Hakutulokset

  1. HH

    Dynamicin putkistosta...

    Osta tarvikeliikkestä joustokappaleen pätkä. Mieluiten 57mm halkaisijainen ja metri samankokoista putkea. Tee näistä katista eteenpäin uusi putki joka hitsataan lähdön  2 >1 supistukseen joka on alkuperäisenä erittäin huonosti virtaava, koska lähtöputket on tehtaalla kylmästi lyöty littiin niin...
  2. HH

    Mitsu-uskollisuus?

    Lisäisin vielä, että hyvään dynamiciin kannattaa laittaa vaikka 10 - 20 000€ kunnostukseen ennemmin kuin ostaa sen hintaisen uuden tavallisen auton. Tekee  siitä vaikka VR4 - mallin ja saa siitä silloin jo "pikku" sijoituksella suorituskykyisen, varustellun ja mukavan köyhän miehen EVOn. Ei...
  3. HH

    Mitsu-uskollisuus?

    Neliveto mitsusta en luovu - korkeintaan tehdään päivityksiä. Seuraavaksi dynamic evoon, mutta koska nytkin nykyinen on sata kunnossa, siirretään vaihtoa tuonnemmaksi. Subaru kyllä yrittää välillä houkuttaa, mutta pidän kyllä pääni kylmänä. Jos on pakko saada jonkun muun merkkinen vekotin...
  4. HH

    E3# Galantin etujarrujen päivitysprojekti

    EBC:ltä maksaa 2-mäntäsatulan 150mm pitkät jarrupalat vihreänä 110,50€ ja punaisena 132,60€. Ovat muuten hintansa arvoiset ja kannattaa heti valita punaiset palat siiviiliajoonkin, ne kun riittävät kuumana pitemmälle ja silti kylmäpitokin on parempi kuin vakio tarvikepaloilla eikä mustaa...
  5. HH

    kokemuksen madallus jousista

    Minullakin on kokemuksia Eibachin madallusjousista, vaikkakin eräässä toisessa automerkissä. Luvattu lasku oli n. 30mm mutta todellisuudessa se olikin etupäässä 50mm ja laski kokoajan sen parin kuukauden ajan mitä ne autossa olivat, ollen silloin 60mm. Jälkeenpäin kun olen ameriikansivuilta...
  6. HH

    E3# Galantin etujarrujen päivitysprojekti

    Koska EVO päivitykset koskevat pääasiassa myös GTI DYN4:sta, -91 ja uudemmissa on juuri nuo mainitut 275mm jarrulevyt 2-mäntä satuloilla ja isoilla paloilla. Valurautainen kulmavaihteen runko ym. muutokset koskivat myös Dyn EVOa. Tarvikekirjat eivät tunne Galantiin näitä paloja, vaan piti ottaa...
  7. HH

    Vaihteisto öljy

    Aikaisemmin rusauttelin Dyn4:n vaihteita Mobil VS 200 öljyllä mikä - vaikka mobilia olikin - toimi paremmin kuin millään muulla vaihteistoöljyllä. Nyt kun laatikossa on Red Linen MT-90, vaihteisto toimii paljon paremmin ja niin kuin muissakin autoissa, vaikka ajettu 320tkm. Vaihdon jälkeen ero...
  8. HH

    Kakkosautot

    Kakkosautona -91 Galant GTI Dynamic4 Ykkösautona -96 Mustang 4,6GTS Kolmosautona aito -82 Taunus 1,6 GX, jotta ymmärtäisin kuinka paljon autot voivat kehittyä vuosien mittaan.
  9. HH

    88-92 Mitsubishi Galant GTi 2.0-16 Dyn-4 tyyppiviat

    Joo, siis 1-mäntäset etusatulat ovat normaalitason jarrut ja omankin Dynamicin 2-mäntäiset ovat tottakai huomattavasti paremmat - ja suorastaan xtremeä verrattuna moniin muihin autoihin! Takanakin on aika isot levyt. Tähän kun lisää että alkuperäiset isot ja paksut -91 levyt eivät mene...
  10. HH

    88-92 Mitsubishi Galant GTi 2.0-16 Dyn-4 tyyppiviat

    Tuon ikäiset autot ovat useimmiten jo paalauskunnossa mutta hyvällä Galantilla voi olla edessä vielä enemmän vuosia kun monella uudella. Hinnat liikkuu varmastikin 2500 - 6000 välillä. 3400 ei ole paha varsinkin jos kori on hyvä ( aivan virheettömiäkin on ja pellitys, hiekkapuhallus, kokoauton...
  11. HH

    gti 16 v nokka-akselit

    Eli aika paljon kireämmät nokat -91 Galantissa -90 verrattuna. Kun samalla lisättiin puristuksia lähes yhdellä ( 10,4:1 muistaakseni ) ja pakoputkistoon neljäsosa tuumaa isompi halkaisija ja muutenkin avarampi, on ihme kun ovat saaneet tehonnousun jarrutettua vain muka kahteen hv:hen ( 144 /...
  12. HH

    Lancerin mollausta

    Näyttää vain siltä, autolehdetkin kun sitä kovasti viestittävät, että ihmiset kuvittelevat Mitsubishin osaavan valmistaa Lanceria haarmaavarpusmallina ankean näköisenä, vanhoilla moottoreilla sekä vaatimattomalla varustelulla, vaikka se onosaksi myös VEHOn vika kun on valinnut autot myyntiin...
  13. HH

    Lancerin mollausta

    Lancerista on maailmalla kyllä olemassa kivoja ja varusteltuja malleja Sportin ja EVO:n välissäkin mm. 162hv 2,4l MIVEC nelosella varustettuna. VEHOhan on aina pyrkinyt myymään ikävystyttäviä autoja ( MB ) jotka näyttävät haukotukselta eivätkä halunne tuoda esille Mitsubishin edistyksellisyyttä...
  14. HH

    4WS ?

    Nelipyöräohjauksen tarkoitus on siis vakauttaa auton liikkeitä esim. nopeissa väistötilanteissa ettei se lähde kädettömiltä mummoilta kintaasta aivan helposti ja poistaa väistöliikkeen jälkeisen jälkiheilahduksen syntyminen. Näinkin painavassa autossa, jossa on näinkin nopea ohjaus ja...
Takaisin
Ylös Bottom