evo ix viritys

Vs: evo ix viritys

Hämmenetäänpä soppaa... kun tulee itsekkin työn puolesta pelattua mm. näitten mottiohjausjärjestelmien kanssa.
Pari viimeistä kommenttia jo tukee mm. sen aftermarket ecun käytön puolesta. Kuitenkin mielestäni sekä orggis- että aftermarket ecun käytölle on perusteensa.

Tässäkin "tehoraja" on jonkunsortin suunnanantaja! Evojen tapauksessa,.. vallankin E7:sta eteenpäin orggisecun käyttö on täysin perusteltua/järkevin vaihtoehto kun ei lähdetä ylittämään sitä 500 heppaa. Tässäkohtaa ilmamassamittari on jo tapissaan eikä ymmärrä imettyä ilmamäärää/massaa. Myöskin vaikka sen saisi kompensoitua jotenkin ymmärtämään enempi niin se jo fyysisesti rupeaa rajoittamaan yleensä liian pienen "putki"kokonsa takia noissa tehoissa tarvittavan putken kokoon verraten <-tässä etu siis aftermarket MAP-järjestelmille. Ja tää on todettu jo dynossa käytännössä, et siitä en viitsi lähtee edes spekuloimaan muuta. Taas toisaalta etuna orggikselle tulee se työmäärä mitä on mm. uhrattu esim. jo mainittujen kylmäkäynti-/käynnistys-/osakaasukarttojen eteen eri ilmanolosuhteet huomioiden,näitä EI saada todellakaan helposti tehdyksi noissa aftermarket boxeissa. Senkin on varmaan joku teistä käytännössä todennut jo minun lisäkseni.

Noh sitten kun ruvetaan oikeesti tavoittelemaan TODELLISIA 500+ heppoja!.. mielestäni kaikki aftermarket järjestelmät ovat perusteltuja, koska siinäkohtaa kylmäkäynnistys ym. vast. määreillä ei ole enään käytännössä niin paljon merkitystä, kun kuitenkaan 500+ heppasilla autoilla,.. vaikka nyt näillä EvoIlla ei ajeta enään jokapäivä töihin,mummolaan, jne, saati välttämättä talvella ollenkaan tai noh.. jos haluaa aina pitää läppäriä mukana ja jokakerta kun laittaa autoa käyntiin manipuloi sitä karttaa niihin senhetkisiin olosuhteisiin passaavaksi.

Lyhyesti Evon orggis ecu ON aivan loistava n. 500 heppaan saakka/lähes "jokapäiväiseen" käyttöautoon. Siitä ylimenevissä tehotavoitteissa aftermarket tilalle edm. perustein. Lisäksi aftermarketissa tulee sitten optiona se jo tuossa edellä mainittu "paukku"-optio sekä MAP-, paremmat launchcontrol-,vaihtohetken ennakonmyöhästys-, vesiruisku-, ilokaasu-,seqventaalivaihteisto-optiot... nyt vaikka muutaman mainitakseni.

Näillä tuntemuksilla.

-Arska
 
Vs: evo ix viritys

Harisella katottiin niin mun 8 ecussa on paukut softassa mutta niitä ei saa modattua päälle. on suojattu.
Ja kyllä sen vakioEcunkin saa säätöihin vaikka esim siellä Harisella. (nm. Harisen softa ja hieman eri lukemia kun niiden sivuilla olevissa esimerkeissä)
 
Vs: evo ix viritys

e15mitsubishi sanoi
Tässäkin "tehoraja" on jonkunsortin suunnanantaja! Evojen tapauksessa,.. vallankin E7:sta eteenpäin orggisecun käyttö on täysin perusteltua/järkevin vaihtoehto kun ei lähdetä ylittämään sitä 500 heppaa. Tässäkohtaa ilmamassamittari on jo tapissaan eikä ymmärrä imettyä ilmamäärää/massaa. Myöskin vaikka sen saisi kompensoitua jotenkin ymmärtämään enempi niin se jo fyysisesti rupeaa rajoittamaan yleensä liian pienen "putki"kokonsa takia noissa tehoissa tarvittavan putken kokoon verraten <-tässä etu siis aftermarket MAP-järjestelmille. Ja tää on todettu jo dynossa käytännössä, et siitä en viitsi lähtee edes spekuloimaan muuta. Taas toisaalta etuna orggikselle tulee se työmäärä mitä on mm. uhrattu esim. jo mainittujen kylmäkäynti-/käynnistys-/osakaasukarttojen eteen eri ilmanolosuhteet huomioiden,näitä EI saada todellakaan helposti tehdyksi noissa aftermarket boxeissa. Senkin on varmaan joku teistä käytännössä todennut jo minun lisäkseni.

Mulla on hatara muistikuva, että ovat saaneet tuon vakio ecun toimimaan map:lla. Muistaako joku varmennusta tähän? Lancerrecisterissä tais olla juttua. Noissa 7-9:ssä on imusarjassa jo valmiina paineanturi, mutta se ei taida toimia ainakaan isommilla ahdoilla. Olisivatko korvanneet tuon map:lla ja muokanneet softan kohdalleen? No joku varmaan muistaa, kuka uudempien virittämiseen on perehtynyt. Tai sit tuli sen verta isosti osumaa treeneissä, että puhun omiani ::)
 
Vs: evo ix viritys

Samppa sanoi
Mulla on hatara muistikuva, että ovat saaneet tuon vakio ecun toimimaan map:lla. Muistaako joku varmennusta tähän?

Aikaisemmin laitoin jo linkin yhteen ketjuun aiheesta, eli muistat ihan oikein, MAF voidaan tietyillä softilla poistaa :)
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=249645
 
Vs: evo ix viritys

Ymmärsinkö oikein, MAF siis voitu eliminoida kokonaan pois?

Hmmm.. pojat on selkeesti olleet ahkeria parin viime kuukauden aikana tuolla sumujen saarella :D.

Nyt, täytyy antaa "köyttä". Allekirjoitan yli 500 hepan mahdollisuuden orggis eculla kyllä heti, jos toi maf saadaan kokonaan softalla pois!? Sitten ei ole enään niitä imupuolen rajoitteita mistä tuossa edellisessä mainitsin. Tuossa aika läheltä seuranneena yhden auton työstöä Suomen niemellä tällähetkellä orggis ecun kanssa on kompastuskivenä ollut juurikin toi maf-eliminoinnin mahdottomuus!!?
Tutkitaanpa lisää........ ;)
-A
 
Vs: evo ix viritys

ast sanoi
Evo 5:sta alkaen varauksin (melko tuore työkalu vielä), 7:sta alkaen arkipäiväistä peruskauraa brittipajoissa ja harrastajien keskuudessa.

OT. Pystyykö/osaako kukaan suomessa mapata tuota vitosen ecua jo?
 
Vs: evo ix viritys

ast sanoi
Tuossa:
http://forums.evolutionm.net/ecuflash/402994-links-jcsbanks-speed-density-patches.html

Ei ole ihan synnytystuskitta mennyt pojillakaan....? Ei ihan vakuuta vielä mrfred:in ja jcsbanks:in kokeilut!??
Selkeästi hankaloittaa myös käynnistyksiä eri ilmanala-olosuhteissa sekä saada entinen ilmanmassa signaalin tunnistus korreloitua mapin kanssa "käsikäteen"?
Seuraava kysymys kuuluu: miten on euro-/Suomimallin ecun ero vs. noihin jdm ja uk ecuihin minkä kanssa tuolla on puuhattu??
Mut ei mitään, jatketaan tutkimista, mielenkiintoista infoa kuitenkin tuon orggis-ecun osalle!

-A
 
Vs: evo ix viritys

tänää oli penkitys ja evo tuotti 385 heppaa, luvattiin kyllä 408 hv. mut ei se mitään auto on kuitenki kaikin puolin hyväkuntonen. ahtopaineen säädin on oikein miellyttävä, alimmalla tasolla käytössä on 0.86 kilon paineet, tehoa 343 hv, keski asennolla on 1.18 painetta ja tehoa 373 hv vääntöä silloin löytyy 2200 rpm:n kohdalla jo 484 nm! ilmeisesti tuo rs:n turbo antaa mukavat alaväännöt :) ja kolmos asennolla tehoa ja vääntöä on kytkimelle jo aivan liikaa ;D täytyypi seuraavaksi soitella rallirentille ja kysellä kytkin asetelmaa :)
 
Vs: evo ix viritys

Toisessa penkissä kylmemmällä kelillä saattaa helposti olla 20 hv eroa eli onhan se voinut joissain olosuhteissa antaa sen 408 hv. Ei noita kannata liian tarkkaan tuijottaa, pääasiassa että vetää hyvin tien päällä :)
 
Vs: evo ix viritys

j.partanen sanoi
tänää oli penkitys ja evo tuotti 385 heppaa, luvattiin kyllä 408 hv. mut ei se mitään auto on kuitenki kaikin puolin hyväkuntonen. ahtopaineen säädin on oikein miellyttävä, alimmalla tasolla käytössä on 0.86 kilon paineet, tehoa 343 hv, keski asennolla on 1.18 painetta ja tehoa 373 hv vääntöä silloin löytyy 2200 rpm:n kohdalla jo 484 nm! ilmeisesti tuo rs:n turbo antaa mukavat alaväännöt :) ja kolmos asennolla tehoa ja vääntöä on kytkimelle jo aivan liikaa ;D täytyypi seuraavaksi soitella rallirentille ja kysellä kytkin asetelmaa :)

Ihan hyvältä vaikuttaa. Onko todellakin 2200 rpm:n kohdalla tuo vääntö? huiput osuu silloin noin 1000 rpm alemmaksi kuin GSR ysin turbolla. Kuulostaa todella mielenkiintoiselle.
 
Vs: evo ix viritys

j.partanen sanoi
tänää oli penkitys ja evo tuotti 385 heppaa, luvattiin kyllä 408 hv. mut ei se mitään auto on kuitenki kaikin puolin hyväkuntonen. ahtopaineen säädin on oikein miellyttävä, alimmalla tasolla käytössä on 0.86 kilon paineet, tehoa 343 hv, keski asennolla on 1.18 painetta ja tehoa 373 hv vääntöä silloin löytyy 2200 rpm:n kohdalla jo 484 nm! ilmeisesti tuo rs:n turbo antaa mukavat alaväännöt :) ja kolmos asennolla tehoa ja vääntöä on kytkimelle jo aivan liikaa ;D täytyypi seuraavaksi soitella rallirentille ja kysellä kytkin asetelmaa :)

Tietoa kenenkä säätämä ?, orkkis boksi vai joku muu ? Orkkis pakosarja ?
 
Vs: evo ix viritys

j.partanen sanoi
tänää oli penkitys ja evo tuotti 385 heppaa, luvattiin kyllä 408 hv. mut ei se mitään auto on kuitenki kaikin puolin hyväkuntonen. ahtopaineen säädin on oikein miellyttävä, alimmalla tasolla käytössä on 0.86 kilon paineet, tehoa 343 hv, keski asennolla on 1.18 painetta ja tehoa 373 hv vääntöä silloin löytyy 2200 rpm:n kohdalla jo 484 nm! ilmeisesti tuo rs:n turbo antaa mukavat alaväännöt :) ja kolmos asennolla tehoa ja vääntöä on kytkimelle jo aivan liikaa ;D täytyypi seuraavaksi soitella rallirentille ja kysellä kytkin asetelmaa :)

Eipä varmaan ollut olosuhteitten vuoksi mikään paraspäivä penkittää.
Ilmoittele kun olet täällä päin tulossa käymään. Siis sitten kun olet ajan rallirentille saanut, mennään vaikka kahveella käymään.
Kai sentään säädin on kokoajan tapissaan? ;D
 
Vs: evo ix viritys

-JP- sanoi
Tietoa kenenkä säätämä ?, orkkis boksi vai joku muu ? Orkkis pakosarja ?

Eiköhän tämä ole nyt se eka viestissä mainittu vakio ecu Harisen säätämänä ja erillisellä ahtopaineen säätimellä.
 
Vs: evo ix viritys

No näinhän siinä käy kun ei jokaisen viestin jälkeen jaksa koko ketjua uudelleen lukea. ;D
 
Vs: evo ix viritys

Cirrus sanoi
Ihan hyvältä vaikuttaa. Onko todellakin 2200 rpm:n kohdalla tuo vääntö? huiput osuu silloin noin 1000 rpm alemmaksi kuin GSR ysin turbolla. Kuulostaa todella mielenkiintoiselle.
kyllä tuossa lapussa niin lukee :) ei siihen paljon muuta syytä voi olla kun tuo turbo koska muuten auto on samoilla osilla tehty kun muidenkin :)
 
Vs: evo ix viritys

j.partanen sanoi
kyllä tuossa lapussa niin lukee :) ei siihen paljon muuta syytä voi olla kun tuo turbo koska muuten auto on samoilla osilla tehty kun muidenkin :)
Eikö vääntöaluetta voida muka muuttaa alempaa alkavaksi pelkällä ohjelmoinnilla (siis ilman osien vaihtoa)? Luulisi nykyaikana tällaisenkin onnistuvan...
 
Vs: evo ix viritys

evoluutio sanoi
Eikö vääntöaluetta voida muka muuttaa alempaa alkavaksi pelkällä ohjelmoinnilla (siis ilman osien vaihtoa)? Luulisi nykyaikana tällaisenkin onnistuvan...

Hmm. No ei se kyllä ihan. :) Turbon pitää olla sellainen että se jaksaa lähteä pyörimään niillä kierroksilla. Jos turbo ei jaksa pyöriä 2000 rpm kohdalla yhtään, niin ei sinne alueelle kyllä millään softalla saada vääntöjä tuotua.
 
Vs: evo ix viritys

j.partanen sanoi
kyllä tuossa lapussa niin lukee :) ei siihen paljon muuta syytä voi olla kun tuo turbo koska muuten auto on samoilla osilla tehty kun muidenkin :)

Skannaa tai kuvaa se lappu niin näkee käyrän. ???
 
Vs: evo ix viritys

evoluutio sanoi
Eikö vääntöaluetta voida muka muuttaa alempaa alkavaksi pelkällä ohjelmoinnilla (siis ilman osien vaihtoa)? Luulisi nykyaikana tällaisenkin onnistuvan...
No jos kaiken voisi tehdä softalla niin miksi kukaan kehittäisi enää moottoreita muuten ;D
 
Vs: evo ix viritys

Forced performance evo Red kii ja kyllä lähtee. ;D Itellä on ko hyrrä vääränmerkkisessä 2.3l padassa kii ja laulaa ilosesti 1.8bar ahtoo 7000rpm rajottajalle asti.
Forced performance ja buschur racing jenkeissä on hyviä putiikkeja, palvelu pelaa ja vastailevat hyvin kysymyksiin. Tolla evon vakioeculla on aika kovia tuloksia revitty kans. Tolta http://forums.evolutionm.net kun kattelee ne mitä kuuluu perusupgradeen niin pitäs saada kulkeen.
 
Vs: evo ix viritys

evoluutio sanoi
Eikö vääntöaluetta voida muka muuttaa alempaa alkavaksi pelkällä ohjelmoinnilla (siis ilman osien vaihtoa)? Luulisi nykyaikana tällaisenkin onnistuvan...

Tässä Fin-Ranacon Polton vastaus, kun kysyin, miten pelkkä Haltech vaikuttaa kolmosessa: "AHTOPAINEESSA SAADAAN MENNÄ NOIN 1.3-1.4 BAR
JA KUN PÄÄSTÄÄN KÄSIKSI SEOS JA ETENKIN SYTYTYSDATAAN SAADAAN VAKIO
EVO3:sestakin PALJON KIUKKUISEMMPI PELI. VÄÄNTÖ LISÄÄNTYY YLEENSÄ +100NM JA
VÄÄNTÖALUEET TULEE PALJON ALEMMAKSI. ELI AJETTAVUUS PARANEE JA JAKSAA
KIIHTYÄ ISOMMILLAKIN VAIHTEILLA KAIKISSA OLOSUHTEISSA. YLEENSÄ, KUNNON
PUTKISTOLLA JA ILMANOTOLLA VARUSTETTU TERVE EVO3 ANTAA HALTECIHIN KANSSA N.
315-335HV JA 400-450NM VÄÄNTÖÄ. JA ENNENKAIKKEA ALUEET PARANEE TOSI PALJON.
VAKIO KATTI KIINNIKIN ON OTETTU 320HV+/400NM+ MOISESTA"

Eli jos tuo ysin vakio-ecu on yhtä hyvä tai parempi kuin after market -ecut, niin luulisi silläkin alaväännön lisäämisen onnistuvan. Saadaanhan ohjelmoinnilla/after market -eculla lisää vääntöä ja tehoa vaparikoneistakin.
 
Vs: evo ix viritys

markho sanoi
Eli jos tuo ysin vakio-ecu on yhtä hyvä tai parempi kuin after market -ecut, niin luulisi silläkin alaväännön lisäämisen onnistuvan. Saadaanhan ohjelmoinnilla/after market -eculla lisää vääntöä ja tehoa vaparikoneistakin.

Aika huono verrata eri autoja ja niiden ecuja keskenään. Toisissa on varmasti varaa enemmän liikutella tehoaluetta mitä toisissa. Riippuu paljon niistä alkuperäisistä säädöistä. Joissain voi olla vaikkapa alunperin rajoitettu vääntöä kestävyden takia tai vastaavaa ja toisissa taas ei. Tai jätetty muuten vain reilusti varaa kartoihin varmemman toimivuuden takamiseksi eri olosuhteissa. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä ecun paremmuuden kanssa.

Tarkoilla säädöillä saadaan varmasti tehoaluetta laajemmaksi, mutta ei niilläkään fysiikan lakeja rikota. Muuten jokaisella virittäjällä olisi lehmän kokoinen ahdin konehuoneessa.
 
Vs: evo ix viritys

Eikös tässä topicissa tarkoiteta ecun paremmuudella sitä, miten hyvin se soveltuu virityskäyttöön?

Jättikokoiset ahtimet kannattaa kyllä yleensä unohtaa katukäytössä. Ahtimen vaihdosta tulee ongelmia katsastuksessa etenkin vähäpäästöisissä autoissa ja käytännön ajettavuus on tosi surkea. Eli autosta tulee normaaliajossa hitaampi, kun kadulla harvoin ajetaan suurilla kierroksilla, jolloin iso turbo vasta "heräilee". Jostakin on vaan jäänyt monen mieleen, että heti vaan turbo + välijäähdytin vaihtoon, kun halutaan lisää tehoa :eek:
 
Vs: evo ix viritys

markho sanoi
Jättikokoiset ahtimet kannattaa kyllä yleensä unohtaa katukäytössä. Ahtimen vaihdosta tulee ongelmia katsastuksessa etenkin vähäpäästöisissä autoissa ja käytännön ajettavuus on tosi surkea. Eli autosta tulee normaaliajossa hitaampi, kun kadulla harvoin ajetaan suurilla kierroksilla, jolloin iso turbo vasta "heräilee". Jostakin on vaan jäänyt monen mieleen, että heti vaan turbo + välijäähdytin vaihtoon, kun halutaan lisää tehoa :eek:

Mikä on toiselle jätti, on toiselle pilleri... Kuka tavoittelee mitäkin.
 
Vs: evo ix viritys

tuli hommattua evo kahden (EP3 ja FN2) typerä civicin jälkeen. näin kai se evoluutio jatkuu.. ;)

auto on vakio ysi. ajattelin pitääkin sen vakiona ainakin vielä jonkun aikaa, tosin lisää ääntä pitäisi saada - ja äkkiä! voisitteko heittää ehdotuksia putkistoista?! ääntä saa olla, mutta toisaalta joudun ajamaan paljon maantiellä, joten ehkä kaikkein kimeimmät pitää unohtaa. milltekin soundin olen kuullut (ei ollut paha), supersprintistä on muuten hyviä kokemuksia. hinnoissakin taitaa olla melkoisia eroja, ellei sitten löydä hyväkuntoista käytettyä.. (saa tarjota!) myös näkemyksiä hinta/laatusuhteista kaipailisin.
 
Vs: evo ix viritys

nahkuri sanoi
tuli hommattua evo kahden (EP3 ja FN2) typerä civicin jälkeen. näin kai se evoluutio jatkuu.. ;)

auto on vakio ysi. ajattelin pitääkin sen vakiona ainakin vielä jonkun aikaa, tosin lisää ääntä pitäisi saada - ja äkkiä! voisitteko heittää ehdotuksia putkistoista?! ääntä saa olla, mutta toisaalta joudun ajamaan paljon maantiellä, joten ehkä kaikkein kimeimmät pitää unohtaa. milltekin soundin olen kuullut (ei ollut paha), supersprintistä on muuten hyviä kokemuksia. hinnoissakin taitaa olla melkoisia eroja, ellei sitten löydä hyväkuntoista käytettyä.. (saa tarjota!) myös näkemyksiä hinta/laatusuhteista kaipailisin.

Myyntipuolella olis tollanen

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28143.0
 
Vs: evo ix viritys

Samppa sanoi
Myyntipuolella olis tollanen

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28143.0

joo, huomasin kyllä. lähinnä mietin, onko ns. "laatumerkit" välttämättä sen kummempia kuin kiinanputket?! eli toisin sanoen; kannattaako maksaa kerralla enemmän hyvästä vai voiko esim. tollanen ajaa ihan saman asian? (turboautoissa ei käsittääkseni ole niin suuria eroja eri putkien välillä, kunhan rööri on riittävän iso.. tosin itselleni tärkeintä on äänen-, ei tehonlisäys.)
 
Vs: evo ix viritys

Kiinanputkia saattaa joutua sovittelemaan eikä ole tietoa miltä putki kuulostaa. Laipat usein ruostuvat myös ja saattavat vaatia hiomista jos ovat pahasti kierot mikä on yleistä kiinalaisissa. Usein kyseessä on siis eräänlainen puolivalmiste.
 
Vs: evo ix viritys

nahkuri sanoi
tosin itselleni tärkeintä on äänen-, ei tehonlisäys.)

Kannattaa ottaa huomioon, että jos/kun autosi on EU-tyyppihyväksytty, niin katsastuksessa voi tulla ongelmia, jos vaihdat tyyppihyväksymättömiä osia. Ei välttämättä tule ongelmia mutta jos katsastaja haluaa, niin voi vaatia vakioputken takaisin. Liian äänekästä putkea ei siis välttämättä kannata laittaa.
 
Vs: evo ix viritys

ast sanoi
Kiinanputkia saattaa joutua sovittelemaan eikä ole tietoa miltä putki kuulostaa. Laipat usein ruostuvat myös ja saattavat vaatia hiomista jos ovat pahasti kierot mikä on yleistä kiinalaisissa. Usein kyseessä on siis eräänlainen puolivalmiste.

joo, ehkäpä jätän suosiolla noi kiinanputket väliin.. ongelma on myös se, etten tosiaan ole kuullut "laatuputkienkaan" ääniä (paitsi milltekin jossain liikkeessä joskus).

ajatuksena olisi vaihtaa samalla vaivalla downpipe. kannattaako vakiokatti jättää paikalleen vai hommata suosiolla thyyning-versio tilalle? muutaman hepan tehoero ei ratkaise, vaikkakin varmaan uutta softaa on tulossa joskus. ensin haluaisin äänet kuntoon.. voitteko listata milltekin ja supersprintin lisäksi hyväksi havaittuja + laadukkaita (ja ennenkaikkea hyvän näköisiä!) putkia, kenties myös tilaus/ostopaikkoja, joista sen voisi olettaa saavansa ennen talvea?! ja mieluiten järkevään hintaan. niin ja ei ihan niitä kaikkein äänekkäimpiä versioita, autolla kun pitää ajaa suht paljon maantiellä. (tiedetään: meteli on kova joka tapauksessa.)
 
Vs: evo ix viritys

kyllähän milltek kelpaa, mutta haluaisin kokemuksia myös muista merkeistä. sekä niitä luotettavia tilauspaikkoja..
 
Vs: evo ix viritys

pari päivää sit tuli korvattua vakio downpipe -> tomei:n 2.75" putkella. molempia laippoja piti muokata että sai istuu.. sit viel thermoteciä päälle. äänet napakoitu vielä parempaa suuntaa ja vetää paremmin. ahtopiikki 1.5-1.6, ennen oli 1.4. vakiokatti löytyy minkä perässä hks:n 3". tääkin tyydyttäs etenki ku talvi tuloillaa, mut tos ois yks virisofta ja piuha.. taidan testaa ja penkittää ku nii kovat poltteet..
 
Vs: evo ix viritys

onko kellään FAKTA tietoa mihin tuo ix vakio bpumppu riittää?
kannattaako se vaihtaa jo +400hp?ja loppuuko suuttimista tuotto samaan aikaan kun bpumppu vai myöhemmin vasta?
 
Vs: evo ix viritys

Pumpun riittävyydestä on vaikea sanoa faktaa koska se riippuu jonkun verran yksilöstä ja ennenkaikkea pumpun iästä. Eli vaikka pumppu autossa A riittäisikin tuohon lukemaan niin autossa B se voi loppua jo selvästi ennen. Itse kyllä vaihtaisin tuossa teholuokassa varmasti.
 
Vs: evo ix viritys

ast sanoi
Pumpun riittävyydestä on vaikea sanoa faktaa koska se riippuu jonkun verran yksilöstä ja ennenkaikkea pumpun iästä. Eli vaikka pumppu autossa A riittäisikin tuohon lukemaan niin autossa B se voi loppua jo selvästi ennen. Itse kyllä vaihtaisin tuossa teholuokassa varmasti.

niin en tiedä,ajettu on 44tkm ja 3,5v vanha auto.
harva sitä kumminkin noissa tehoissa vissiin vaihtelee ::)
mutta onhan se tietty varman päälle jos vaihtaa,tosin jos suuttimet loppuu kanssa samaan aikaan niin hyöty nolla sillon.tai turha vaíhto.
 
Vs: evo ix viritys

Jos pumppu nyt riittäisikin äärirajoille venytettynä niin miten käy sitten kun ikää tulee lisää ja tuotto huononee osittain sen vuoksi että pumpusta otetaan kaikki irti? Pikkuhiljaa alkaa menemään laihemmalle ja laihemmalle.
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
niin en tiedä,ajettu on 44tkm ja 3,5v vanha auto.
harva sitä kumminkin noissa tehoissa vissiin vaihtelee ::)
mutta onhan se tietty varman päälle jos vaihtaa,tosin jos suuttimet loppuu kanssa samaan aikaan niin hyöty nolla sillon.tai turha vaíhto.

Kun se Walbro sen satasen maksaa niin kannattaako säästää? Vaihtaa ne suuttimet samaan syssyyn niin ei tarvitse arpoa.
 
Vs: evo ix viritys

nokonzok sanoi
Kun se Walbro sen satasen maksaa niin kannattaako säästää? Vaihtaa ne suuttimet samaan syssyyn niin ei tarvitse arpoa.

no juu,tän kommentin mä arvasin kyllä.ja onhan se noinkin että vaihtaa vaan osaa niin ei tarvi sitten miettiä näitä.

mutta en mä nyt turhia ala vaihtamaan jos ei ole tarve.

tänään sain aika pätevää tietoa ja vastausta ammatti mieheltä että ei se pumppu ja suuttimet lopu +400hp.

mutta en mä sitä kiistä että ei olis varman päälle vaihtaa :peukku

kattoo nyt vaihtuuko vai ei.selviää se viimeistään penkissä kuinka tapissa on pumppu ja suuttimet.
 
Vs: evo ix viritys

Ei tartte ix:ään vaihtaa mitään ,jos 400 hv haluaa ulos. Pelkkä säätö vaan. Vai mitä haluatte tietää ?

Se millainen auto siittä tulee niin onkin sitten eri asia. :)


Alkaa jo tälläinen ihme puljaaminen riittämään... tämä on jo varmaan 4. keskustelu tällä foorumilla siittä ,että kannattaako 40000 € autoa virittäessä kuinkakin paljon rahaa säästää ?

No miettikää nyt itsekkin välillä mitä oikeasti olette tekemässä ? tai mistä keskustelette ? kenenkäkin asiantuntijan kanssa. Ei ihmiset välttämättä väärässä ole ,mutta puhutaanko samasta asiasta tai ymmärretäänkö kaikki oikein ? , niin on toinen juttu.


Eli ei tarvitse vaihtaa yhtään osaa IX:ään , jos halutaan kaikki sieltä koneesta ulos. Onnea valitsemallanne tiellä.
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
tänään sain aika pätevää tietoa ja vastausta ammatti mieheltä että ei se pumppu ja suuttimet lopu +400hp.

Mulla on nelosessa kasin suuttimet (samat kuin ysissä), ysin turbo, Walbro ja potkua 370 hp / 540 nm. Penkissä todettua faktaa on, että bensapuolella ei ole marginaalia mitenkään kovin runsaasti jäljellä. Mutta kukin steppaa tyylillään. Jaan täysin JP:n hämmästelyn siitä, että 40k euron autoa viritettäessä säästetään 400 euron verran aivan keskeisimmistä komponenteista, varsinkin kun niiden vaihtamisesta ei aiheuden minkäänlaista haittaa.
 
Vs: evo ix viritys

Olen nähnyt tapauksen missä vakio-ahtopaineella muutamalla bolt-on kikkulalla -15 asteessa 3.5 bar bensan peruspaineella suuttimet menivät 90 prosenttiin AFR:n ollessa 11.3. Kylmä ilma on tiheämpää...

Eli jos britti pystyykin ajamaan 400 hv vakiosuuttimilla plussakeleissä ei suuttimien tai pumpun riittävyys Suomen talvikelissä ole ollenkaan varmaa. Eli ahtojen tiputus kylmällä tai poilttoainejärjestelmän mitoitus niin että ahdot voidaan pitää myös pakkasella.
 
Vs: evo ix viritys

nokonzok sanoi
Mulla on nelosessa kasin suuttimet (samat kuin ysissä), ysin turbo, Walbro ja potkua 370 hp / 540 nm. Penkissä todettua faktaa on, että bensapuolella ei ole marginaalia mitenkään kovin runsaasti jäljellä. Mutta kukin steppaa tyylillään. Jaan täysin JP:n hämmästelyn siitä, että 40k euron autoa viritettäessä säästetään 400 euron verran aivan keskeisimmistä komponenteista, varsinkin kun niiden vaihtamisesta ei aiheuden minkäänlaista haittaa.

mitkäs suuttimet ysissä on?550-580cc?
taidan nyt tehdä niin että auto säädetään/penkitetään vakio bpumpulla ja katsotaan kuinka tapissa on.ja jos on niin sitten vaihdan sinne tehokkaamman pumpun.
 
Vs: evo ix viritys

Onhan se pieni summa säästää kun näin kallista autoa virittää, mutta ainahan voi kysyä jos vaikka jollain olis varmaa tietoa että bpumppu ja suuttimet riittää noille tehoille, silloinhan toi vaihto olis turhaa. Tätä vartenhan tää foorumi on että voi nämä asiat selvittää :)
 
Vs: evo ix viritys

BP ja suuttimet varmaankin riittää 400 hevosvoimaan, mutta käyvät äärirajoilla siiloin koko ajan.

Joka taasen tarkoittaa sitä että kestoikä ja käyttövarmuus laskee huomattavsti.

tätä tässä on ajettu takaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom