Yleistä auton myymisestä

Late

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2009
Sijainti
Turku
Koitin haulla ettiä, löytyykö kaupankäynnistä mitään keskustelua.. mutta ei löytyny niin avataas tällänen.

Mulla ois huomenna yks ostaja(ei nimiä ;D ) kanditaatti tulossa kattoo mitsua ja sano, että pystyy heittää XXX summan heti ja loput myöhemmin tilisiirrolla. Tehtäis ihan kauppakirjat ja sopimukset todistajien kera...

Mitä mielipiteitä? Itse jotenkin vierastan tollasta.. Kun oon aina kaikki autokaupat suorittanu heti käteisellä. Kyseessä kummiskin "tuttu" ihminen.

Kiitos! :)
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Tutuille ei kannata myydä autoja, kun ne hajoaa kuitenkin heti :D

Mutta, itse ainakin tuossa tilanteessa vaatisin jonkinlaisia takuita maksua vastaan. Sen verran pitkään olen joutunut joitakin rahoja odottamaan...
 
Vs: Yleistä auton myymisestä


no ite en ainakaan allekirjoitettua luovaria antaisi ostajalle ennen kuin koko summa olisi siirtynyt itselle. kerralla tai osissa..
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

nahkuri sanoi
no ite en ainakaan allekirjoitettua luovaria antaisi ostajalle ennen kuin koko summa olisi siirtynyt itselle. kerralla tai osissa..

+1. Ei missään nimessä nimiä paperiin ennen kuin rahat on sulla. Itse en edes luovuttais autoa. Hyvin kun menee niin kaveris haluu myöhemmin purkaa kaupan ja saat autosi takaisin mikä on rällätty rikki.
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Niin kauan kun koko summa on maksettu pysyt omistaja ja vaadit haltijan ottamaan täyskaskon siihen tai ennen et luovuta koko laitettaku on maksettu... Se on varmin konsti
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Pankit ja rahoitusyhtiöt on osamaksuja varten. Niin monelle myyjälle käynyt huonosti kun ostaja alkaa säätämään. :seina
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Juu varovaisuus kannattaa.Ite möin aikanaan työkaverille auton.Sovittiin että seuraavana työpäivänä töissä maksaa(olisiko ollu 400€) ja hoidetaan paperi asiat kuntoon.Ei tullu enää töihin ja auto hävisi.Löysin viikon päästä tankkityhjänä yhden baarin edestä naapuri kaupungista ja perään tuli vielä läjä pysäköinti sakkoja.Firmassa noin 10vuotta ollut jätkä niin olisi uskonut että voisi luottaa.Joten suosittelen olemaan hötkyilemättä.
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

nahkuri sanoi
no ite en ainakaan allekirjoitettua luovaria antaisi ostajalle ennen kuin koko summa olisi siirtynyt itselle. kerralla tai osissa..

+1. Anna hepun koeajaa auto siten että olet itse vierellä ja sano että tämän saa itselleen siinä vaiheessa kun tassussa/tilillä on koko kauppasumma. Lainaa ja maksuaikaa saa pankista.
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Tai sit vaan kuten me Lauri toimittiin sillon.
Et ku sulla oli nipussa koko raha niin tehtiin kaupat.
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Late sanoi
Koitin haulla ettiä, löytyykö kaupankäynnistä mitään keskustelua.. mutta ei löytyny niin avataas tällänen.

Kyllä haulla tuollainen löytyi. :)
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45114.0
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Itekkin olen yleensä käteisellä autot myynyt,mutta yhden auton myin niin että rahaa siirrettiin minulle kahdesta eri nettipankista.
Eli osan sain käteisenä ja loput siirrettiin pojan ja isän tililtä,luovarit panin postissa vasta kun raha näkyi tilillä.
Eipä tuossa käteisen kuskaamisessakaan pitäisi suurta ongelmaa olla,ei noista 500e lapuista nyt niin isoa tukkua tule,ettei saisi taskussa kulkemaan ;D
Toki saattaa olla että pankkiin pitää "tilata" käteistä edellisenä päivänä,jos pitää joku 20ke saada nostettua,näin ainakin pienemmissä pankeissa.
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

:eek:fftopic
Ainoa miinus noissa viisisatasissa oli, kun myin edellisen auton, niin vähän kuumotti matkustella metrolla nippu viisisatasia lompakossa. Puolessa matkassa piti lompakko siirtää pois takataskusta. ;D
 
Vs: Yleistä auton myymisestä

Viimeksi autokaupoilla kuljetin käteistä passikukkarossa,kaulassa.
Silti piti aina välillä kokeilla että on varmasti tallella ;D
Olikohan ruotsissa kun oli joku laki että ei saanut määräänsä enempää kuljettaa käteistä mukana.
 
Takaisin
Ylös Bottom