Legnumiin voimaa?

Vs: Legnumiin voimaa?

ast sanoi
Kuulemma piristyy hyvin ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla, ahtopaineen nostolla ja putkistomuutoksilla. Pelkkä pieni paineen nosto ei juuri mitään auta, se on nähty dynossakin eli taikasana on nimenomaan karttojen optimointi.

Openport 2.0 kaapeli, Ecuflash ja Evoscan tarvitaan ECU:n käpistelyyn.

Tähän on tehty jo tuo optimointi. Ajattelin jotain vähintään nelosella alkavia teholukemia.
Mistähän nuo ecu työkalut sais tilattua?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Arzka sanoi
Tähän on tehty jo tuo optimointi. Ajattelin jotain vähintään nelosella alkavia teholukemia.
Mistähän nuo ecu työkalut sais tilattua?

Ok. Tietääkseni kukaan suomessa ei ole vaihtanut ahtimia tai ylipäänsäkään mennyt merkittävästi tuosta pisteestä eteenpäin eli ulkomailta kokemuksia hakemaan ja koekaniinina toimimaan vaan :)

http://www.openecu.org/index.php?title=EcuFlash
http://www.limitless.co.nz/
http://www.tactrix.com/product_info.php?products_id=40
 
Vs: Legnumiin voimaa?

MEikäläisen käsityksen mukaan jos halutaan hakee kunnon tehoja, näihin tehdään konversio yhdelle ahtimelle. Voin taas olla väärässäkin. Arzka, paljos sullon ahtoja nytte, ootko mittaillu vartteja, 0-100 tms? Veikkaan että muitakin kiinnostaa kun sulla taitaa olla virallisen nykytiedon mukaan vielkin ainoo "lastutettu"?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
MEikäläisen käsityksen mukaan jos halutaan hakee kunnon tehoja, näihin tehdään konversio yhdelle ahtimelle. Voin taas olla väärässäkin. Arzka, paljos sullon ahtoja nytte, ootko mittaillu vartteja, 0-100 tms? Veikkaan että muitakin kiinnostaa kun sulla taitaa olla virallisen nykytiedon mukaan vielkin ainoo "lastutettu"?

Ei mitään tietoa nykyisistä ahdoista. En ole myöskään noita aikoja mitannu. Pitää mittailla nuo vartti ja kiihdytys ajat kunhan kerkeän. Sen olen huomannut että veto loppuu joka tapuaksessa ihan liian aikaisin. Tottunut noihin Hondan vapareihin ja niitähän pitää/saa polkea loppuun asti että jotain tapahtuu. Tässä taas loppuu vedot silloin kun pitäs alkaa tapahtumaan :) Muistan jostain lukeneeni että järeämpi downpipekin auttais tuohon?

Mielelläni toteuttaisin edelleen kahdella ahtimella, niin olisi tuota alavääntöäkin..

Mitkähän nuo vakiosolmut ovat? Specsejä?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Tällaisen olen kuullut kuin TD03-6c ahtimen tyypiksi, pienihän se on kuin mikä. Tai ne.

Joskus oli keskustelua ajatuksesta isommat turbot galanttiin. Mutta voiko konetta ajatella niin että on kaksi 1, 25 litraista konetta pikkusilla ahtimilla. NYt kun sinne lisätään isommat turbot (nämä toimivat rinnakkain, ei peräkkäin niinkuin jotkut jaksavat aina väittää) niin koska se kone herää oikeastaan ? Luulisi että joku kompromissi löytyy, onko TD04-9b yhtään isompi ahdin? Tilaahan siellä ei TODELLAKAAN turhia ole.

Veto loppuu varmasti aikaisin kun se loppuu vakionakin, ei tämä ole mikään honda joo. Itse en ehkä silleen tykkääkään kierrättää vaan semmonen muikea isku alhaallakin on ihan kiva.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Tällaisen olen kuullut kuin TD03-6c ahtimen tyypiksi, pienihän se on kuin mikä. Tai ne.

Joskus oli keskustelua ajatuksesta isommat turbot galanttiin. Mutta voiko konetta ajatella niin että on kaksi 1, 25 litraista konetta pikkusilla ahtimilla. NYt kun sinne lisätään isommat turbot (nämä toimivat rinnakkain, ei peräkkäin niinkuin jotkut jaksavat aina väittää) niin koska se kone herää oikeastaan ? Luulisi että joku kompromissi löytyy, onko TD04-9b yhtään isompi ahdin? Tilaahan siellä ei TODELLAKAAN turhia ole.

Veto loppuu varmasti aikaisin kun se loppuu vakionakin, ei tämä ole mikään honda joo. Itse en ehkä silleen tykkääkään kierrättää vaan semmonen muikea isku alhaallakin on ihan kiva.

No kyllähän siihen varmasti hyvä setuppi löytyy. Ideana siis että veto lähtee alhaalta ja loppuu vasta punarajalla. eikös tuo yleensäkin ole 2:n ahtimen ideana? Pitääpä alkaa tutkimaan mitkä solmut tuohon sopsi..
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Arzka sanoi
No kyllähän siihen varmasti hyvä setuppi löytyy. Ideana siis että veto lähtee alhaalta ja loppuu vasta punarajalla. eikös tuo yleensäkin ole 2:n ahtimen ideana? Pitääpä alkaa tutkimaan mitkä solmut tuohon sopsi..

On se sillon jos se on peräkkäin ne ahtimet että toinen lähtee eka ja sitten lopussa uus "piikki" niinku esim subary legacyssa vastaavassa on, noilla vakioilla ei kyllä ylös pääse. Mutta tosiaan kukaan ei oo osoittanut mielenkiintoa (ainakaan julkisesti) ahtimien vaihtoon, joten lähde sinä tutkimaan asiaa :peukku
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Arzka sanoi
Tähän on tehty jo tuo optimointi. Ajattelin jotain vähintään nelosella alkavia teholukemia.
Mistähän nuo ecu työkalut sais tilattua?
teitsä ite nuo optimoinnit? Kelpais mullekkin vois jotain maksaakkin
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
On se sillon jos se on peräkkäin ne ahtimet että toinen lähtee eka ja sitten lopussa uus "piikki" niinku esim subary legacyssa vastaavassa on, noilla vakioilla ei kyllä ylös pääse. Mutta tosiaan kukaan ei oo osoittanut mielenkiintoa (ainakaan julkisesti) ahtimien vaihtoon, joten lähde sinä tutkimaan asiaa :peukku

Kyllähän tuohon jonkinlaiset hybridi solmut löytyy, joissa olis laajempi alue, tai ainakin solmut millä tehoa saa ylemmäskin ja sitä kautta enemmän. Soitin tänään eräälle turbosepälle ja sekin meinas hiukan tutkia asiaa minkälaiset tuohon olis hyvät mutkat 400-500 tehoille. Hommaahan tietenkin vaikeuttaa se miten isot möykyt tuonne mahtuu. Pitää purkaa vähän ja ottaa mittoja ylös..
Tutkitaan ennen kuin hutkitaan :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

alec1984 sanoi
teitsä ite nuo optimoinnit? Kelpais mullekkin vois jotain maksaakkin

En ole näitä "optimointeja" itse tehnyt, mutta uusiksi ne menee joka tapauksessa, kun saan nuo ecu työkalut hommattua. Noillakin varmaan pystyy lataamaan kartat koneelle ja sitä kautta jakaa muuallekin? Onhan ne toki periaatteessa moottorikohtaisia, mutta luulis jotain eroa vakioon huomaavan jokatapauksessa, jos tästä mun auton ohjelmasta haluaa jotain maksaa :)

En ole varma haluaako karttojen tekijä mainosta, joten jos jollain on kiinnostusta, niin privana voin laittaa "lastuttajan" tietoja.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Moro

Mistä pystyy tilata lastun ja ecun galant vr-4 EA koppaseen ??

Olis käyttöä kun tehot loppuu kesken :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mikav sanoi
Moro

Mistä pystyy tilata lastun ja ecun galant vr-4 EA koppaseen ??

Olis käyttöä kun tehot loppuu kesken :)

Ei mistään, voisvat kyllä asiasta enemmän tietävät pikkuhiljaa julkasta jotain, minun puolesta ainakin. Täällä haluu nyt useempikin vähän "additional boostia" :peukku
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Ei mistään, voisvat kyllä asiasta enemmän tietävät pikkuhiljaa julkasta jotain, minun puolesta ainakin. Täällä haluu nyt useempikin vähän "additional boostia" :peukku
sama homma !
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Ei mistään, voisvat kyllä asiasta enemmän tietävät pikkuhiljaa julkasta jotain, minun puolesta ainakin. Täällä haluu nyt useempikin vähän "additional boostia" :peukku

Täh? Luulis näihin nyt saavan ihan minkä tahansa standalone ECUn, Apexilta, HKS:ltä, Greddyltä, Linkiltä tai miltä vaan aftermarket valmistajalta. Kun Mitsuissa on kuitenkin tuo "helpompi" twinturbosetuppi ECUn kannalta. Näissähän noi ahtimet on rinnakkain toimivia, eli verrattavissa singleturboon. Legacyissä, mihin aiemmin viitattiin, homman nimi on se, että ensin toimii toinen ja myöhemmin molemmat. Tuota setuppia ei moni ECU tunne tai osaa käsitellä. Onneksi myös Saparoille löytyy jotain. (Nimimerkillä: ECUa etsinyt, mutta toistaiseksi tyhjää kauhonut)

Luulis myös olevan niitä halvempia vaihtoehtoja, piggybackeja. Toki kaikki nää on kalliimpia vaihtoehtoja kuin pelkkä softaus, mutta eikai voi sanoa, että "ei mistään saa näihin lastua tai ECUa"? Tämä nyt on vaan edelleen mun mutua, voin toki olla täysin väärässäkin.

Toisaalta, en ymmärrä sitäkään politiikkaa, että eräs taho on jo lastun Legnumiin tehnyt ja sitten pitäisi olla hissuksiin. Ettei vaan tule lisää asiakkaita, vai...??? Älkää huoliko kuitenkaan, softattua tuon saa. Ja ihan täältä Suomesta.

Edit: ast valoittikin hienosti piggybackien puutteita. Mun pointtina oli vaan, että kyllähän näihin on jos jonkinlaista ratkaisua olemassa. Josko se softauspajakin sieltä ilmoittautuisi ::)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Piggyback näiden tuoreempien Mitsun ecujen kanssa on kyllä sen verran epäilyttävä vaihtoehto etten lähtisi ihan ensimmäisenä vaihtoehtona miettimään kun parempiakin keinoja on olemassa. ECU nimittäin säätää sytytystä ja bensaa niin monella eri tavalla karttojen lisäksi (lean spool, nakutusanturiin perustuva sytytyksen viivästys ja jopa ennakon hienoinen lisääminen tietyissä tilanteissa) että säätäminen optimaaliseksi on vaikeaa jos oman ECU:n toimintaa ei vähintäänkin ymmärrä hyvin. Esimerkiksi lean spool on haastava koska jos seosta laihentaa piggybackillä, alkuperäinen ECU luulee edelleen olevansa alkuperäisillä kartoilla ja laihentaa lean spoolin aikana seosta paljon. Voi olla että esim. suhteellisen optimaalisen AFR 12 saavuttaminen on mahdotonta kun ensimmäisessä vedossa AFR huitelee 13 paikkeilla lean spoolin ansiosta mikä voi olla liian laihalla.

Mitä kaupallisiin tahoihin tulee niin ilmoitelkoon itse tai joku heitä lähellä oleva taho jos haluavat. Asiakkaita varmasti olisi jonoksi asti jos kiinnostusta säätämiseen on.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kyllähän "erään tyypin" useimmat varmaa tietääki täällä, mut yksityisen on hankala ottaa "vastuuta" mistään...ja näitte wanhoje pommien kans se o vähä sitä ja tätä välil ja sitte aletaa syyttelee ku vehkeet hajoo ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Sorry off:

Tietoa "mainostetaan" kyllä, mutta sitten kun joku tarvitsee ja halua, sitä joutuu ihmeellisesti kuitenkin anelemaan. Tässäkin ketjussa mainostettiin, että pian tulee lisätietoa, eipä ole kuulunut.. Ei tajua. Turha täällä mielestäni on "elvistellä", jos ei oikeasti halua tietoa jakaa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Arzka sanoi
No kyllähän siihen varmasti hyvä setuppi löytyy. Ideana siis että veto lähtee alhaalta ja loppuu vasta punarajalla. eikös tuo yleensäkin ole 2:n ahtimen ideana? Pitääpä alkaa tutkimaan mitkä solmut tuohon sopsi..

Ei ole kovin kummoista eroa kahdessa rinnakkaisessa ahtimessa ja yhdessä isommassa.

Kaverilla on nyt suprassa vakioahtimet laitettuna rinnakkain ja herää jossain neljän tonnin kulmilla. Kätevää.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

En kyllä ymmärrä miks näihin pitäis jotaina piggyback purkkavirityksiä laittaa jos löytyy jo auton alkuperäiseen softaanki työkalut?

Tuolta varmaankin voi kysyä tuota optimointia :)
http://www.kamitec.net/
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Noniin. Tulihan se sieltä. Ihmettelen suuresti jos tuolla eivät suostu rahaa ottamaan vastaan. :peukku
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Mulle jäi vähä semmonen kuva että esim tuolla uudesseelannis ovat "possupankkeja" käyttäneet mutta sitten siellä joku keksi että hei muokataas softaa! Jännä nähdä tuleeko kamitecille nyt hirvee kyselyrysä.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Veikkaan että normimeininki: Kyselyitä tulee miljoona ja ?ollaan kiinnostuneita auton virittämisestä sinne +400hv:aan?, mutta kun kuullaan että hommasta pitäisi jotain maksaakin niin kummasti porukkaa karsii. Ei herneitä kenellekään. ;) Mutta noin se (tekijän näkökulmasta) valitettavan usein menee... Sen vähän mitä Legun konehuonetta tuijattunut, niin ainakaan taaemmalla turbolla ei todellakaan ruhtinaallisesti tilaa ole. Reilusti isompaa ahdinta vaihtaessa kuitenkin pakosarjatkin kun uusii, niin siinä samallahan ahtimen paikkaa/asentoa vaihtaa tilan tekemiseksi.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Itelle riittäis tuo nokonzokin tuossa raportoima "voi elämä kun kulkee" -taso. Se on selkee homma että tommoset +400hv:t on ihan eri luokan hommia koska uskon että jossain vaiheessa tulee koneen osienkin muokkaus eteen? Ja se maksaa. Tosiaan semmoinen putkisto + optimointi vois olla ihan kova setti. Jos tota ecua saadaan riittävästi järkeistettyä ja ahtoja sinne baarin päälle (niinkun jossain yhteyksissä ollut puhetta) niin on se iso muutos vakioon. Se on eriasia et kelle se riittää ja kuin pitkään. ::)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Säätöjen optimointi kannattaa jo bensankulutuksen vähentämiseksi :)

Miksi puhaltaa 15% bensaa turhaan koneeseen täyskaasulla? Luontoa saastuttaa ja maksaa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Luulen, että jokainen joka kuvittelee saavansa vaikkapa softapäivityksen tai vastaavan, on valmistautunut asiasta edes jotain maksamaan. Kyllä melko kovat vaatimukset on, jos ilmaiseksi pitäisi saada. Olen ihmetellyt täyttä radiohiljaisuutta asian suhteen, kukaan ei ilmeisesti halua hyötyä opitusta tiedosta kuin sen vaivaisen kerran pari.. Laittakaa pliis kamitecin vastaus tännekin tai copy-pastetkaa valmiit kysymykset :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Jatkan mutuilua: Käsittääkseni tilanne on se että varsinaista softapäivitystä ei ole olemassa, vaan siellä on vaan menty säätämään ecusta tiettyjä asioita. Fuelcut pois ja karttojakaan ei pahemmin muokattu? Ahdot ylös. Mitenköhän lienee totuus, ois kiva tietää? Semmosen toimenpiteen luulis olevan ei-niin-kallis jos mukana ei liiku kenenkään valmista ohjelmaa tyyliin rica, bsr...tms. Olisi makee jos sais silleen että sais vähän tiputettua kulutusta nätillä kaasulla ajaessa. Eikös nää mee helposti tooodella rikkaalle (tosin siinä on se pohja että voidaan vaan nostaa ahtoja vakiokartoilla, vai olenko vääräs? )
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Miksi haluaisitkaan jonkun mystisen softapäivityksen kun ECU:n säätäminen on nimenomaan noiden karttojen muuttamista? Vakio-ohjelmassa ei liene mitään vikaa, ainoastaan parametrit (eli ne kartat) mitä se käyttää kaipaavat viilaamista. Autokohtaiset säädöt ovat aina ylivertaiset verrattuna yleismallisiin karttoihin joihin pitää jättää enemmän varmuusvaraa jos esim. bensanpaine onkin vähän alhaisempi jossain yksilössä.

Esim. noihin Mitsun oman Ralliart viriboksin karttoja muokkaamalla saa ihan mukavasti lisää potkua keskialueelle ja muuallekin optimoimalla säätöjä autokohtaisesti. Vakiona kartat on tehty niin että ne voi heittää melkein mihin vaan yksilöön eikä suurella todennäköisyydellä mitään sula.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Vaatiiko tuommonen käytännössä että dynossa säädetään? Kyllä tuommoiset operaatiot maksanu jossain harisella jotain 700+ ? Mallikohtaset "teholastut" olleet jossain noin 500e tietämillä maksimissaan. Mutta kyllähän siinä taitaa vielä aika julma ero olla kun tehdään autokohtanen säätö....Siis kun tuolla ozvr4 oli jotain "definition" tiedostoja, niin mitä ne oikeestaan onkan? Onko siis kyseessä ihan vakiokarttoja vaan joidenka päälle lähdetään muokkaamaan ja sitten flashataan koko uusi kuva sinne eculle? Anteeksi jos on tyhmiä kysymyksiä mutta kysyn taas kuitenkin. ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Vaatiiko tuommonen käytännössä että dynossa säädetään? Kyllä tuommoiset operaatiot maksanu jossain harisella jotain 700+ ? Mallikohtaset "teholastut" olleet jossain noin 500e tietämillä maksimissaan. Mutta kyllähän siinä taitaa vielä aika julma ero olla kun tehdään autokohtanen säätö....Siis kun tuolla ozvr4 oli jotain "definition" tiedostoja, niin mitä ne oikeestaan onkan? Onko siis kyseessä ihan vakiokarttoja vaan joidenka päälle lähdetään muokkaamaan ja sitten flashataan koko uusi kuva sinne eculle? Anteeksi jos on tyhmiä kysymyksiä mutta kysyn taas kuitenkin. ;D

XML tiedostot ovat metadataa ja kertovat mistä kohdasta binääritiedostoa eri kartat ja asetukset löytyvät. Ecuflash osaa lukea ECU:n ohjelman binääritiedostoon boksista ja sitten noiden XML tiedostojen perusteella näyttää kartat taulukkoina ja niitä voi muokata. Sen jälkeen muokatun binääritiedoston voi ohjelmoida takaisin ja kokeilla mitä tehdyt muutokset vaikuttivat. Prosessi on siis iteratiivinen ja säätäjän kokemuksesta ja tarvittavista muutoksista riippuu montako muutoskertaa tarvitaan. Dynosäätö ei ole välttämätön, mutta laajakaistalambda on ja tietty joku paikka missä voi ajaa ja säädellä. Lambdan olisi syytä olla sellainen että seoksen saa samaan logiin ECU:sta luettujen parametrien kanssa. Helpottaa huomattavasti.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Ei kai se vaadi mitään muuta kuin tekemään. Eikö noita esimerkkejä ole jo maailmassa ihan tarpeeksi ??? Päivän kun jaksaa selailla noi ozvr4, clubvr4 yms lävitse niin tietää mitä näihin autoihin on joku tehnyt. Toki jo ozvr4:n maksaa rahaa että pääsee selaan sen foorumin lävitse. Toki joku 25e on paljon rahaa ::)


Esim tämä heppu on laittanut evo3 ahtimet leguun. Tuli peltiä joutuu kuulemma lekalla muotoilemaan + pakosarjat toki tehdä uusiksi.

http://www.youtube.com/user/valmes001
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Oma mielipiteeni on, että nuo valmiit teholastut ja valmiit kartat melko yhtä tyhjän kanssa.
Autokohtainen säätö tai optimointi, kuinka sen nyt haluaa ilmaista, on se ainoa oikeasti fiksu tapa. Silloin saadaan kyseiseen autoon tehtyä ne säädöt mitä tarpeen on. Kunnolla laajakaistan kanssa ja nakutusta kuunnellen niin vähennetään niitä riskejä että ihan vain pers tuntumalla sohitaan sinne jotain random dataa. :D Liekkö sitten paljonkin eroa jos säätö tehtäisiin ajosta tai rullilla?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Älämölö on niin näämmä niin kauheaa, että laitetaan sitä infoa.

Lastuja saa tosiaan Kamitec:lta. Se miksi siitä ei tähän mennessä ole liikoja huudeltu, johtuu muutamastakin asiasta:
1. Kehitystyö on vielä hiukan kesken
2. Kaverilla on ollut reilu 3 viikon jono töitä koko ajan
3. Tästä "paikallisesta" porukasta kukaan ei tee tätä leipätyökseen, vaan iltaisin ja viikonloppuisin
4. Lomaankin kai on oikeus

Tämä projekti piti tehdä niin, että tehdään muutama auto, jotka ajetaan ST-Motors:lla penkissä ennen ja jälkeen, jotta saadaan jotain konkreettista näyttöä. Kaikkien aikataulut vain eivät ole osuneet yksiin. Joten kysellä voi ja ohjelmoinninkin varmasta saa, mutta muuta ei ole vielä kertoa, kuin persdyno tuloksia. Nokon kommetti "voi elämä että kulkee" (vai miten se nyt oli) kertonee jotain.
Kunhan keritään, niin yksi VR4 Gallu on tulossa moniosaiseen käsittelyyn, eli vaihdellaan hiukan mekaanisiakin osia ja välillä käydään Tempalla ajamassa lappuja, jotta saadaan erot esiin.

Eli yhteyttä tuonne www.kamitec.net vain.
Ja ihan oikeasti jonoa saattaa olla, eli turha on vetää puruja sieraimiin jos ei Kamilta aikaa seuraavaksi päiväksi saa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

LegnumVR4 sanoi
Sorry off:

Tietoa "mainostetaan" kyllä, mutta sitten kun joku tarvitsee ja halua, sitä joutuu ihmeellisesti kuitenkin anelemaan. Tässäkin ketjussa mainostettiin, että pian tulee lisätietoa, eipä ole kuulunut.. Ei tajua. Turha täällä mielestäni on "elvistellä", jos ei oikeasti halua tietoa jakaa.
Käsittääkseni ei täällä ole pahemmin elvistelty, lähinnä infottu, että leguille on jotain tehtävissä mikäli kiinnostusta on.
_AH_ sanoi
Veikkaan että normimeininki: Kyselyitä tulee miljoona ja ?ollaan kiinnostuneita auton virittämisestä sinne +400hv:aan?, mutta kun kuullaan että hommasta pitäisi jotain maksaakin niin kummasti porukkaa karsii. Ei herneitä kenellekään. ;) Mutta noin se (tekijän näkökulmasta) valitettavan usein menee... Sen vähän mitä Legun konehuonetta tuijattunut, niin ainakaan taaemmalla turbolla ei todellakaan ruhtinaallisesti tilaa ole. Reilusti isompaa ahdinta vaihtaessa kuitenkin pakosarjatkin kun uusii, niin siinä samallahan ahtimen paikkaa/asentoa vaihtaa tilan tekemiseksi.
Näin se homma yleensä menee..
mystinengalant sanoi
Mulle jäi vähä semmonen kuva että esim tuolla uudesseelannis ovat "possupankkeja" käyttäneet mutta sitten siellä joku keksi että hei muokataas softaa! Jännä nähdä tuleeko kamitecille nyt hirvee kyselyrysä.
Tasan yksi puhelu on tullut asian tiimoilta. Sähköposteja ei yhtään. ;D

pexi sanoi
Älämölö on niin näämmä niin kauheaa, että laitetaan sitä infoa.

Lastuja saa tosiaan Kamitec:lta. Se miksi siitä ei tähän mennessä ole liikoja huudeltu, johtuu muutamastakin asiasta:
1. Kehitystyö on vielä hiukan kesken
2. Kaverilla on ollut reilu 3 viikon jono töitä koko ajan
3. Tästä "paikallisesta" porukasta kukaan ei tee tätä leipätyökseen, vaan iltaisin ja viikonloppuisin
4. Lomaankin kai on oikeus

Tämä projekti piti tehdä niin, että tehdään muutama auto, jotka ajetaan ST-Motors:lla penkissä ennen ja jälkeen, jotta saadaan jotain konkreettista näyttöä. Kaikkien aikataulut vain eivät ole osuneet yksiin. Joten kysellä voi ja ohjelmoinninkin varmasta saa, mutta muuta ei ole vielä kertoa, kuin persdyno tuloksia. Nokon kommetti "voi elämä että kulkee" (vai miten se nyt oli) kertonee jotain.
Kunhan keritään, niin yksi VR4 Gallu on tulossa moniosaiseen käsittelyyn, eli vaihdellaan hiukan mekaanisiakin osia ja välillä käydään Tempalla ajamassa lappuja, jotta saadaan erot esiin.

Eli yhteyttä tuonne www.kamitec.net vain.
Ja ihan oikeasti jonoa saattaa olla, eli turha on vetää puruja sieraimiin jos ei Kamilta aikaa seuraavaksi päiväksi saa.
Tosiaan kehitystyö hiipui, kun kysyntää ei ole ollut ja toinen suurempi syy on legun kytkin ja automaageissa vaihteisto.
Kytkin tuntuu luistavan helposti ja ongelmaksi muodostuu varmasti hyvinkin nopeasti. Monella ei ole rahkeita heti alkaa uusimaan kytkintä. Kun ensimmäinen kytkinongelma on puitu nettikeskustelussa, veikkaan ettei kyselyitä virittämisestä tule enää edes sitä yhtä. 8)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Gallu/Legu kytkin ny onkin "surkee" vakiona..tiedossa..ja itse jos tehoja nostaa lähtisin ni PERUSLÄHTÖKOHDAT laittaisin ensin kuntoon... :)
Tosin...mulla tomaatti ja missää vaihees ei ole tarkotuskaa nostaa tehoja.. tyytyväine tuoho dynolappuu minkä kesäl sain :peukku
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Onhan tämä tullut jo selväksi että pystyy lastuttamaan noita ecuja, kohtuu kustannuksin.
Tarvittavakin tieto löytyy ilmeisesti netistä, joten kauheaa kehitystyötä ei enään tarvita.

Eikö noi dynopajat säädä ihan mitä tahansa kunhan kartat yms on luettavassa/käytettävässä formaatissa.
Joten en tajua miksei porukka hanki noita työkaluja, laita valmiiksi säätäjälle ja jättää säätötyön ammattilaisille.

Pistetäänkö topikki lukkoon ja avataan heti kun joku kirjoittaa täydellisen ohjeen tuosta asiasta?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

tepi sanoi
Pistetäänkö topikki lukkoon ja avataan heti kun joku kirjoittaa täydellisen ohjeen tuosta asiasta?

ideaa olisi tehä tonne wikiin juttu...

vanhemat prommilliset ja uudemat, ohjeita ja linkkejä ohjelmistoille ja tarvikkeille.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Luinpa tuossa sitä ozvr4 flash topiccia eilisen illan ja tässä hieman lukemisen saldoa: (ei kannata ottaa tosissaan, olen vaan poiminut tiedonmuruja sieltä täältä)

-Tällä hetkellä taitaa onnistua vain 7202 piirin flashaus, allekirjoittaneen ajoneuvo on sen verran tuore että taitaa olla 7203. Muutos tapahtui 2000 vuoden maaliskuussa. Käytännössä katsoen tuota 7202 piiriä oli käytössä vuodesta 97 tuohon ajankohtaan saakka. Yksi 7203 piiri siellä saatiin flashattua mutta toisen kerran flashaus ei enää onnistunut jostain syystä. 7201 ei onnistu vieläkään.
-Sielläkin päin isoin osa automaatteja, ja niistä ainakin ihan onnistuneita viritystuloksia flashattuna.
-Alkuperäiset sytkäkartat toimivat hyvin 98 bensalla ajettaessa, näitä ei välttämättä tarvinne muokata (?) Poikkesi 2 astetta jonkin evon kartasta näin kokonaisuutena.
-Rikkaalla käyvät alunperin
-Yhdessä tapauksessa tuotti 178kw pyörätehona, noin 1 baarin ahdoilla. Eli koneteho olisi yli 300 hv, riippuuen häviöistä voimansiirrossa. Jos nyt laskin oikein niin 25 % häviöllä 320hv. Ja kyseisessä autossa oli putkisto katteineen vakiota. Kuulemma aika iso rajoite.
-Hinnat pyörivät siellä päin noin 300 tienoilla paikallista valuuttaa. Eivät taida siihen hintaan dynossa säätää.
-Jos itse säätää (kadulla) niin kuulemma laajakaistalambda olisi syytä olla.
-Ihmeen pitkään jaksoivat sielläkin vääntää että jos kuitenkin joku erillinen moottorinohjausta huijaava laatikko olisi kova sana. Totuus kuitenkin on että tuon kautta pääsee säätämään vähän kaikkea.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

clubvr4.com :in puolelta kun olen lukenu niin vipec:iä ovat ilmeisen parhaillaan testailemassa automaagiin eurospec:in puolella, että siittä moottorin ohjaus automaattiin... joskus.

Piggybagit lienee aika yleinen juttu sitten myöskin brittien puolella map2 ecun muodossa. (vai mikä senyt oli)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kun kyseessä on massamittarilla varustettu moottorinohjaus, on säätäminen varsin yksinkertaista. Mitään VE karttoja ei ole joten sytytystä lukuunottamatta dynossa säätämiseen ei ole oikeastaan edes tarvetta. Laajakaistalambda on lähinnä hyvä olla varmistamaan ettei soppa jossain vaiheessa lopu bensapumpun tai suutinten tuoton loppumiseen. Ilmeisesti pumppu on tässäkin tapauksessa pullonkaulana ensin jolloin bensanpaineen mittauskin voisi riittää.

Perus vakioraudan piristykseen siis riittäisi fuel cut-rajan nostaminen ja AFR karttojen rukkaus järkevämpään suuntaan. Eli safetyt pois siltä alueelta jolla aiotaan nostetuilla ahdoilla ajaa. Vakiokartat näyttää mitsulla olleen perinteisesti luokkaa 10AFR tai jopa alle kun mennään yli vakion ilmamassan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Eli otan sinuun yhteyttä kun haluan lisää voimaa? ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Heh. Voin kyllä muokata ecuflashilla binäärin jos sellaisen minulle toimittaa ja siihen kuuluvan xml:n (ozvr:lläkö näitä oli jaossa?).

Edit:

Näyttäisi olevan aika pala kakkua..

ecuflash.jpg
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Joikale sanoi
2000, en tiä mikä ecu siinä on että onko fläsäytettävissä.

Se pitää avata se ja kattoa lukeeko piirissä jo 7203 vai onko vielä 7202, tuota 7203 piiriä ei pysty eikä tule ikinä pystymään fläshillä hoitelemaan ja arvaas mikä allekirjoittaneella sieltä löyty :seina :seina
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Se pitää avata se ja kattoa lukeeko piirissä jo 7203 vai onko vielä 7202, tuota 7203 piiriä ei pysty eikä tule ikinä pystymään fläshillä hoitelemaan ja arvaas mikä allekirjoittaneella sieltä löyty :seina :seina

piiri irti ja vanhempi tialle ;)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Mr mmc sanoi
piiri irti ja vanhempi tialle ;)

Ei pysty ilmeisesti vaihtaa pelkkää piiriä, toki koko ecun vaihto onnistuu tuohon vanhempaan mutta tuskinpa löytyy ketään joka haluis vaihtaa päittäin ecuja joka samalla ei siis halua virittää omaansa :seina
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Ei pysty ilmeisesti vaihtaa pelkkää piiriä, toki koko ecun vaihto onnistuu tuohon vanhempaan mutta tuskinpa löytyy ketään joka haluis vaihtaa päittäin ecuja joka samalla ei siis halua virittää omaansa :seina

Kyselehän brittifoorumilta, kyllä siellä ecuja on myynnissä. oisko 150-250£ ?!?!
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Se pitää avata se ja kattoa lukeeko piirissä jo 7203 vai onko vielä 7202, tuota 7203 piiriä ei pysty eikä tule ikinä pystymään fläshillä hoitelemaan ja arvaas mikä allekirjoittaneella sieltä löyty :seina :seina

Jotta ei mene liian helpoksi, on sitten vielä muitakin piirejä, ainakin H8/539 kuten mulla (joku välimalli?), fläsättävyydestä ei vielä tietoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom