Vanteen irroitus navasta.

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Niin mitenkäs kun edellinen omistaja on päätänyt laittaa ilmeisesti millin tai kaks liian pienellä keskireijällä olevat vanteet autoon, niin mitenkäs niiden irroitus etupäässä onnistuisi. Takaanta tuli jo irroitettua raa'alla voimalla. Eli 2"x2" puu vaan vanteen sisähuuleen ja sitten lekalla lyöntiä. Etupäässä vaan mietityttää, että voiko ohjauskulmat mennä jos niille antaa samanlaisen käsittelyn.
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

Itse olen kiinniruostuneita vanteita irrotellut etupäästä raakasti vain löysäämällä pultit ja antamalla vaihde päällä vauhtia ja jarru pohjaan. Vuorotellen eteen ja taakse. Tämä tietysti olettaen että auto on etuvetoinen. ;) Toki jos vanteessa oikeasti on liian pieni keskireikä en tiedä tepsiikö tämä konsti.
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

Ihan aluvanteet kyseessä, tuossa kuva vanteen keskireijästä.

http://www.students.tut.fi/~saarin68/galant/19112010050.jpg
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

volkkareissa on aina otettava alkuperäiset pyörät irti isolla lekalla, niissä juuttuu tosi helposti ellei ole kunnolla
rasvattu asennuksen yhteydessä.

eli rautakankea ja lekaa vain varoa ettei osu vanteen reunaan, kumiin vain niin paljon ku sielu sietää siten mä olen irrottanu
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

Mr mmc sanoi
volkkareissa on aina otettava alkuperäiset pyörät irti isolla lekalla, niissä juuttuu tosi helposti ellei ole kunnolla
rasvattu asennuksen yhteydessä.

eli rautakankea ja lekaa vain varoa ettei osu vanteen reunaan, kumiin vain niin paljon ku sielu sietää siten mä olen irrottanu

Tällä kertaa on tosin kyse galantista.
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

Talvella hyvä kikka on myös laittaa irtonainen pyörä lappeelleen ja potkaista kunnon vauhdilla päin irroitettavan renkaan alareunaa.
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

Ei tuo välttämättä pieni ole vaan vanteet on survottu vinossa sinne ja pulttipyssyllä vedätetty kiinni. Siks jokaisessa on jäljet ja ovat jumissa. Lekaa vain kylkee parrun avulla.
 
Vs: Vanteen irroitus navasta.

Joskus myös tehty silleen että pultit/mutterit vain sormilla kierrittämällä kiinni ja pihalla ajoa. Parin hiljaista ympyrää kyllä irroittaa vanteet. Tämä tietysti omalla vastuulla.

Suosittelen silti ensin tota lekaa... ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom