Voisi tännekin tehdä pienen turinoinnin.
Oltiin tuossa vuosi sitten etsimässä emännälle EA Galanttia farkkuna, kun olisi pitänyt saada myös ajoittain koirat kyytiin. Aika kauan oli nettiautossa hakuagentti voimassa, mutta ei oikein tullut mitään sopivaa vastaan. No sitten viime vuoden keväännä tuli foorumilaiselle sedan galantti myyntiin. Mutta koska tämä oli sedani niin osto päätöksen kariutui alkuunsa. Kunnes kesäkuussa hinta tippui puoleen, koska leima oli menossa kuukauden sisään umpeen. Tätä markkinoitiin varaosa-autoksi, mutta vikoina oli:
Jarrujen lukkiutuminen pohjaan, jos ABS pumppu puuttui peliin.
Putki vuosi takapöntön ja keskiputken liitoksesta.
Takakaaret olivat ruosteessa, mutta tähän tuli korjauspalat mukaan.
Noh, auto on tosiaan vuosimallia -99 ja sillä oli ajettu silloin noin 347tkm ja ajoaikaa olisi vähintään kk + vikalistalla 2kk. Koska hinta oli vähintään edullinen, niin tämä tuli ostettua vähintään kesäautoksi.
Ensimmäisenä tuli ostettua toiselta foorumilaiselta käytetty ABS pumppu, koska veikkaus oli että ABS:ien vika korjaantuisi sillä. Ja niinhän se korjaantui.
Seuraavaksi kävin ostamassa motonetistä uuden tiivisteen takapöntön ja keskiputken väliin, mutta tämä ei ollutkaan ihan niin yksinkertainen. Sekä keskiputken, että takapöntön laipat olivat totaalisesti ruostuneet, niin että kiinnityspultit ei pysynyt enää mukana, ja tätä oli koitettu aikaisemminkin jo korjailla jollain massalla.
Noh, koska ei ollut varmuutta että mitä kaikkea muuta vikaa tästä autosta löytyisi, niin kävin motonetista hakemassa 55mm yhdysputken ja leikkasin rälläkällä vanhat laipat kokonana pois ja liitin putket tuolla.
Ja näin ajeltiin sitten sen noin kuukausi, kunnes viimeisenä päivänä leimalle. Hylkysyiksi tuli silloin että toinen takakaari pitäisi hitsata ja päästöissä O2 liian korkea sekä korjauskehotus vasemman ylätukivarren pallonivelen suojakumi oli rikki, itse pallossa ei kuulemma ollut välystä.
Takakaaria varten tuli tosiaan korjauspalat mukana, mutta koska minun hitsaustaidoilla ja tuolla bilteman halvimmalla mig-hitsillä ne korjauspalat menisi ihan hukkaan, niin päätin että teen sen itse pieni pala kerrallaan. Ei siitä kaunis tullut, mutta välttävä.
Päästöissä vikana oli tuo minun patentti, se pääsi falskaamaan liikaa, joten laitoin siihen lisää pakoputken asennusmassaa väliin ja vedin pultit kireemmälle, jonka jälkeen korjaamolta hakemaan päästölappu. Tällä yhdistelmällä saatiin O2 arvoksi 8,xx joka riittää tuolle GDI:lle. Nopeasti hakemaan leima jolloin tuo pallonivelen suojakumi jäi silloin vaihtamatta.
Kuva tuosta putken liitoksesta on juuri otettu, ja aika huonoon kuntoon tuo on näyttänyt menneen vuodessa.
Keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61230.0
Oltiin tuossa vuosi sitten etsimässä emännälle EA Galanttia farkkuna, kun olisi pitänyt saada myös ajoittain koirat kyytiin. Aika kauan oli nettiautossa hakuagentti voimassa, mutta ei oikein tullut mitään sopivaa vastaan. No sitten viime vuoden keväännä tuli foorumilaiselle sedan galantti myyntiin. Mutta koska tämä oli sedani niin osto päätöksen kariutui alkuunsa. Kunnes kesäkuussa hinta tippui puoleen, koska leima oli menossa kuukauden sisään umpeen. Tätä markkinoitiin varaosa-autoksi, mutta vikoina oli:
Jarrujen lukkiutuminen pohjaan, jos ABS pumppu puuttui peliin.
Putki vuosi takapöntön ja keskiputken liitoksesta.
Takakaaret olivat ruosteessa, mutta tähän tuli korjauspalat mukaan.
Noh, auto on tosiaan vuosimallia -99 ja sillä oli ajettu silloin noin 347tkm ja ajoaikaa olisi vähintään kk + vikalistalla 2kk. Koska hinta oli vähintään edullinen, niin tämä tuli ostettua vähintään kesäautoksi.
Ensimmäisenä tuli ostettua toiselta foorumilaiselta käytetty ABS pumppu, koska veikkaus oli että ABS:ien vika korjaantuisi sillä. Ja niinhän se korjaantui.
Seuraavaksi kävin ostamassa motonetistä uuden tiivisteen takapöntön ja keskiputken väliin, mutta tämä ei ollutkaan ihan niin yksinkertainen. Sekä keskiputken, että takapöntön laipat olivat totaalisesti ruostuneet, niin että kiinnityspultit ei pysynyt enää mukana, ja tätä oli koitettu aikaisemminkin jo korjailla jollain massalla.
Noh, koska ei ollut varmuutta että mitä kaikkea muuta vikaa tästä autosta löytyisi, niin kävin motonetista hakemassa 55mm yhdysputken ja leikkasin rälläkällä vanhat laipat kokonana pois ja liitin putket tuolla.
Ja näin ajeltiin sitten sen noin kuukausi, kunnes viimeisenä päivänä leimalle. Hylkysyiksi tuli silloin että toinen takakaari pitäisi hitsata ja päästöissä O2 liian korkea sekä korjauskehotus vasemman ylätukivarren pallonivelen suojakumi oli rikki, itse pallossa ei kuulemma ollut välystä.
Takakaaria varten tuli tosiaan korjauspalat mukana, mutta koska minun hitsaustaidoilla ja tuolla bilteman halvimmalla mig-hitsillä ne korjauspalat menisi ihan hukkaan, niin päätin että teen sen itse pieni pala kerrallaan. Ei siitä kaunis tullut, mutta välttävä.
Päästöissä vikana oli tuo minun patentti, se pääsi falskaamaan liikaa, joten laitoin siihen lisää pakoputken asennusmassaa väliin ja vedin pultit kireemmälle, jonka jälkeen korjaamolta hakemaan päästölappu. Tällä yhdistelmällä saatiin O2 arvoksi 8,xx joka riittää tuolle GDI:lle. Nopeasti hakemaan leima jolloin tuo pallonivelen suojakumi jäi silloin vaihtamatta.
Kuva tuosta putken liitoksesta on juuri otettu, ja aika huonoon kuntoon tuo on näyttänyt menneen vuodessa.
Keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=61230.0