4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Nopeesti laskettuna:

10.5 puristus nousee 11.3:een kun 47cc kannen vaihtaa 43:seen.
Samalla jos vaihtaa vaikka vakio pahvin evo9 malliseen niin siitä vois saada (1.5 ? vs 1.0)0.5mm pois paksuudesta ? Silloin 11.3 muuttuis 11.9
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Onks Evo 9:in kansipahvi matalempi kuin muut? Osaaks joku heittää, millä varaosanumerolla se on?
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Urran sanoi
Onks Evo 9:in kansipahvi matalempi kuin muut? Osaaks joku heittää, millä varaosanumerolla se on?

Paksumpi kuin 1-8: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36986.0
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Niin yritin googlailla GTI:n grafiittimassa kansipahvin paksuutta muttei löytynyt mistään, mutta olettavasti se nyt olis paksumpi kuin millin?
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

tepi sanoi
Niin yritin googlailla GTI:n grafiittimassa kansipahvin paksuutta muttei löytynyt mistään, mutta olettavasti se nyt olis paksumpi kuin millin?

ainakin. veikkaanpa että kokoonpuristettuna 2-3mm. pitäs kattoa kun mulla on parikin käytettyä tallessa.
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Lisää kansivääntöä. Paljonhan niistä on jo selvinnyt, ja sen virtauspenkkipäivän tiimoilla olimme muistaakseni aika vahvasti sitä mieltä, että ns. 2G kansi ei merkittävästi eroa esim. 4-9 kansista. Ja eihän se eroakaan, kanavien karkeasti mitatun poikkipinta-alan osalta. Mutta niissä onkin muita, huomaamattomampia eroja. Magnusmotorsport:

http://magnusmotorsports.com/tech-articles/evo-stroker-build-up/

Mukana hyviä vertailukuvia 1G imusarjaan.

Here is the Evolution 4G63 head, very similar to the old style head in casting but has a few major changes. First off we all know the flow is reversed. That won’t make any major changes to performance though. The injector bosses are now in the intake manifold instead of in the cylinder head. Placing the injectors a bit further back will give better atomization and also a bit more power. Although the 5 to 10 mm of distance that it has been moved to, to be able to get a measurable power gain would be splitting hairs… but it is an improvement nonetheless.
The intake ports have now been made a more normal size. The 1G port was always in our opinion too large to get good low end velocity out of. This head is much more of an improvement over the 1G DSM. The port entry angle is only 10 degrees; whereas the 2G DSM head had a much steeper entry angle, which was better for performance. A lot of manufacturers are getting away from steep angle intake ports which we can only guess for two reasons. A) Low hood line and less complexity for intake manifold castings or B) Emissions. Sharper angles will promote more tumbling and better atomization, aiding in emissions controls.

Eli eroja onkin myös kanavan kulmassa. 1G - 2G välissä sitä oli nostettu, ja sitten näköjään 2G -evo välissä taas laskettu.

Sanoisin, että seuraavaksi viedään 2G/EVO 3 kansi penkkiin......

EDIT: muisti petti, mitattu on jo...
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

evo 4-9 on pienemät kanavat kuin -89 Gti galanti ;) (imusarjan + kannen)
tämän kuvan perusteella.....
http://tikimies.kuvat.fi/kuvat/Galantin%20projekti%20kuvat/20130507_215114.jpg?img=smaller
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Mr mmc sanoi
evo 4-9 on pienemät kanavat kuin -89 Gti galanti ;) (imusarjan + kannen)
tämän kuvan perusteella.....
http://tikimies.kuvat.fi/kuvat/Galantin%20projekti%20kuvat/20130507_215114.jpg?img=smaller

Juu kyllä se on tiedossa, olihan meillä virtauspenkissäkin 1G kansi ja E9 kansi.
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Heh, hyvin muistin itsekin taas: OLIHAN siellä se E3 kansikin mitattuna.... ;D
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

T. Kiili sanoi
ainakin. veikkaanpa että kokoonpuristettuna 2-3mm. pitäs kattoa kun mulla on parikin käytettyä tallessa.

Alle 2mm se on. 1.6mm muistaakseni mittasin.
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

No niin, kansijäk jatkuu. Vähän huonoissa merkeissä tällä kertaa. Aiemmin ketjussa mainitun palotilan lisäksi kansista (6-bolt ja tod. näk. varhaiset 7-bolt (evo 1-3, DSM 2G)) löytyi toinenkin "tarkistettava" kohta: nokka-akselin päittäisvälys. Tämä on siis ajankohtainen tarkistus silloin jos/kun vaihtelee nokkia kannesta toiseen, tai asentaa uusia nokkia.

Tuli tässä äsken vastaan kansipari (molemmat uusia = ajamattomia, luonnollisesti silloin käytetyissä kansissa voi olla samaa vikaa), joista toisessa on OK päittäisvälys molemmilla nokilla, mutta toisessa (tässä tapauksessa imupuolen, mutta tod. näk voi olla kummalla puolella vaan) oli liian pieni päittäisvälys. Eli tarkkana jos/kun vaihtelee nokkia.

(Tämän(kin) bongauksen teki A. Lius, meikäläisen vaan raportoi siitä.)
 
Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

Tuosta cyclonesta vielä yksi linkki, eli taper tekee yksittäis- läppärunkoja. Lähinnä ford/ mazda esim. duratec, mutta koska on yksikkörungot, niin voi varmaankin soveltaa myös mitsuihin. Mun etsiskelyiden perusteella ainakin 45mm, 48mm ja 50mm runkoja löytyy. Voi tietty olla muitakin kokoja, mutta kun itselläni toinen auto on mazda, niin siihen lähinnä etsiskelin korvaajaa tälle imusarjalle, jossa on ne muoviset ns. pyörreläpät. Josta muuten johtuu, ettei se moottori toimi kuten pitäisi. No, ei se toimi ilman läppiäkään. Hehheh, ei voi voittaa.. Taitaa olla ecun ohjelmointi edessä.
 
Takaisin
Ylös Bottom