A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Niko Päivinen sanoi
Vaikea sanoa, mutta +2 desiä tilavutta + iskusuhteen muutos ei missään tapauksessa ainakaan huononna tilannetta...
jos takkoja ollaan niin 1,31desiä on tuo ero :)
Muissa lukemissa Mitsun omien myyntiesitteiden mukaan 2,3TD 62kw/175nm, 2,5D 51kw/147nm, 2,5TD 62kw/181nm ja 2,5TDIC 70kw/235nm.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Eli väännössä on huomattavampi ero. Ei se huipputeho vaan se viivan alle jäävä alue...johtui se sitten turbosta tai isommasta alakerrasta/iskusuhteesta.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

ITSE EN USKALTAISI käyttää Contin remmejä/Elringin tiippareita mitsuissa..

Elring=VAG-vehkeitten orkkistiivisteet.

Conti:Hinta on ~samaa luokkaa Gatesin kanssa,mutta JOSTAIN syystä Gateseista kuulee vähemmän porua..
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

ST sanoi
ITSE EN USKALTAISI käyttää Contin remmejä/Elringin tiippareita mitsuissa..

Elring=VAG-vehkeitten orkkistiivisteet.

Conti:Hinta on ~samaa luokkaa Gatesin kanssa,mutta JOSTAIN syystä Gateseista kuulee vähemmän porua..

Hieman pakollista OT tähän väliin.. :peukku

Oon noita contin hihnoja asentanu useita ja vielä muutaman siihen lisäksi, koskaan ei oo vielä tullu eteen mitään noiden kans.. Päinvastoin, enemmän mä oon kuullu kuinka on gatesit paukkuneet poikki.. Mutta, en silti vierasta kumpaakaan noista, omassa mittakaavassa laatutavaraa molemmat..

Näin tällä kertaa.. :peukku
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Samaa elringiä AD kauppasi muistaakseni, viiskymppiä kalliimmalla. Pitää käydä motonetistä kysymässä mitä kiinalaista tai italialaista kuraa ne tarjoaa :)
Remmit sama mitä ottaa kun niitä on valita asti ja hinnassa ei ole kuin puolen ero :D
Tiivisteitä ei toivottavasti tartte kun kerran vaihdella niin ne mielellään ottaisi kunnolliset. Mitkä sitten on kunnolliset niin luoja tietää?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Imperio sanoi
Samaa elringiä AD kauppasi muistaakseni, viiskymppiä kalliimmalla.

Mitkä sitten on kunnolliset niin luoja tietää?
PAYEN:a saa AD tilaamalla,jotka on suht hyviksi (paremmiksi ainakin kuin Elring) todettu,parhammathan saa timanttitiskiltä,mutta hinnanhan tietää..

Itse olen viime aikoina tehnyt koneen tiippareiden osalta niin,että jakopäähän mitsulta,muut tiipparit tarvikkeena (sikäli kuin on saanut..).
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mätänetistä saa ainakin Goodyearin hihnoja, laadusta en sitten osaa sanoa mitään. Itsellä on sellaiset paikoillaan, joskin jostain paikallisesta varaosapuljusta ostettuna... Kyllähän nuo itsellä on ainakin kovat pakkaset, öljyvuodon ja 6tkm kestänyt :D

Jos itse laittaisin, niin Payenin kannentiiviste (AD-varaosasta paksuin malli ns. "neljälovinen" on Payen, hintaa 46,50 jos en väärin muista, ohuemmat on Victor Reinzin tekemiä ja kuullut vain huonoa niistä), muut tiivisteet motonetistä (japanilaista kamaa ainakin stefat ja hinnat on edulliset) ja remmit Gatesilta. :)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Onnko noissa valojen johdoissa ihan tavallisen kokoiset uros- ja naaras-Abikot? Niihinhän ois saanu todennäköisesti uudet liittimet, niin ei ois tarvinnu juottamalla jatkaa johtoja..

Vaikuttaakohan Bitumi kuinka paljon tuohon Pajeron hiljaisiin sisätiloihin..? ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Sitä en tiiä miten vähän nuo bitumit hiljentää mutta on sitä nyt saman verran kuin mitä sitä lähti levyinä entisiä irti. Tuskin se meteli entisestään siis ainakaan koveni ;D
Narttu abikot siellä liittimissä on mutta juottelin ja pistin liimakutisukat niskaan. Ei pitäs ainakaan hapettua.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ollos hyvä vaan.On ollut mielenkiintoista seurata kun mies tekee rempan antaumuksella ja ajan kanssa.Siinäpähän on itsekkin jotain ehkä oppinut.Riemukasta ajoa niin tielle kuin metsään !!!
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Kyllä metsään mennään puita halailemaan heti kunhan pari pikku juttua saa vielä kuntoon ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Sehän ois taas elossa.. Hetken.. Sitten taas lisää pikkukiusaa ;D

Ei sulla muutes sattuis olemaan tuossa varaosakärryssä kohtuukuntoisia harmaita ovipahveja??
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

heti kun tämä on lähdössä pihasta, tulen hakemaan kaiken mitä irti saan... :D (siis varaosavekottimesta)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Jos imperio on yhtään liikaa viettäny aikaa Pajeron kanssa, niin voipi nostokurki olla, että sieltä voi hakea lahon rungon, loput jää varaosiksi ;D

Mulla ainaki jäi varaosPajerosta kaikki muut, paitsi huonovointinen ja vääränvärinen sisusta ja kori.. Toki vieläki harmittaa, että en siittä korista ottanu kattoa ja takanurkaa talteen..
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Pitää käydä kattomassa joku päivä nuo ovipahvit kunhan muistaa ja Pajerosta tosiaan ei varmaan hirveästi jää jäljelle kunhan kerkee purkaa ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

MVa~1 sanoi
Ei sulla muutes sattuis olemaan tuossa varaosakärryssä kohtuukuntoisia harmaita ovipahveja??
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/temp/IMG_7224.JPG
Tuommoset ois. Ei oo uudet mutta ehjältä näytti.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

No hemmetti.. nehän on just niinkuin mulla, mutta ilman itsetehtyjä kaiuttimen reikiä,, mistä nyt pitäisikin päästä eroon.. Ja plussana ovitaskukin.. ;D Kyllä me joudutaan näistä kauppaa hieromaan jos oikeanpuoleinenkin on ehyt.. Pysäköintikiekon, joka on tuolla ovitaskussa, saat pitää..

Jos haluat myydä niin pistäkkö privaan hintapyynnin ja suurinpiirtein sijainnin, kun alkaa tuo autokuume tuntumaan siltä, että on tulossa Suomen kiertue eteen..

Edit: hieman salapoliisityötä tehtyäni havaitsin, että onhan siellä kuva siittä oikeanpuoleisestakin pahvista..
Ja jos oikein kauppatuulelle satut, niin saat laittaa hintapyyntiä tuommosesta harmaasta etuturvavyöstäkin.. Ainakin pätkän takaturvavyö on nimittäin melko lyhyt ja ahdistava, kun sen asentaa eteen..
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mites sait tuon putken sopimaan lokasuojan sisään noin ylös? Teitkö tilaa muokkaamalla sisälokasuojaa? Mulla tulee oma snorkkeli nimittäin just tuosta vilkun kohdalta ulos
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Leka on kiva kaveri ;D
Ilman muokkaamista ei oikein kunnolla meinannu asettua niin piti hienosäätää vähän :p Siitä tilanteesta ei oo kuvia ja ei ne ehkä ois lasten katottaviakaan ;D
Äsken kävin vaihtamassa harvemman verkon, hitsasin kiinnikkeet ja vetäsin ekan kerroksen maalia.. iltamissa varmaan sit saa valmiin kuvan otettua :peukku
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

eiköhän tuo erota ihtensä kun tarpeeks syvälle ajaa... :D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Jahvetti sanoi
joko on erotin kytkin tehty laturille?
Ei oo tehty, eikös siitä tule sillon vesijäähytteinen kun tarpeeks syvälle ajaa ;D
Jospa yrittäs pitää tuon pulpettiveneen vesillä oloa varten ja snorkkelin vaan hätävarana ettei hörppää vettä.. latureita saa kaupasta mut koneremppaan ei heti viittis uudestaan rueta ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

noo... laturi maksaa sen 150€ noin ja se erotin tulee maksaan maks 50€ että voishan sen laturinkin säästää... :D :D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Jos kannella on ajettu about 300 tkm, niin sen jälkeen ajellaan yleensä laina-ajalla IMHO. JA vaikka kantta olisi kuinka auottu siinä välissä, pesty, oiottu, vaihdettu tiivisteitä, ohjureita tai venttiileitä, niin ei ne alkaneet halkeamat sieltä mihinkään häviä.

Kurjaa kun noi kannet menevät, mutta tarvikekannethan ovat nykyään puoli-ilmaisia. Sen vuoksi mitään miljoonakilsaa ajettuja ei kannattaisi omiin "pito" moottoreihin laittaakaan, jos ne ovat jonkun muun syyn vuoksi levällään.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

205040 mittarissa tällä hetkellä. 3 tonttua sitten oli kone levällään niin johan tuo joutaa uudestaan leväyttää. Ainakin yläpään osalta ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Vielähän on pienoinen mahdollisuus viallisesta kansipahvista.. Mulla oli palanu jostakin kumman syystä 2. ja 3. pytyn välistä pahvi.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Todellakin toivon että pahvi vain olisi mennyt. Kannen nyt joka tapauksessa käytän samalla tarkistutettavana. Hyvällä tuurilla tänään kerkeis jo kannen nostaa pöydälle...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mikäs se semmonen ihmepahvi on jota ei tarvi jälkikiristellä? Jälkikirimisen puutteeseen se munkin pahvi tais palaa.. Tai sitten se oli sitä kuuluisaa Reinzin erää jotka oli ihan susia.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

MVa~1 sanoi
Mikäs se semmonen ihmepahvi on jota ei tarvi jälkikiristellä? Jälkikirimisen puutteeseen se munkin pahvi tais palaa.. Tai sitten se oli sitä kuuluisaa Reinzin erää jotka oli ihan susia.
Peltiä peltiä :)
Kikumoto JP22-48075
small
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

nostokurki sanoi
no mikäs ny ???
Senkun tietäs.
Tuolla se on Siilin motarin varressa parhaalla mainospaikalla isot klubin tarrat kylessä.
Joku kilaus oli kuulunut ja sammunut. Menin käymään paikalla ja koitin startata, kevyen makuisesti pyörittää muttei kolise kylläkään...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ei ole valitettavasti ennen kuulumatonta, että 4D56:sta katkeaa kampiakseli. Tässä tapauksessa täytyy tosin miettiä mikä rooli oli sillä laakeripukin irtoamisella (jos käytit saman akselin?).
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

:nykii miten sulla hermo riittää?

mä olisin varmaam pistäny kiertoon :-X

noh ohan mullakin tuolla 4D56 mikä pitäs purkaa... tänään vielä siirtelin ihan omin voimin mutta jo 2min käytöllä
työnsi pari desiä öljyä ulos :'(

saatasko me jostain halvalla 2kpl paheroita varaosiksi? JDM? ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mr mmc sanoi
:nykii miten sulla hermo riittää?
Mitäs tuossa. Pysyy mieli virkeänä kun näpräämistä riittää ;D
No juu. Ois kai tuota muutakin tekemistä ihan riittävästi ja muutakin rahan menoa mutta ei nuo pommit vaihtamalla parane. En tiedä paraneeko edes merkkiä vaihtamalla. Kai se on vaan tyydyttävä kohtaloonsa ja harrastettava niillä mitä on ;D
Fiksu jos ois niin ei ikinä ois ostanutkaan tuommosta riemurasiaa. Mut se raja on ylitetty ettei tuota pienellä rahalla kehtaa hävittää. Auton hankintahinnan verran on mennyt jo auton hankinnan jälkeen tuohon niin sama kai tuo on leikkiä loppuun asti ;D
Marraskuusta tähän päivään oon kerenny 7tkm ajamaan tuolla ja suurimman osan ajasta toi katiska on ollut levällään ;D
Epäilyttää että tuon mitsun merkin suunnittelija on ollut samoilla jäljillä mersun merkin kanssa.. alemmat osoittaa missä on hinauslenkit ja ylempi mistä pyytää apua ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

uskomattoman huonoa tuuria sinulla ollut kyllä tämän kanssa, ei voi muuta sanoa :-\

oliko peltinen kannentiiviste kertakäyttöinen?
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

nostokurki sanoi
oliko peltinen kannentiiviste kertakäyttöinen?
Ei varmaa tietoa mutta luulisi tuo menevän uudestaankin?
Niko Päivinen sanoi
Kuinkas lähelle sitä irronnutta pukkia tuo katkeamiskohta muuten osui?
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori/IMG_6989.JPG tuossa ensimmäinen tuho ja ykkös mäntähän se tuli alas asti nyt... Kyllä se kampura oli tiensä päässä vaikka koneistamolla kävikin tarkastettavana ja kiillotettavana. Kaikki piti olla ok...

Niinpä aina. Noh ei muuta kun uutta metsästämään. Kävin yhtä Pajeroo tänään kattomassakin missä ois ollu vähän ajettu kone. 5 sekuntin välillä kupla paisariin, ei kiitos. Jatketaan metsästämistä, kyllä se jostain vielä vastaan tulee. Tai jos ei mistään rupea tulemaan vastaan niin sit teen sen prkl ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ja kävinpä vielä kattomassa yhtä Pajeroa, lähtiessä oli tiedossa hinta ja että se on Pajero.
2,3TD näky olevan mut kävi nätisti eikä kuplinut.
Ainahan se 2,5 ois mukavempi. Esson puheiden mukaan n.100tkm sitten tehty koneremppa siihen. Hintakaan ei päätä huimais, koko loppu raato tulis mukana.
Menis kai se silläkin jos pistäs tuon entisen puhaltimen ja välijäähyn.
Katsellaan nyt vielä...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Työnnä suohon nuo tiisselit,uppoaa saman tien kun kannet kuitenkin halki..


..ja "uita" 3,5l pajen mosa!

Johan rupeisi pätkäkin kiipeämään.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mr mmc sanoi
pitääkö meidän uittaa kimppaan parit koneet? mäkin tarvisin ;D
ja ehkä sitten kun mä saan enempi kuin 1e ;D
Pitäs vähän enemmän lakata köyhtymästä ennen kuin kärsis uittaa maailmalta... halvemmaks tulee jo rempata koko kone ;D
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

ootko jo tilannu korjaus sarjan uk:sta?
mun pitäs vissii kokeilla tilailla pitäs saada ällä kuntoon olis tarvetta sille autolle...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Mr mmc sanoi
ootko jo tilannu korjaus sarjan uk:sta?
mun pitäs vissii kokeilla tilailla pitäs saada ällä kuntoon olis tarvetta sille autolle...
Yli 1kk sitten tilattiin 3 sarjaa kimpassa. Ei oota oli sillon hyllyssä ja n.1kk päästä piti tulla. Pitäskin pistää mailia että mikä on tilanne...
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Joulu tuli tänä vuonna vähän aikaisemmin
Männät, männäntapit, männänrenkaat, kampuran ja kankien laakerit, muutama rullakeinu, täyd. tiivistesarja ja parit remmit.
Kyllä tää taas tästä

Hyvältä näyttää... :p Nuo kun tunkee lohkon sisään, niin luulisi sen hetken pitävän voimansa tallella :peukku

Järjestelläänpäs mullekin pikkujoulut ;D Postailen aiheesta myöhemmin. Jospa saisi jouluksi jo myllyn kasaan!?
Minäkö hidas... ??? :eek:
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Minä taidan pitää tavoitteen keväällä niin ei tuu kiirus ;D
Pitää nuo perät ihmetellä ennen sitä. Vinssi jumppaa harrastaa. Toinen akku laitella yms. yms. Kone sitten viimeisenä keulille :)
Eipähän se oo ku pari iltaa niin se motti on kasassa kun rupee ajatuksella niputtamaan :)
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

"- yhden akun kaveriksi toinen akku niinkuin pitkissä Pajeroissa on"
niinkuin Suomi-mallin Pajeroissa on.. myös lyhyissä..

Minkäslainen ilmanputsari muuten sulla on? 2.G:ssä on saksalaisessa erilainen ku suomalaisessa.
 
Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89

Ompelu on alkanut ja vielä pitää hieman lankaa ja puikkoa lämmittää..

Nyt kaivataan ajatuksia ja mielipiteitä puskureiden ja palkkihelmojen väristä!
Maali kuitenkin pitää olla jotain miranolin tyyppistä sutisutimaalia mielellään eli kulutusta kestävää.

Joku kiiltävä ja kirkas väri itsellä pyörii mielessä. Esim. joku limevihreä.
Kaikki ajatukset otetaan vastaan mikä tuon vihreän pirssin kanssa kävisi. Eikä se oo niin justiisa vaikkei käviskään. Saispahan ainakin kylille puheenaihetta

Sandvikin oranssi ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom