Uusi Outlander-13

Vs: Uusi Outlander-13

Miten työläys tuntuu? 150tkm outlanderilla (2-gen2) takana ja ikävä on kun joutuu huollon sijaisautoilla ajamaan. Kaupungissa enemmänkin kankea, mutta maantiellä en huomaa.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Outlanderisti sanoi
Miten työläys tuntuu? 150tkm outlanderilla (2-gen2) takana ja ikävä on kun joutuu huollon sijaisautoilla ajamaan. Kaupungissa enemmänkin kankea, mutta maantiellä en huomaa.

mulla on nyt 95 tkm pääosin maantieajoa takana asx:llä ja vaikka alusta muuten on aika kökkö, niin maantiellä tuo menee suht vaivattomasti/eleettömästi suoraan. eli ajamiseen ei tarvitse keskittyä ja mielestäni asx:n paljon parjattu ohjaustuntokin menettelee, kun ottaa huomioon, millainen tötterö on kyseessä, eikä vertaile sitä esim. evoon. omat kokemukseni 2gen outlanderista ovat samankaltaisia.

mutta mun mielestä tässä uudenkoppaisessa outtiksessa on jotain häiritsevää ohjaustunnossa (maantiellä), vaikka alusta muuten toimiikin ok. eli perstuntuma on levoton ja ajolinjaa joutuu korjailemaan tuon tuosta. eihän se toki missään nimessä aivan kauhia ole ja toivottavasti nämä ovat vain minun tuntemuksiani, eivätkä häiritse muita, koska en itse ole moista hankkimassa, eikä mahdollinen työautonkaan vaihto ole esissä vielä aikoihin.
 
Vs: Uusi Outlander-13

nahkuri sanoi
mutta mun mielestä tässä uudenkoppaisessa outtiksessa on jotain häiritsevää ohjaustunnossa (maantiellä), vaikka alusta muuten toimiikin ok. eli perstuntuma on levoton ja ajolinjaa joutuu korjailemaan tuon tuosta. eihän se toki missään nimessä aivan kauhia ole ja toivottavasti nämä ovat vain minun tuntemuksiani, eivätkä häiritse muita, koska en itse ole moista hankkimassa, eikä mahdollinen työautonkaan vaihto ole esissä vielä aikoihin.

Ohjaus tosiaan voi olla "työläs" maantiellä näin alussa, varsinkin jäisellä sivutiellä tuntui että piti ohjata koko ajan kun ekaa pidempää reissua viime lauantaina tein. Nyt tuntuu päivä päivältä paremmalta ja luontevammalta. Kyllä tähän tottuu näköjään. Itseasiassa tänä aamuna ei käynyt työmatkalla ohjaus mielessäkään joka sisältää 100:sen ja 80:n rajoituksia suurimman osan matkasta.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Ohjaus tosiaan voi olla "työläs" maantiellä näin alussa, varsinkin jäisellä sivutiellä tuntui että piti ohjata koko ajan kun ekaa pidempää reissua viime lauantaina tein. Nyt tuntuu päivä päivältä paremmalta ja luontevammalta. Kyllä tähän tottuu näköjään. Itseasiassa tänä aamuna ei käynyt työmatkalla ohjaus mielessäkään joka sisältää 100:sen ja 80:n rajoituksia suurimman osan matkasta.

Vuorokausi ajeltu uudella diesel automaatilla. Ohjaus tosiaan oudon oloinen edelliseen autoon (Passat) verrattuna, ei keskitä kunnolla. Maantiellä menee suoraan ja ainakaan meidän yksilöä ei tarvitse ohjailla kokoajan. Melua moottoritienopeuksilla on aika reilusti, olin odottanut hieman hiljaisemmaksi, saapa nähdä myöhemmin miten kesärenkaat lisää rengasmelua. Automaatin toimintaa olen tyytyväinen, vaihtaa jouhevasti ja kaikin puolin ihan ok. Turhia varusteita on kaistavahti, piipittää ärsyttävästi, onneksi sen saa pois päältä. Samoin myös kääntyvät peilit, ekana aamuna toinen peili ei jaksanut mennä perusasentoon. Aktiivinen vakionopeussäädin toimii loistavasti.
Tässä ekan päivän fiilikset autosta (käytiin mökillä 250km maantieajoa), vaikka Passat oli hyvä, ei sitä enää kaipaa takaisin.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Auto alkanut herjaamaan melkein joka käynnistyskerralla että kaistavahti vaatii huoltoa. "LDW service required" Muutenkin turha koko vahti. Kun hälyn kuittaa napista pois niin se pomppaa vähän ajan päästä uudelleen näyttöön. Herja häviää kun auton käynnistää uudelleen muttei sitä viitsi näillä pakkasilla aina uudelleen käynnistellä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Auto alkanut herjaamaan melkein joka käynnistyskerralla että kaistavahti vaatii huoltoa. "LDW service required" Muutenkin turha koko vahti. Kun hälyn kuittaa napista pois niin se pomppaa vähän ajan päästä uudelleen näyttöön. Herja häviää kun auton käynnistää uudelleen muttei sitä viitsi näillä pakkasilla aina uudelleen käynnistellä.

Samaa herjaa pukkaa joka aamu. Töistä lähtiessä ei mitään ongelmaa. Onko muilla ollut tätä LDW service ongelmaa? En ole vielä ollut yhteydessä huoltoon.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Mä en ole mitenkään kovin hirveen tykästynyt tuohon uuden mallin ulkoasuun, mutta kun näin tuon PHEV:in speksit ja katoin oheisen videon niin taitaa olla auton vaihto ensi syksynä edessä :driver
http://www.youtube.com/watch?v=8MgVFt_jLLo

Odotan mielenkiinnolla koeajoa. :p
 
Vs: Uusi Outlander-13

Mitenköhän hybridi mahtaa toimia? Peogeot rxh:h todelliset kulutuslukemat ihan muuta kuin speksit. Tavaksi on näköjään muodostunut kulutuslukemien vääristely, kuka kokeilee outlanderin todelliset? http://yle.fi/uutiset/liikaa_kuluttavan_auton_saa_palauttaa_saksassa__autoliitto_vaatii_korvauksia_suomessa/6540962
 
Vs: Uusi Outlander-13

Outlanderisti sanoi
Mitenköhän hybridi mahtaa toimia? Peogeot rxh:h todelliset kulutuslukemat ihan muuta kuin speksit. Tavaksi on näköjään muodostunut kulutuslukemien vääristely, kuka kokeilee outlanderin todelliset? http://yle.fi/uutiset/liikaa_kuluttavan_auton_saa_palauttaa_saksassa__autoliitto_vaatii_korvauksia_suomessa/6540962

Mä voin kokeilla 8)

Ja joo tiedossa on että noi ilmoitetut kulutuslukemat ei pidä paikkaansa suomen talvessa.
Mua lähinnä kiinnostaa se, että auton voi ladata kotona sekä töissä ja käytännössä varmaan 60% mun ajoista on just pätkäajoa duuniin ja kodin lähiseudulla, joten tankata ei tarttis juuri koskaan. Lisäksi pääsis dieselverosta eroon.

Suurin mutta on tuo ulkonäkö. MIten pystyy ostaan auton joka on ton näkönen. ???
Kaippa siihen silmä tottuu...? :nykii
 
Vs: Uusi Outlander-13

Niin se piti vielä sano,a että tuon uuden mallin konepelti on suoraan vanhasta. Muutenkin koko auto muistuttaa vanhaa enemmän kuin uutta.
Jopa pissapojan suuttimet on sijoitettu samalla tavalla kuin siinä -07 mallissa oli.
Vanhan mallin ongelma oli kiveniskemä,t jotka hakkas alle vuodessa konepellin etuosan maalipinnan paljaaksi ja ruoste pääsi valtaamaan alaa. Eikä mennyt takuuseen kun oli kiveniskemien aiheuttamaan kulumista... :seina.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Itse arvoin viime kesänä et uusi vaiko vanhakoppanen (2012) hankintaan (kuvien perusteella), vanha voitti ja eipä kaduttanut kun nyt kävin uutta zoomailemassa. Keula on ihan ok näköinen, mutta kieltämättä vanhan kopio, tiedä sitten mitä muotoilulla haettu, mut kovin moni ei ole innostunut ensinäkemästään.
 
Vs: Uusi Outlander-13

JapanMitsu sanoi
Automaatin toimintaa olen tyytyväinen, vaihtaa jouhevasti ja kaikin puolin ihan ok.

Minä taas en ole automaatin toimintaan tyytyväinen. Ajettaessa ok mutta liikkeelle lähdöt ja hiljaisesta vauhdista kaasun painallus ei liikuta autoa välittömästi. Viivettä on varmaan melkein sekunti. Ärsyttävää. Oletko huomannut vastaavaa? Sais tulla joku päivitys tuohon laatikon toimintaan.

Vielä miinuksia: Kontista jostain muoveista kuskin puolelta kuuluu aivan mahdoton narina ja kitinä. Alkoi jossain 1000 km:n kohdalla. Muoveja olen painellut ja heilutellut. Eilen jopa loppui hetkeksi mutta taas tänä aamuna alkoi uudelleen.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Olikos siinä joku MODE toiminto, esim: sport, eco, tms-....
 
Vs: Uusi Outlander-13

hanski-58 sanoi
Olikos siinä joku MODE toiminto, esim: sport, eco, tms-....
Ei ole. Eco nappula on mutta se vaikuttaa sitten kans moottorin karttaan, ilmastointiin ja liekkö sitten laatikkoonkin. Ecoa käytän ainoastaan pidemmällä matkalla cruisella. En tiedä mitä se loppupeleissä vaikuttaa. Pitänee vertailla tarkemmin.

Kaistavahti on vaihteeksi toiminut moitteetta. Tai siis ei ole herjannut vikaa. Eikä tänä aamuna natinaakaan kuulunut kontista. Eilen verhoiluja raottelin ja painelin ja natiseva kohta löytyikin.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Minä taas en ole automaatin toimintaan tyytyväinen. Ajettaessa ok mutta liikkeelle lähdöt ja hiljaisesta vauhdista kaasun painallus ei liikuta autoa välittömästi. Viivettä on varmaan melkein sekunti. Ärsyttävää. Oletko huomannut vastaavaa? Sais tulla joku päivitys tuohon laatikon toimintaan.

Vielä miinuksia: Kontista jostain muoveista kuskin puolelta kuuluu aivan mahdoton narina ja kitinä. Alkoi jossain 1000 km:n kohdalla. Muoveja olen painellut ja heilutellut. Eilen jopa loppui hetkeksi mutta taas tänä aamuna alkoi uudelleen.

Onko tuo sekunnin viive aina liikkeellelähdössä vai vain reippaammissa? Musta tuossa edellisen mallin tuplakytkinlaatikossakin on viive jos runttaa kaasun pohjaa lähdössä. Taas jos laittaa manuaalille ja vaihtaa viiksistä, niin viivettä ei ole(tai sitä ei huomaa) mikä on musta outoa, koska jos ollaan paikallaan 1 vaihteella niin eikös laatikon pitäis tietää millä vaihteella mennään eikä arpoa sitä enää ??? Mietin vaan että olisko samantyyppinen ongelma?


Natinoita ja nitinöitä on kaikissa autoissa, se on vähän yksilöstä kiinni, että miten liimaukset on onniistuneet. Samalla tavalla natisee ne Mersut ja Bemaritkin. Mä sanoisin, että ole tyytyväinen. Sulla on elämässä asiat hyvin jos auton natinat häiritsee. ;)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Anaconda sanoi
Suurin mutta on tuo ulkonäkö. MIten pystyy ostaan auton joka on ton näkönen. ???
Kaippa siihen silmä tottuu...? :nykii

Eilen oli valoissa tuollanen uutukainen valoissa mun takana. Näin siitä eka vain osan etukulmasta ja ennen kuin tajusin, että se oli uusi outtis niin kattelin, että ompas siinä hyvännäkönen peli ja että mikähän ton merkki on. Alko vähän hymyilyttää kun hokasin merkin ja tunnistin muodot. En tiedä onko tottumisprosessi jo toteutunut vai voisko se kuitenkin olla hyvän näkönen, mutta en vaan oo tajunnut sitä vielä. ::) Tai sitten vaan alitajuisesti johdattelen itseäni... ;D
 
Vs: Uusi Outlander-13

Anaconda sanoi
Onko tuo sekunnin viive aina liikkeellelähdössä vai vain reippaammissa? Musta tuossa edellisen mallin tuplakytkinlaatikossakin on viive jos runttaa kaasun pohjaa lähdössä. Taas jos laittaa manuaalille ja vaihtaa viiksistä, niin viivettä ei ole(tai sitä ei huomaa) mikä on musta outoa, koska jos ollaan paikallaan 1 vaihteella niin eikös laatikon pitäis tietää millä vaihteella mennään eikä arpoa sitä enää ??? Mietin vaan että olisko samantyyppinen ongelma?


Natinoita ja nitinöitä on kaikissa autoissa, se on vähän yksilöstä kiinni, että miten liimaukset on onniistuneet. Samalla tavalla natisee ne Mersut ja Bemaritkin. Mä sanoisin, että ole tyytyväinen. Sulla on elämässä asiat hyvin jos auton natinat häiritsee. ;)

Ohjekirjaa olen selaillut mutten lukenut :) Viive on liikkeelle lähdössä ja risteyksissä melkein paikoiltaan lähtiessä. Itse vaihtaminen tapahtuu hyvin. Ehkä en vaan osaa ;D

Tuosta natisemisesta: Se ei ole (ollut) mitään pikku natinaa vaan aivan älytöntä narinaa. Sen on jokainen kyydissä ollut huomannut ja ihmetellyt. Nyt ei onneksi enää ole kuulunut. Oisko ollut joku muovin korvakko väärässä välissä tai jotain. Pääasia ettei enää kuulu :D
 
Vs: Uusi Outlander-13

Eikös nuissa ole ollut jollain niitä natinoita kattolampussa, josta on puuttunut se o-rengas toiselta puolen.
Ohjekirjasta vielä senverran että eräälle Outlanderin omistajalle sieltä ilmeni ihan uusia asioita kun satuin kyselemään kyydissa ollessani ja kirjaa selatessani, malli oli tosin -12 2.2. koneella.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Ja jo pelkän soittimen-/navinohjekirja on varmaan sentin paksuinen. On sitä täytynyt lukea kun yritin pariuttaa windows-puhelimen kanssa siinä onnistumatta. Pitäis varmaan olla i-luuri tai android :(
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Ja jo pelkän soittimen-/navinohjekirja on varmaan sentin paksuinen. On sitä täytynyt lukea kun yritin pariuttaa windows-puhelimen kanssa siinä onnistumatta. Pitäis varmaan olla i-luuri tai android :(

IPhonen liittäminen onnistui aika helposti, liittäminen ja luettelon siirto piti tehdä erikoisesti ääniohjauksen kanssa, kokoajan ohjekirjaa lukien. Laitteet toimii nyt yhdessä hyvin.
Muutenkin asetusten tekeminen ääniohjauksella on aika erikoista.

Aiemmin oli automaatista juttua. Automaatissa on liikkeelle lähdössä pieni viive, tosin ei ainakaan vielä minua häiritse. Samanlaista viivettä on myös muidenkin merkkien vaihteistoissa, erityisen suuri oli ainakin esim. vw:n dsg-vaihtoistoissa alaspäin vaihdot. Ecolla ajettaessa vaihteisto toimii vieläkin verkkaisemmin.

Yllättävää kyllä, muutamat ovat tulleet kehumaan uuden Outlander ulkonäköä (mm. CR-V ja RAV4 omistajat), omasta mielestä auto ei ole mikään erityisen siisti, mutta erottuu massasta.

Keskikulutus (diesel) n. 7,5l/100km pääkaupunkiseudulla.
Paljonko muilla kuluttaa?
 
Vs: Uusi Outlander-13

Kerran koetin sitä ääniohjaus pariutusta ja soitin hukkasi yhteyden luuriin. Täytyy koettaa uudemman kerran.

Kulutusta en ole mitannut perinteisesti mutta ajotietokone näyttää vaihtelevan 7.6 - 8.2 välillä työmatkalla joka on 28 km josta suurin osa moottoritietä ( Oulu 100 km/h) ja 80- aluetta. Tämä siis muutamana menneinä viikkoina jolloin aamuisin ollut pakkasta reilut 10 astetta. Päivisin muutama pakkasaste. Matkassa mentiin ajotietokoneen mukaan tasan 6.0. Kyydissä 5-henkeä ja kontti täynnä. Keskinopeus taisi olla jotain 90 km/h.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Ja jo pelkän soittimen-/navinohjekirja on varmaan sentin paksuinen. On sitä täytynyt lukea kun yritin pariuttaa windows-puhelimen kanssa siinä onnistumatta. Pitäis varmaan olla i-luuri tai android :(

Outo juttu jos uusi Outtis ei tue Windows puhelinta, koska sain tässä hiljattain Lumia 800 ja ekalla kerralla ei tää mun 2011 Outtis suostunut parittelemaan Lumian kanssa. ??? Kokeilin kuitenkin uudelleen ja sitten meni ihan kiltisti ja toimii jopa paremmin kuin vanha C7. Olin henkisesti varustautunut siihen että Lumia ei toimi handsfreen kanssa kun se on muutenkin niin puutteellinen ominaisuuksiltaan.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Pistokehybridissä ongelmia:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288553957871.html
 
Vs: Uusi Outlander-13

Jep kyse on kuitenkin edelleen autosta, joten tuskin lastentaudeista päästään heti eroon.
Onhan noi pökötitkin syttyneet tuleen jos vuosikymmeniä ja mersut kaatuneet mutkissa, mutta siltä ne menee kaupaksi.
Veikkaampa silti, että akut on turvallisempia kuin 70l polttonestettä ;D.

Mä koitan kanssa saada tilattua itelleni yhtä, mutta kukaan ei halua myydä mulle sellaista ???
Oon jättänyt soittopyyntöjä, mutta taitaa autokauppiailla olla liikaa hommaa, kun alallakin menee niin hyvin. ::)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Anaconda sanoi
Mä koitan kanssa saada tilattua itelleni yhtä, mutta kukaan ei halua myydä mulle sellaista ???
Oon jättänyt soittopyyntöjä, mutta taitaa autokauppiailla olla liikaa hommaa, kun alallakin menee niin hyvin. ::)

Veikkaan ettei Deltan "kiintiöstä" riitä noita kaikille halukkaille. Mitsun "dreamlineristä ;D" taitaa tulla ihan hitti. Mitsubishin omistamasta litium-akkutehtaasta ja Corporationin teknologia osaamisesta saattaa muodostua vielä melkoinen etu hybridi ja sähköautomarkkinoilla.

Tähän asti kulutuserot on ollut vain markkinointikikka. Ihan sama meneekö soosia 7, 8 tai 9 litraa satkulla tms, erot on kuitenkin niin pieniä ja suurempi vaikutus on ajotavalla ja muilla käyttökuluilla ja hinnalla. PHEV muuttaa nyt väkisinkin tätä hommaa. Teknisesti pirun kiinnostava auto dieselin hinnalla. Aika moni pystyy käyttämään tuota pääasiassa sähköautona jolloin polttoainekuluissa tulee oikeasti merkittäviä säästöjä. Käyttövoimaveron kun ottaa huomioon, niin helposti 2-4k€ vuodessa. Eikä tarvitse tinkiä tiloista, suorituskyvystä, rangesta yms.

Mielenkiintoista nähdä, kuinka nopeasti valtio reagoi näihin ultra-alhaisiin CO-päästöihin ja muuttaa "ympäristö ystävällisyyttä suosivaa autoverotusta". Ei taidan PHEV:in ympäristöystävällisyys ministeriötä kiinnostaa, sen verran laihaksi jää valtion osuus kaupasta ;D. Saa nähdä pystyykö Delta hyödyntämään tilannetta.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Juurikin näin. Täytyy ottaa kaikki etuudet irti kun niitä vielä tarjotaan.
Ei enää kauaa saa ilmaista sähköä kaupan parkkihallissa tai duunipaikalla ;D
 
Vs: Uusi Outlander-13

Anaconda sanoi
Outo juttu jos uusi Outtis ei tue Windows puhelinta, koska sain tässä hiljattain Lumia 800 ja ekalla kerralla ei tää mun 2011 Outtis suostunut parittelemaan Lumian kanssa. ??? Kokeilin kuitenkin uudelleen ja sitten meni ihan kiltisti ja toimii jopa paremmin kuin vanha C7. Olin henkisesti varustautunut siihen että Lumia ei toimi handsfreen kanssa kun se on muutenkin niin puutteellinen ominaisuuksiltaan.

Alkoi toimimaan Lumia 800:n kanssa. Helppoa oli kun on ääniohjaus. Tässäkin uudelleen kokeilu auttoi. Ekalla kerralla ei vaan jostain syystä saanut edes luurista hakemaan puhelinluetteloa.
 
Vs: Uusi Outlander-13


ajoin tänään asx:n huollon aikana uudella 4wd intense (?, halvempi malli) automaatti outtiksella. pakko myöntää, että ohjaustunto oli selkeästi parempi kesärenkailla (ilmeisesti 225/45/18). koeajettu yksilö oli sama, mitä ajoin jokin aika sitten talvirenkailla.
 
Vs: Uusi Outlander-13

nahkuri sanoi
ajoin tänään asx:n huollon aikana uudella 4wd intense (?, halvempi malli) automaatti outtiksella. pakko myöntää, että ohjaustunto oli selkeästi parempi kesärenkailla (ilmeisesti 225/45/18). koeajettu yksilö oli sama, mitä ajoin jokin aika sitten talvirenkailla.
Kesärenkaat on hieman paremmat ajaa kuin talvikumit, mutta niihän se on yleensä kaikilla autoilla. Ihmettelen suuresti testeissä ja koeajoissa moitittua ohjausta, mielestäni ohjaus keskittää hyvin ja auto menee suoraan, eikä ole uraherkkä, ei myöskään tarvitsee yhtään korjailla.

Yksi asia mikä häiritsee on auton etupäästä välillä kuuluva kolina, se ilmenee terävissä töyssyissä. No saavat tutkia kohta sen ekassa huollossa.
Kulutus kesäkelillä aika maltillista (diesel automaatti), pääkaupunkiseudulla ajellessa pääsee helposti 6l lukemiin ja mökille ajettaessa moottoritiellä kulutus n.7l.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Alkoi toimimaan Lumia 800:n kanssa. Helppoa oli kun on ääniohjaus. Tässäkin uudelleen kokeilu auttoi. Ekalla kerralla ei vaan jostain syystä saanut edes luurista hakemaan puhelinluetteloa.
Uusi Outtis ei suostu parittumaan Lumia 820 kanssa, ei sitten millään. :seina Rouvan E7:n kanssa toimii komeasti. On tää nyt hienoa, prkl.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Huollon sijaisautoksi sain ajoon uuden diesel automaatin. Odotukset olivat korkealla mutta aika moni asia oli muuttunut huonompaan suuntaan ja todennäköisesti seuraava "mökkiauto" pitää hakea josnkun muun merkin valikoimista kahden Outlanderin jälkeen.

Uuden ulkonäkö ei ole oikein säväyttänyt mutta mustassa koeajo-autossa se ei niin häirinnyt, oli ihan ok. Mutta kun lähti ajamaan niin automatin toiminta ihmetytti, pedaalia sai painaa ja jossain vaiheessa melu alkoi nousemaan ja pikkuhiljaa nopeuskin, pari kertaa nykäisi todella tuntuvasti. Lisäksi kerran löi kolmosvaihteen "manuaaliasentoon" eikä muuttanut moneen minuuttiin vaikka yritin nostaa ja laskea nopeuttta, tuo voi olla hetken häiriö mutta outo tapaus.

Ohjaus oli toinen murheen aihe, se oli todella epämääräinen ja suoralla tielläkin joutui ohjaamaan vähän väliä. Ajan reilun 60tkm vuodessa ja monenlaisia pelejä on tullut ohjastettua mutta tämä oli yksi epämääräisimmistä, en tullut sinuiksi ohjauksen kanssa vaikka miten yritin.

Ajamani verio oli joku aika perusmalli, ei nahkoja, ei navia yms. mitkä tekevät auton mutta kuitenkin löytyi kaiken maailman varoitusjärjestelmiä, vakio työmatkallani ajoin motarin rampista ulos, ensin kaistavahti alkoi huutaa koska annan tilaa kapealla väylällä vasemmalle kääntyville, yht'äkkiä alkoi toinenkin varoitus huutaa, kojelaudassa lukee isolla BRAKE, ehkä reilun 10 metrin päässä ajoi auto rampissa, kaipa minä jarrutan siinä tilanteessa, nyt meinasi kyllä tulla hätä näiden varoittimien kanssa. No, tottuuhan niihin mutta en nyt kokenut kovin tarpeellisiksi.

Lisäksi melu ei ainakaan ollut parantunut vanhasta, ainakin tuo 2011 malli nahkoilla yms. tuntuu kohtuullisen hiljaiselta, 2007 oli paljon meluisampi, ehkä tuo varustelu parantaa asiaa. Ajotietokoneen käyttönappi oli entistä huonommassa paikassa, jäi täysin ratin kehän taakse ainakin minulla. Penkinlämmitimien katkaisijat olivat nyt paljon paremmassa paikassa penkkien välissä eli jotain kehitystakin on tapahtunut :)

Eli ei oikein säväyttänyt ja nostanut intoa auton vaihtoon, vanha on mielestäni paljon parempi ja täytyy katsoa mitä seuraavaksi, jospa tuohon tule vaikka pikainen Facelif ja puutteet korjataan... Kaikkihan on subjektiivista ja tämä ei vaan kolahtanut minulle!
 
Vs: Uusi Outlander-13

En ole vielä uutukaista päässyt kokeilemaan, mutta mulla on kanssa ollut tuo -07 ja nyt -11 NAVI malli ja suunnittelen tässä vaihtoa uudempaan. Surullista kuultavaa nuo sinun kokemukset :'(. Paperillakin on asiat huonontuneet tehojen jne. suhteen. Sisältäkin auto näyttää vanhemmalta ja jotenkin pappamaisemmalta kuin tää mun nykyinen -11

Itse alan pikku hiljaa tottumaan tuohon uuteen koppaan, mutta kaunista siitä nyt ei saa vaan millään.
Olen jonossa sen hybridi version koeajoon ja toivon mukaan se sytyttää, ainakin sen liikkumispuolta on kehuttu sähkömoottorien ansiosta.
Itse meinasin että jos tilaan niin otan siihen astin laudat ja vähintään 19" pyörät, jos sais vähän särmää niillä aikaiseksi. 8)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Nonni, auto tilattu. Taisin olla Suomen eka yksityishenkilö, joka tilas PHEV:n ;D
Luovutus pitäis olla lokakuussa. :driver
 
Vs: Uusi Outlander-13

Anaconda sanoi
Nonni, auto tilattu. Taisin olla Suomen eka yksityishenkilö, joka tilas PHEV:n ;D
Luovutus pitäis olla lokakuussa. :driver

Onnittelut lienee paikallaa. :peukku Raportoihan sit heti kokemuksia.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Basbarduu sanoi
Onnittelut lienee paikallaa. :peukku Raportoihan sit heti kokemuksia.

Kiitos, aivan varmasti raportoin :).
Pääsen itse asiassa parin viikon päästä kokeilemaan phev iä.
Mitsun maajohtaja on kävi kuluneella viikolla hakemassa Saksasta yhden kappaleen opetteluautoksi ja myyjä järkkäs mulle siitä tyypit :driver. Saan kuulemma samalla jonkun perehdytyksen. 8)
 
Vs: Uusi Outlander-13

duunari sanoi

Hienot on mutta varmaan ihan kauheet ajaa.
Mulle tulee sittenkin normikokoset 18", koska muuten ne isommat pitäisi laittaa talvirenkaiksi tai menee säädöksi ja joudun ostaan kahdet renkaat. Niitä auton mukana tulevissa ei voi vaihtaa kitkoiksi.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Niistä voi saada kyllä kunnon hyvityksen jostakin rengasliikkeestä, kun viet ne heti sinne, kun ovat vielä ajamattomat. Ja ostat samalla isot kesävanteet ja 2xrengassarja. Pystyvät käytännössä myymään ne vielä "uusina". Kannattaa kysyä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Eka uusi Outlanderi bongattu liikenteestä. 3-tiellä hätärit päällä motarin sivussa ;D Oli muuten eka mitsu jonka näin tien poskessa hätävilkut päällä hinuria odottamassa.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Jr- sanoi
Eka uusi Outlanderi bongattu liikenteestä. 3-tiellä hätärit päällä motarin sivussa ;D Oli muuten eka mitsu jonka näin tien poskessa hätävilkut päällä hinuria odottamassa.

Tai sitten on iskenyt pisuhätä ;)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Tervehdys,

piti rekisteröityä myös tänne keskustelupalstalle kun tuli tilattua Outlanderin PHEV-hybridi. Ensi perjantaina pääsee ensimmäistä kertaa kokeilemaan minkälaisia kyytejä PHEV antaa. Oma auto tullee vasta marras-joulukuun tietämillä eli odottavan aika on pitkä. Mukavaa kuitenkin että maahantuoja tällaisen koeajotapahtuman järjestää.

Anaconda, oletko tulossa tuohon samaan perjantain tapahtumaan Vantaalle?
 
Vs: Uusi Outlander-13

jtp_fi sanoi
Tervehdys,

piti rekisteröityä myös tänne keskustelupalstalle kun tuli tilattua Outlanderin PHEV-hybridi. Ensi perjantaina pääsee ensimmäistä kertaa kokeilemaan minkälaisia kyytejä PHEV antaa. Oma auto tullee vasta marras-joulukuun tietämillä eli odottavan aika on pitkä. Mukavaa kuitenkin että maahantuoja tällaisen koeajotapahtuman järjestää.

Anaconda, oletko tulossa tuohon samaan perjantain tapahtumaan Vantaalle?
0
Tervetuloa ja onneksi olkoon loistavan valinnan johdosta. :peukku

Enpäs tiedä, täytyy laittaa myyjälle kysymystä aiheesta. Mulle sanottiin että pääsen kokeilemaan sitä kun se tulee Konalaan. Tosin on niin lähellä että voihan olla samakin tapaus. Huonompi homma jos on kun oon reissussa just sillon. :seina
 
Vs: Uusi Outlander-13

Kiitos vaan onnitteluista, samoin sinne. Jännää muuten tilata auto, jota ei ole koeajanut tai edes nähnyt (no toki ei-hybridi versio tuli ajettua keväällä ja tykkäsin). Ja kun hybridin speksit natsasivat täysin omiin tarpeisiin, niin ei muuta kuin tarjouksia kyselemään. Vappuaattona tuli sitten tilattua omani Hyvinkään Deltasta.

Ehkä sulle on sitten järjestetty joku ihan oma juttu. Tämä 13.9 tilaisuus lienee joku isompi hässäkkä johon on kutsuttu auton tilanneita sekä lehdistöä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

jtp_fi sanoi
Kiitos vaan onnitteluista, samoin sinne. Jännää muuten tilata auto, jota ei ole koeajanut tai edes nähnyt (no toki ei-hybridi versio tuli ajettua keväällä ja tykkäsin). Ja kun hybridin speksit natsasivat täysin omiin tarpeisiin, niin ei muuta kuin tarjouksia kyselemään. Vappuaattona tuli sitten tilattua omani Hyvinkään Deltasta.

Ehkä sulle on sitten järjestetty joku ihan oma juttu. Tämä 13.9 tilaisuus lienee joku isompi hässäkkä johon on kutsuttu auton tilanneita sekä lehdistöä.
Joo joku eri juttu kyseessä myyjän mukaan.
 
Vs: Uusi Outlander-13

No niin, uusi Outlander PHEV tuli koeajettua, kiitos vaan maahantuojalle että järjestivät tällaisen tilaisuuden. Yhtä hymyä tässä ollaan vieläkin, sen verran mukavalta auto tuntui ajaa. Käytännössä tuota "sähköauto-osuutta" ei ajaessa edes huomaa muuta kuin muutamassa positiivisessa seikassa. Liikkeellelähtö tapahtuu täysin äänettömästi ja kiihdytys on eleetöntä kun sähkön tuottama voima on heti käytettävissä. Auto huolehtii itse kaikesta ja lataa ajon aikana akustoa jarrutuksissa ja auton rullatessa "vapaalla" (siis kun kaasupoljinta ei paina). Jos akuista virta loppuu tai kiihdytys on sen verran raju että tarvitaan lisävoimaa niin bensakone tulee avuksi. Sen käynnistymistä ei käytännössä huomaa mistään muualta kuin ajotietokoneen näytöstä, mitään ääntä siitä ei kuulu, sen verran matalilla kierroksilla pyörii.

Muutenkaan ei tullut mitään yllätyksiä; autohan on todella mukava ja vaivaton ajaa ja on kokoisekseen jopa ketterä, korkealta näkyy hyvin ja istuma-asennon saa hyväksi. Hallintalaitteet löytyivät helposti loogisista pakoista ja modernit turvalaitteet toimivat moitteetta. Ja vaikka kyseessä oli vasta ns. esisarjan auto niin mitään ylimääräisiä ääniä tai natinoita ei kuulunut. Kaikenkaikkiaan positiivisillä fiiliksillä odotetaan omaa saapuvaksi Suomeen marras-joulukuun vaihteessa. Lähes kaikki Suomeen ensimmäisessä aallossa tulevat autot (44 kpl) on jo valmistettu ja lähtevät tännepäin varmaan parin viikon sisällä. Puolet näistä on myyty ja lopuista suuri osa tulee autoliikkeisiin esittelyautoiksi. Muutama nopea ehtisi kuitenkin ilmeisesti vielä saada omansa näistä maahan tulevista jos pikapuolin tilaa. Veikkaan että sitten kun ihmiset oikeasti pääsevät näitä koeajamaan niin kysyntää riittää.
 
Vs: Uusi Outlander-13

jtp_fi sanoi
No niin, uusi Outlander PHEV tuli koeajettua, kiitos vaan maahantuojalle että järjestivät tällaisen tilaisuuden. Yhtä hymyä tässä ollaan vieläkin, sen verran mukavalta auto tuntui ajaa. Käytännössä tuota "sähköauto-osuutta" ei ajaessa edes huomaa muuta kuin muutamassa positiivisessa seikassa. Liikkeellelähtö tapahtuu täysin äänettömästi ja kiihdytys on eleetöntä kun sähkön tuottama voima on heti käytettävissä. Auto huolehtii itse kaikesta ja lataa ajon aikana akustoa jarrutuksissa ja auton rullatessa "vapaalla" (siis kun kaasupoljinta ei paina). Jos akuista virta loppuu tai kiihdytys on sen verran raju että tarvitaan lisävoimaa niin bensakone tulee avuksi. Sen käynnistymistä ei käytännössä huomaa mistään muualta kuin ajotietokoneen näytöstä, mitään ääntä siitä ei kuulu, sen verran matalilla kierroksilla pyörii.

Muutenkaan ei tullut mitään yllätyksiä; autohan on todella mukava ja vaivaton ajaa ja on kokoisekseen jopa ketterä, korkealta näkyy hyvin ja istuma-asennon saa hyväksi. Hallintalaitteet löytyivät helposti loogisista pakoista ja modernit turvalaitteet toimivat moitteetta. Ja vaikka kyseessä oli vasta ns. esisarjan auto niin mitään ylimääräisiä ääniä tai natinoita ei kuulunut. Kaikenkaikkiaan positiivisillä fiiliksillä odotetaan omaa saapuvaksi Suomeen marras-joulukuun vaihteessa. Lähes kaikki Suomeen ensimmäisessä aallossa tulevat autot (44 kpl) on jo valmistettu ja lähtevät tännepäin varmaan parin viikon sisällä. Puolet näistä on myyty ja lopuista suuri osa tulee autoliikkeisiin esittelyautoiksi. Muutama nopea ehtisi kuitenkin ilmeisesti vielä saada omansa näistä maahan tulevista jos pikapuolin tilaa. Veikkaan että sitten kun ihmiset oikeasti pääsevät näitä koeajamaan niin kysyntää riittää.

Kiitos rapparista. Kuulostaa hyvältä :peukku
Käännän tuon insideoutlander foorumillekin.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Oliko muuten lämmityksessä puhetta? Miten on hoidettu.?
 
Takaisin
Ylös Bottom