Vs: Perus evo....

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Tyhjäkäynti.

Kierrokset reilussa tonnissa kuumalla/lämpösellä koneella. Alle tonniin pääsee kun laittaa valot, ilmastoinnin maksimille ja takalasin lämppärin päälle :nykii

Jonkun aikaa sitten auto meinas sammua, mutta kun puhdistin tyhjäkäyntimoottorin, niin rupes toimimaan normaalisti.

Voisiko nämä reilut tyhjäkäynti kierrokset johtua siitä että kun oli akku pitemmän aikaa pois ???

Pitäis saada nuo kierrokset kuriin kun kohta olisi aika leimata auto, ja siitä ei tule mitään jos kierrokset on 1000-1200 ;D

Ja joku kuitenkin kohta urputtaa että mikä auto, niin vieläkin E3 ;)
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Säädä tyhjäkäynti siittä ruuvista..voi olla pyöriny vaa...
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Peke sanoi
-JP-, on muuten Vantaallakin ollu nyt lähiaikoina lunta, on ollut oikeat talvikelit ja sekös vasta hauskaa on ollutkin. Tankilla saa käydä vaan tiheeseen. :) ::)

Hyvä jos näin niin saa sijoituksille vastinetta. :driver
 
Vs: paljonko painaa takapenkki?

Kenelläkään mitään käsitystä paljonko tuo takapenkki painaa?
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Eikö lie samantyylinen mitä seiskassa joten vastaus on että yhteensä pari kiloa. Pelkkiä vaahtomuovipatjoja ne on.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Biim sanoi
Eikö lie samantyylinen mitä seiskassa joten vastaus on että yhteensä pari kiloa. Pelkkiä vaahtomuovipatjoja ne on.

Ysin takapenkki on 3 kg ja selkänoja 5 kg eli aika alankanttiin arvioitu :)
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

ast sanoi
Ysin takapenkki on 3 kg ja selkänoja 5 kg eli aika alankanttiin arvioitu :)

Olen sitten varmaan vaan niin vahva ettei tuntunut missään. Todella köykäisiltä ne tuntu. En toki punnitsemaan ruvennu.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Tuollaisten isojen esineiden painon aliarvioi helposti. Lattiamattokin on kuulemma 6 kg ysissä.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

ast sanoi
Tuollaisten isojen esineiden painon aliarvioi helposti. Lattiamattokin on kuulemma 6 kg ysissä.

Uskoisin että tuossa tomaatissa matto painaa huomattavasti enemmän. Oli kyllä niin jäykkää kamaa.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

ast sanoi
Tuollaisten isojen esineiden painon aliarvioi helposti. Lattiamattokin on kuulemma 6 kg ysissä.
Puhutaanko nyt siis siitä kiinteästä verhoilu"matosta", eikä esim. niistä kumi-, tai kangaskuramatoista jotka asetellaan kunkin istujan jalkatilaan?
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

evoluutio sanoi
Puhutaanko nyt siis siitä kiinteästä verhoilu"matosta", eikä esim. niistä kumi-, tai kangaskuramatoista jotka asetellaan kunkin istujan jalkatilaan?

Isosta matosta ja tuo oli 9 GT joten siinä voi olla kevyempi matto koska malli sijoittuu GSR:n ja RS:n välimaastoon.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Aikalailla ne on pelkät nahkapäällysteiset patjat, runko niihin tulee auton omista pelleistä.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Se olis nytten jo Helmikuu, ja mites tämä kolmosen lastu jutska edistyy, vai jäikö pelkiks puheiksi :-\
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

onks kaseis ja yseis kattotelinepaikat, kympis ainaki oli
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

InF sanoi
onks kaseis ja yseis kattotelinepaikat, kympis ainaki oli

Kasissa ainakin, joten kuvittelisin myös ysissä olevan. Tästä tulikin mieleeni, että minulla on ylimääräisenä kaksi kertaa käytössä olleet alkuperäiset kasiin sopivat kattotelineet Thulen X-tender suksi / lautatelineillä. Tarjouksia otetaan vastaan!
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

nokonzok sanoi
Kasissa ainakin, joten kuvittelisin myös ysissä olevan. Tästä tulikin mieleeni, että minulla on ylimääräisenä kaksi kertaa käytössä olleet alkuperäiset kasiin sopivat kattotelineet Thulen X-tender suksi / lautatelineillä. Tarjouksia otetaan vastaan!

Kävisköhän noi mulle, hmm...
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Veikka sanoi
Se olis nytten jo Helmikuu, ja mites tämä kolmosen lastu jutska edistyy, vai jäikö pelkiks puheiksi :-\

Nyt se seisoski sopivasti. Pitänee katsoa tulevan viikon tapahtumat. :)
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

osku sanoi
Nyt se seisoski sopivasti. Pitänee katsoa tulevan viikon tapahtumat. :)

Joko ajoit keulan sitten kasaan ?? Mutta ilmota sitten että missä mennään, ettei tarvi sortua ebayn tilauksiin
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Minäkin tartteisin parempaa lastua kolmoseen...pistäkääpä viestiä jos tämä nyt etenee... :peukku
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

nokonzok sanoi
Kasissa ainakin, joten kuvittelisin myös ysissä olevan. Tästä tulikin mieleeni, että minulla on ylimääräisenä kaksi kertaa käytössä olleet alkuperäiset kasiin sopivat kattotelineet Thulen X-tender suksi / lautatelineillä. Tarjouksia otetaan vastaan!

Onkos nuo paikat jotenkin silmällä nähtävissä en ole ainkaan huomannut IXssä mitään ylimääräistä noissa katon saumoissa ?
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Veikka sanoi
Joko ajoit keulan sitten kasaan ?? Mutta ilmota sitten että missä mennään, ettei tarvi sortua ebayn tilauksiin

Ei ny ihan, mutta jotain taukoa ajamiseen tulee :p
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

InF sanoi
onks kaseis ja yseis kattotelinepaikat, kympis ainaki oli
Ysin manuaalissa erikseen kielletään kattotelineiden asentaminen kyseiseen automalliin (ilmeisesti alumiinikaton takia), joten aika outoa olisi laittaa paikat sellaisia varten.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

kympissä oli ainaki katon "listoissa" semmoset muovi läpyskät jossa oli vielä nuoli että mihin suuntaan pitää työntää et lähtee irti, samantapaset löytyy myös -99 coltista
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Juu ei lisävarusteluettelo tunne ysiin mutta kasiin tuntee:
http://distributor-finland-pictures.javacl2.inpact.nl//1113821051807.pdf
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

osku sanoi
Hah, mahtas olla näky evo 8 suksiboksilla ja asuntovaunu peräs ;D

Mitäs ihmeellistä siinä olis ku 5 oviseen perhe sedaniin semmoset olis pultattu ?
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

tepi sanoi
Mitäs ihmeellistä siinä olis ku 5 oviseen perhe sedaniin semmoset olis pultattu ?

:nykii

Missäs kasissa on viides ovi ???

Sitten asiaan. Tyhjäkäyntiä olen hakenut ruuvia pyörittelemällä, mutta huonoin seurauksin. Joutuu varmaan viikonloppuna ruuvamaan takaisin reiluun tonniin ja irrottamaan akunkengät jotta ecu hakee ite oikeat arvot. Nyt ei meinaa välillä sammahtaa kun kierrokset tippuu alas. Rupeaa vähän hirvittämään ajatus uudesta tyhjäkäynti moottorista
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Veikka sanoi
Sitten asiaan. Tyhjäkäyntiä olen hakenut ruuvia pyörittelemällä, mutta huonoin seurauksin. Joutuu varmaan viikonloppuna ruuvamaan takaisin reiluun tonniin ja irrottamaan akunkengät jotta ecu hakee ite oikeat arvot. Nyt ei meinaa välillä sammahtaa kun kierrokset tippuu alas. Rupeaa vähän hirvittämään ajatus uudesta tyhjäkäynti moottorista

Eihän sulla satu dumppia olemaan autossa? Jos on, niin helposti aiheuttaa vastaavaa ongelmaa.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

On on, ja vieläpä ulospuhaltava ;D, mutta aikasemmin pysy kierrokset kohillaan. Nyt on aamulla kylmä starttauksessakin kierrokset alle tonnin :(

Ja tämä kaikki on nyt tullut auton kasauksen jälkeen, ja varsinkin kun oli sitä käyntiin lähtö ongelmaa, sai kohtuu monesti muuten sahata ja kuivata tulppia.

Joten luulen että ecu on nyt jotenkin sekaisin sen sahauksen takia. Vaikka annoin auton käydä noin 10 minuuttia, ennen kuin lähin heittää testi lenkkiä.

Kauvankohan noita kaapeleita pitäis pitää irti jotta ecu menis nollille ??
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Kannattaa kyllä koittaa mitä tekee, jos poistaa sen dumpin käytöstä. Sehän voi vaikka jumitella talvikelissä. Helppo testata ja selviääpä ainakin, että ei johdu siitä.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Dumppi irti pois ja on nyt puhistettu ja kohta heitän paikoilleen orkkis by-pass venan. Jahka juon eka kupposen kofeiini pitoista ite valutettua kunnolla tislattua....... kahvetta.

Raportoin sitten tänne.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

osku sanoi
Hah, mahtas olla näky evo 8 suksiboksilla ja asuntovaunu peräs ;D
Kattotelineen saa laittaa, mutta peräkoukkua ei. Se kielletään ohjekirjassa.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Eiköhän lie sama kuin noissa muissakin eli 90tkm ja/tai joku vuosimäärä, en muista mikä.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

joro sanoi
mikä on evo 4 jakohihnan vaihtoväli? tietoa kun ei tunnu mistään löytyvän. :-\

Eikös tästä jakohihnan vaihtovälistä on keskusteltu paljonki ja muistaakseni esiin on tullut myös 60 000km
Vuosia taisi olla 5v.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

joro sanoi
no tiedä sit että mitä lukemaa uskoo. paljonkos toi jakopään remppa kustantaa?

No 90tkm on mulle kerrottu kaikista lähteistä. Omasta vaihdoin 77tkm kohdalla varmuuden vuoksi eikä näyttäny järin kuluneelta hihna.
Josset ole automekaanikko en suosittele itse vaihdettavaksi, on hankala homma. ST-motors veloittaa työstä melkein täyden työpäivän ja ne osaa hommansa. Osat oli halvimmillaan camskilliltä reilun 300e tienoilla jos vaihtaa kaikki hihnapyörätkin. Teetettynä puhutaan varmaan tuollaisesta 700-1000e hinnasta aivan riippuen tekijästä.
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Kun evo3 laittaa käymään niin joka kerta vähän ajan päästä kuuluu piippaus,mikähän tuo ääni voisi olla?
Liukkausvarotin kenties? ite olen toistaseksi ajanut tolla vaan talviaikaan
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Hablu sanoi
Kun evo3 laittaa käymään niin joka kerta vähän ajan päästä kuuluu piippaus,mikähän tuo ääni voisi olla?
Liukkausvarotin kenties? ite olen toistaseksi ajanut tolla vaan talviaikaan

Se on juuri se. Seuraavan kerran kun piippaa niin katso ilmastoinnin näyttöä, pitäsi olla outside temp 0 ruudussa :)
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

nokonzok sanoi
Se on juuri se. Seuraavan kerran kun piippaa niin katso ilmastoinnin näyttöä, pitäsi olla outside temp 0 ruudussa :)
Oukei,pitää yrittää kattoo,on vaan näytöstä valot himmeenä
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Hablu sanoi
Kun evo3 laittaa käymään niin joka kerta vähän ajan päästä kuuluu piippaus,mikähän tuo ääni voisi olla?
Liukkausvarotin kenties? ite olen toistaseksi ajanut tolla vaan talviaikaan

Ite ihmettelin omassa 4:ssa samaa piippausta ennen kuin hokasin mikä se on.Sit kysyisin kun startti pyörittää nihkeesti että onko vain katottava mitä se on syönyt eli hiilissä jotain vai mikä?
 
Vs: Perus EVO kysymyksiä

Hablu sanoi
Oukei,pitää yrittää kattoo,on vaan näytöstä valot himmeenä

Jossakin foorumin syövereissä oli ohjeistus kuinka näytön valaistus kirkkaammaksi, nyt en vaan sattunut löytämään sitä :-[
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom