- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Tuli hankittua lauantaina ratakäyttöön tuollainen Glsi HB Gallu (4G63 SOCH), jota on pääasiassa tarkoitus kiusata tulevan kesän ratapäivillä. Sunnuntain kokemusten perusteella jotain pientä laittoa siinä kuitenkin on. Ajattelin tässä kertoilla tästä pikaprojektista sitä mukaa kun se etenee, ja samalla voidaan keskustella muutenkin tuollaisen laivan ratakäytöstä.
Kokemuksia ja ajatuksia tähän mennessä:
Jäähdytin pitää nesteet sisällään, mutta on todella rivon näköinen. Jos sopivaan hintaan löytyy ehjempi, niin se menee vaihtoon.
Sähkölasit ja cruise ja muut tingeltangelit takalasinpyyhintä lukuunottamatta toimii. Maantiellä ihan OK vehje, hiljainen ja kulkee pehmeästi.
Jarrutuntuma etulevyjen ja palojen vaihdon jälkeen edelleen hyytelöä. Radalla ehdotettiin ilmaa syyksi. Sama vaiva on ollut O-Jayn E38 Gallussa jo vuosia. Jarrut ovat kuin ABSit (eivät mene lukkoon asvaltilla), poljin painuu syvälle ja tuntuma on kumimainen. Toiseksi syylliseksi ehdotettiin pääsylinteriä. Veikkaan että leimasta nuo jarrut kuitenkin menisivät läpi, kuten O-Jayn Gallussakin.
Loota toimii kohtalaisesti, välitykset nyt ovat mitä ovat. Alastarolla ei hyvällä kierroksella kannattanut käyttää kuin kolmosta ja nelosta. Jos kone vääntäisi vähän paremmin ja/tai olisi tehokkaampi yläkierroksilla, välitykset kelpaisivat ainakin Alastarolle.
Kone toimii öljyvuotoa lukuunottamatta varsin hienosti. Kylmänä joku tasuri naputteli, mutta se loppuu nopeasti. Etuveto SOCHia (kevyempi, pidemmät välitykset) ja nelikko DOCHia (painavampi, nelikko, tiuhemmat välitykset) nyt peräkkäin ajaneena voin sanoa, että alakierroksilla veto on melko samanlaista, mutta SOCHista puuttuu DOCH-koneen yläkierrospirteys. Koneelle tekisi mieli tehdä jotain pientä, vaihtoehtona ovat "mission impossible SOHC piristys" tyyliin 4G63 + läppärungot + Mega. Tai sitten 16-valveutuminen. Tai 4G64. Ehdotuksia? Laite on ei-vähäpäästöinen, eli se helpottaa hiukan. Ahdinkoneet ovat vähän liian arvokkaita tällaiseen, mutta jotain pientä voisi kokeilla.
CE-valo syttyi ennen rataa ja palaa edelleen. Tutkitaan. Vinkki seuraavalla jobbarille joka nollaa vikamuistin ennen myyntiä: muista asettaa kello takaisin oikeaan aikaan akun irroittamisen jälkeen.
Ohjaus on jotenkin ylitehostettu ja kummallinen venkura muutenkin, osasyynä korkeat vakiorenkaat. Tehostimen pumppuun löysempi paineenrajoitin?
Alusta muuten on aika jännittävä: tietyissä paikoissa yliohjaa melko rankasti, toisissa taas aliohjaa normaaliin tapaan. Etupäässä kolisee joku nivel tai pusla, tutkitaan tätäkin.
Alastarolla oli alla vanhat (kovat) ja liian pienet pyörät, joista eturenkaat sortuivat jatkuvasti alle. Jopa niin pahasti että yksi hajosi. Seuraavaan ajoon leveämmät, jäykemmät ja ehkä korkeammat renkaat?
Alustalle voisi jotain yrittää tehdä, mutta mitä? Taakse jos lisää vakaajaa (miten, GTI:ssä on ilmeisesti sama vakaaja?), niin yliohjautuminen luultavasti lisääntyy entisestään. Etupäähän ei taas yleensä etuvetoisiin vakaajaa ainakaan lisätä, mutta jokin madallus/jäykennyskuuri joka nurkkaan voisi olla paikallaan. Mitään coil-overeita en kuitenkaan rupea tähän ostelemaan. Jousia/tolppia alle jostain painavammasta nelikosta tai Sapporosta? Tutkitaan.
Kytkin on perinteinen E3#-sarjan tunnoton & maton läpi poljettava, mutta tuntuu toimivan.
Koppa on puskureita, takaluukkua ja kuskin ovea lukuunottamatta kohtalainen. Jos halpoja muovipuskureita löytyy, niin sellaisia voisi harkita, budjetin rajoissa. Auton mukana tuli sedanin ovi, mutta sehän ei HB malliin käy. Muutenkin yllätyksenä tuli HB:n A-pilarien kulma ja sen mukanaan tuoma matala etupenkkien päätila. Urheilullisuudella on hintansa. ;D
Auton myynti-ilmoituksessa mainittu "ei tupakoitu" oli ilmeisesti painovirhe, jonka on täytynyt tarkoittaa "ei tupakoita" (=hanskalokerosta ei löydy puolikasta askia ja tuhkis on tyhjennetty), tai sitten autoon on vaihdettu käytetty tuhkis ja tupakansytytin + nortin hajuinen wunderbaum. ;D ;D
Tähän mennessä tehty:
etulevyt ja palat uusittu, 85e
Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21706.0
Kokemuksia ja ajatuksia tähän mennessä:
Jäähdytin pitää nesteet sisällään, mutta on todella rivon näköinen. Jos sopivaan hintaan löytyy ehjempi, niin se menee vaihtoon.
Sähkölasit ja cruise ja muut tingeltangelit takalasinpyyhintä lukuunottamatta toimii. Maantiellä ihan OK vehje, hiljainen ja kulkee pehmeästi.
Jarrutuntuma etulevyjen ja palojen vaihdon jälkeen edelleen hyytelöä. Radalla ehdotettiin ilmaa syyksi. Sama vaiva on ollut O-Jayn E38 Gallussa jo vuosia. Jarrut ovat kuin ABSit (eivät mene lukkoon asvaltilla), poljin painuu syvälle ja tuntuma on kumimainen. Toiseksi syylliseksi ehdotettiin pääsylinteriä. Veikkaan että leimasta nuo jarrut kuitenkin menisivät läpi, kuten O-Jayn Gallussakin.
Loota toimii kohtalaisesti, välitykset nyt ovat mitä ovat. Alastarolla ei hyvällä kierroksella kannattanut käyttää kuin kolmosta ja nelosta. Jos kone vääntäisi vähän paremmin ja/tai olisi tehokkaampi yläkierroksilla, välitykset kelpaisivat ainakin Alastarolle.
Kone toimii öljyvuotoa lukuunottamatta varsin hienosti. Kylmänä joku tasuri naputteli, mutta se loppuu nopeasti. Etuveto SOCHia (kevyempi, pidemmät välitykset) ja nelikko DOCHia (painavampi, nelikko, tiuhemmat välitykset) nyt peräkkäin ajaneena voin sanoa, että alakierroksilla veto on melko samanlaista, mutta SOCHista puuttuu DOCH-koneen yläkierrospirteys. Koneelle tekisi mieli tehdä jotain pientä, vaihtoehtona ovat "mission impossible SOHC piristys" tyyliin 4G63 + läppärungot + Mega. Tai sitten 16-valveutuminen. Tai 4G64. Ehdotuksia? Laite on ei-vähäpäästöinen, eli se helpottaa hiukan. Ahdinkoneet ovat vähän liian arvokkaita tällaiseen, mutta jotain pientä voisi kokeilla.
CE-valo syttyi ennen rataa ja palaa edelleen. Tutkitaan. Vinkki seuraavalla jobbarille joka nollaa vikamuistin ennen myyntiä: muista asettaa kello takaisin oikeaan aikaan akun irroittamisen jälkeen.
Ohjaus on jotenkin ylitehostettu ja kummallinen venkura muutenkin, osasyynä korkeat vakiorenkaat. Tehostimen pumppuun löysempi paineenrajoitin?
Alusta muuten on aika jännittävä: tietyissä paikoissa yliohjaa melko rankasti, toisissa taas aliohjaa normaaliin tapaan. Etupäässä kolisee joku nivel tai pusla, tutkitaan tätäkin.
Alastarolla oli alla vanhat (kovat) ja liian pienet pyörät, joista eturenkaat sortuivat jatkuvasti alle. Jopa niin pahasti että yksi hajosi. Seuraavaan ajoon leveämmät, jäykemmät ja ehkä korkeammat renkaat?
Alustalle voisi jotain yrittää tehdä, mutta mitä? Taakse jos lisää vakaajaa (miten, GTI:ssä on ilmeisesti sama vakaaja?), niin yliohjautuminen luultavasti lisääntyy entisestään. Etupäähän ei taas yleensä etuvetoisiin vakaajaa ainakaan lisätä, mutta jokin madallus/jäykennyskuuri joka nurkkaan voisi olla paikallaan. Mitään coil-overeita en kuitenkaan rupea tähän ostelemaan. Jousia/tolppia alle jostain painavammasta nelikosta tai Sapporosta? Tutkitaan.
Kytkin on perinteinen E3#-sarjan tunnoton & maton läpi poljettava, mutta tuntuu toimivan.
Koppa on puskureita, takaluukkua ja kuskin ovea lukuunottamatta kohtalainen. Jos halpoja muovipuskureita löytyy, niin sellaisia voisi harkita, budjetin rajoissa. Auton mukana tuli sedanin ovi, mutta sehän ei HB malliin käy. Muutenkin yllätyksenä tuli HB:n A-pilarien kulma ja sen mukanaan tuoma matala etupenkkien päätila. Urheilullisuudella on hintansa. ;D
Auton myynti-ilmoituksessa mainittu "ei tupakoitu" oli ilmeisesti painovirhe, jonka on täytynyt tarkoittaa "ei tupakoita" (=hanskalokerosta ei löydy puolikasta askia ja tuhkis on tyhjennetty), tai sitten autoon on vaihdettu käytetty tuhkis ja tupakansytytin + nortin hajuinen wunderbaum. ;D ;D
Tähän mennessä tehty:
etulevyt ja palat uusittu, 85e
Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21706.0