Harkitsen vakavasti Webaston hankkimista autooni, Outlander PHEV MY19 jossa on sähkölämmitys.
Ymmärtääkseni tässä on 4-tie venttiili jolla erotetaan sisäkierto ja moottorikierto toisistaan kun kone on kylmänä.
Jolloin sisätiloja lämmitetään sähköllä. Sitten kun moottori lämpenee niin venttiili avautuu ja mottorin lämpö alkaa lämmittää myös sisätiloja.
Tämä kiinnostaa teknisessä mielessä siksi että saadaanko Webastosta todellinen hyöty irti tässä mallissa.
Tähän ja Webaston kytkentään liittyen olisi pari kysymystä jos joku vaan tietää.
- Onko 4-tie venttiili täysin mekaaninen jota ei ohjata sähköisesti, eli avautuu vain lämmöstä?
- Mihin väliin Webasto kytketään että se lämmittää sisätilat sekä moottorin?
- Riittääkö Webaston tuottama lämpö avaamaan tuon 4-tie ventiilin (jos venttiili on vain mekaaninen) ?
Ymmärtääkseni tässä on 4-tie venttiili jolla erotetaan sisäkierto ja moottorikierto toisistaan kun kone on kylmänä.
Jolloin sisätiloja lämmitetään sähköllä. Sitten kun moottori lämpenee niin venttiili avautuu ja mottorin lämpö alkaa lämmittää myös sisätiloja.
Tämä kiinnostaa teknisessä mielessä siksi että saadaanko Webastosta todellinen hyöty irti tässä mallissa.
Tähän ja Webaston kytkentään liittyen olisi pari kysymystä jos joku vaan tietää.
- Onko 4-tie venttiili täysin mekaaninen jota ei ohjata sähköisesti, eli avautuu vain lämmöstä?
- Mihin väliin Webasto kytketään että se lämmittää sisätilat sekä moottorin?
- Riittääkö Webaston tuottama lämpö avaamaan tuon 4-tie ventiilin (jos venttiili on vain mekaaninen) ?