nykyään moottoreissa ei käytetä hiovia öljyjä, minkä takia ei ole suurta hyötyä muttei haittaakaan, jos vaihtaa - kuten minä - moottoriöljyt noin 5000 km kohdilla. Tehtaalla siis laittavat ilmeisesti samanlaista öljyä, mitä saa öljynvalmistajilta. Ainoa selkeä kriteeri on tavalliset öljyn laatuun liittyvät seikat: lisäaineet (kuten dpf löytyy luonnollisesti autosta) ja viskositeettikin kait. Moottoriöljyn yleisluokitus täytyy olla joku C3-luokkaa. Ja sitten käsitin - voin olla tässä väärässä - , että ensimmäiset noin 5000 km määräävät aika paljon, miten auto tulee pelaamaan jatkossa, mutta tällä ei liene isommin painoarvoa. Yleinen moottoriöljyn vaihtoväli on se 20 000 km. Useimmilta valmistajilta löytyy sopivaa öljyä kyllä.

2. voimansiirtoon (neliveto) liittyvät määräykset vaihtovälin suhteen ovat a) peräöljy = 80 000 km & b) vaihteistoöljy = 100 000 km. // tämä 2-kohta kävimme niin nopeaan läpitse, että saatoin kuulla väärikin - tarkistakaa!

Tällaiset olivat teesit maahantuonnilta.
 
Vs: Uusi L200

Käytin paikallisella autonhuoltajalla, joka on hyvä tuttuni, niin hän tarkisti öljyn määrän moottorista. Ei ollut ollenkaan kait laskenut, oli maksimissa. Olen ajanut autollani varsin täsmällisesti. Ainoa virhe oli pitää talvella liian kauan lukko-nelivetoa, mutta tiekin oli aikansa todella liukas = peilijäällä. Pysäyksissä ollessaan auto noin puolituntia ei antanut laittaa voimansiirtoa päälle. Se pakotti vaihtamaan tavalliseen nelivetoon, mikä oli fiksu ja älykäs teko uudelta L200:selta.
 
Juhokaren sanoi
Käytin paikallisella autonhuoltajalla, joka on hyvä tuttuni, niin hän tarkisti öljyn määrän moottorista. Ei ollut ollenkaan kait laskenut, oli maksimissa. Olen ajanut autollani varsin täsmällisesti. Ainoa virhe oli pitää talvella liian kauan lukko-nelivetoa, mutta tiekin oli aikansa todella liukas = peilijäällä. Pysäyksissä ollessaan auto noin puolituntia ei antanut laittaa voimansiirtoa päälle. Se pakotti vaihtamaan tavalliseen nelivetoon, mikä oli fiksu ja älykäs teko uudelta L200:selta.

Oikein liukkaalla on kyllä lukko neliveto ihan hirveä, vanhassa L200 kun on jäykkä neliveto niin miten paljon parempi on nyt ajaa pajeron ss-laatikolla(vaihdoin laatikon nykyiseen -89 L200) nyt kun voi ajella viskokeskitasaus lukolla, ei puske ja käytös huomattavasti mukavampi kuin lukittuna, lukkolista ite kun käytän vain umpi lumessa kulkemiseen siihen asti kunnes joutuu alennus vaihteeseen turvautumaan
 
Vs: Uusi L200

Kyllä, olet oikeassa! Elastinen (tai sen tyyppinen) neliveto on nautinto ajaa! :) Entisessä Hiluxissa vuodelta 2008 oli lukkoperä ja se oli hirvittävän puoleinen (jäykkä ja rahisi) kurveissa. Liukkaalla meni jotenkin.
 
Vs: Uusi L200

Tuosta viskonelikosta kyllä on nautittu, lähes koko talven oli siinä asennossa, koska myös kärry oli lähes aina perässä ja sitähän ei takapotkulla oikeastaan mihinkään liukkaalla viedä :) Mulle riittäisi visko melkein tuolla rymintäpuolellakin, siitä tulee sellainen järkäle, kun joutuu laittamaan ryöminnän päälle ja alla kumminkin lähes aina on asfaltti, ois paljon jouhevampaa peruutella kärryä, kun kyse on pelkästään nopeudesta ei välttämättä jokapyörän ehdottomasta pidosta.
 
Vs: Uusi L200

Tämän vuoden malli koeajettu. Hyvin miellyttävä kokemus. Ainoa miinus oli moottorin äänen suht voimakas kuuluminen sisälle. Sama havainto uudesta D-MAX:sta. Vanha sotaratsu Pajero 2.8 vm. 98 on hiljaisempi. Myyjän mukaan L200 vuodesta 2016 alkaen on ketjukoneella. Mallit 2012-15 olis vielä hihnalla.
 
Vs: Uusi L200

Ehkä pitää vähän vetää takaisin kommentteja tuosta moottorin äänestä. Taitaa olla niin että auto on vanhaan kulkineeseen verrattuna muuten niin suhinaton ja kolinaton että moottorin ääneen vain kiinnitti jotenkin enemmän huomiota...
 
Vs: Uusi L200

On siinä kieltämättä sellainen rouhee ääni mutta pidän siitä kuitenkin. Lavalta/autontakaa kuulee ilmavirran pienen vokinan. Muuten on varsin hiljainen. Ilmavirran ääni eniten häiroitsee, jos sekään.
 
Vs: Uusi L200

Kyllähän se miehekkäästi ääntää, kun antaa kenkää, mutta yleensä ääniltään ei voi moittia, kun kyseessä on kumminkin Sontalava, rengas äänistä lienevä humina alkaa siinä "laillisten" nopeuksien rajoilla, yleensä ottaen tekis mieli väittää, että moni henkilöauto on meluisampi.
 
Vs: Uusi L200

Ei tuossa L200:ssa ole suuria puutteita. Erinomainen auto kaikkinensa! 8) Vikoja ei ole tainnut olla vielä yhtään mutta sittenhän tuon näkee vuosihuollossa.
 
Vs: Uusi L200

Auto on pelannut lähes moitteetta. Mahtava kampe! Yksi vika kuitenkin on ilmaantunut. Se on oikean oven (nk. vänkärin oven) lukon pelaamattomuus. Kun yritän aukaista ks. ovea, niin tietyillä hetkillä se ei aukea. Näitä hetkiä on ollut 2-3 ja ovat ilmeisesti ajoittuneet kuumille poutakeleille. Nyt ovi on pelannut, kun on ollut viileämpää; talvellakin ovi taisi pelata. Missähän vika lienee tuossa? Taitaa pelata sähköllä kokonaan vai miten? Siinä ei ole aivaimen reikää.
 
Vs: Uusi L200

gen2_98 sanoi
Ehkä pitää vähän vetää takaisin kommentteja tuosta moottorin äänestä. Taitaa olla niin että auto on vanhaan kulkineeseen verrattuna muuten niin suhinaton ja kolinaton että moottorin ääneen vain kiinnitti jotenkin enemmän huomiota...

Näin! Takapenkit kyydissä koeajohetkellä kuulostelin että on hiljaisempi kuin moni henkilöauto. Penkit kun otin pois alkoi metelöimään enemmän ja kun vaimentelin StP:n materiaaleilla takaseinän ja lattian niin hiljeni taas ja alkoi sepelimyllyn äänikin kuulumaan sisälle. ;D

Onko muilla ollut tällaista ongelmaa kuskin jalkatilassa kynnyksen alla?

Linkki kuvaan

Lavakatteen sähkösarjaa asennellessa löytyi pieni ylläri. Kolme johtoa on tuosta liittimestä irti/poikki ja hapettumaa aika reilusti. Vettäkin siellä lattialla oli ollut ja oli vieläkin vähä, tosin nyt sateella ajaessa ei ole lisää kyllä tullut.
 
Vs: Uusi L200

Onko Turbomasterin Tritonissa ilmennyt mitään vikaa noista johtoista johtuen? Ajattelin juurikin oman auton vänkärinoven reistailua...
 
Vs: Uusi L200

Kaikki toimii ja vikavaloja ei pala. Tosin eihän tuo ole edes kolmea viikkoa mulla ollut niin kaikkea en välttämättä ole huomannut.

Tuo on helpossa paikassa tarkistaa jos yhtään kiinnostaa, kynnys vain irti niin alkaa näkymään. Minua kiinnostaisi että onko näitä muissakin ja varsinkin, onko nuo johdot kiinni liittimessä. Epäilivät huollosta että noiden ei edes kuulu olla tuossa kiinni..
 
Vs: Uusi L200

Ei vieläkään mitään ongelmia noihin johtoihin liittyen, huoltoliikettä tai maahantuojaa ei näköjään kiinnosta. En kyllä ole itsekkään tehnyt asian eteen mitään kun kaikki pelaa.

Onko muuten niin että tässä ei vakionopeussäätimen päällä olosta ole merkkivaloa vai liittyykö se tuohon edelliseen? Vihreä kyllä syttyy kun cruisen laittaa päälle mutta kun sen laittaa "ajamaan" niin mitään erillistä valoa ei syty.

Aikaisempana jo kirjoiteltiin tuosta "automaattisesta ilmastoinnista", harmi kun en tullut lukeneeksi ennen auton vaihtoa.. On kyllä paskin ikinä. :seina Jaloilla kuuma, päätä palelee ja ikkunat huurussa, hienoa työtä! Saahan tuon käsin säätelemällä pidettyä siedettävänä mutta kun automaatti pitäisi olla automaatti ja edellisessä autossa pelasi turhan hyvin, kyrpii tuo jatkuva säätely.

Mitähän öljyä tuonne koneeseen laittaisi? Ohjekirja sanoo 0W-30 ja Deltan mestarit ovat 5W-40 rasvat sinne laittaneet. Oli alamerkissä jo menossa kun lisäsin 2,5dl, meni sillä melkein ylämerkkiin ja taas on vähän hävinnyt. Kilometrejä koko aikana vajaa 6000.

Varsin tuota öljyä selvitellessä kysyin mitä Deltassa maksaa 40tkm huolto, öljynvaihto ja pitkä lista tarkistuksia. 700€. Mahtuuhan sinne öljyä keskimääräistä autoa vähän enemmän mutta mikähän tuossa niin maksaa? ;D
 
Vs: Uusi L200

Minulla kait ilmastointi lämmityksineen pelaa hyvin. Olen ollut autoon tähän mennessä hyvin tyytyväinen, ainakin tyytyväinen.
 
Vs: Uusi L200

Millaista läpötilaa "Turbomaster"käytää ilmastoinnissa?
Mikäli ilmastointi päällä ollessa lasit on huurussa voisi olettaa että sisäkierto aktivoituu liiaksi jolloin poistoa ei ole.
Kerroit että lattialla olisi ollut vettä. tuo saattaa olla myös olla osasyyllinen lasien huurumiseen, ilmastointihan perinteisesti poistaa kosteutta sisäilmasta ja se sitten näkyy ilmastoinnin kondessivesiletkusta tulevana nesteenä.
Onko tuon ilmastoinnin toiminta tarkastettu huollossa?
Nuissahan kuulostaa olevan termostaatissa sitä ominaisuutta että liikkeellelähdettäessä tarvii käyttää lämpötilan säädinta matalilla lukemilla eli tavallaan resetoida se, ja palauttaa takaisin halutulle lämpötilalle.
Viime viikolla ajelin uudella Mitsulla jossa toimi tuo ilmastointi tosin jo ilman tuota operaatiota, tosin lämpötilat ovat jo nollan pinnassa jolloin tarvetta ei ollut kuin lämmitykselle.

Tuohon öljyn lisäykseen kummemmin ottamatta kantaa ajotapa vaikuttaa kulutukseen ja mikäli 20tkm huoltovälillä öljy ei yhtään vähene niin jostain tulee sitten tilalle nestettä joka ei ole öljyä (palamatonta polttoainetta, kondessivettä lykyessä ajossa), paljonkos muuten se merkkien väli tikussa on. Jos tuolla lisäyksellä päästään takaisin ylä merkkiin niin eihän tuossa ole kummonen öljynkulutus, sanovat joissakin merkeissä että kuluis vaihtovälillä moninkertaisesti tuo mainitsemasi määrä, varsinkin uudessa autossa, eli en olisi huolissani tuosta, hyvä kuitenkin pitää tuota silmällä.
Toiminnassa oleva "cruiser" ilmaisee itsensä vain tuolla tavalla ainakin omassa, tosin onhan nuissa nykyvehkeissä kaikennäköista lisähärpäkettä, adaptiivista ja nopeusrajointinta jotka ilmaisevat itsensä omilla merkeillään. Nehän yleensä ilmenevät sitten sieltä käyttäjän /omistajan ohjekirjasesta.
Työaika mikä menee tarkastuksiin maksaa, tosin kuulostaa tarkempaa listaa tietämättä kovalta tuo hinta...elämä on...
 
Vs: Uusi L200

Tyytyväinen minäkin kokonaisuutena olen, ellei jopa hyvinkin tyytyväinen! Kyllähän tuolla kelpaa ajaa. 8)

19C näkyy olevan sopiva lämpötila ja se siinä on ollut melkein koko ajan. Tuollaisesta resetoinnista en ole kuullutkaan. Lämpötila itsessään pysyy kyllä mukavan tasaisena mutta puhallusta on normaalitilassa liian vähän ja sitten kun se "lämmittää" autoa alkumatkasta, on puhallusta reilusti pelkästään jalkatilaan ja varpailla on sillon lämmin!

Eikä tuota missään tarvinne tarkastuttaa, melkein varmaksi sanoisin että se on ominaisuus. Kahdessa aikaisemmassa japsissa (Toyota ja Subaru) nämä toimi samaan tyyliin, käsin sai käyttää jonkun verran. Volvossa tuo vain toimi niin hyvin ettei siihen oikeasti parin vuoden aikana tullut koskettua ollenkaan. Se on nyt vain takaisin arkeen. ;D

Jalkatilassa oli pellin päällä pieni määrä vettä mutta verhoilut eivät olleet märät ja muutaman kerran reilumman sateen, sateessa ajon ja pesun jälkeen tarkistelin tuota niin toista kertaa en vettä nähnyt. Pitää taas tarkistella kunhan seuraavan kerran sataa.. Kumimaton vaihdoin parempaan, siitä ei vettä tule verhoiluihin pääsemään ja tyhjennän sitä niin usein että siinä ei vesi kauaa asusta.

Öljyn kulutuksesta en tosiaan oo huolissaan niin kauan kun on takuuta jäljellä. Merkkien väli oli sen 2,5dl noin, katsotaan nyt kuinka monesti sitä saa täytellä. Lähinnä kiinnostaa että mitä öljyä tuonne kannattaisi laittaa, öljynvaihto alkaa olla kohta ajankohtainen ja merkkihuoltoon tuskin vien. Vertaillaan hintoja kunhan niitä kyselen. :)

Ja cruisen kohta on kyllä jäänyt kirjasta lukematta, edellisissä autoissa on aina ollut merkkivalo sille että nyt "auto vie" niin sillä ihmettelin. Näkyypä tuohonkin tottuvan.

Siinäpä vielä uusi kuva, talvivarusteet paikallaan:

IMG_8559.jpg
 
Vs: Uusi L200

Hieno peli sulla, tuo väri mielestäni sopii tuohon kuin nenä päähän.
Tuo ilmastoinnin ominaisuus tuli opittua hieman vahingossa, eli se termostaatti saa ilmeisesti liian hitaasti tiedon siitä aloituslämpötilasta johtuuko se ilman virtauksesta vai mistä sitä en osaa sanoa mutta silleen tuo on toiminut ainakin nuissa muutamassa Mitsussa joissa olen sitä päässyt kokeilemaan.
Öljyistä senverran että itse olen yleensä käyttänyt merkiltään samaa öljyä mahdollisimman pitkään, nuitten öljyjen nk. pesuominaisuudet lienevät hieman toisistaan poikkeavat ja toinen sitten irrottaa sitä pinttynyttä öljypikeä ja saa aikaiseksi kanavien tukkeutumista ja muita ei toivottuja tapahtumia.
Itsellä ollut 40 vuotta Mitsuja ja yksikään ei ole syönyt öljyä silleen että olisi pitänyt lisätä vaihtovälillä johtuuko se ajotavasta vai mistä tiedä en, bensamalleihin öljyt vaihdan 7500 välein ja nuihin nykydieseleihin 15 tkm välein, huoltoliike suositteli Pajeroon 20tkm vaihtovälejä perustellen nykyöljyjen paremmuudella, kokeilin 2 vaihtoväliä ja totesin nokeamisen lisääntyvän ratkaisevasti tuolla viimeisellä 5tkm välillä ja palasin takaisin tuohon suositeltuun väliin ja nyt on Castrolin 5-40W FST öljyt olleet n. 50tkm käytössä ja pelittää kivasti.
Hyvä öljy kuitenkin on vain pieni kuluerä autoilussa, Pajeroonhan sitä menee vaihdossa n. 9 litraa.
 
Vs: Uusi L200

Täällä oli toisellakin öljyn kulutusta. Minun autossani ei ole ollut, liekkö syynä sitten 5000 km kohdalla moottoriöljyjen vaihto tai sitten oikeanlainen ajotapa. Autoni on on ollut fantastinen. Kaikki jutut ovat pelanneet loistavasti lukuunottamatta 35-45 asteen helleauringon paistamisen kohti vänkärin ovea, jolloin ovi ei auennut ollenkaan. Muuten vänkärin ovi on pelannut hyvin. Toyotan käyttöominaisuudet (vuosimallin 2008 SR-AC) ovat huonommat kuin tässä - en vaihtaisi autoa, jos näin hienosti menee.
 
Vs: Uusi L200

Mulla on ollu kaikki nuo samat pikku ongelmat mitä täällä on lueteltu, en silti moiti autoa sillä on ilo vedellä kärryä. Mutta kuten tuolla edellä olen kirjoittanut ilmastointi on ihanpieleen suunniteltu ja sen ei saa antaa itse päättää mitä tekee, vaan suuntaukset ja nopeudet pitää valita manuaalisesti, muuten sieltä koslasta ei talvella näe pihalle ja kesällä jäätyy varpaat. Öljyä se söi siinä vähän toisella kymmenellä tuhannella yhtäkkiä kulauksen, mutta nyt on pysyny ihan normi merkinvälis mittaris pian kolmekymppiä. Vänkärin oven lukko ei välttämättä aukee aina, varsinkaan jos sitä yritetään avata ensin, jos kuskin ovi on avattu yleensä se vänkärin ovikin aukee ilman eri mainintaa, mikä tulee emännän suustä "päästäisitkö mutki pihalle" ;) ei sitten aukee ellei ovia laita lukkoon ja avaa uudelleen. Muuten autolla ajelu on ollut yhtä juhlaa eikä oikeita remontteja ole vielä ollut, käyttö on kumminkin aika raskasta, kun koukussa on oikeastaan jatkuvasti vähintään tonni ja tämän tästä kolme.
 
Vs: Uusi L200

Minulla ilmastointi on pelannut varsin hyvin. Olen tyytyväinen, että ovat laittaneet tuollaisen. Lämmitys pelaa hyvin eli auto on talvella lämmin, vasta -30 asteen ja siitä alaspäin alkaa loppumaan tehot.
 
Vs: Uusi L200

Lämmin se on, liki 30 oltiin viimetalvena matkas sisällä tarkeni, mutta kone alkoi käydä kylmänä, joten pistin pahvit nokkaan, sen jälkeen moottorilämmöt nousi kyllä, ainoastaan ulkoilman lämpömittari alkoi olla positiivinen :) Ilmastoinnin automaattitoiminnot ainoastaan on hanurista, eli puhallus kääntyy melkein aina samantien varpaisiin ja tipauttaa nopeuden jonnekkin korkeintaan kakkoselle ja näillä keleillä samantien on ikkunat harmaana ja niitten kirkastaminen onkin sitten ihan oma juttunsa. Mutta tilannetta auttaa huomattavasti, kun pakottaa puhalluksen sekä lasille, että jalkatilaan ja nopeutta pitää vähän muistaa pitää silmällä, että sitä on vähintään kolme tolppaa näytössä, niin ongelma on kutakuinkin hallinnassa. Mutta olen myös nähnyt miten automaatti ilmastointi toimii pohjoismaisissa autoissa (volvo), sen voi antaa olla huoletta automaatilla, kaikki omat valinnat on huonompia, se todella toimii "automaattisesti"
 
Takaisin
Ylös Bottom