Arvatkaa mikä oli vikana...

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Tässä kaikille klubilaisille pientä arvuuttelua. Kaverin auto zippasi taannoin koulun pihaan, ei lähtenyt käyntiin päivän jälkeen. Vika on jo korjattu, mutta kokeillaan onko täällä tietäjiä muunkin kuin mitsun alalta. Auto oli siis murheenkryyni Peugeot 405 STW.

Vian syy ei ole mikään pelkästään pösöissä mahdollinen, vaan joka autosta löytyvä.

Auto ei siis lähde käyntiin. Bensa haisee, tulpat ovat ookoo, kipinä tulee testatessa. Mutta kone vain pyörittää eikä edes lupaa.

Bensaruisku on polttoaineen syöttönä.

En kerro vielä enempää mitä autosta tutkittiin. Autoa kävi kuitenkin pintapuolin tutkimassa kymmenisen tulevaa autoinssiä (koko ajan paranee ;D).

Se, joka osaa oikean vastauksen arvata, saa seuraavassa miitissä johon molemmat satutaan, pullakahvit.

Vastauksen tulee olla täsmälleen oikea, enkä anna vinkkiä ihan heti ;D

Arvattua tähän mennessä:
- Jakohihna poikki / hampaat lähtenyt
- Pakoputki tukossa
- Sytkäboksi
- Västäräkkikommuuni imupuolella
- Ruiskusta johto irti
- Laturi ei lataa / ottaa maihin
- Venttiilit jumittuneet auki
- Käynnistyksenesto
- Nokka-akseli poikki
- Bensansuodatin tukossa
- Sulake palanut
- Viallinen avain
-------------------------------------------
Oikeita vastauksia: 0 8)
Lähelle osuneita vastauksia: 0 ;D
 
Jos itse autossa oli vikaa,ja se oli Peugeot,se voisi olla
ihan mitä tahansa,mutta joku kompakysymys tää
varmaankin on ja ratkaisu jotain liian helppoa mikä ei
edes normaalisti tuu mieleenkään... Eli näin talvella
minun villi veikkaus on että auto oli pakitettu penkkaan
ja pakoputken pää oli siksi tukkeessa...!? ;D
 
se vakio, sytkäboksi, 405:issa niitä pitää aina pari olla hanskalokerossa... 8)
 
J. Puhakka sanoi
se vakio, sytkäboksi, 405:issa niitä pitää aina pari olla hanskalokerossa...  8)

Niinpä, nimimerkillä "viikonloppuvapaalle intistä ja pösö hyytyy viiden kilsan päähän kotoo". Viikon aikana auto korjattiin ja seuraavilla lomilla vaihdettiin pois ;D parhaat ranskikset saa tosiaan kioskilta...
 
Jotain jässä??.. mutsin micrassa oli sama homma, ja se rupes toimiii kun laitto sisälämppärin koneppellin alle pariks tunniks huutaa ni lähti heti käyntiin.. :peukku en tie sit.. oliks siitä ruiskusta lähteny tyylii yks liitin irti???
 
Kiertokangen palautusjousi mennyt poikki? ;D Noh todellinen syy varmaan on että Suomessa talvella on 50 astetta liian kylmä etelä Ranskan olosuhteisiin suunnitelluille kulkuneuvoille. ;D
 
Ootte pojat ihan hakoteillä... ;D

Miettikää mahdollisimman epätodennäkönen vaihtoehto... 8)
 
Akun kenkä ei saanut kunnon kosketusta virtajohtoon ja näin muodosti liian ison vastuksen eikä pyöritä.
 
Akku kämähtänyt ??? Tuli vaan mieleen kun kaverin golffissa oli akku jotenki oikosessa, kone pyöritti hyvin, eikä edes luvannu, mutta tönasemällä nätisti käyntiin mutta kun sammutti taas ni sama homma pyöritti vaan ;D
 
Laitan sen oikean vastauksen vaikka huomenissa tähän. MetalManin vastaus on ehkä lähimpänä, mutta ei kuitenkaan sinne päinkään ;D

Tavallaan sytkäpuolella siis. Mutta koittakaa arvata miten ;D
 
Olisko joku tulpanjohdoista tai puola lyöny maihin.. meill oli - 87 lanceris se onkelma.. hienosti pyöritti ja kipinä kyllä tuli tulpalle ku se oli irti mutta sitte pimeäs oli hieno ilotulitus konepellin alla.. ;D
 
Jakajan kannesta hiili loppu. Tai irti? Puolan johto hapettunut tiukkaan?
 
no arvataan nyt kun itselläkin moinen läjä joskus ollut niin joko maakenkä huonosti kiinni akussa tai ilmanputsari tukossa?
 
Sytytys tulppa viallinen. Paineistetussa tilassa kipinä on heikko tai karkaa muualle tulpassa mutta kun tulppa on poissa sylinteristä niin kipinä on hyvä.
 
Callen arvaus oli jo hyvin lähellä, oikeastaan yksi osa tätä vikaa. Laitetaan arvuuttelu poikki niin kerron oikean syyn:

Edesllispäivänä oli ollu pikkupakkasta. Eikä ranskattaressa ollut jäähdytyspuolella ilmeisesti kuin vettä. Pakkasta oli juuri sen verran että se riitti jäädyttämään pieniä määriä vettä.

Termostaatin päällä oleva "kansi" halkesi jäätymisen johdosta aivan hiushalkeaman verran, ei sitä silmällä nähnyt mitenkään.

Noh, termostaatti on 15-20 cm alempana kuin tulppien taso on. Silti sieltä halkeamasta onnistui lentämään pieni vesisuihku juuri oikeaan suuntaa, osa vedestä lensi yhdelle, ja osa vedestä toiselle tulpalle. Noh, tulpanhatut päästivät tuon tihkuveden sisään ja näinpä, auto ei startannut kun tulpat olivat märkiä yläpuolelta.

Uskomattominta tässä on juurikin tuo että se halkeama sattui olemaan juuri tulppia kohti, ja että veden lentorata osui suoraa tulpille, ei yhtään korkeammalle, muuten olisi mennyt yli tai osunut konepellin sisäpintaan....

Kiitos arvauksista... ;D
 
;D Parhaat ranskalaiset saa edelleenkin grilliltä ;D Mut joo, aika uskomaton juttu :eek: Kannattanee siis pitää huolta siitä että jäähdytysnesteenä on jotain muutakin kuin vettä :driver
 
Kun luki tuota kaikissa autoissa mahdollinen vika, korjaaminen maksoi alle 10€. Olisin veikannut sitä vikaa joka pysäyttää auton kuin auton Bensa loppu :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom