Yleistä juttua GDI Galantista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikada
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juggis sanoi
Okei, kiitoksia tarjouksesta. Luultavasti voisin tulla pyörähtämään tässä jossain vaiheessa. Pistän yv:tä aiheesta kun asia on ajankohtaisempi, ja kohta se on. Nimittäin tuntuu, että tuo valo palaa koko ajan pidempään ja pidempään.

Voipi olla että sulla kun on tuota GDI GLS mallia niin siellä ei ole obd:tä vaan vikakoodit on vain mutilla jolloin siellä on oikeesti jotain vikaa :D Pitää ilmoittaa ajoissa jos meinaa niemeen tulla kun jokapäivä en siellä oo ja läppäri ei kulje aina mukana :)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juggis sanoi
Nyt ei huvittaisi hirveästi alkaa itse säätämään tuon kanssa. Pitäisi saada se testeriin kiinni ja katsoa mitä vikakoodia pukkaa. Mitä muuten esim. ihan Deltalla sanotaan jos sinne kiikuttaa EGR -tulpatun auton korjattavaksi? Onko suosituksia korjaamosta pk -seudulla missä ymmärretään tuo EGR:n tulppaus ilman mutinoita?
No ensimmäisenä itse ainakin kävisin mittauttamassa päästöt. Jos päästöt perseellään, niin tutkisin sen EGR sulkulaipan. Jos kaikki siellä kunnossa, niin siitä huolimatta avaisin sen kaasuläppäkotelon josko olisi kuitenkin sitä mallia jossa liimaus pettää. Eipä noita Bemari maailman anturivikoja hirveästi GDI Galanteissa kuitenkaan ole
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Voipi olla että sulla kun on tuota GDI GLS mallia niin siellä ei ole obd:tä vaan vikakoodit on vain mutilla jolloin siellä on oikeesti jotain vikaa :D Pitää ilmoittaa ajoissa jos meinaa niemeen tulla kun jokapäivä en siellä oo ja läppäri ei kulje aina mukana :)

On siellä on oikeasti jotain vikaa, ei vaan haamuna pala tuo valo. Kyllä sen tuntee tällä kokemuksella kun kaikki ei ole kohdallaan. Sen verran kauan perheessä tuo auto ollut =) Mutta pistän kenties yv:tä tässä lähiaikoina!

MitsuMi sanoi
No ensimmäisenä itse ainakin kävisin mittauttamassa päästöt. Jos päästöt perseellään, niin tutkisin sen EGR sulkulaipan. Jos kaikki siellä kunnossa, niin siitä huolimatta avaisin sen kaasuläppäkotelon josko olisi kuitenkin sitä mallia jossa liimaus pettää. Eipä noita Bemari maailman anturivikoja hirveästi GDI Galanteissa kuitenkaan ole

No auto on tuossa kesällä katsastettu ilman moitteita. Toki kotelossa on jotain voinut käydä sen jälkeen. Missäs hinnoissa tuo kaasuläppäkotelo nykyään liikkuu? Ei taida enää saada takuuseen :D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Sekavuudet jatkukoot!

Nyt se hyytyi kotipihasta n. 100 metriä, sammui kesken ajon. Kaveri hinasi pihaan.

Tuon jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Vikavalo vaan paloi. Vähän niin kuin yritti käynnistyä mutta ei kumminkaan. Auton akkuun liitettiin akkulaturi ja annettiin virtaa jonkun käsittämättömän idean saattelemana. Samantien alkoi lähtemään usealla startilla kokeiltuna kuin palmun alta ja vikavalokaan ei pala enää tai ainakaan toistaiseksi? :nykii Itselle tuli ekana sökö laturi mieleen, mutta latauksen merkkivalo ei pala kuin startissa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juggis sanoi
Sekavuudet jatkukoot!

Nyt se hyytyi kotipihasta n. 100 metriä, sammui kesken ajon. Kaveri hinasi pihaan.

Tuon jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Vikavalo vaan paloi. Vähän niin kuin yritti käynnistyä mutta ei kumminkaan. Auton akkuun liitettiin akkulaturi ja annettiin virtaa jonkun käsittämättömän idean saattelemana. Samantien alkoi lähtemään usealla startilla kokeiltuna kuin palmun alta ja vikavalokaan ei pala enää tai ainakaan toistaiseksi? :nykii Itselle tuli ekana sökö laturi mieleen, mutta latauksen merkkivalo ei pala kuin startissa.

Ei se sitä sano etteikö laturi voisi olla sökö... Tai akku. Mittaa napajännite auton ollessa käynnissä, ja jos se on ok niin pihtimittarilla akulle menevä virta. Caddy on monta kerta hyytynyt pihaan kun siinä on akku sökö, apuvirralla käyntiin ja latausjännite ok mutta virtaa akku ottaa vastaan vaan n. 2A kierroksillakin...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Ei se sitä sano etteikö laturi voisi olla sökö... Tai akku. Mittaa napajännite auton ollessa käynnissä, ja jos se on ok niin pihtimittarilla akulle menevä virta. Caddy on monta kerta hyytynyt pihaan kun siinä on akku sökö, apuvirralla käyntiin ja latausjännite ok mutta virtaa akku ottaa vastaan vaan n. 2A kierroksillakin...

Hämärää siinä mielessä, että sahasi kyllä ennen tuota toimenpidettäkin eli ainakin akussa oli virtaa.... ei oikein mene kaaliin :reality
Tunnen ihmisiä maahantuojalta ja soitin suoraan sinne. Selitin kaikkia oireita niin yhtenä vaihtoehtona heitettiin, että jako olisi väärin jakohihnanvaihdon jälkeen. Olisi prikka löysällä tai jotakin...

Noh auto lähtee nyt käymään Metroautolla kun viimeksi sieltä saatiin omituisuuksien eteen tullessa joku ihan pihalle katsomaan veloituksetta =)

EDIT: tilanne etenee, voi olla, että ongelma olikin niin pieni ettei osannut kuvitella, pistän muille tiedoksi miten kävi =) Voi olla, että selviää jo tänään...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Noniin, vika selvisi.

Syyllinen oli nokka-akselin asentotunnistin. Oli heittänyt veivinsä :peukku

Auto on nyt pajalla.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juggis sanoi
Syyllinen oli nokka-akselin asentotunnistin. Oli heittänyt veivinsä :peukku
Onneksi olkoon. Taitaa olla sulla foorumin ensimmäinen anturivika sitten GDI Galantissa ;)

Juggis sanoi
Toki kotelossa on jotain voinut käydä sen jälkeen. Missäs hinnoissa tuo kaasuläppäkotelo nykyään liikkuu? Ei taida enää saada takuuseen :D
Kyllä tuo vielä siinä 1,5 k€ hintahaarukassa liikkuu, mutta aika helppohan noita koteloja on korjata, kun ei niistä yleensä petä kuin se yksi liimaus, joten liimalla sen voi myös korjata. Nimimerkillä itelle tuli korjattua hyvällä menestyksellä. :peukku
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Onneksi olkoon. Taitaa olla sulla foorumin ensimmäinen anturivika sitten GDI Galantissa ;)

Kiitos ;D

Mutta näin vastaisuuden varalle jos jollakulla käynti muuttuu oudoksi, ja moottorin vikavalo palaa, kannattaa tuo anturin tilanne tarkastaa eikä heti miettiä sitä iän ikuista kaasuläppäkoteloa. Itse en oikein jaksanut siihen edes uskoa juurikin siksi, kun tuohon on koko kotelo tosiaan vaihdettu parempaan muinoin ja EGR tulpattu vuosia sitten.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No nyt se p**k**e rupesi mullakin pitkästä aikaa temppuilemaan.. tai no temppuilemaan ja temppuilemaan, käy ja kukkuu ihan hienosti, ei nakuta eikä muutenkaan tee mitään outoa, kiihtyy tasaseen (normaalisti) jne jne, vaan kahtena iltana nyt kun töistä ajanut himaan niin eipä suostu menemään kuin 160km/h. siihen loppuu kuin seinään. Auto ei tosiaan ääntele tai muuten tee mitään normaalista poikkeavaa. Tukossako vai pitääkö tuosta nyt viimein hankkiutua äkkiä eroon ennenku menee yhtään enempää rahaa? ;D

Edit: eli siis 4.sella ajaessa kierrokset jää siihen 5000kieppeille eikä siitä nouse, ja 5.vaihteella jaksaa pitää vauhdin, mutta ei ota enempää. muuten kiertää, 1-3 vetää kepoisesti loppuun asti..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
No nyt se p**k**e rupesi mullakin pitkästä aikaa temppuilemaan.. tai no temppuilemaan ja temppuilemaan, käy ja kukkuu ihan hienosti, ei nakuta eikä muutenkaan tee mitään outoa, kiihtyy tasaseen (normaalisti) jne jne, vaan kahtena iltana nyt kun töistä ajanut himaan niin eipä suostu menemään kuin 160km/h. siihen loppuu kuin seinään. Auto ei tosiaan ääntele tai muuten tee mitään normaalista poikkeavaa. Tukossako vai pitääkö tuosta nyt viimein hankkiutua äkkiä eroon ennenku menee yhtään enempää rahaa? ;D

Edit: eli siis 4.sella ajaessa kierrokset jää siihen 5000kieppeille eikä siitä nouse, ja 5.vaihteella jaksaa pitää vauhdin, mutta ei ota enempää. muuten kiertää, 1-3 vetää kepoisesti loppuun asti..

ettei jarrut laahaisi?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No ei sentään noin pahasti. ;) toi siis tuntuu enempikin siltä kuin olis joku rajoitin kun poikkasee vedot. pysähtyy meneminen ku seinään tuohon. tulpat ja öljyt tosiaan vaihdettu vajaa 3000km sitten. eco valo lopetti toimimisen n. 2kk sitten ettei sillä olis osuutta? ei ole jaksanut purkaa ja katsoa että olisko ollut pelkkä polttimo kaput.. ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
No ei sentään noin pahasti. ;) toi siis tuntuu enempikin siltä kuin olis joku rajoitin kun poikkasee vedot. pysähtyy meneminen ku seinään tuohon. tulpat ja öljyt tosiaan vaihdettu vajaa 3000km sitten. eco valo lopetti toimimisen n. 2kk sitten ettei sillä olis osuutta? ei ole jaksanut purkaa ja katsoa että olisko ollut pelkkä polttimo kaput.. ???

Voitas kokeilla jonain päivänä vähä loggailla sitä että mitä siellä tapahtuu
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Voisi kyllä kurkata. tuli tänään ku tilauksesta sen verran hiljanen työ vuoro että ehtii tuossa illemmalla purkaa ja kurkkaa tuonne kaasuläppään karsta tilannetta. tosin jos olis nuin tukossa ettei jaksa kulkee niin luulis vaikkutavan kulkupuoleen muutoinkin.. ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
No ei sentään noin pahasti. ;) toi siis tuntuu enempikin siltä kuin olis joku rajoitin kun poikkasee vedot. pysähtyy meneminen ku seinään tuohon. tulpat ja öljyt tosiaan vaihdettu vajaa 3000km sitten. eco valo lopetti toimimisen n. 2kk sitten ettei sillä olis osuutta? ei ole jaksanut purkaa ja katsoa että olisko ollut pelkkä polttimo kaput.. ???
Oliko sulta EGR tulpattu? Jos ei, niin voi olla karstassa imusarja/kaasuläppäkotelo. Milloin on ilmanputsari vaihdettu? Jos jo hyvä tovi aikaa, niin ilmanputsarin paskaisuus ja karstojen yhteisvaikutus voi saada jotain tehonalenemista aikaiseksi.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Egr ei taida olla tulpattu, joten siksi epäilen ite karstaa ainakin osittain. putsarina on simotan uus kartio joten ei pitäs olla tukossa senkään viellä. en sitten tiedä voiko sekin tuohon vaikuttaa..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Egr ei taida olla tulpattu, joten siksi epäilen ite karstaa ainakin osittain. putsarina on simotan uus kartio joten ei pitäs olla tukossa senkään viellä. en sitten tiedä voiko sekin tuohon vaikuttaa..

Hiukan off topiccia, mutta huomasin tosta sun avatarista, että sun rekisterinumerossa on vain yhden numeron heitto verrattuna meidän laitokseen =) Samassa erässä, kenties peräkkäin uitettu Suomeen.

Mutta mitä meitin kärryyn nyt tulee niin skulaa hyvin kun sai tuon anturin vaihdettua =)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juggis sanoi
Mutta mitä meitin kärryyn nyt tulee niin skulaa hyvin kun sai tuon anturin vaihdettua =)
Ja mitä minun kulkineeseen tulee, niin alkoi kulkemaan pienemmällä soppamäärällä nurkka-ajossa, kun laittoi pakoputken kuntoon (etenkin kun laittoi ehjän joustokappaleen) :nykii
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juggis sanoi
Hiukan off topiccia, mutta huomasin tosta sun avatarista, että sun rekisterinumerossa on vain yhden numeron heitto verrattuna meidän laitokseen =) Samassa erässä, kenties peräkkäin uitettu Suomeen.

Mutta mitä meitin kärryyn nyt tulee niin skulaa hyvin kun sai tuon anturin vaihdettua =)

jatketaan offia. se on sit varmaan teikäläisen kärry mihin appiukko muutaman kerran törmännyt niipperin kulmilla ja ihmetellyt et mihin olen ollut matkalla?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
jatketaan offia. se on sit varmaan teikäläisen kärry mihin appiukko muutaman kerran törmännyt niipperin kulmilla ja ihmetellyt et mihin olen ollut matkalla?
Mä oon nähy kans kehä1:llä yhden auton joka heittäny numeron sun autosta, siinä oli takaspoikka mutta muuten samanlainen.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Ja mitä minun kulkineeseen tulee, niin alkoi kulkemaan pienemmällä soppamäärällä nurkka-ajossa, kun laittoi pakoputken kuntoon (etenkin kun laittoi ehjän joustokappaleen) :nykii

Tätä minäkin epäilin, että putken vuoto aiheuttaa laihaseoskoneessa aika suuren eron käytökseen. Kehtaatko mitata sen jousto-osan niin osaan ostaa itsellekin valmiiksi?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Tätä minäkin epäilin, että putken vuoto aiheuttaa laihaseoskoneessa aika suuren eron käytökseen. Kehtaatko mitata sen jousto-osan niin osaan ostaa itsellekin valmiiksi?
20 cm oli se joustavan osuuden pituus, mutta putken vahvuutta en enää muista. Ja pitäisi irroittaa ne lämpösuojapellit päältä pois, jotta pystyisi mittaamaan putken vahvuuden. Pitäisi saada keula kunnolla ylös, jotta pystyisi taas irroittamaan ne lämpösuojapellit. Oliskohan tuo samanpaksuinen tuossakin kohdassa tuo putki kuin, mitä se on katin takaa kun lähtee.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jäi itseä vaivaamaan tuo laihalla käyntihomma, tosiaan tutkittuja yksilöitä nyt 3: oma, Blizzardin ja Jr- auto. Jr:n auto ja oma eivät käy laihalla kun kuormitus nousee (käytännössä yli 70 nopeuksissa lambda 1 lamda vetää silmukkaa ja kakkonen näyttää jopa rikasta (0.7). Blizzardin auto sentään tekee pientä sykliä välillä heittäen nollaan molemmat lambdat ja juttujen mukaan maantiekulutus alkaa kutosella. Ja erona näissä se että mun ja Jr auto on näitä 106kw-> malleja. Että voisko olla ecusta kyse, pitiäs enemmän logata näitä yksilöitä. Toinen juttu, nakutusta kaikissa kolmessa autossa ja nakutuksen mukaan octane leveli oli Blizzardin autossa matalin ja mulla ja Jr:llä korkeempi.....Oon varmaan tästä ennenki sanonu mut aattelin jos jotain autoo vois logata :)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
senku tuut loggailee vaikka heti. :peukku

Juu lähen ihan heti...

Itseasiassa meinasin neljättä yksilöä jos olis jollain tarjolla...tuli testattua että oma menee ainakin 180 vielä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ai niin, EA sytytti ekaa kertaa moottorin vikavalon tiistaina. Pelästyin oikein että mikä tuo on, eka kerta 80tkm yhteisellä taipaleella. Irrotin akunkengän hetkes ja valo ei oo sen jälkeen palanut :driver
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mulla tuo on tapahtunut kahdesti, noin vuoden yhteiselon aikana. Molemmat kerrat kostealla kelillä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Oon varmaan tästä ennenki sanonu mut aattelin jos jotain autoo vois logata :)
Jep ja mun auton vois myös logat (on 110kW versio) Jos olis hyvä tuuri niin saattais olla Tampereen reissu tulossa (duuni keikka), niin se mahtais olla lähin keikka mitä nyt lähi aikoina olis tiedossa, milloin olis Gallu matkassa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Mä oon nähy kans kehä1:llä yhden auton joka heittäny numeron sun autosta, siinä oli takaspoikka mutta muuten samanlainen.

Haha, nimenomaan =) Tossa on spoikka ja liikuu usein Kehä I:llä ja juurikin Niipperin kulmilla :peukku Auto on pääasiassa nykyään vanhempien käytössä kun lähdin itse teille tietämättömille, mutta auto jäi kun toimii kuin kello (näitä viimeaikaisia tapahtumia lukuunottamatta). Jos siis ratissa on vanhempi herrasmies ja menette morjestamaan niin on aivan huuli pyöreänä ;D

:offtopic Jos onni suo työasioissa jatkossakin jne. niin kenties näemme taas ratapäivillä kuten joskus muinoin. Kiikarissa olisi Evo IX mahdollisesti ensi vuonna 8) Saa nähdä sitten...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Tätä minäkin epäilin, että putken vuoto aiheuttaa laihaseoskoneessa aika suuren eron käytökseen. Kehtaatko mitata sen jousto-osan niin osaan ostaa itsellekin valmiiksi?

Mekin hitsailtiin juurikin tuo uusi jousto-osa muutama vuosi takaperin. Mittailtiin ja Biltemasta löytyi sopiva pala. Tuossa se oli niin selkeä juttu kun alkoi tulemaan pakokaasun hajua sisälle.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Putken vuoto ennen lambdaa aiheuttaa ongelmia missä vaan koneessa, lambdan jälkeinen sotkee päästöarvoja, voi vaikuttaa (hyvin pienesti) vastapaineisiin ja jotenkin sotkee virtauksia..........
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Noniin 120tkm huolto tehdään viikonloppuna, raitisilmasuodattimen olenkin jo vaihtanut mutta tosiaan tuli vähän ylimääräistä kun ajattelin että vaihdetaan ohjaustehostimen ja ilmastoinnin rulla samalla. Halpaa tämä lysti ei ole mutta otetaan nyt kertauksena että 120tkm aikana "ylimääräisiä" huoltojen ulkopuolisia osia jouduttu vaihtamaan seuraavasti: Moniurahihnat 90tkm huollon yhteydessä, Kaikki iskunvaimentimet 100tkm jälkeen, nyt vaihtuvat etujarrupalat sekä tuo kyseinen kiristin. Lisäksi on tehty EGR tukkiminen. Öljynvaihtoväli siirretty 7500km väliksi ja homma toimii. Ei juuri vajoa pinta välillä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Turha se oli paloja eteen vaihtaa kun levytkin vaihtokunnossa, mutta prkl miksi mulla on 01 joulukuussa tehtaalta rullannesssa autossa pikkujarrut ???
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

armageddon sanoi
kellään mitään tietoo mistä ns. jarrukilvet löytys... 2/4 rikki

Deltalta olisko ollu n.30e/kpl eteen. Kesällä vasta ostin. Toinen löytyi heti Suomesta, mutta toisen puolen kilpeä odoteltiin viikko pari. :)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tuossa evokeskustelua seuranneena on ruvennut kiinnostamaan, jos värkkäilisi GDI:n toimimaan RE85 ???

Äkkiseltään ajateltuna siitä voisi olla tuossa moottorissa jopa ihan perusteltua hyötyä; laiha seos, korkea puristus -> bensalla joutuu käyttämään paksumpaa seosta ja ruuvaamaan sytkää myöhäisemmälle ettei nakuta. Etanoli ei nakuta lähellekään yhtä herkästi, joten laihaseos toteutuisi paremmin ja sytkä voisi olla ihan reilusti aikaisella?

Mitenkähän tuo etanoli suhtautuu laihaseokseen?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Eikös tuon RE85:sen käynti GDI:hin selviä sillä, kun tankkaa tankillisen RE85:sta ja laittaa tuon mystisengalantin loggerin kiinni ja ajelee menemään ja seurailee kuinka hulvattomasti alkaa käyttäytymään :)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

GDI/suorasuihkumoottoreista (MYÖS muut merkit kuin Mitsu) on kielletty etanolisotkut, ja tähän ei käsittääkseni ole syynä itse palotapahtuma, vaan pumpun ja muiden korkeapainepuolen polttoaineosien tiivisteet -ruiskutuspaine kun on täysin eri luokkaa kuin imusarjasuihkutteisissa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Eikös tuon RE85:sen käynti GDI:hin selviä sillä, kun tankkaa tankillisen RE85:sta ja laittaa tuon mystisengalantin loggerin kiinni ja ajelee menemään ja seurailee kuinka hulvattomasti alkaa käyttäytymään :)

Oli siinä joku muukin tekijä vissiin kuin tuo hurja ruiskutuspaine. Hitto kun en muista. En kyllä tiedä miten tuo lambdakorjaus riiittää kompensoimaan mutta en kyllä gdi:hin lähtisi koittamaan,.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Kaasuläppäkotelo avattu ja sisältä paljastui irronnut magneetti. Siihen loppu hyvät uutiset, eli ei mennyt kuin Strömsöössä. Laitoin magneetin pöydälle ja hajamielisenä vein sitten sen toisen osan, missä oli magneetti kiinni, lähelle ja irronnut magneetti otti ilmalennon kiinni tähän toiseen magneettiin ja meni halki (3 osaan).

Nyt, viisaammat: Mitä tapahtuu, jos liimaan nämä paikalleen puristimen avulla? Magneetin palaset vastustavat toisiaan melkoisella voimalla. Löytyisikö keneltäkään ylimääräisiä ehjiä magneetteja?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Kokeilehan niinpäin että laitat sen metallilevypakan ruuvipenkkiin kiinni ja sitten kokeilet niillä magneetinpaloilla niin niiden pitäis kyllä melko voimalla vetää itsensä "paikoilleen" vaikka tietysti joutuu ohjailemaan jos vain ehtii ja pystyy... :) Olen onnistuneesti korjannut tuollaisen missä toinen magneetinpalanen oli kolmessa osassa mutta kohdistus on melkein kymmenesosamillin tarkkaa puuhaa että toimii sitten...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Osaakos joku kertoa mitä kaikkea mukavaa aiheutuu jos GDI koneisen pakoputki vuotaa ennen lambda -anturia? Kyseessä tosin 1.8 Carisma, mutta eiköhän samat onkelmat siinäkin...:D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tässä on ny tapeltu nykimistä vastaan 2 vuotta. Ruotsalaiset kirjoittavat jossain lehdessä, et volvojen GDI moottorien nykiminen johtuu loppuun käytetyistä sytytyspuolista. Jutussa mainittiin samalla et GDI Galanteissa ois sama vika. Tietääkös kukaan et saakos noihin mistä noita puolia ja oiskohan tarvikkeena saatavilla? En oo omalla ajannnu puoleen vuoteen ku en kestä sitä nykimistä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mika75 sanoi
Tässä on ny tapeltu nykimistä vastaan 2 vuotta. Ruotsalaiset kirjoittavat jossain lehdessä, et volvojen GDI moottorien nykiminen johtuu loppuun käytetyistä sytytyspuolista. Jutussa mainittiin samalla et GDI Galanteissa ois sama vika. Tietääkös kukaan et saakos noihin mistä noita puolia ja oiskohan tarvikkeena saatavilla? En oo omalla ajannnu puoleen vuoteen ku en kestä sitä nykimistä.
Jaahas. No tuota en ole vielä aikaisemmin kuullu. Mikähän on ruottalaisten mielestä sitten loppuunajettu puola. Oliskohan swedut vaihtaneet puolat ja innostuneet, kun samassa vaihtui nuo tulpanjohdotkin (eli ne natsat tulpan ja puolan välissä) ja sen takia nykiminen loppui, koska niissä natsoissa on ollut hiushalkeamia ja lyöneet läpi. Itsellä liki 300tkm ajettu GDI Galantti ja ei ole minkäänsorttisia nykimisiä. Nykimiset jäi sinne, kun putsasin kaasuläppäkotelon ja imusarjan sekä tulppasin EGR:än pois käytöstä. Olen kyllä aika varma, että sulla nykiminen johtuu melko varmasti jostain muusta kuin niistä puolista. Ja niitä puolia et ainakaan suomesta saa tarvikkeena, kun ei saa edes niitä tulpanjohtojakaan (tulpanhattuja merkkiliikkeen kielellä).
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Nyt olis eka kesä tolla -01 gallulla edessä ja tietenki näitä juttuja lukiessa ensimmäinen ajatus oli et pitäsköhän sille oman auton kaasuläppäkotelolle ja imusarjalle sit sitä puhdistusta suunnitella. oireita nyt ei sinällään muita ole kuin se nykiminen mut sekin yleensä tulee silloin kun joutuu vähän liian isolla vaihteella mateleen jonkun jonon mukana niin meinaa välillä vähän auto ryntäillä. maantieajossa cruise päällä ei nyi tasasella vauhdilla vaan siis yleensä kun yrittää ihan pintakaasulla körötellä hitaampien perässä.

joka tapauksessa ei se varmaan sen kaasuläppäkotelon tutkiminen pahasta olis, mutta sen verran tumpelo olen et vaikka täältä olen sivukaupalla lukenut vihjaitä ja kertomuksia siitä et aika monet on sen irrottanut niin itse en ihan kunnon ohjeita löytänyt. siis sellaisia et näinkin tumpelo osais sen itse tehdä ilman pelkoa että särkee jotakin. vai enkö ole vaan löytänyt vielä?

vai voisko joku tehdä sit sellaiset oikeen selkeet ohjeet että tyhmäkin osaa tuon tehdä.

katsastuksessa ei ollu mitään vikaa päästöissä yms. kulkee ihan ok mutta ei läheskään yhtä ripee kuin tuo Gti lanceri. tietty painooki aika paljo enemmän. egr ei ole tietääkseni tulpattu, mutta sen tietäs Nostokurki parhaiten. Forte-käsittelyt tehty säännöllisesti uudesta pitäen ainaki huoltokirjan mukaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Se nykiminen pintakaasulla jothuu siitä että yli 60-70 nopeuksissa moottori ei käytä enää laihaseostoimintoa :) Noissa vanhemmissa saattaa käyttää mutta uudemmissa ei.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ahaa no sehän sit selittää miks ei aina tee sitä nykimistä. mut voiks sit olla niin et jollain konsteilla pääsis myös siitä pintakaasulla nykimisestä eroon? vai onko se sit ominaisuus, ei sillä et se mua nyt niin haittais , mut jos on vika mistä pääsee eroon niin mielelläni koittaisin korjailla kun olis ohjeet vaan kunnolliset
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ville T. sanoi
ahaa no sehän sit selittää miks ei aina tee sitä nykimistä. mut voiks sit olla niin et jollain konsteilla pääsis myös siitä pintakaasulla nykimisestä eroon? vai onko se sit ominaisuus, ei sillä et se mua nyt niin haittais , mut jos on vika mistä pääsee eroon niin mielelläni koittaisin korjailla kun olis ohjeet vaan kunnolliset

Kyllä se taitaa olla ominaisuus, ja silloinhan menee vähän bensaa niin ole onnellinen että nykii :D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

no totta joo. se on viissiin silmänlumetta sit kun motarivauhdissa killittää se Gdi eco -valo siellä kojelaudassa. vai toimiiks se sit sellasena taloudellisuusvalona vaan muut ajat kun ei ole oikeesti laihalla seoksella :D
 
Takaisin
Ylös Bottom