Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

aake

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2010
Kävin eilen penkittämässä -90 GTI Galantin 4X4 joka on "turbotettu" eli moottori on rakennettu uudelleen edellisen omistajan toimesta ( EVO 4 ).
Nykyisillä asetuksilla, 1.2 bar ahto, numerot ovat 280 PS ( 205 kW ) 6500 rpm ( 171 km/h 4. vaihde ) 370 Nm / 3650 rpm. ;D
Kun autossa on normaali GTI:n vaihdelaatikko+jakolaatikko+perä, en tee mitään, ja olen tähän tyytyväinen.

Testaaja oli samaa mieltä ja ainoa mitä ehkä kannattaisi tehdä, on suurempi välijäähdytin. Mutta ehkä joskus kun on varaa ostaa vahvempi laatikko + tykötarpeet-:)
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Hipoo aihetta,mutta minkä verran täytyy olla galantissa tehoja,että se sutiaa kolmos vaihteella kaasusta.
Itselläni on turbotettu dyny,joka sutii kaasusta kolmosella.Penkissä en ole käyttänyt,ja kiinostaa minkä verran siinä
vois olla heppoja.Kokeneemat kertokoon :D
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Sateellakin pitää olla huonot renkaat tai lähemmäs 500 hv.

Ja jos ihan oikeasti puhutaan niin sutimaan lähtöhän on kiinni
a) välityssuhteesta
b) renkaiden pidosta
c) moottorin vääntömomentista

Jos auto on sutiakseen jollain vaihteella niin se tapahtuu huippuväännön kohdalla eikä huipputehon kohdalla.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Ja kummastakohan alustasta tässä mahtaa olla kyse: hiekka vai asfaltti? ::)
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

jantzu sanoi
Hipoo aihetta,mutta minkä verran täytyy olla galantissa tehoja,että se sutiaa kolmos vaihteella kaasusta.
Itselläni on turbotettu dyny,joka sutii kaasusta kolmosella.Penkissä en ole käyttänyt,ja kiinostaa minkä verran siinä
vois olla heppoja.Kokeneemat kertokoon :D
:eek:fftopic


facepalm2.jpg
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

jantzu sanoi
Hipoo aihetta,mutta minkä verran täytyy olla galantissa tehoja,että se sutiaa kolmos vaihteella kaasusta.
Itselläni on turbotettu dyny,joka sutii kaasusta kolmosella.Penkissä en ole käyttänyt,ja kiinostaa minkä verran siinä
vois olla heppoja.Kokeneemat kertokoon :D

Oletko ihan varma, ettei se ole kytkin joka sutii... Jos asvaltista puhutaan niin 380 hp / 540 nm ei ainakaan mulla sudi millään vaihteella.

Twilight hienosti tuossa kiteytti fiilikset :)
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

803nm huippuvääntö 4600rpm sliksit alkaa suttaan kuivalla asfaltilla kolmos vaihteella.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

etuveto suttaa 110kw teholla & 260nm väänöllä 100kmh vauhdista kolmosella vesikelillä...
(ja on juuri suuriman väännön kohdalla kierokset eli ~4000rpm)

vakiolla vr4 galantin kone evo4sen turbolla suti 3sella kuivallakin, tehoja ei mitattu ikinä eikä keretty
kun hukkaportin kello laukes ja ahdot tappo koneen... (kiertokanki laturiin)

kyseessä e33 etuveto galantti
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Ja minun e38 sutii kaikilla pyörillä kirkkaalla jäällä kesärenkailla.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Miulla suti kerran VR4sen kulmavaihteen input shafti ja laatikon output shafti.. pintakaasulla vielä. kolmosen kautta nelosen puhaltimella.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Ei meinannu gdi galantti pysyy lapasessa kun lähti takapyörät lyömään tyhjää 2000 kiekan paikkeilta vitosella.. sitten heräsin ja lähdin kusettamaan koiraa.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Blizzard^ sanoi
Ei meinannu gdi galantti pysyy lapasessa kun lähti takapyörät lyömään tyhjää 2000 kiekan paikkeilta vitosella.. sitten heräsin ja lähdin kusettamaan koiraa.

Kiitos että piristit perjantai- iltaani tällä kommentilla. :D
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

täällä sutii evo9 vähän märällä asfaltilla 2vaihteella ja taitaa 3vaihteella myös..on se hienoa :p ;D
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

uusis sanoi
täällä sutii evo9 vähän märällä asfaltilla 2vaihteella ja taitaa 3vaihteella myös..on se hienoa :p ;D

Kannattanee harkita rengas kaupoilla käymistä jos ei 4wd tarjoa enää pitoa riittävästi.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

90hv/195nm turbotehoa tehtaan ilmoittamana, piristetty öljynerotuspöntöillä, tehoja ei mitattu. Polttoaineena diesel. Sutii jäällä huonoilla kitkoilla, kierroksilla 2000rpm ja yli, ykkös vaihteelta neloselle, joskus jopa vitosella. Ahdin määrää tahdin :peukku
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

-JP- sanoi
Kannattanee harkita rengas kaupoilla käymistä jos ei 4wd tarjoa enää pitoa riittävästi.

Toi Mitsun ristiveto tarvis kyllä mekaaniset lukot eteen ja taakse että sais availla kunnolla. Eli RS. Kaippa joku muukin on tähän ominaisuuten törmännyt, eli kun tiukassa mutkassa avaat vaikka kakkosvaihteella niin olo on kun lonkkavikaisella greyhoundilla, ei vaan saa kaikkea siihen tiehen. Vähän auttaa jos säännöstelee kaasun avauksen kanssa. Mut silti Subarun fiiliksestä kaukana... :'(
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Twilaitti se sun ex autos pumppu on mulla ja sehän oli iha juntturassa...ei ihme et oli ristiveto :D
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Ei tätä threadia vakavasti voi enään ottaa ? ???

Clubin osio puolella on juttua dynotehoista tietyllä koneella/hiluilla/paineella.
Varttimaili taitaa olla ihan ok tehojen arvontaan jos ei dynoon pääse.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Harri K sanoi
Twilaitti se sun ex autos pumppu on mulla ja sehän oli iha juntturassa...ei ihme et oli ristiveto :D

No tää seiska on ihan samanlaista ristivetoa kun niissä lukemattomissa nelosissa, vitosissa, kutosissa ja kaseissa millä oon ajanu. Ja missä toimi se AYC, Koittakaa nyt ymmärtää.

Kun ei ole lukkoa niin ei ole lukkoa. Ei toi AYC lukitse taka- akselia niinkuin mekaaninen. Fiilis on ihan eri. Toki kun saa vähän vauhtia niin eipä ole enään niin väliä kun AYC/ACD ohjaa vetoa niihin paikkoihin mihin sen kuuluisikin mennä. Ei siinä mitään. Mutta itse pidän kyllä lukollisen auton loogisempaa käyttäytymistä parempana.

Pitääkö tässä oikein lähteä demonstroimaan tätä kun ei kukaan tunnu ymmärtävän? Varmasti joku tietää kuka on vaihtanut esim. STI Imprezan Evoon tai toisinpäin.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Prkl mulla ei sudi kaasusta kuin märällä asfaltilla kakkosella. Kolmosella ei mitään toiveita :'(
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

mulla ei galantissa ilmene tollaista ristivetoa, ei oo olleskaan viskoo eikä keskitasauspyörästöä eli tönkkö,edessä ja takana levylukko.
vakio dynyn lodjulla auto muutui takavetoiseksi kesken kurvin,löysän viskon ansiosta,eli suttas kyllä helpommin,olisko tossa nyt syy miks galanttisi sutii kolomosella.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Twilight sanoi
Kun ei ole lukkoa niin ei ole lukkoa. Ei toi AYC lukitse taka- akselia niinkuin mekaaninen. Fiilis on ihan eri. Toki kun saa vähän vauhtia niin eipä ole enään niin väliä kun AYC/ACD ohjaa vetoa niihin paikkoihin mihin sen kuuluisikin mennä. Ei siinä mitään. Mutta itse pidän kyllä lukollisen auton loogisempaa käyttäytymistä parempana.

mulla o galantissa lsd lukko, onxe parempi ku evot?
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Twilight sanoi
No tää seiska on ihan samanlaista ristivetoa kun niissä lukemattomissa nelosissa, vitosissa, kutosissa ja kaseissa millä oon ajanu. Ja missä toimi se AYC, Koittakaa nyt ymmärtää.

Kun ei ole lukkoa niin ei ole lukkoa. Ei toi AYC lukitse taka- akselia niinkuin mekaaninen. Fiilis on ihan eri. Toki kun saa vähän vauhtia niin eipä ole enään niin väliä kun AYC/ACD ohjaa vetoa niihin paikkoihin mihin sen kuuluisikin mennä. Ei siinä mitään. Mutta itse pidän kyllä lukollisen auton loogisempaa käyttäytymistä parempana.

Pitääkö tässä oikein lähteä demonstroimaan tätä kun ei kukaan tunnu ymmärtävän? Varmasti joku tietää kuka on vaihtanut esim. STI Imprezan Evoon tai toisinpäin.

Joopa joo. Ei ole AYC:n kanssa ollut tyhmiä mekaanisia lukkoja ikävä.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

Tämän tyylistä tekstiä vähän arvelinki tulevan,ois ehkä pitänyt pitää suunsa kiini ja olla kyselemättä mitää.Mutta hiekalla tarkotin.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

jantzu sanoi
Tämän tyylistä tekstiä vähän arvelinki tulevan,ois ehkä pitänyt pitää suunsa kiini ja olla kyselemättä mitää.Mutta hiekalla tarkotin.

Käy siellä penkissä niin ei tarvitse arvailla. Siihen on edullisesti mahdollisuus kerhon puolesta.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

No itellä ei sudi kolmosvaihteella kaasusta normi hiekkatiellä/kovalla pohjalla.. Toki jos on irtohiekkaa/soraa tai veivaa rattia niin sitten on eri juttu.
Eipä toi nyt kauheen tarkka mittaustapa silti ole.
 
Vs: Vertailutietoa GTI Turbotetusta Galantista

ei nyt taida olla ihan tämän tokikin aihe tuo sutiminen?

varmaankin että paljon tehoja ja millä kokoon panoilla on noista galanteista revitty mitäkin ;)

mulla tuo etuveto e33 oli penkissä sillon kesäpäivien yhteydessä rikkinäisellä pa-pumpulla
ja tulos oli 108kw@4500rpm noin ja 250nm 3500rpm kohdalla
kone vakio 8valve e15 turbo 4g63 jossa ahtimena vr4 galantin td05-14b ja paineet 0.8bar

penkittäjä vaan ei uskaltanu vetää loppuun kun pa-paine romahti ja seokset huiteli 17+ :-\
 
Takaisin
Ylös Bottom