Offtopic

Passatti "katos" tänään pihasta, kun jätettiin se Loimaan Laatuauton pihaan. ;D

Sitten ajetaankin väliaikaisesti Opelilla ja sitten Nissanilla ja keräillään kassaa johonkin timanttikeulaiseen.
 
Nettiauton etusivulta poimittua...


Tekniikan Maailma nro. 17 ladattavissa ilmaiseksi iPadiin
03.10.2012

Nokian Renkaat tarjoaa Tekniikan Maailman uusimman numeron 17 ilmaiseksi Applen iPadiin AppStoren lukuohjelman kauppapaikassa. Lataa lukuohjelma ja ilmainen TM: Siirry AppStoreen tästä.

Linkkiä avaamatta voi arvata että ko numerossa on talvirengastesti.
Lehteä avaamatta arvaan että nokian renkaat voitti testin.

Ei siinä,onhan tuo hyvää mainosta nokialle,mutta laittaa vaan miettimään että ostaako nokian renkaat jotain muutakin tm.ltä kuin i-pad lehtiä.
 
Tunari-82 sanoi
Nettiauton etusivulta poimittua...


Tekniikan Maailma nro. 17 ladattavissa ilmaiseksi iPadiin
03.10.2012

Nokian Renkaat tarjoaa Tekniikan Maailman uusimman numeron 17 ilmaiseksi Applen iPadiin AppStoren lukuohjelman kauppapaikassa. Lataa lukuohjelma ja ilmainen TM: Siirry AppStoreen tästä.

Linkkiä avaamatta voi arvata että ko numerossa on talvirengastesti.
Lehteä avaamatta arvaan että nokian renkaat voitti testin.

Ei siinä,onhan tuo hyvää mainosta nokialle,mutta laittaa vaan miettimään että ostaako nokian renkaat jotain muutakin tm.ltä kuin i-pad lehtiä.

juu tuli kans testiä lukies mieleen ku nokia melkeen joka osa alueel ensimmäinen tai toinen et taitaa olla pientä mainoskamppanjaa...
 
Nissan foorumilla ois huutokaupan mitsun umpioita

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=72173.msg876896;topicseen#msg876896
 
Äsken ensimmäistä kertaa puhallusratsiaan Evolla; "Paljonkos tässä on tehoja" :pesis
 
Legun valot vois tuosta läjästä poistaa jos joku tuon ostaa. Ei nuiden pakkauskalujen maksaminen paljon huvittas, asuis lähempänä niin vois käyä vaan vaikka hakemassa.
 
Harkinnassa siirtää Evo kesäautoksi. Viimeksi kun oli harrasteauto niin kuulin kerran jos toisenkin vinoilua siitä että ajelen 4-vedolla kesät ja vajaavetoisella talvet, joten nelikko olis talveksi myös hakusessa.

Jostain kumman syystä katse on suuntautunut japanilaisiin turbonelikoihin : ::) Mazda 6 MPS on tällä hetkellä se kuumottavin vaihtoehto. Minusta ominaisuudet ja hinta ovat aika hyvin kohdallaan masassa. Toivottavasti tämä kuumotus menee pian ohi... muuten on taas makarooni pääruokalajina :)
 
Hablu sanoi
http://www.ess.fi/?article=387568
just meinasin tän tänne linkittää mut minä oon ainaki nukkunu tohon aikaan eli mua on turha syyttää ;D mutta ihme etteivät väriä ole kertoneet lehtijutussa ja juuri ajoin kaupungin läpi galantilla niin eipä torin kohdalla vastaantullut poliisiauto ainakaan näyttänyt kiinnittävän mitään huomiota joten tuskin ainakaan valkonen mitsu ollut siis kyseessä koska heti tuli itselle mieleen että nyt tuli varma pysäytys mutta ei...
 
maurichia sanoi
just meinasin tän tänne linkittää mut minä oon ainaki nukkunu tohon aikaan eli mua on turha syyttää ;D mutta ihme etteivät väriä ole kertoneet lehtijutussa ja juuri ajoin kaupungin läpi galantilla niin eipä torin kohdalla vastaantullut poliisiauto ainakaan näyttänyt kiinnittävän mitään huomiota joten tuskin ainakaan valkonen mitsu ollut siis kyseessä koska heti tuli itselle mieleen että nyt tuli varma pysäytys mutta ei...

Kumminki ollu joku sininen subaru.. "mitsubishi" ::)
 
Onko toi evo v- ecu riittävä jos hakee alta 400hp konetehoksi?
Kun mitsu ei kaupan mene niin kone kokolailla vakio-osin kokoon hiukan isommalla ahtimella ja suuttimilla ja kaaret sisään ja myyntiin uudelleen ja ehkä kokeilla harjotella tota rata-ajoa
toiseen ääripäähän kun uppois joku 7tonnia ja tässä vois selvitä kahdella
 
Clutchkick sanoi
Onko toi evo v- ecu riittävä jos hakee alta 400hp konetehoksi?
Kun mitsu ei kaupan mene niin kone kokolailla vakio-osin kokoon hiukan isommalla ahtimella ja suuttimilla ja kaaret sisään ja myyntiin uudelleen ja ehkä kokeilla harjotella tota rata-ajoa
toiseen ääripäähän kun uppois joku 7tonnia ja tässä vois selvitä kahdella


On On....turha tuhlata rahoja aftermarket ratkaisuihin.
 
NYT * Oikeesti!

Talvi tulossa, pitäis vanteet maalata!

Kukas puhaltais ja maalais noi mun vanteet, vastineeksi saa vaikka autofiksaushommia jossei itse taivu tai suositelkaa ny joku jotain tekijää. !!!!! En viitsis hirveesti maksaa kun eivät olleet vanteetkaan ihan ilmaiset ja kuitenkin "vain" 16" perusvanteet mutta saisvat nyt olla edes semmosella pinnalla että painot pysyy kiinni!!!!!
 
Nopea tekniikkakysymys:

Vaihdelaatikko rohisee kytkin ylhäällä, hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan. Tulkitsen asian niin, että lootassa on laakerivikaa, mutta painelaakeri on ehjä. Tämä siis paikallaan seisten kylmänä, lämpimänä ei oireita. Samaa mieltä?
 
nokonzok sanoi
Nopea tekniikkakysymys:

Vaihdelaatikko rohisee kytkin ylhäällä, hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan. Tulkitsen asian niin, että lootassa on laakerivikaa, mutta painelaakeri on ehjä. Tämä siis paikallaan seisten kylmänä, lämpimänä ei oireita. Samaa mieltä?
vetävässä kytkimessä painelaakeri pyörii mukana kytkin ylhäällä, joten voi olla siittäkin. Eli tarkennuksena mikä automalli?
 
nokonzok sanoi
Nopea tekniikkakysymys:

Vaihdelaatikko rohisee kytkin ylhäällä, hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan. Tulkitsen asian niin, että lootassa on laakerivikaa, mutta painelaakeri on ehjä. Tämä siis paikallaan seisten kylmänä, lämpimänä ei oireita. Samaa mieltä?

Laatikkovikaisiksi samitsu on ainakin tuollaisissa tapauksissa tuominnut omat autot (eli ne kaikki). ;D
 
aavikko-mursu sanoi
vimpelin teollisuusmaalaamo. 15e vanne puhallus ja pulverimaalaus.
tuli taas mieleen kun kerran kysyin yhestä virmasta niin "joo, no sellanen reilu pari hunttia per vanne" ;D
 
Harri K sanoi
vetävässä kytkimessä painelaakeri pyörii mukana kytkin ylhäällä, joten voi olla siittäkin. Eli tarkennuksena mikä automalli?

Pajero kyseessä, ei tietoa kytkimen tyypistä.

DaJackal sanoi
Laatikkovikaisiksi samitsu on ainakin tuollaisissa tapauksissa tuominnut omat autot (eli ne kaikki). ;D

Tätä kyllä itse epäilen. Tätä tukee se, että ajossakin aikamoinen ulina kuuluu. Täytyy vain hölmönä varmistella ennen kuin laitan varalaatikon tilaukseen.
 
Mitsuissa on kyllä kokolailla paskat vaihdelaatikot.
Omastani kun meni laatikon päädystä laakeri,niin se huusi aina kun pyörät vain pyöri.
 
mystinengalant sanoi
NYT * Oikeesti!

Talvi tulossa, pitäis vanteet maalata!

Kukas puhaltais ja maalais noi mun vanteet, vastineeksi saa vaikka autofiksaushommia jossei itse taivu tai suositelkaa ny joku jotain tekijää. !!!!! En viitsis hirveesti maksaa kun eivät olleet vanteetkaan ihan ilmaiset ja kuitenkin "vain" 16" perusvanteet mutta saisvat nyt olla edes semmosella pinnalla että painot pysyy kiinni!!!!!
Kuulin tornaria että kellokoskella tekee halvalla,kysäse Jerkulta lisää :peukku
 
Tunari-82 sanoi
Mitsuissa on kyllä kokolailla paskat vaihdelaatikot.
Omastani kun meni laatikon päädystä laakeri,niin se huusi aina kun pyörät vain pyöri.

Paskat ja paskat. Mun koslalla on 13 vuotta ja 315tkm takana, en ihan kauheana pidä, että laatikko ääntää. Varsinkin kun aika aktiivikäytössä ollut.
 
Omassa pitänyt kohta 60tkm rohisevaa ääntä, kuumana kuuluu enemmän. En tiedä mistä tulee, mutta ei ole vielä hajonnut. Vonkuu vain parilla eri nopeudella, joten liene jokin resonanssi.
Mielenkiintoista että oli jo ostaessa reilun 100tkm kilsoilla, nyt jo 160tkm rikki eikä vieläkään ole kyllä hajonnut eikä vongu jatkuvasti..
 
Tunari-82 sanoi
Mitsuissa on kyllä kokolailla paskat vaihdelaatikot.
Omastani kun meni laatikon päädystä laakeri,niin se huusi aina kun pyörät vain pyöri.
Tähän vaatisin ihan huvikseen hieman enemmän perusteluja kuin tuon että meni päätylaakeri,90% laatikon laakereista särkyy siksi,että siellä ei ole tarpeeksi öljyä tai öljy on paskaa. Pajeron loota itsellä hajosi siksi,ettei kestänyt ajaa 450km alle litralla öljyä,ja ainut että 5alkoi ääntämään ja vähän moottori jarrutuksissa.
 
Omat kokemukset perustuu kahteen evoon jotka molemmat on kylmänä tahmanneet ja kakkosta saa/sai vääntää päälle.
redlinet oli laatikossa kun laakeri meni.
Naapurilla porsi sigmasta kaksi laatikkoa.
Loput perustuu lukemaani täältä.
 
Pihalla 590 tkm ajettu pajero ,330 tkm ajettu carisma (gdi), 230tkm ajettu carisma (1.6), 170 tkm ajettu carisma (1.6)ja 80tkm ajettu lancer ja kaikissa laatikko toimii hienosti. Muutenkin 30 aikaisemman mitsun kokemuksella perheessä voin sanoa että laatikot toimii kun autoista pitää huolta.
 
Itekki mietin, että kuinka hyviä ne nuo hyvät laatikot sitten ovat, kun Mitsun yli 300tkm ajettu "paska laatikko" on kestänyt kuitenkin hinata aika kovia ranka ja koivuhalko kuormia ja kohtalaisen pitkiäkin matkoja. Asuntovaunuahan tuolla on sitten hinattu ympäri Suomea.
 
Tästä nyt on turha alkaa merkkifoorumilla vääntämään,kuten sanottua omat kokemukset rajoittuu kahteen evoon(3 ja 6) ja kummassakaan en voi kehua vaihteistoa,etenkään kylmänä ja talvea kohti mennessä ominaisuus pahenee.
Olen ajanut sellaisillakin autoilla joissa vaihteet menee pakkasillakin päälle,ilman voimankäyttöä.
Tuohon omaan laatikkooni uusittiin juuri 2 ja 3 synkrot laakeriremontin yhteydessä,kun ajattelin että se ominaisuus siitä paranisi,mutta ei.
Mielestäni niillä redlineillä tuota kankeutta oli vähemmän kuin castrollin öljyillä,mutta en uskalla redlinejä laittaa enään koville pakkasille,kun viimeksi oli ne laatikossa kun laakeri antautui.
Sitä en tiedä oliko öljyllä osuutta laakerin rikkoutumiseen,mutta en uskalla enään alkaa koikeilemaankaan,remontille kuitenkin kertyi hintaa sen +1000e
Enkä ole ainut evoilija jolla samanlaisia ominaisuuksia
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15475.0
 
Tunari-82 sanoi
Tästä nyt on turha alkaa merkkifoorumilla vääntämään,kuten sanottua omat kokemukset rajoittuu kahteen evoon(3 ja 6) ja kummassakaan en voi kehua vaihteistoa,etenkään kylmänä ja talvea kohti mennessä ominaisuus pahenee.
Olen ajanut sellaisillakin autoilla joissa vaihteet menee pakkasillakin päälle,ilman voimankäyttöä.
Tuohon omaan laatikkooni uusittiin juuri 2 ja 3 synkrot laakeriremontin yhteydessä,kun ajattelin että se ominaisuus siitä paranisi,mutta ei.
Mielestäni niillä redlineillä tuota kankeutta oli vähemmän kuin castrollin öljyillä,mutta en uskalla redlinejä laittaa enään koville pakkasille,kun viimeksi oli ne laatikossa kun laakeri antautui.
Sitä en tiedä oliko öljyllä osuutta laakerin rikkoutumiseen,mutta en uskalla enään alkaa koikeilemaankaan,remontille kuitenkin kertyi hintaa sen +1000e
Enkä ole ainut evoilija jolla samanlaisia ominaisuuksia
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15475.0

olen myös samaa mieltä tuon tuntuman kanssa se on mitsun laatikoissa huono... mutta lainatakseni erästä kommenttia mikä löytyy tältä foorumilta.
"mitsun laatikko kestaa jos sitä käsittelee kuin kipeetä vit**a"
ja toistaikseksi omat lotjut on pysyny ehjinä :nykii vaikka ei uskoisi :nykii
 
Tunari-82 sanoi
Tästä nyt on turha alkaa merkkifoorumilla vääntämään,kuten sanottua omat kokemukset rajoittuu kahteen evoon(3 ja 6) ja kummassakaan en voi kehua vaihteistoa,etenkään kylmänä ja talvea kohti mennessä ominaisuus pahenee.
Olen ajanut sellaisillakin autoilla joissa vaihteet menee pakkasillakin päälle,ilman voimankäyttöä.
Tuohon omaan laatikkooni uusittiin juuri 2 ja 3 synkrot laakeriremontin yhteydessä,kun ajattelin että se ominaisuus siitä paranisi,mutta ei.
Mielestäni niillä redlineillä tuota kankeutta oli vähemmän kuin castrollin öljyillä,mutta en uskalla redlinejä laittaa enään koville pakkasille,kun viimeksi oli ne laatikossa kun laakeri antautui.
Sitä en tiedä oliko öljyllä osuutta laakerin rikkoutumiseen,mutta en uskalla enään alkaa koikeilemaankaan,remontille kuitenkin kertyi hintaa sen +1000e
Enkä ole ainut evoilija jolla samanlaisia ominaisuuksia
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15475.0

Juu vähän semmosta se on että aina ei auta se synkrojenkaan vaihto, erkki väitti että niistäkin olisi jossain malleissa tullut ns paranneltuja versioita markkinoille. Kylmällä noi vaihteet ei tuu menemään ikinä nätisti. Ja paras öljy näihin on mielestäni diaqueen manuaalilaatikkoonkin. Noh minä kestän kyllä tuon huonon laatikon kun se korjauskaan ei maksa miljoonia. Huvitti eilen kun kaverin bemarissa ei kunnolla radio kuulu ja vittu mitä tutkimusta asian suhteen ja nyt selvisi että takakontissa spoilerin alla oleva vahvistin on EHKÄ rikki......
 
^Toi Diaqueen on muuten aivan jäätävän paljon parempaa öljyä kun esim. vanha, erittäin hyväksi todettu Castrol SMS-X (mitä ei enää saa). Redlinejä en kerennyt kokeilemaan, enkä yhden Diaqueenien oston jälkeen varmaan kokeile :D

Ainakin Castroleissa oli selkeesti se ongelma että ne on liian liukkaat öljyt synkroille.
 
Laatikon korjaamisesta kun on ollut puhe niin mitä mieltä raati mahtaa olla, onko Pajeron laatikko järkeä korjata? Vikaa ei todennäköisesti ole kuin laakeroinnissa, öljyjen seassa ei ole ylimääräistä materiaalia (ja niitä öljyjä on myös vaihdettu) ja vaihteet menee hyvin päälle. Kakkonen vähän takeltelee kylmänä, mutta se tuntuu olevan Mitsujen ominaisuus.

Vaihtolaatikon saa muutamalla satasella, tosin sitten sen kunnostakaan ei ole mitään tietoa. Vanhasta kunnostusta kaipaavasta laatikosta voisi kai periaatteessa jotain saada. Vai kuinka?
 
Tarkoitatko Urran Castrollin SMX-S 75W-85 öljyä? Ja meinaat että sen korvaaja Syntrans Multivehicle 75W-90 ei toimisi?
 
Basbarduu sanoi
Tarkoitatko Urran Castrollin SMX-S 75W-85 öljyä? Ja meinaat että sen korvaaja Syntrans Multivehicle 75W-90 ei toimisi?
Tarkoitan. Ei ainakaan Mäkelän Koneen pojat suositellu, harmittelivat kun se poistui. Ja kuten sanoin, SMS-X öljyt oli mainospuheiden mukaan "sairaan hyvät" mut diaqueenit oli sairaan paljon paremmat :D
 
Urran sanoi
^Toi Diaqueen on muuten aivan jäätävän paljon parempaa öljyä kun esim. vanha, erittäin hyväksi todettu Castrol SMS-X (mitä ei enää saa). Redlinejä en kerennyt kokeilemaan, enkä yhden Diaqueenien oston jälkeen varmaan kokeile :D

Ainakin Castroleissa oli selkeesti se ongelma että ne on liian liukkaat öljyt synkroille.
Mulla taas syntrans 75-90 toimi paremmin kun smx-s. Ja nyt on SMX:t sisäs ku sain sitä viel hommattua 20litra kanisterista itelleni osan...Mut taidan vaihtaa toho syntranssii takas.
 
nokonzok sanoi
Laatikon korjaamisesta kun on ollut puhe niin mitä mieltä raati mahtaa olla, onko Pajeron laatikko järkeä korjata? Vikaa ei todennäköisesti ole kuin laakeroinnissa, öljyjen seassa ei ole ylimääräistä materiaalia (ja niitä öljyjä on myös vaihdettu) ja vaihteet menee hyvin päälle. Kakkonen vähän takeltelee kylmänä, mutta se tuntuu olevan Mitsujen ominaisuus.

Vaihtolaatikon saa muutamalla satasella, tosin sitten sen kunnostakaan ei ole mitään tietoa. Vanhasta kunnostusta kaipaavasta laatikosta voisi kai periaatteessa jotain saada. Vai kuinka?
Toki eri laatikko kyseessä,mutta jotain suuntaa saat remontin hinnasta...
Itse otin evon laatikon irti ja vein koneistamoon rempattavaksi.
Osina käytettiin orkkis mitsun osaa ja vaihtoon meni kaikki laakerit,stefoista ainakin osa(en muista tarkkaan) ja ne kakkosen ja kolmosen synkrot.
Osille hintaa timattitiskiltä tuli 800€ paikkeilla ja työt noin 200€.
Nämä ulkomuistista,kun ei ole kuittia nyt tässä käsillä.
 
nokonzok sanoi
Laatikon korjaamisesta kun on ollut puhe niin mitä mieltä raati mahtaa olla, onko Pajeron laatikko järkeä korjata? Vikaa ei todennäköisesti ole kuin laakeroinnissa, öljyjen seassa ei ole ylimääräistä materiaalia (ja niitä öljyjä on myös vaihdettu) ja vaihteet menee hyvin päälle. Kakkonen vähän takeltelee kylmänä, mutta se tuntuu olevan Mitsujen ominaisuus.

Vaihtolaatikon saa muutamalla satasella, tosin sitten sen kunnostakaan ei ole mitään tietoa. Vanhasta kunnostusta kaipaavasta laatikosta voisi kai periaatteessa jotain saada. Vai kuinka?

Ei tullut itselläkään yhtään mitään muhjua öljyn seassa, eikä edes värjäytynyttä öljyä.
Ajattelin odottaa että laukeaa, vähän kallis remontti tehdä turhaan tai edes liian aikaisin.

Laatikkoremppa taitaa olla tosiaan jotain tonnin luokkaa, eli jos itse osaa irroittaa, niin melkein järkevämpää liene ostaa se muutaman satasen laatikko nykyisen hajotessa ja katsoa toimiiko? Jos on samat äänet yms niin remontoi sitten..
 
nokonzok sanoi
Laatikon korjaamisesta kun on ollut puhe niin mitä mieltä raati mahtaa olla, onko Pajeron laatikko järkeä korjata? Vikaa ei todennäköisesti ole kuin laakeroinnissa, öljyjen seassa ei ole ylimääräistä materiaalia (ja niitä öljyjä on myös vaihdettu) ja vaihteet menee hyvin päälle. Kakkonen vähän takeltelee kylmänä, mutta se tuntuu olevan Mitsujen ominaisuus.

Vaihtolaatikon saa muutamalla satasella, tosin sitten sen kunnostakaan ei ole mitään tietoa. Vanhasta kunnostusta kaipaavasta laatikosta voisi kai periaatteessa jotain saada. Vai kuinka?
Vähemmällä vaivalla pääset, kun kunnostat sen nykyisen laatikon. Jos kerran vaihtolaatikon kunnosta ole mitään tietoa, niin huonolla tuurilla käy niin, että kiinnität sen autoon ja toteat, että toimii huonommin kuin oma entinen. Sitten taas lodjua irti ja aloittaa entisen lootan kunnostus ja taas takasin entinen paikalleen ja sitten saakin aloittaa vielä kaupittelemaan viallista vaihtolaatikkoa. Mutta jos tykkää ruuvailusta, niin onhan tuolla ainakin silloin työllistävä vaikutus :) Yleensä tahtoo olla niin, että jos jokin käytetty auton osa kaupataan siten, että kunnosta ei ole tietoa, niin monesti siinä on sitten jotain sanomista.
 
Jasså. Tarpeeksi monta liian syvää ajouraa Golfilla ja nyt tihkuu öljyt ölypohjasta läpi. ::)
Toisaalta ihme että nyt vasta...
 
Takaisin
Ylös Bottom