Yleistä juttua GDI Galantista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikada
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Oon kans odotellut et koska akku simahtaa, mutta -20 pakkasella sai webasto pöhötää 30min ja vielä starttas. Pexiltä kun ostin ton niin siinä oli paikallaan toi hyytelöakku ja hyvin toimii (mulla 3-vuotta) edelleen. Niin ja tosta alustasta ni eihän sillä pääse edes talviralleja (vähän sama onkelma kesällä) katsomaan kun ei oo maavaraa kunnolla. Tarvii vissiin ostaa joku kakkosauto...

Joo kyl tuo vakio alusta on hyvä näin talvella varsinki käyttöpelissä.. Mulla taitaa olla alkuperänen akku kun on Mitsun logokin siinä ???
Ei varmaan oo ollut saksassa tarvetta vaihtaa?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Starttihan taitaa kaikissa näissä kuulostaa silltä että akku olisi tyhjä. Ainakin Imperio korjasti omasta 2-litraisestaan startin tuossa joku aika sitten kun ei meinannut jaksaa pyörittää käyntiin asti. Jonkun laakerin se sinne vaihtoi ja voiteli, nyt hörähtää ihan eri tavalla.

Itsellä sama juttu, varsinkin jos auto on seissyt pari päivää niin kuulostaa kuin olisi ollut yön valot päällä, todella vaivalloisesti pyörittää. Jaksaa kuitenkin käynnistyä. Meinasin kesällä tai keväämmällä ottaa startin pöydälle ja puhdistella, kun akun vasta vaihdoin eikä vika ollut siinä...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Itsellä sama juttu, varsinkin jos auto on seissyt pari päivää niin kuulostaa kuin olisi ollut yön valot päällä, todella vaivalloisesti pyörittää. Jaksaa kuitenkin käynnistyä. Meinasin kesällä tai keväämmällä ottaa startin pöydälle ja puhdistella, kun akun vasta vaihdoin eikä vika ollut siinä...

Katos täällä ihan sama juttu.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Katos täällä ihan sama juttu.

Joo koskee näitten kaikkien startteja, sama homma on vr4 gallussa. Pitäiskös se koko startti voidella jotenkin.

Vaihteenpäällesaamisongelmat on kanssa suht normaaleja.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Lauri kaataa öljyä starttiin niin tiedetään muutkin kannattiko? :D

:peukku :peukku :peukku Ilmota lauri kun oot tekemässä niin tuun viereen ihmettelee. ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Lauri kaataa öljyä starttiin niin tiedetään muutkin kannattiko? :D

Yks asentaja tossa sano et oli vr4 galantissa startti "kuiva" ja sen takia oli häikkää. En usko että ihan öljyä, vanhemmissa mitsuissa onkin jo automaattinen konehuoneen voitelu joka huolehtii tästäkin asiasta
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Havaitsin semmoisen jutun GDI Galantissa, että edellisen kerran kun korjaamolla oli vaihdettu etuiskarit, niin vänkärinpuolella oli ilmeisesti etutolppa kiinnitetty autoon väärässä kulmassa ja luulen, että se pitkään vaivannu epämääräinne kolahtelu johtui siitä. Eli kun vertasin kuskinpuolelle, niin vänkärin puolella ei etutolppa ollu siinä luonnollisessa kulmassa vaan piti yhden reikien verran pyöräyttää ja sitten se oli samassa kulmassa kuskinpuolen kanssa, josta kolahteluja ei ikinä kuulunut. Silloin kun ne edelliset iskarit vaihdettiin, niin kaikki alatukivarret olivat varmasti ehjänä ja siitä huolimatta kolahteli. Nyt kun itse laitoin nuo tolpat vastaavaan kulmaan molemmin puolin, niin ei kuulu enää mistään kolahteluja. Onko tuo sitten minun mutu tuntumaa, mutta kun tolppaa kiinnittää, niin se vain näyttää istuvan tietyssä asennossa kaikista parhaiten.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Juu, näin oli tarkoitus tehdä, ja nin myös tehdään.

Ja taidan pidäyttyä Mitsun omissa laatikkoöljyissä.

Noniin, nyt on ajettu uusilla laatikkoöljyillä n.viikko ja 300 kilometriä.

Ensiksi ei mainannut löytyä huoltokirjan mukaista öljyä koneelta ollenkaan, ilmoitti vaan että öljyä ei ole saatavilla maahantuojalla enää. Ja valmistuskin olisi lopetettu ja levittivät vaan kätensä, että hae jostain muualta öljyt.
No, ei muutakun muualta hakemaan öljyt, heti työkeikan jälkeen. Työkeikan aikana myyjä kuitenkin soitti Bestiltä, ja sanoi, että oli jäänyt vaivaamaan mieltä ja soittanut tekniseen tukeen ja kysynyt asiaa. Teknisestä tuesta oli vastattu, että huoltokirjan öljy on korvattu uudella, paremmalla. On kuulemma ollut saatavilla vasta puolisen vuotta tätä uutta öljyä.

Laatikkoon meni siis lopulta tälläinen öljy: API GL3 S, tuotekoodi 3005401.

Laatikko on toiminnut vaihdon jälkeen kuin uusi, ei minkäänlasia oireita havaittavissa. Alussa meni toimi hieman jäykästi, mutta tämä johtui vanhoista öljyn jämistä ja että uusi öljy pääsi joka paikkaan. Parin päivän jälkeen laatikko on toiminut siis kuin ajatus.

Voin suositella, 19euro/litra, jokaisen euron arvoinen.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Noniin, nyt on ajettu uusilla laatikkoöljyillä n.viikko ja 300 kilometriä.

Ensiksi ei mainannut löytyä huoltokirjan mukaista öljyä koneelta ollenkaan, ilmoitti vaan että öljyä ei ole saatavilla maahantuojalla enää. Ja valmistuskin olisi lopetettu ja levittivät vaan kätensä, että hae jostain muualta öljyt.
No, ei muutakun muualta hakemaan öljyt, heti työkeikan jälkeen. Työkeikan aikana myyjä kuitenkin soitti Bestiltä, ja sanoi, että oli jäänyt vaivaamaan mieltä ja soittanut tekniseen tukeen ja kysynyt asiaa. Teknisestä tuesta oli vastattu, että huoltokirjan öljy on korvattu uudella, paremmalla. On kuulemma ollut saatavilla vasta puolisen vuotta tätä uutta öljyä.

Laatikkoon meni siis lopulta tälläinen öljy: API GL3 S, tuotekoodi 3005401.

Laatikko on toiminnut vaihdon jälkeen kuin uusi, ei minkäänlasia oireita havaittavissa. Alussa meni toimi hieman jäykästi, mutta tämä johtui vanhoista öljyn jämistä ja että uusi öljy pääsi joka paikkaan. Parin päivän jälkeen laatikko on toiminut siis kuin ajatus.

Voin suositella, 19euro/litra, jokaisen euron arvoinen.

Kiintoisaa eihän tuo maksa paljo mitään sitte kummiskaa, mutta mikäs tuotekoodi tuo on, mitsun oma?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Työkeikan aikana myyjä kuitenkin soitti Bestiltä, ja sanoi, että oli jäänyt vaivaamaan mieltä ja soittanut tekniseen tukeen ja kysynyt asiaa. Teknisestä tuesta oli vastattu, että huoltokirjan öljy on korvattu uudella, paremmalla. On kuulemma ollut saatavilla vasta puolisen vuotta tätä uutta öljyä.
Aika jännä vastaus, itsellä ollut kyseinen öljy laatikossa jo yli kaksi vuotta....
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Öljyhän ei ollut uusi, mutta gallun laatikkoöljyn korvaajaksi se tuli nuihin aikoihin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

2bad4you sanoi
Öljyhän ei ollut uusi, mutta gallun laatikkoöljyn korvaajaksi se tuli nuihin aikoihin.

Voi olla että oli noin tuo asia, kuitenkin puoli vuotta sitten tuli gallun laatikoihin.

mystinengalant sanoi
Kiintoisaa eihän tuo maksa paljo mitään sitte kummiskaa, mutta mikäs tuotekoodi tuo on, mitsun oma?

Kyllä, mitsun oma koodi
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

uge sanoi
Aika jännä vastaus, itsellä ollut kyseinen öljy laatikossa jo yli kaksi vuotta....
2bad4you sanoi
Öljyhän ei ollut uusi, mutta gallun laatikkoöljyn korvaajaksi se tuli nuihin aikoihin.
Se on kato Galantti Mitsulla, niin arvostettu malli, että mitä tahansa tököttiä ei kelpuuteta siihen ennen pitkäaikaista ja huolellista testausta ;)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Eli mun gallu meni suoralla 160km/h vitosella ei enää kiihtynyt :seina
Onko nää kuinka ronkeleite tulpille jos ei ole vaihdettu? en vois uskoa että karstanen imusarja tuota aiheuttaa? ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Oon joskus miettiny samaa kans. kovempaa kyllä kulkee.. mulla tuntuu välil olevan menkat autolla kun ei edes 80->100 meinaa jaksaa 5.lla kiihtyy, mut saattaa herää toimii ku pumppaa hetken.. Tulppia ei tosin oo tullu katottuu ku viimeks koneen vaihdos, ja siitäkään oikeastaan hajuakaan kummat sinne sisään jäi. ::) yks mikä on kans hyvin jännä et jos lähtee polkee ja veättää ykkösen loppuun niin kakkosel loppuu kierto ku seinään 4tonniin, sit muutaman kerran kuulunu sihahdus jostain ja taas on menty..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Oon joskus miettiny samaa kans. kovempaa kyllä kulkee.. mulla tuntuu välil olevan menkat autolla kun ei edes 80->100 meinaa jaksaa 5.lla kiihtyy, mut saattaa herää toimii ku pumppaa hetken.. Tulppia ei tosin oo tullu katottuu ku viimeks koneen vaihdos, ja siitäkään oikeastaan hajuakaan kummat sinne sisään jäi. ::) yks mikä on kans hyvin jännä et jos lähtee polkee ja veättää ykkösen loppuun niin kakkosel loppuu kierto ku seinään 4tonniin, sit muutaman kerran kuulunu sihahdus jostain ja taas on menty..

Mulla loppuu veto aina tuohon 4 tonnin tietämille... Vaivalloista on päästä rajoittajalle
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ei se mee nelosella eikä vitosella rajoittimelle. Vitosella kun hinkkaa aikansa, niin 195 65 15 renkailla nopeusmittari menee noin 220 km/h. On jo liki 5 vuotta kun viimeksi käyny Saksassa ja kyllä siellä hyvin pysy muiden sedan/farkku autojen vauhdissa. Moottoripyörät ja urheiluautot oli sitten luku sinänsä sekä nuo riskimmät mallit perheautoista.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mulla on nyt toiminu gdi paremmin ku on ajanu enemmän, vastahan siinä on 96 tkm mittarissa mutta tuntuu että vääntö piisaa motariajossa varsin mainiosti, mahtavasti vastaa kaasuun vitosella 100 vauhdeissa. Ei yhtään harmita vr4:sen jälkeen ajaa tolla siellä motarilla. Kulutuskin ollut suht vähäistä nytten, st1 bensalla :P
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Ei se mee nelosella eikä vitosella rajoittimelle. Vitosella kun hinkkaa aikansa, niin 195 65 15 renkailla nopeusmittari menee noin 220 km/h. On jo liki 5 vuotta kun viimeksi käyny Saksassa ja kyllä siellä hyvin pysy muiden sedan/farkku autojen vauhdissa. Moottoripyörät ja urheiluautot oli sitten luku sinänsä sekä nuo riskimmät mallit perheautoista.

multa sitte puuttuu huipuista se 60km/h ::) hyvä että 1 vaihteella menee rajoittimelle.. Tuota naksutus ääntä kuuluu lähinnä sammuttaessa?
Miten joka autossa voi olla ongelmia tehojen kans? Luulin että tää olis eka mikä toimii vaan ei niin ei :seina
V6 Mondeossa ei toiminu imusarjan 2 läpät, T5 volvossa imuvuoto ym.., 200sx aina jotain, e36 325iA laatikko vei tehot jne jne :-\
E: noi oli tosin vielä korjattavissa, mutta tää Gallu on ihan mystinen tapaus ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
multa sitte puuttuu huipuista se 60km/h ::) hyvä että 1 vaihteella menee rajoittimelle.. Tuota naksutus ääntä kuuluu lähinnä sammuttaessa?
Miten joka autossa voi olla ongelmia tehojen kans? Luulin että tää olis eka mikä toimii vaan ei niin ei :seina
V6 Mondeossa ei toiminu imusarjan 2 läpät, T5 volvossa imuvuoto ym.., 200sx aina jotain, e36 325iA laatikko vei tehot jne jne :-\
E: noi oli tosin vielä korjattavissa, mutta tää Gallu on ihan mystinen tapaus ???

Toi farkku ei varmasti pysty samaan huippunopeuteen kun sedani joten voinet ehkä laskea sen 50km/h puuttuu :)

Itse kokeilin viime loppukesästä niin 190km/h sai mittariin ja sen jälkeen alkoi oleen aika tuskaista. Kuten sanottua nää tosiaan karstottuu imupuolelta sylinteriin asti kun ei bensa huuhtele, erityisesti jos autolla on ajettu kauppaan/takaisin.

Mullakin oli T5 volvossa vuoto, tosin ahtopuolella varmaankin bypass. Ja vuotihan siinä jakopääkin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Itse kokeilin viime loppukesästä niin 190km/h sai mittariin ja sen jälkeen alkoi oleen aika tuskaista. Kuten sanottua nää tosiaan karstottuu imupuolelta sylinteriin asti kun ei bensa huuhtele, erityisesti jos autolla on ajettu kauppaan/takaisin.
niinpä, siellä on pahimmillaan kymmenen vuoden karstat jos ei oo koskaan putsattu, ja ilmanotto kuitenkin yksi niitä oleellisimpia.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

itellä sai 200 nastoilla kun haettiin auto vuos sit moottorin vaihdost, mut nyttemmin ei oo ollu tarvetta enää kokeilla tai yleensäkkään ajella yli 140... Satkust lähtee vetää ihan nätisti 5vaihteel, mut 60-100 kiihtyvyys tuntuu olevan välillä sata vuotta ja taas välillä 10 vuotta... mut pienemmil vaihteil ei oo mitään ongelmia vetää punarajalle ja nelosellakin lähtee ihan mukavasti vetää 1500 kiekast ylös päin... ihmetyttää vaan tosissaan kun välillä ei oo mitään meno haluja ja välillä tuntuis kulkevan niin paljon kun vaan uskaltaa laskea... Kun olis varaa, aikaa ja motivaatiota saada aikaan ruveta tohon oikeeta ecua metsästää ja saada joku asian tuntija tohon mivecciin... ::)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Kun olis varaa, aikaa ja motivaatiota saada aikaan ruveta tohon oikeeta ecua metsästää ja saada joku asian tuntija tohon mivecciin... ::)

Niin tais edes hakisit sen mivec välikannen joskus multa pois :peukku Auton osille kun ei oo oikeen tilaa omillekaan
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
itellä sai 200 nastoilla kun haettiin auto vuos sit moottorin vaihdost, mut nyttemmin ei oo ollu tarvetta enää kokeilla tai yleensäkkään ajella yli 140... Satkust lähtee vetää ihan nätisti 5vaihteel, mut 60-100 kiihtyvyys tuntuu olevan välillä sata vuotta ja taas välillä 10 vuotta... mut pienemmil vaihteil ei oo mitään ongelmia vetää punarajalle ja nelosellakin lähtee ihan mukavasti vetää 1500 kiekast ylös päin... ihmetyttää vaan tosissaan kun välillä ei oo mitään meno haluja ja välillä tuntuis kulkevan niin paljon kun vaan uskaltaa laskea... Kun olis varaa, aikaa ja motivaatiota saada aikaan ruveta tohon oikeeta ecua metsästää ja saada joku asian tuntija tohon mivecciin... ::)

Ajelin tos tänään 200km ja meinas hermo mennä kun minibussikin kiihtyi nopeammin ;D alakiekoilla alle 2000rpm auto on täysin kuollut. vitosvaihteella satasesta ei tahdo kiihtyä tai edes jaksaa vetää, mutta 110 mittarin mukaan niin jaksaa mennä matkaajossa :-\
Oisko järkevää vaihtaa tähän tuo uudenmallinen imusarja? entäs kaasuläppä eikö niissäkin ollu jotain häikkää?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Eli mun gallu meni suoralla 160km/h vitosella ei enää kiihtynyt

Onko nää kuinka ronkeleite tulpille jos ei ole vaihdettu?
Kyllähän nyt mosassa on vikaa,kyllä tuon kokoinen kone kovempaa tulisi kulkea.


Mikä tahansa bensakone on ronkeli tulpille,jos väärät/vanhat,niin varmana tekee mitä sattuu.
Tuo kiertämättömyys,alkaako siis "kakoa"/nykiä,isommilla kierroksilla vai?
Sehän kun yleensä kertoo että syttypuolella vikaa..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST sanoi
Kyllähän nyt mosassa on vikaa,kyllä tuon kokoinen kone kovempaa tulisi kulkea.


Mikä tahansa bensakone on ronkeli tulpille,jos väärät/vanhat,niin varmana tekee mitä sattuu.
Tuo kiertämättömyys,alkaako siis "kakoa"/nykiä,isommilla kierroksilla vai?
Sehän kun yleensä kertoo että syttypuolella vikaa..


kyllä se kiertää ilman rykimättä mutta tuntuu siltä kun olis peruna pakoputkessa? kattikin vois olla tukossa? imusrajaahan kaikki veikkaa, kurkkasin kyllä kaasuläpästä ja olihan sielä nokea kun sormella pyyhkäsin, injector ja valve cleanerit tuli laitettua ja mustaa tuli putkesta melko kauankin ja kyllä se hiukan parani.
Tämä siis jo joulun aikoihin :P
voiko jako olla pielessä? tuo tehottumuus esiintyy oikeastaan koko kierrosalueella, mutta etenki alle 1500 ja yli 4000 kierroksen
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
kyllä se kiertää ilman rykimättä mutta tuntuu siltä kun olis peruna pakoputkessa? kattikin vois olla tukossa? imusrajaahan kaikki veikkaa, kurkkasin kyllä kaasuläpästä ja olihan sielä nokea kun sormella pyyhkäsin, injector ja valve cleanerit tuli laitettua ja mustaa tuli putkesta melko kauankin ja kyllä se hiukan parani.
Nuo cleanerit ei GDI:ssä imusarjan/kaasuläpän putsaukseen auta yhtään, se pitää ihan itse mekaanisesti putsata, ei ole mikään älytön homma ja se kannattaa tehdä ennen kuin mitään osien vaihtamista alkaa harkitsemaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mitäs ape tekee tekee jos nykäset pudotat pienemmälle vauhdist? (siis esim. 80km/h 5-> 3.elle) käykö röpöttää/laskee kierroksia vai jaksaako pitää ylhääl? Tuo vaan kuulostaa aivan samalt mitä tuo oma teki joskus, mut sulla tuo nyt on jatkunu jo niin pitkään et olis kilkannu jo jos se sen olis tekemäs.. Oon saattanu ennenkin kysyy mut onko kansipahvia tullu katottuu onko elossa enää tai et kiertääkö nesteet kunnol? Jos on kaasuläpäs enemmänkin tukosta niin ymmärtääkseni näillä on myös tapana sammuttaa itseään 4tonnin jälkeen ja ruveta vilkuttelee moottorin vika valoa?? ainakin itsellä teki vanha kone tätä kesäisin... Mulla oma taas temppuilee lähinnä eniten ainoastaan just jos yrittää ykkösel vetää tappiin ja vaihtaa kakkosel ja antaa monoa? toinen ongelma tuntuu olevan et sais liikaa ilmaa eli tukehtuu, tosin sen selityksen hyväksyin viel vaparin kans mut nyt on vaki putsi paikallaan ja edelleen tekee noin niin häh? sytkä?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Yksinkertaistetaanpas tuota aiempaa, siis tuntuu että auto ''unohtais'' itsensä laihalle seokselle tuon tuosta ja pitää pumppaamalla saada se heräämään käymään rikkaamalla..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Mitäs ape tekee tekee jos nykäset pudotat pienemmälle vauhdist? (siis esim. 80km/h 5-> 3.elle) käykö röpöttää/laskee kierroksia vai jaksaako pitää ylhääl? Tuo vaan kuulostaa aivan samalt mitä tuo oma teki joskus, mut sulla tuo nyt on jatkunu jo niin pitkään et olis kilkannu jo jos se sen olis tekemäs.. Oon saattanu ennenkin kysyy mut onko kansipahvia tullu katottuu onko elossa enää tai et kiertääkö nesteet kunnol? Jos on kaasuläpäs enemmänkin tukosta niin ymmärtääkseni näillä on myös tapana sammuttaa itseään 4tonnin jälkeen ja ruveta vilkuttelee moottorin vika valoa?? ainakin itsellä teki vanha kone tätä kesäisin... Mulla oma taas temppuilee lähinnä eniten ainoastaan just jos yrittää ykkösel vetää tappiin ja vaihtaa kakkosel ja antaa monoa? toinen ongelma tuntuu olevan et sais liikaa ilmaa eli tukehtuu, tosin sen selityksen hyväksyin viel vaparin kans mut nyt on vaki putsi paikallaan ja edelleen tekee noin niin häh? sytkä?

kyl se ihan normaalisti pelaa, tehoja vaan ei löydy. Hyvä jos 100 heppaa olis :-\
Pystyykö näissä syttyä säätään, jos vaikka olis myöhäsellä?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape ei muuta kuin imusarja irti ja putsaa se huolellisesti. Sitten uudet tulpat ja ilmanputsari koneeseen ja testaamaan, että muuttuiko. Älä ala tekemään mitään ihme virityksiä, koska sitten olet hukassa, kun ei pysty enää sanomaan mikä aiheuttaa mitäkin. Kyllä se alkaa vörkkimään noilla tempuilla aika varmasti ja ei tee suurta rahallista kustannustakaan. Sitten jos haluaa alkaa kaivamaan verta nenästä, niin voi alkaa tekemään Pelle Pelottoman juttuja ja kun toteaa, että ei vörki, niin on helppo palauttaa alkuperäiseksi. Ainoa modaus , mikä kannattaa tehdä imusarjan putsauksen jälkeen, on EGR:än sulkeminen ja sekin tehdä suurta huolellisuutta noudattaen, että ei tarvi alkaa imuvuotojen kanssa sitten tuskailemaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No niin rupes auto vetään jo sinne 6000kiekkaan asti 8) ei se häävisti, mutta parempaan päin :) Tsekkasin yhen tulpan ja totesin oikeaksi. Kärkiväli oli aikas iso? :o tuskin on vaihettu tulppia kovin monesti ::)
Sitte imuputki oli irti/löysällä, mutta tää vissiin jäi ku tsekkasin kaasuläpän.. putsasin filtterin, nakkasin myös putsarin imutorvekkeen ja imuäänten vaimentajan ja alko muriseen ihan mukavasti :)

Vetoja ei tosin eka kokeilussa löytynyt, mutta tänään ku starttasin niin kas kummaa :driver
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Joku viisas, olikohan joku offari, sanoi että vaparissa jos on kurttuputkea imupuolella niin tehot tippuu todella huomattavasti ??? tekis melkein mieli ostaa muutama rosterimutka ja tehdä sileä imuputki tuonne, näkisi onko sillä vaikutusta...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
No niin rupes auto vetään jo sinne 6000kiekkaan asti 8)
hyvähyvä.

Tsekkasin yhen tulpan ja totesin oikeaksi. Kärkiväli oli aikas iso? :o tuskin on vaihettu tulppia kovin monesti ::)
90tkm väleinhän ne pittäis, jos ei varmuutta niin vaihda. Toki ne platinat maksaa jonnin verran, ulkomailta saa kyllä halvemmalla.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Joku viisas, olikohan joku offari, sanoi että vaparissa jos on kurttuputkea imupuolella niin tehot tippuu todella huomattavasti ??? tekis melkein mieli ostaa muutama rosterimutka ja tehdä sileä imuputki tuonne, näkisi onko sillä vaikutusta...
No en tiedä GDI Galantin suhteen onko hyötyä vaihtaa tuota kurttu putkea sileään ainakaan putsarin ja kaasuläppäkotelon välillä. Luulis, että suurin haitta on se matala, leveä ja litteä osuus siinä heti keulassa. Uskioisin kuitenkin insinöörien Japanissa niin päteviä olleen ettei ole siitä tehny kuristinta vahingossa ainakaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Nyt tais todellinen syy löytyä Gallun tehottomuuteen.. yllätys oli suuri kun menin korjaamolle kurttuputkea vaihdattamaan niin korjaaja totes, että kattikin vuotaa ja taitaa olla paskana :P
No ei vituttanu niin paljoko ois pitäny kun löyty syy tehottomuuteen :)
vaihoin sisäilmasuodattimen ja ei oo oikein mukava homma ::)
Oisko kellään vinkkejä mikä on kun ei peruutus valot toimi? tuleeko hylky katsastuksesta?
sulakkeet tsekkasin ja tietty lamputkin
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Oisko kellään vinkkejä mikä on kun ei peruutus valot toimi? tuleeko hylky katsastuksesta?
sulakkeet tsekkasin ja tietty lamputkin

Pakkianturi pimee.. Löytyy ilmanputsarin alta laatikon kyljest. motonetis olisko ollu joku 15e? ja se vanha ei sielt ehjänä lähe.. (tai mulla ei lähteny kun meni hermot...) ;D Aikaa menee vartti tohon niin kannattaa se katsastukseen laittaa kuntoon.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Pakkianturi pimee.. Löytyy ilmanputsarin alta laatikon kyljest. motonetis olisko ollu joku 15e? ja se vanha ei sielt ehjänä lähe.. (tai mulla ei lähteny kun meni hermot...) ;D Aikaa menee vartti tohon niin kannattaa se katsastukseen laittaa kuntoon.

Thanks! Kysymys olikin että tuleeko hylsy leimasta? ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Thanks! Kysymys olikin että tuleeko hylsy leimasta? ???

merkintä otteeseen että korjattava kuukauden sisään. Kannattaa vaihtaa, pääsee helpommalla...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
merkintä otteeseen että korjattava kuukauden sisään. Kannattaa vaihtaa, pääsee helpommalla...

tottakai vaihdan vaan täytyy maanantaina katsastaa eikä osaa tähän hätään mistää löydy.
Hyvä, että menee läpi. Täytyykö se käydä näyttämässä että merkintä lähtee otteesta?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mä olisin melkein veikannut hylsyä, selkeä turvallisuuspuute kuitenkin, eikä ole kyse risasta polttimosta..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Nyt on uus joustopala+katti paikalaan. Eipä näkynyt edes valo läpi vanhasta katista :-X
Kauhee valurautamöhkäle.. painoki putos varmaan 5-10kg uudella katilla ;D Kulkeekin ihan eri malliin. eihän tuo silti mikään raketti ole pitää se imusarjakin joskus kattoa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Nyt on uus joustopala+katti paikalaan. Eipä näkynyt edes valo läpi vanhasta katista :-X
Kauhee valurautamöhkäle.. painoki putos varmaan 5-10kg uudella katilla ;D Kulkeekin ihan eri malliin. eihän tuo silti mikään raketti ole pitää se imusarjakin joskus kattoa.

Sitten kun se alkaa kulkee niinku normi 2.0 litraset niin sitten alkaa olee kunnossa :D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Nyt on uus joustopala+katti paikalaan. Eipä näkynyt edes valo läpi vanhasta katista :-X
Kauhee valurautamöhkäle.. painoki putos varmaan 5-10kg uudella katilla ;D Kulkeekin ihan eri malliin. eihän tuo silti mikään raketti ole pitää se imusarjakin joskus kattoa.

Mikä katin laitoit ja mistä hommasit? Oletko päästöarvoja vielä ottanut, oliko merkittävä vaikutus?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ristor sanoi
Mikä katin laitoit ja mistä hommasit? Oletko päästöarvoja vielä ottanut, oliko merkittävä vaikutus?

Biltemasta ;D otin sen kalliimman missä oli lambdan paikka ja E hyväksynnät. Kyllähän tuo meni läpi kun vähän lämmitti. HC oli aika korkea muuten ok.
Vaikutuksesta en tiiä kuin, että kulkee ihan eri tavalla :)


E: eipä kuljekkaan :P Hikisesti otti 180km/h vitosella.. Korkeilla kierroksilla on edelleen tehot hukassa :'(
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ursprungligen postat av Ferox
Vad har ni för erfarenhet av 2.4l motorn? Prestandamässigt är den på pricken som Mitsubishis 2.0l V6. Testet jag gjorde mot kompisens 2.4 Gdi Galant, i vår äldre Galant med lilla V6. 0 till hur länge som helst.


Här är några citat ur Teknikens Värld nr 16 1999.

"Miljömotorn ger inte så många hästkrafter men släpper ut desto mer föroreningar."

"Miljöindex 121 mot 100 för medelbilen är viserligen inget att skryta med, men till nöds acceptabelt."

"Audi A4 1.8T som liksom Galant uppges ha 150hk levererar 137 hk i testbänken, fullt normalt. Den japanska bilen däremot ger bara 121 hk på drivhjulen. Det är hela 20%. Lika mycket förloras i vridmoment. Av 225nm hittar bara 182nm ner till hjulen."
"0-100 accelerationen är inte precis lysande, går på 12s blankt.
tuolta löytyi mielenkiintoista juttua GDi tekniikasta Ruotsinkielentaitoiset huom! itse en niin hyvin osaa, mut joku vois tosta lyhennelmän tehdä ;)

http://www.zatzy.com/allmaent/253076-har-mitsubishi-slutat-gdi-motorer-2.html

Tuossa on tuo käppyräkin ja kas kummaa... Ei ihme kun ei tunnu kulkevan. laskeskelin, että oikeat tehot olisi luokkaa 135hv ja 200nm
STR-99012801-kW-Nm-C.png
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No minä olen käyny oman GDI:n dynottamassa joskus 7-8v sitten ja kyllä sieltä löyty luvatut konit ja nyytonit. 195nm vääntö löyty jo 1900 kiekalla (vai olikohan se jopa niinkin alhaisilla kuin 1500 kiekalla) ja nuo luvatut maksimi väännöt noin 3400 kiekalla. Mulla on se lappukin kunhan vain löytäisin, niin voisin skannata sen tänne.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

tiedossa toinenkin GDI mikä kävi dynossa ja tulokset aika linjassa ilmoitettujen kanssa, ihan vakiona siis.
 
Takaisin
Ylös Bottom