Legnumiin voimaa?

Vs: Legnumiin voimaa?

Nyt on kipsiventtiilin toimivuutta kokeiltu. Se on kyllä todettava että säätönsä puolesta kyseinen laitos on tosi hankala. Sitten kun ruuvi on tarpeeksi pitkällä että ottaa kiinni jouseen niin se on äkkiä aivan liikaa ahtoa. :)Sitä ennen ei luonnollisesti vaikutusta. Sen verran kokeilin että mittarin korkein lukema oli 1,09 ja päästin jalan kaasulta ettei tule fuelcuttia. Täytyy vähän valoisammassa koittaa hakea jotain säätöä siihen. Varsinaisestihan tuo nyt ei käytännön suorituskykyyn vaikuta, ei ne ahdot minun mielestä sen nopeemmin nouse niin siinä saa tovin sitä odotella. Noh jatketaan tutkimusta!
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Nyt on kipsiventtiilin toimivuutta kokeiltu. Se on kyllä todettava että säätönsä puolesta kyseinen laitos on tosi hankala. Sitten kun ruuvi on tarpeeksi pitkällä että ottaa kiinni jouseen niin se on äkkiä aivan liikaa ahtoa. :)Sitä ennen ei luonnollisesti vaikutusta. Sen verran kokeilin että mittarin korkein lukema oli 1,09 ja päästin jalan kaasulta ettei tule fuelcuttia. Täytyy vähän valoisammassa koittaa hakea jotain säätöä siihen. Varsinaisestihan tuo nyt ei käytännön suorituskykyyn vaikuta, ei ne ahdot minun mielestä sen nopeemmin nouse niin siinä saa tovin sitä odotella. Noh jatketaan tutkimusta!
Laitoin kokeeksi kipsin valven (sitä ennen oli turbosmartin kuulajousi+bleedi), kylläkin ummetin siinä olevan reiän, koska mahdollisesti liian iso. Eli saattaa bleedata liikaa tai ei ainakaan tiedä kumpi sitä ahtoa oikeasti nostaa, kuulajousi vai bleedireikä. Joten jätin lisäksi turbosmartin bleedin, joten sitä "reikää" pystyy nyt portaattomasti säätämään. Kyllä erilailla ahtoja kerää ja pitää, eipä ole tarvinnut tappiin asti vetää (koko ajan alle 0,8 bar). Kyllä tuo kipsin säädettävä jousi herkisti kulkua, joten päätelmänä että smartissa kuulajousi liian lepsu. Ja kunnon ahtomittari sitten, mulla turbotimerin lukemat näyttää ihan mitä sattuu, liian suuria ahtolukemia..
 
Vs: Legnumiin voimaa?

LegnumVR4 sanoi
Laitoin kokeeksi kipsin valven (sitä ennen oli turbosmartin kuulajousi+bleedi), kylläkin ummetin siinä olevan reiän, koska mahdollisesti liian iso. Eli saattaa bleedata liikaa tai ei ainakaan tiedä kumpi sitä ahtoa oikeasti nostaa, kuulajousi vai bleedireikä. Joten jätin lisäksi turbosmartin bleedin, joten sitä "reikää" pystyy nyt portaattomasti säätämään. Kyllä erilailla ahtoja kerää ja pitää, eipä ole tarvinnut tappiin asti vetää (koko ajan alle 0,8 bar). Kyllä tuo kipsin säädettävä jousi herkisti kulkua, joten päätelmänä että smartissa kuulajousi liian lepsu. Ja kunnon ahtomittari sitten, mulla turbotimerin lukemat näyttää ihan mitä sattuu, liian suuria ahtolukemia..

Joo voi muuten olla ettei tuo turbotimeri pidä ihan paikkansa, tosin vakiona näyttänyt ihan järkeviä lukuja mutta en kyllä jaksa uskoa että olis baarissa kävässy, ei nääs tuntunu siltä. Käänsitkö sitä kipsiventtiilin jousta niin päin että se katkaistun olonen pää tulisikin kuulalle, KUULEMMA toimii paremmin niin.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Joo voi muuten olla ettei tuo turbotimeri pidä ihan paikkansa, tosin vakiona näyttänyt ihan järkeviä lukuja mutta en kyllä jaksa uskoa että olis baarissa kävässy, ei nääs tuntunu siltä. Käänsitkö sitä kipsiventtiilin jousta niin päin että se katkaistun olonen pää tulisikin kuulalle, KUULEMMA toimii paremmin niin.
Mulla on tuo jousi ihan oikein päin, ja niin kyllä ajattelin jättää. Muutenhan se jousi saattaa olla miten sattuu siellä putkessa, kun kuulan kaareva pinta vänkää sitä katkaistua jousen päätä.. Nisukassakin toiminut hyvin tuo sellaisenaan, mutta nyt ajattelin tehdä siitä bleediosuudesta säädettävän, jotta tuo ei käy liian tylsäksi :) Turbotimeri on näyttänyt piikkiä yli 1 bar, vaikka teollisuusmittari käynyt vain 0,5 barissa. Jos sulla ruuvi on juuri ja juuri jousessa kiinni, todennäköisesti se aukeaa heti ja ahdot tulee pelkästään bleedivuodosta ja saattaapa se kuula mennä kiinni-auki-kiinni, jolloin esim. nykii. Spekulointia vain.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

LegnumVR4 sanoi
Mulla on tuo jousi ihan oikein päin, ja niin kyllä ajattelin jättää. Muutenhan se jousi saattaa olla miten sattuu siellä putkessa, kun kuulan kaareva pinta vänkää sitä katkaistua jousen päätä.. Nisukassakin toiminut hyvin tuo sellaisenaan, mutta nyt ajattelin tehdä siitä bleediosuudesta säädettävän, jotta tuo ei käy liian tylsäksi :) Turbotimeri on näyttänyt piikkiä yli 1 bar, vaikka teollisuusmittari käynyt vain 0,5 barissa. Jos sulla ruuvi on juuri ja juuri jousessa kiinni, todennäköisesti se aukeaa heti ja ahdot tulee pelkästään bleedivuodosta ja saattaapa se kuula mennä kiinni-auki-kiinni, jolloin esim. nykii. Spekulointia vain.

Noniin, tuli eilen ajettua vähän "rajummalla" säädöllä. Täytyy edelleen sanoa että pirulainen säädettäväksi. Mutta voi helkkari miten auton luonne muuttuu, nyt spoolaa aivan eri tavalla. Ahdot nousevat erittäin herkästi ja kyllähän tuo alkaa vaikuttaa semmoiselta mitä pitäisi kyseisen auton olla jo vakiona. :) Täytyisi saada tuo huipputarkka ruuvi siten että ei pääsisi nousemaan ahdot sinne 0,9 pidemmälle niin pysyisi turvallisella puolella. Kysymys kuuluu mitä tästä voi olla haittaa, nouseeko lämmöt liikaa pakopuolella? Karttoja on moneen kertaan tutkittu, ei pitäis käydä laihalla. Voin kyllä sanoo että kunnollinen ecun säätö + se että noi hukkaportit ei aukea turhaan pienillä ahdoilla tekis tämmösestä varsin hienon auton.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Kysymys kuuluu mitä tästä voi olla haittaa, nouseeko lämmöt liikaa pakopuolella? Karttoja on moneen kertaan tutkittu, ei pitäis käydä laihalla. Voin kyllä sanoo että kunnollinen ecun säätö + se että noi hukkaportit ei aukea turhaan pienillä ahdoilla tekis tämmösestä varsin hienon auton.
Ei muuta kun isompaa putkea het alkupäästä.. Toi kuulajousihan juuri estää hukkaporttien aukeamista ennenkuin rajapaine on saavutettu, vaikka olisivat muuten löysät. Eli periaatteessa hukkisten pitäisi olla kiinni, jos vain ovat päässet sulkeutumaan (bleediosuus tarvitaankin mm. tuohon). Tietty jos hukkikset ovat todella löysät, nehän saattaa aukeilla issesseen pienestä tuulenvireestä :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Eikö vakiona olevalla solenoidilla ole täysin vastaava tehtävä? Miten tuo sitten spoolaamista parantaisi niin paljon?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Juu Hei!

Tossa vertailin ostamaani Minesin ecuta jonka piti olla manuaali vaihteistolliselle Legulle, ainakin numeroiden mukaan pohjana oli käytetty samaa kuin -96 automaatissa.

Suhteellisen mukavastihan tuo tuntui potkivan ;D ihan vain hetkellisesti kokeiltuna täysin vakio -96.seen

Älkää kysykö arvoja kun ei ollut muuta mittausperustetta kuin perstuntuma. :peukku
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Eilen kävi dynossa eräs auto ahtoruuvin kera (muuten täysin vakio) . Tulokset puolsivat ainakin sitä, että jos kaikki on kunnossa niin uskaltaa ajella ihan alkuperäisen softan fuelcutin rajoilla. Paksulla oli käynyt kokoajan ja nakutustakin kuunneltiin, eikä nakuttanut. Tosin yksilöerojahan näissä voi tulla eri komponenttien kunnosta riippuen. Että varmaan rajummassa ajossa ilman säätöjä ongelmaksi muodostuu ekana tuo putkisto, joka oli tässäkin tapauksessa rajoittanut menoa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

no paljonko siitä lähti ahdot fuelcutin rajoilla ja oliko automaai vai manuaali ?
Laita samalla dynokäyrä!
 
Vs: Legnumiin voimaa?

tepi sanoi
no paljonko siitä lähti ahdot fuelcutin rajoilla ja oliko automaai vai manuaali ?
Laita samalla dynokäyrä!

Ei oo käyrää itellä, kun ei oo oma auto ees, kuullu kuvailua käyrästä puhelimitse. Manuaali se on ja 0,9 käy.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kapula7 sanoi
Juu Hei!

Tossa vertailin ostamaani Minesin ecuta jonka piti olla manuaali vaihteistolliselle Legulle, ainakin numeroiden mukaan pohjana oli käytetty samaa kuin -96 automaatissa.

Suhteellisen mukavastihan tuo tuntui potkivan ;D ihan vain hetkellisesti kokeiltuna täysin vakio -96.seen

Älkää kysykö arvoja kun ei ollut muuta mittausperustetta kuin perstuntuma. :peukku

Itse itseäni lainaten.

Nakutusta havaittiin evo scannilla ja sille koitetaan tehdä jotain sitten kun keretään, muuten on tuntunut aivan positiiviselta
eipä ainakaan fuelcutit kiusaa "ettei vaikka kardaani katkea" :) en tiedä ahtojen määrästä paljonko se niitä nosti kun ei ole mittaria vielä kiinnitetty takas. Ajeltu pääsääntöisesti ihan rauhallisesti ettei nakuttelis ja seurailtu bensan kulutusta.
Tosin autossa on vakio putsari ja pakoputkisto joten kaiken plussan tekee tällä hetkellä pelkästään ecu.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kapula7 sanoi
Itse itseäni lainaten.

Nakutusta havaittiin evo scannilla ja sille koitetaan tehdä jotain sitten kun keretään, muuten on tuntunut aivan positiiviselta
eipä ainakaan fuelcutit kiusaa "ettei vaikka kardaani katkea" :) en tiedä ahtojen määrästä paljonko se niitä nosti kun ei ole mittaria vielä kiinnitetty takas. Ajeltu pääsääntöisesti ihan rauhallisesti ettei nakuttelis ja seurailtu bensan kulutusta.
Tosin autossa on vakio putsari ja pakoputkisto joten kaiken plussan tekee tällä hetkellä pelkästään ecu.

Mitenkäs käytös muuten sen minesin kanssa? Mietin vaan sitä solenoidin ohjausta että pyrkiikö se pitämään hukkaportit lähes/täysin kiinni ennen jotain tiettyä rajapainetta. -> Auto on pirun paljon herkempi pienelläkin kaasunkäytöllä ja itseasiassa jo liian herkkä. Kipsiruuvin kanssa kävi niin että ylämäkiin taajamassa ei pysty ajaa halutessaankaan alipaineilla. Ja näkyy myös bensankulutuksessa. :D Mitenkään hirveen raa'alta meno ei tunnu, uskon että se Mines on säätänyt ennakoita ja karttoja siihen tapaan että osaa käyttää energian paremmin hyödyksi kun kerta potkii jo ? :p . Vai liekö niin että automaatilla ei saa edes samanlaista voimantunnetta aikaan kun manuaalila :)

Fuelcutti on kyllä omasta mielestä niin pehmeän tuntuinen että tuskin mitään hajoais mutta ikäväähän sekin aina on. ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Fuelcutti on kyllä omasta mielestä niin pehmeän tuntuinen että tuskin mitään hajoais mutta ikäväähän sekin aina on. ;D

Ehkä hieman eri tilanne automaatilla ja manuaalilla ;)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Mitenkäs käytös muuten sen minesin kanssa? Mietin vaan sitä solenoidin ohjausta että pyrkiikö se pitämään hukkaportit lähes/täysin kiinni ennen jotain tiettyä rajapainetta. -> Auto on pirun paljon herkempi pienelläkin kaasunkäytöllä ja itseasiassa jo liian herkkä. Kipsiruuvin kanssa kävi niin että ylämäkiin taajamassa ei pysty ajaa halutessaankaan alipaineilla. Ja näkyy myös bensankulutuksessa. :D Mitenkään hirveen raa'alta meno ei tunnu, uskon että se Mines on säätänyt ennakoita ja karttoja siihen tapaan että osaa käyttää energian paremmin hyödyksi kun kerta potkii jo ? :p . Vai liekö niin että automaatilla ei saa edes samanlaista voimantunnetta aikaan kun manuaalila :)

Fuelcutti on kyllä omasta mielestä niin pehmeän tuntuinen että tuskin mitään hajoais mutta ikäväähän sekin aina on. ;D

Moi :)

Jep make on oikeassa tuon asian suhteen että automaatilla ja manuaalilla on aikas iso ero käytöksessä ahtopaineiden ym... ajamisen ja ennenkaikkea miellyttävyyden muodossa.
Eli kun tulee esim. mäki vastaan ja ajelee vaan tasakaasulla niin ei ala heti ahtamaan koska automaatti hakee pienempää suht nopeasti joten kierrokset nousee ja voima riittä liikoja ahtamattakin ei ollenkaan negatiivinen asia :)
Nätisti ajeltaessa ei paljoa huomaa eroa joten tuntuu positiiviselta mutta sitten kun painaa reilummin niin eron kyllä huomaa ihan selvästi 8) mutta eipä ole pahemmin vielä kerinnyt asiaan paneutua ajatuksen kanssa lisäksi nakuttaakin vielä ettei viitsisi rikkoa turhalla poljennalla.
Työrintamalla ollut kiireitä flunssakaan ei vielä ole taittunut 4vko 2*hautajaiset perunkirjoitus ym... hässäkät joten on tässä kk sisään ollut ihan riittävästi ohjelmaa jo ilman autojakin tosin tulihan tossa käytyä tuusulassa eclipsestä irroittaan kone ja siirrettyä se dynyyn joten puuhaa ollut ihan liikaa.
Tarkastettiin noi vakio ecut ja niidenkin pitäis olla modattavia malleja molempien ;D
Joten kun nämä ylimääräiset kiireet tästä tasaantuu niin katsotaan mitä saadaan aikaiseksi tuon puuha T.n kanssa ;)
Ahtopaine mittariakaan ei ole vielä kiinni joten en pysty kertomaan millä tasolla liikutaan mutta luulisin olevan siinä vähän yli baarin? vääntöalue tuntuu laajemmalta ja tasaisemmalta kuin aiemmin siis modatussa mallissa oli aikanaan sanoisin olevani tyytyväinen kunhan saadaan pienet epäkohdat kuriin.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kapula7 sanoi
Moi :)

Jep make on oikeassa tuon asian suhteen että automaatilla ja manuaalilla on aikas iso ero käytöksessä ahtopaineiden ym... ajamisen ja ennenkaikkea miellyttävyyden muodossa.
Eli kun tulee esim. mäki vastaan ja ajelee vaan tasakaasulla niin ei ala heti ahtamaan koska automaatti hakee pienempää suht nopeasti joten kierrokset nousee ja voima riittä liikoja ahtamattakin ei ollenkaan negatiivinen asia :)

Nii siis minesin ecul hakee pienempää vai oliko vertaus normi vakio automaattiin? Mulla nimittäin ei ainakaa hae kuin helveti isoon mäkeen vasta pienempää jos tasakaasul ajan....se vaa vetää ja vetää ja nousee ahdoille kyl heti. Tekeekö mulla Forgen by-passi sitte jotain asiaan vai ei..sitä en tiedä.
Mut ylämäkee täytyy painaa lisää kaasua jos haluaa laatikon vaihtavan pienempää...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Harri K sanoi
Nii siis minesin ecul hakee pienempää vai oliko vertaus normi vakio automaattiin? Mulla nimittäin ei ainakaa hae kuin helveti isoon mäkeen vasta pienempää jos tasakaasul ajan....se vaa vetää ja vetää ja nousee ahdoille kyl heti. Tekeekö mulla Forgen by-passi sitte jotain asiaan vai ei..sitä en tiedä.
Mut ylämäkee täytyy painaa lisää kaasua jos haluaa laatikon vaihtavan pienempää...
Moi!
Siis Mines tai ilman hakee pienempää ihan tasakaasulla.
En usko että moottorin ecu vaikuttaisi asiaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kapula7 sanoi
Moi!
Siis Mines tai ilman hakee pienempää ihan tasakaasulla.
En usko että moottorin ecu vaikuttaisi asiaan.

Mulla on kans aika heikkoo tuo pienemmälle vaihto. Ei ainakaa normi ylämäissä tasakaasulla tee sitä. Voisko sitten olla että kyse on vaan siitä mimmoseks laatikko on opetettu ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Mulla on kans aika heikkoo tuo pienemmälle vaihto. Ei ainakaa normi ylämäissä tasakaasulla tee sitä. Voisko sitten olla että kyse on vaan siitä mimmoseks laatikko on opetettu ;D
Mahdollisesti ja vaikuttaahan siihen monet muutkin asiat.
Kaatu taas firefox jostain syystä ja samaan syssyyn meni f-securekin tosta isommasta matolaatikosta :-\
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Mulla on kans aika heikkoo tuo pienemmälle vaihto. Ei ainakaa normi ylämäissä tasakaasulla tee sitä. Voisko sitten olla että kyse on vaan siitä mimmoseks laatikko on opetettu ;D

Tuota ainakin itse veikkaan. Riippuu ihan siitä miten on sillä ajanut.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Onks uusii flässättyi ecuja?
Itsee kiinnostais vähän lisää woimaa saada täs lähiaikoina ::)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Harri K sanoi
Onks uusii flässättyi ecuja?
Itsee kiinnostais vähän lisää woimaa saada täs lähiaikoina ::)

OHO! Yks legnumi ainakin, antti vois kertoilla aiheesta lisä joku päivä tänne. Ootko tarkastanu ecus jo?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
kaks sanaa... MIES-TEN... missä on aiheesta juttua? Ozvr4 on ainaki seis. Onnistuuko jo evoscannilla?

Noita kahta sanaa en tajunnut, mutta ecuflash 1.43.3000 beta on taikasana.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

ast sanoi
Noita kahta sanaa en tajunnut, mutta ecuflash 1.43.3000 beta on taikasana.

Loistavaa. Toi oli sisäpiirin juttu (vrt evo on miesten auto, civic naisten) :D (ei herneitä)

Eli käytännössä voitaneen todeta että kaikki 97-> uudemmat mallit on nyt säädettävissä. Ja miksei 7201 myös koska olikos se ny prommattava?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Pitännee vissiin katella mikä se piiri tuossa sitten onkaan, alkaa kiinnostus heräämään. Ei nimittäin motec tai vipec hintansa puolesta oikein houkuta.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Joikale sanoi
Pitännee vissiin katella mikä se piiri tuossa sitten onkaan, alkaa kiinnostus heräämään. Ei nimittäin motec tai vipec hintansa puolesta oikein houkuta.

No sanot vaan koska se on rullannu tehtaalta ulos, maaliskuussa 2000 vaihtui ecu ja voisin 99% todennnäkösyydellä sanoa että 0400 sarjoissa oli tämä uusi ecu ja 0300 vanha. Sitten tais olla 0500 sarja myös jossa on uus. Ei mitään motecceja eikä vipeccejä. NYt vaan kun saadaan toimivat definitionit jostain.

edit: ja siis ecun osanumero ei muuttunu, vain se sisällä oleva piiri
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Runkonumeron mukaan siis tuo mulla oleva 0300XXX ja ASA:n mukaan production period 1999123. Oisko kimppasäätelylle ja dynopäivän yhdistelmälle kiinnostusta? Mukana kuin peräpukama!
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Älkää kivittäkö mutta onnistusikohan Legun mäppäämään vähän iisimmäksi ja käyttämään esimerkiksi E95:sta?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

app sanoi
Älkää kivittäkö mutta onnistusikohan Legun mäppäämään vähän iisimmäksi ja käyttämään esimerkiksi E95:sta?

Tuossa tais tuo yks koittaa maantieajoo varteen muokata vähä laihempia kohtia sinne karttaan, pyrkinee silti säätämään stoikiometriseksi siitä huolimatta. Lähennä "kinkeämisestä" tulevaa polttoaineenkulutusta voi varmasti vähentää kun auto säädetään pois sikarikkaalta vaikkapa sanotaanko normirikkaalle. Kyllähän tää käyttöautona valitettavasti on vähän epätaloudellinen eikä asialle tuon suhteen taida voida mitään tehdä. Kevyttä vannetta, hyvin pyörivää rengasta kehiin vaan. Tai sitten rajua kevennystä.

Tuohon 95E asiaan en osaa kommentoida, olisko siitä edes hyötyä. Halvemmalla pääsis etuvetosella galantilla. :p
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Seoksien säätö kartoista matka-ajo alueella stoikiometristä laihemmalle on turhaa (ja haitallista), koska lambda korjaa seokset takaisin sinne 14,7 ja pahimmassa tapauksessa vielä vetää long term trimmin kovasti plussalle jolloin open loopissa menee entistäkin rikkaammelle (lue: kaasupohjassa ja kylmänä). Hieman etua voisi tulla varmaan laajentamalla tuota stoikiometrisen aluetta, uudemmissa evojen softissa huomaakin alueen olevan laajempi kuin vanhemmissa esim.

Sytkää varmaan voi jonkin verran vetää myöhäisemmälle 95:llä ajoa varten, matka-ajossa tuskin tarpeen mutta isoilla kierroksilla ahdoilla pitänee. Vaan kyllähän se ecukin osaa itseään adaptoida huonommalle polttoaineelle, varjopuolena vaan seoksetkin rikastuu samalla entisestään ahtoalueella vaikka sytkä olisikin sitten sopivampi.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

ECU:n voinee kytkeä legussakin open loop tilaan jo välttämättä haluaa laihentaa osakaasualueita. Tai käyttää laajakaistaa ja huijaa sillä stoikiometriseksi seokseksi jotain muuta.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

"MH7203 Successfully flashed for VR4 , have been logging data since last monday, so far so good, enhanced spark maps, enhanced fuel maps, speed limiter off, + a few added extra's

So Guy's, theres a lot more work to be done but it's CONFIRMED the MH7203 is do-able......"

Kopsattua infoa britteinsaarilta..

Vielä kun joku tekisi kun itse en lähde koskemaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Joikale sanoi
"MH7203 Successfully flashed for VR4 , have been logging data since last monday, so far so good, enhanced spark maps, enhanced fuel maps, speed limiter off, + a few added extra's

So Guy's, theres a lot more work to be done but it's CONFIRMED the MH7203 is do-able......"

Kopsattua infoa britteinsaarilta..

Vielä kun joku tekisi kun itse en lähde koskemaan.

No jos lähdet Lohjalle niin Kamitec on kyllä puhunut osaavansa tehdä tuon piirin aikasemminkin, tottakai maksaa mutta onpahan ammattilaisen tekemä. Tuostahan oli juttua et joku betaversio vielä tekee ton mutta kesemmällä tulee se oikea ohjelma. Ilmeisesti definitionit on lisääntyneet. Kopsaa tähän jos sieltä tulee lisää infoa?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Ni missäs se Lohja nyt olikaan ;D Eivan kuhan laittavat ni kopsaillaan lisätietoa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Mitä raatii luulee, kannattaako vaihtaa suodatin k&n vapaavirtauspaneeliin? Jostain suodattimesta oli ainakin semmosia kokemuksia että tehot vaan laskivat, näin muistelisin??? Mitenkäs kun oli joskus puhetta että tuo vaparin laittaminen mitsuun vaikuttaa jo selkeesti siihen mikä se toteutuva AFR on verrattuna karttoihin? Onko siis niin että kun laitan vaparin niin saan seoksia hieman laihemmalle?

Ja mitä tulee nimimerkki Joikaleen autoon niin voisin mennä vannomaan että 0300XXX autossa on 7202 sisällä joten sen voinee säätää vaikka heti.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Eikun katsos se menee niin että se hajoo joka tapauksessa mutta viritettynä on hauskempaa ;D

Juuri näin! Laitetaan taas kuntoon kun keretään ja katsotaan mistä seuraavaksi hajoaa. :driver
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Mitä raatii luulee, kannattaako vaihtaa suodatin k&n vapaavirtauspaneeliin?

Mulla on K&N Vapavirtasuodatin (paneelisuodatin) Bensakulutus laski alle 12L mutta alkuperäinen Denso oli ihan tukossa. Pientä imuääniä (vai kuviteleenkö?) on tullut.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Tuli tuossa huomattua kun konehuoneessa hääräsi että kuinka tajuttoman paljon nuo alkuperäiset kumi/punos what ever ahtoputket elävätkään. Paikoillaankin kaasutellessa paisuvat mielestäni huomattavan paljon.

Onkohan tuonne tarjolla valmiita silikonisia vaihtoehtoja vai täytyykö ryhtyä itse soveltamaan. Tuokin jo varmaan vaikuttaa jossain määrin auton käytökseen että putket antavat noin paljon periksi kun ahtoa tulee.

Kajahtavat vielä vanhat perkuleet halki... :-\
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Aika outoa että paikallaan kaasutellessa turpoaisivat kun ei varsinaisesti painettakaan juuri synny.
Ei tuo kyllä varmasti mikään paras putkimateriaali ole, mutta..
 
Vs: Legnumiin voimaa?

MakeM sanoi
Aika outoa että paikallaan kaasutellessa turpoaisivat kun ei varsinaisesti painettakaan juuri synny.
Ei tuo kyllä varmasti mikään paras putkimateriaali ole, mutta..
No sepä se. Tyhjäkäynnillä kun antaa olla niin imee putkea vähän kokoon. Enpä tajunnut katsoa että menikö se oikeasti kasaan vai oliko se auto sammuksissa samassa koossa.

Todella paljon ne putket kuitenkin eli. Varsinkin välijäähdyttimen jälkeen imusarjalle menevä putki näytti "hengittävän" aika paljon.
Ei edes uskalla ajatella miltä siellä konehuoneessa näyttää kun tulee ahtoja se > 1bar.
 
Takaisin
Ylös Bottom