Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
samu84 sanoiItellä vinkuminen loppu ku maadotti mankan takaa rca:n maadotuksen mankan runkoon. Pioneereissa kuulemma tyyppivika, mankasta hajoaa jotain jos kytkee rca piuhan ilman että on irrottanu akun kenkiä.
CatodiuM sanoiVastaan itselleni..
Ilmeisesti juurin tuon ikäisissä Pioneereissa RCA:n maadoitussulake palaa, jos ottaa RCA kaapeleita irti akunkengät paikallaan.
Edit : Siellähän se RCA liittimien lähellä oleva sulake FU351 oli kylmä. Nyt pelittää.
CatodiuM sanoiTein "pielavetisen" ja korvasin sulakkeen pätkällä vastuksen jalkaa.. Pitää vain muistaa RCA johtoja irroittaessa ottaa ensin virtajohdot mankasta irti..
Blizzard^ sanoiTähän vois muuten lisätä viel sellaisen et auto muutenkin ruvennut kadottaa virtoja kun äärirajoille vetää. Voltti mittarin mukaan akulla pysyy jännite koko ajan 14.2-14.5paikkeilla mut konkalla vaivaihtelee 12.5-14 välillä. Pahimmillaan pitkein matalien bassojen osuudella saattaa pudota hetkellisesti 9.7volttiin, ja esimerkki kappaleen avenged sevenfoldin - almoust easy biisi ketkä tietää niin kerto säe kun alkaa niin katoaa virrat kokonaa erillissarjoilta. Eli olisko joku virtapiikki jostain mahdollinen? Tässäkin asiassa siis aiemmin toiminut moitteettomasti. Koitettu myös parillakin konkalla ja kaikilla sama ilmiö konkat olleet välillä 1-12f. Ja samaa tekee on sitten subi kiinni tai ei.
Blizzard^ sanoiTulipa nyt sit vaihdettua tuo sulake pesä ja sulake uuteen. Samalla käytiin kaikki piuhat läpi, ja kolvattiin uudet liittimet (varsinkin maa johto oli suurinpiirtein ruostunut koriin kiinni). Tuossa ku saatiin pioneerin mittarit lainaan säätämistä varten niin kaikki toimi hienosti niin tyhjä käynnillä kuin auton ollessa piuhoissakin. Mutta liikkeelle kun lähti niin eipä tarvinnu montaa metriä ajaa kun vinkuminen alkoi taas.
Blizzard^ sanoiNiin no tuo mankka on tosiaan toiminu n.2vuotta tuolla.. mut oon kyllä ymmärtänyt et pioneerit olis muutenkin herkempiä tuolle vinkunalle kuin muut.. aiempi blaukkari toimi huomattavasti paremmin kun siitä sai mankan oman vahvistimen pois käytöstä, mut oli sit muuten niin onneton ettei sillä tehnyt mitään sen jälkeen kun humala päissään piti 7"näyttö paskoa.. Alpinea oon katellu jo jonkun aikaa mut luokattoman kalliita kun se pitäis sit olla sellainen malli missä ei sisäistä vahvistinta olis ollenkaan..
Pumpkinca sanoiMeneekö sulla rca:t ja virtapiuhat samaltapuolelta taakse? Se voi aiheuttaa häiriötä jos menee samalla puolella. Sit voisit kokeilla vetää mankan + ja - piuhat akulta suoraan soittimeen esim 4mm2 piuhalla.
Imperio sanoiMoottorin maadoitus kunnossa?
Pumpkinca sanoiKuulimpa tämmösenkin että jos kaiutin on auton rungossa kiinni niin voi ujeltaa.Eli pitäs jollain lailla eristää rungosta.
Blizzard^ sanoiTämäkin asia otettu aikoinaan asennuksessa huomioon. Varsinkin sedan galantin hattu hyllyllä olis menneet suoraan runkoon ilman eristyksiä.. täytyy tuohon moottorin maadoitukseen hieman perehtyä. Rca:t myös pitänee repiä tuolta ulos ja tarkastaa ettei oo päässy vaurioituu matkalla. Epäilen kyllä tätä vahvasti kun kuitenkin melko jykevät nuo dls.n "kalleimmat"..
J.Niemi sanoiVaihtuuko vinkuminen eripaikkaan jos kääntää rca:t tai vaihtaa vaikka kajareitten piuhat ristiin?
Vesku sanoiEi ole itsellä vielä tullut vastaan sellaista vinkumis ongelmaa vastaan, etteikö siihen olisi ratkaisu löytynyt.
Jos kus joutuu kokeilemaan enemmän eri juttuja..
Edelleen uskon että kysessä on ns. laiterikko
Vesku sanoiEi ole itsellä vielä tullut vastaan sellaista vinkumis ongelmaa vastaan, etteikö siihen olisi ratkaisu löytynyt.
Jos kus joutuu kokeilemaan enemmän eri juttuja..
Edelleen uskon että kysessä on ns. laiterikko