Vs: Yleistä juttua GDI Galantista
Täytynee kai jotain pientä tänne kirjailla aiheesta, olen siis tässä tutustunut gdi:n sielunelämään evoscannin avulla. Ollut varsin opettavaista. Logannut kahta yksilöä, omaa ja nimimerkki Blizzardin autoa. 2-lambdan jännite tuntuu antavan jotain suuntaa laihalla käymisestä. Noh jotain havaintoja.
-Ne pienet nykäykset pintakaasuajossa ovat juuri sitä mitä väitetty. Seos siirtyy laihalta (noin 15:1) superlaihalle (X) jolloin molemmat lambdat näyttävät nollaa ja stoikiometrinen ohjaus päättyy.
-Oma auto toimii tuolla ykköstason laihalla taajamanopeuksissa 3 ,4 ja 5 vaihteilla. Välillä heittää maksimissaan ehkä 5-10 sekunniksi "superlaihalle". Siinä noin 70 jälkeen ei kirveelläkään käy enää laihalla vaan lambda näyttää jopa hieman rikkaanpuoleista.
-Blizzardin auto jaksoi käydä laihemmalla maantiellä 80-100 nopeuksissakin, tasamaalla ja alamäissä.
-Omassa autossa tuntuu tulevan nakupiikkejä, octane rating on noin 85 tienoilla. Ilmeisesti GDi on tietoisesti säädetty ihan "rajoille" tai sitten kone on vaan niin karstassa että nakuttaa.
-TPS signaali tulee "väärinpäin" evoihin verrattuna sähköiseltä kaasuläpältä. Noin 95% meinaa läppä auki.
-Tyhjäkäyntiä auto tuntuisi käyvän laihalla, molemmat anturit menevät nollaan hetken päästä.
-Load-arvo käy maksimissaan 88 molemmissa yksilöissä.
-Oma auto tuntuu jyristävän hieman tietynlaisessa kuormituksessa.
-Isoja tehoeroja perstuntumalla näistä kahdesta autosta ei löydä.
Erot voivat riippua softasta 106kw vs 110kw tai sitten juuri koneen karstaisuudesta. Blizzardin auton koneen on juuri koonnut ja läpikäynyt osaava merkkiasentaja.
Onko kellään muulla mielenkiintoa tarjota GDi:tään logattavaksi ?
Ja niin, koitin jo ottaa rommia ulos, ei suostunut yhteistyöhön.