Hakutulokset

  1. K

    vääntösauvojen kiristys for dummies?

    Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies? pultissa näytti varaa olevan, ja olinkin katsovinani että olisi kaksi mutteria siinä yläpuolella, toinen on vissiin lukko ja siitä toisesta pidetään vastaan kun kiristetään. Mites nyt kun toi keula on mikä on, eli ne rajoitinkumit tulee siinä vastaan...
  2. K

    vääntösauvojen kiristys for dummies?

    Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies? Joo, näin olen käsittänyt, että minkä korottaa sen joustoissa menettää. Tarkoitus olisi kirrata vaan sen verran mikä helposti onnistuu. Taakse tulossa 50mm korottavat kierrejouset ja niiden myötä selvii toi keulan korotuksen tarve. Pahimmassa...
  3. K

    vääntösauvojen kiristys for dummies?

    Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies? Tosin näyttäisi olevan jotkut tarvikerajoittimet, aikas muhkeat ovat, että jos vetäis ensin rajoittimiin asti ja sitte pala pois kumista. Tosiaan tuli vaan epäilys että onkos se oikeasti noin helppoa... Taitaa se sitten olla, ei muuta kun mutteri...
  4. K

    vääntösauvojen kiristys for dummies?

    Tilattu 50mm korottavat takajouset jotka olis tarkoitus ensi viikolla asennella taakse, mutta kertokaas viisaammat, mitäs nyt oikein siis pitäis vääntösauvoille tehdä? Siis juu, pitäis kiristää, että keula nousee. Vääntösauvan takapäässä on pultti, pulttihan on niinpäin että kanta osoittaa...
  5. K

    mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

    Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa? muutenhan toi olis kaikein helpoin tapa, mutta kun en millään viitsisi alkaa tien päällä selittää miksi on kiinteä asennus. Maaturissahan ei saa olla työvaloja, jotenka poliisisedällä on oikeus tien päällä ne vaatia poistettaviksi. Jos...
  6. K

    mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

    Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa? Siis just kun mun ajatuksista! Mites, sulla on neljä valoa, ja liitin on nelinapainen, onko virrat kytketty tuohon liittimeen ja maa sitten johonkin, mihin? Mahtaako toimia jos ne maadottaa suoraan siihen oman kiinnityspultin alle, vai...
  7. K

    mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

    Tallissa olisi kattotelineen putkeen kiinnitettyinä neljä työvaloa, jotka ajattelin laittaa katon takareunaan korvaamaan todella onnettomia peruutusvaloja. Ajatus olisi se että kattoon, siihen heti oven yläpuolelle tekisin jotkut läpiviennit johdoille, eli siis 2+2 valoa, jotta johdotus olisi...
  8. K

    Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

    Vs: Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä? Muutamia ajatuksia jo tullutkin, tuo nykyinen on tosiaan gen1, tosin kierrejousilla. SS laatikko löytyisi kyllä, koneesta en tiedä onko 24 venttiilinen, gls malli kuitenkin. Emäntä haluaisi pitää maasturin talossa mutta...
  9. K

    Pajeron vaihto uudempaan kiinnostaisi, onko hyötyä, vinkkejä?

    Perheessä nyt 2.5tdic Pajero, ja vaimo saanut nyt päähänsä että haluaa vaihtaa sen gen 2 bensaan. Eli viisaammilta joudunkin kysymään, tuossa uudemmassahan on se ss jakis, onko muita etuja? Rahaa joutuisin tietysti laittamaan väliin, niin siksi kysyn. Onhan se kauniimpi, mutta kannattaako siitä...
  10. K

    Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma?

    Vs: Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma? Niin määkin aina ennen luulin... ;D Tiedä sitten onko edellinen omistaja kolauttanut sitä mihinkään, auto ollut meillä vasta syksystä. Mutta kumpikaan meistä ei siis ole kolauttanut sitä mihinkään, satavarmasti! Yritän huomenna vaikka...
  11. K

    Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma?

    Vs: Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma? Satavarmasti ainakaan minä en sitä ole mihinkään kiinni ajanut, ja tuskin tuo vaimokaan, ei ainakaan myönnä, ja luulisin kyllä että myöntäisi. On se kerran soittanut tien päältä että haluatko jotain mukaan tästä vai annanko upota... Oli...
  12. K

    Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma?

    Vs: Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma? Täytynee vaikka huomenna ottaa kuva siitä, eli se akseliputki, siis se mikä lähtee siitä murikasta, on murtunut just siitä juurestaan, eli siitä mistä se yhtyy/lähtee siitä murikasta. Onkos se nyt sitten banjo nimeltään? Eli jos renkaan...
  13. K

    Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma?

    Vs: Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma? Kierrejouset mulla on alla. Sitähän tässä mietin ja pähkäilen, yritänkö hitsaamalla, vai vaihdanko itse, vai annanko pajan vaihaa. Ei millään viitsisi tuolla pakkasessa alkaa... ::)
  14. K

    Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma?

    Vs: Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma? Siis sen repeämän saisi varmaan umpeen kun nostais autoa oikeasta kohdasta, eli varmaan saisi liimattua kiinni, mutta mahtaako tuollainen sitten kestää?? Ja ainakaan mulla ei taito riitä sen luokan saumaan että uskaltaisin itse hitsata...
  15. K

    Pajeron taka-akseli tarvis vaihtaa, onko paha homma?

    Eli kyseessä gen1 Pajero, josta perä revennyt auki perämurikan oikealta puolelta, en ole itse ennen nähnyt tällaista... Mutta onko siis paha rasti vaihtaa koko akelisto? Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Onko helpomi vaihtaa koko hoito vai pitäisikö metsästää pelk´ät kuoret jostain ja...
  16. K

    suutinremonttiko edessä?

    Eli koska en itse ole kovin perillä dieseleiden sielunelämästä ajattelin vaihteeksi kysyä neuvoa viisaammilta. :nykii Ongelma on sinänsä varmasti aika yleinen, mutta haluaisin siitä eroon, eli kylmänä käynnistettäessä lykkää pitkän aikaa enempi vähempi sinistä savua. Öljyä ei kulu, ja...
  17. K

    syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa...

    Vs: syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa... Tuntuu tosiaan olevan se heikko lenkki putkesta, täytyykin oikein tutkia löytyisikö sopivaa suoraa pätkää tuon vaimentimen tilalle. Toinen asia mikä tuossa pajeron putkessa ihmetyttää on jouston puuttuminen, luulisi että vääntelisi...
  18. K

    Uusi pajero hankittu, muutama asia askarruttaa...

    Vs: Uusi pajero hankittu, muutama asia askarruttaa... Täytynee tarkistella kun seuraavan kerran vaihdan öljyt ja suodattimen. Mekaaninen mittari olis kyllä poikaa, taidan alkaa ihmettelemään sellaisen asennusta, mahtaneeko olla kovinkin monimutkikas juttu... Vanha anturi pois ja uusi tilalle...
  19. K

    syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa...

    Vs: syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa... Itse itselleni vastaten... Tänäänmeni sitten putki poikki, samasta kohdasta kuin edellisestäkin meni, eli ennen ensimmäistä vaimentajaa, just siitä missä putki on hitsattu vaimentimeen kiinni. Ajelin siinä pintakaasulla ja ylitin...
  20. K

    syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa...

    Vs: syöttöruuvin peittävän prikan irroitus, ei vaan irtoa... Täytyy näköjään vielä palata tähän säätämiseen, huomasin sellaisen huolestuttavan seikan, ettei tuo kone tahdo millään jaksaa kiertää edes neljään tonniin, ikäänkuin sakkaa 3500 kohdalla. Mikäs tähän voisi olla syynä? Kaasun...
Takaisin
Ylös Bottom