ASX autotallissa

Vs: ASX autotallissa


no niin, pexin vastaus selvensi asiaa huomattavasti. :peukku mulla ei varmaan ole ongelmaa moottorin "puhdistuksen" kanssa, pääosa ajosta kun on maantietä (josta suurin osa motaria), usein ihan reippaastikin vielä. öljyn määrä kyllä lisääntyy siten, että sen huomaa silmällä tikusta.

kertoisiko joku vielä, mistä sen huomaa, että hiukkassuodattimen puhdistus on päällä?! ilmaisesti olen niin puusilmä/-korva/-nenä, etten ole huomannut, tai sitten se tapahtuu mulla aina maantiellä.
 
Vs: ASX autotallissa

spee sanoi
Oletko itse havainnut öljyn määrän lisääntymistä/pitäisikö siitä sen enempää olla huolissaan?

Kuten totesin, öljyn määrä periaatteessa lisäänty aina dpf autoissa. Siksi niissä on myös yleensä hiukan tiuhempi öljynvaihtoväli.
Toki, jos öljyä on selvästi liikaa, kannattaa asialle tehdä jotain, näin uuden auton ollessa kyseessä, siis kannattaa ajaa huoltoon.
Suosittelen siis seuraamaan tuota öljyn määrää, ainakin siihen asti, että voi todeta päivityksen auttaneen ja öljymäärän pysyvän normaalissa vaihteluvälissä.
Tuossa minun kulkineessakin öljyä tulee hiukan lisää, mutta ei edes ennen päivitystä noussut yli ylärajan.

nahkuri sanoi
kertoisiko joku vielä, mistä sen huomaa, että hiukkassuodattimen puhdistus on päällä?! ilmaisesti olen niin puusilmä/-korva/-nenä, etten ole huomannut, tai sitten se tapahtuu mulla aina maantiellä.

ASX:ssä sen huomaa parhaiten siitä hetkellisen kulutusmittarin palkista. Kulutus nousee merkittävästi ja moottorijarrutuksessa palkki ei mene nollaan asti.

Joissain muun merkkisissä autoissa on jopa mittaristossa valo, joka syttyy aina kun regenerointi on käytössä.
 
Vs: ASX autotallissa

pexi sanoi
ASX:ssä sen huomaa parhaiten siitä hetkellisen kulutusmittarin palkista. Kulutus nousee merkittävästi ja moottorijarrutuksessa palkki ei mene nollaan asti.

ok. enpä ole pistänyt merkille. joissain hiukkassuodatinautoissa, esim. uudenkoppaisessa e-mersussa, suodattimen polton nippa nappa haistaa auton ollessa tyhjäkäynnillä paikallaan.
 
Vs: ASX autotallissa


onko kukaan jälkiasennuttanut asx:ään vetokoukkua? mitähän mahtaa kustantaa?
 
Vs: ASX autotallissa

Kiinteä koukku n. 250€, irrotettava n. 500€.
Sähkösarja n. 200€.

Koukut ei orkkiksia, sähkösarja orkkis.
Asennuksen hintaa en tiedä, kun asensin itse. Aikaa meni noin 2,5 tuntia.
 
Vs: ASX autotallissa

pexi sanoi
Kiinteä koukku n. 250€, irrotettava n. 500€.
Sähkösarja n. 200€.

Koukut ei orkkiksia, sähkösarja orkkis.
Asennuksen hintaa en tiedä, kun asensin itse. Aikaa meni noin 2,5 tuntia.

ok, kiitoksia tiedosta. täytyypä selvittää, mitä mahtaa maksaa merkkiliikkeessä asennuksineen. tarkkaa hintaa en vielä saanut, mutta alle "yhden rahan" kuulemma jää (en tosin tiedä, oliko kyseessä kiinteä malli).
 
Vs: ASX autotallissa

No niin.
Laitatin Webaston ASX:ääni ja kyllä ne Auto-Alarmin pojat sille paikan löysi.
Hinta asennettuna 1617 euroa ajastinkellolla.
Palaan vielä tuohon vasemmalta puolelta kojetaulun kulmasta tulevaan rätisevään ääneen,joka häviää kierroksia muutettaessa :eek:nko muilla tästä havaintoa.
 
Vs: ASX autotallissa


unohdin eilen huollossa kysyä, joten kertokaapa, onko teillä asx:n oma "omistajan käsikirja" (vai miksi sitä nyt kutsutaan). mulla tuli tuossa mukana outlanderin opus, mistä ei sitten löydykään joitakin tietoja asx:ään.

melko kalliit ylläpitokulut tuossa dieselissä tuntuu olevan, kun eka 15tkm huolto maksoi jotain vajaat 300€ ja tämä 30tkm huolto reilut 500€. hivenen ihmettelen sitä, kun esim. raitisilmasuodatin vaihdetaan joka kerta.
 
Vs: ASX autotallissa

bensa mallista ainakin löytyy asx:n oma käyttäjän käsikirja ja bensamallin 20 tkm huolto maksoi delta-autossa 326e joka oli ainakin mun mielestä aika kallis, toisessa oululaisessa valtuutetussa huollossa hinta oli 50e halvempi, eli seuraavaan huoltoon sinne.
 
Vs: ASX autotallissa

duunari sanoi
bensa mallista ainakin löytyy asx:n oma käyttäjän käsikirja ja bensamallin 20 tkm huolto maksoi delta-autossa 326e joka oli ainakin mun mielestä aika kallis, toisessa oululaisessa valtuutetussa huollossa hinta oli 50e halvempi, eli seuraavaan huoltoon sinne.

no halpahan tuokin on... jos vertaa 15tkm wolkkarin huoltoon... ~750e (longlife huolto) :seina
 
Vs: ASX autotallissa

ast sanoi
Seuraavassa Tekniikan Maailmassa on muuten ASX:n kestotestin loppuraportti.

Ja raportin mukaan 4wd diesel ASX oli selvinnyt testistä hyvin, mitään suurempia ongelmia ei ollut tullut vastaan ja auto oli hyvässä kunnossa testin jälkeen.
 
Vs: ASX autotallissa

ast sanoi
Ja raportin mukaan 4wd diesel ASX oli selvinnyt testistä hyvin, mitään suurempia ongelmia ei ollut tullut vastaan ja auto oli hyvässä kunnossa testin jälkeen.

Juu, tosin hirvee valitus ominaisuuksista, on kauheen alaväännötön konekkin. Harmi kun en itse huomannut noita kun pikaisesti kokeilin. ???
 
Vs: ASX autotallissa

mystinengalant sanoi
Juu, tosin hirvee valitus ominaisuuksista, on kauheen alaväännötön konekkin. Harmi kun en itse huomannut noita kun pikaisesti kokeilin. ???
Tuohan kuuluu TM:n tavaramerkkiin. Japanilainen auto ei voi olla hyvä ja valitettavaa täytyy jotenkin löytää. Jos ei löydy raportteja vioista, niin ainahan pystyy valittamaan makuasioihin liittyvistä ominaisuuksista ;D
 
Vs: ASX autotallissa

mystinengalant sanoi
Juu, tosin hirvee valitus ominaisuuksista, on kauheen alaväännötön konekkin. Harmi kun en itse huomannut noita kun pikaisesti kokeilin. ???
Mun Askiin on tuo koneen kampanjasäätö tehty ja voimaa alkaa puskemaan 1600 kierroksen paikkeilta. TM kertoi testiautossa olevan 1800 kierrosta säädön jälkeen. Niin no, mulla onkin vajaa vetoinen yksilö, siinäkö se ero?
 
Vs: ASX autotallissa


tuli tämä TM:n kestotesti luettua, ihan asiallinen kyseisen lehdykäisen jutuksi japanialaisesta autosta ;D. itsellä nyt 34tkm takana samanlaisella vessalla, ja joistakin kestotestin mielipiteistä olen hieman eri mieltä:

-ei tuossa kyllä mitään selkeää turbopotkua ole. alaväännön puute on sikäli totta, että jos esim. kakkonen sisässä moottorijarruttaa valoihin pysähtyen lähes kokonaan, on sitten vähän nihkeä veto samalla vaihteella, kunnes kierrokset ovat luokkaa 1800 rpm. jos pitävällä alustalla lähtee liikkeelle kakkosella, sammuu todella helposti. vertaus vanhoihin turbomoottoreihin on asiaa lähinnä kuuluvan "turbon vihellyksen" osalta (mikä on mielestäni hyvä juttu).

-ohjaustuntumaa en moittisi juuri lainkaan, ainakaan ottaen huomioon, minkä tyyppinen auto on kyseessä. selkeästi positiivinen ominaisuus omiin ennakko-odotuksiini nähden.

-ei ole nyt kyseistä TM:ää käsillä, mutta muistaakseni eivät alustan osalta haukkuneet kuin takapäätä. mielestäni se on kokonaisuutena aika surkea kaupunkiajossa. esimerkkinä vaikkapa korkeat hidastetöyssyt, joissa etupää pitää aika ilkeän kuuloisen kolahduksen. onneksi maantiellä, jota suurin osa omasta ajostani on, alusta toimii suht ok.

lisäksi mietin sitä, kun maahantuojan edustaja kertoi minulle, että asx:n 4wd-modessa vetosuhde on eteen 80 / taakse 20 %, mutta tarpeen mukaan jako voisi mennä myös eteen 20 / taakse 80 %. tuo TM:n mainitsema max. 50/50 kuulostaisi kyllä uskottavammalta.. liukkaita kelejä odotellessa, kaipa sen pystyy itsekin päättelemään.

mahdettiinkohan tuolla moottorinohjauksen päivityksellä, mikä toi lisää tehoa ja alavääntöä, tarkoittaa sitä hiukkassuodattimen liikatoiminnasta johtuvaa takaisinkutsukampanjaa?! itse en huomannut mitään eroa persdynossa.
 
Vs: ASX autotallissa

itselleni hankin ASX myös varusteltuna hiukan.
en itse asiassa tiedä meneekö se tuohon talliin..
 

Liitetiedostot

  • ASX sisusta       melkein vois sanoa asx  Individual varusteluna.jpg
    ASX sisusta melkein vois sanoa asx Individual varusteluna.jpg
    34.6 KB · Lukukerrat 5,080
Vs: ASX autotallissa

Tuossa TM:n käyttötestissä mainittiin pakoputkenkolina. Omassa ASX:ssä olen huomannut saman (harvoin) ja todennäköisesti pakoputki kolahtaa vetokoukun kiinnikeeseen. Onko muilla ollut kolahtelua?

Ensimmäinen huolto vielä edessä, mutta eiköhän tilanne saada siellä korjattua.
 
Vs: ASX autotallissa

Eilen netin syövereistä löysin "pääkonttorin" ASX-keskustelupalstan. http://www.mitsubishi-asx.net
Googlen translaterilla saa melko hyvin selvää tuosta venäjän kielestä.
 
Vs: ASX autotallissa

pexi sanoi
Kiinteä koukku n. 250€, irrotettava n. 500€.
Sähkösarja n. 200€.

Koukut ei orkkiksia, sähkösarja orkkis.
Asennuksen hintaa en tiedä, kun asensin itse. Aikaa meni noin 2,5 tuntia.

kävin viime viikolla asennuttamassa asx:ään brinkin (thule) irroitettavan vetokoukun koukkupajalla. hintaa koko hoidolle tuli 550€, mikä on mielestäni aikas edullinen verrattuna merkkiliikkeistä annettuihin hintoihin (1060€ - 1190€).

halvempikin irroitettava malli olisi löytynyt, mutta tuo thule on kyllä uskomattoman huomaamaton, kun koukku ei ole paikallaan. :peukku pari puskurin muovikiinnikettä olivat rikkoneet asennuksessa, mutta mielestäni n. kolmen euron lisäsijoitus deltan tiskille ei ole paha tuohon hintaan.
 
Vs: ASX autotallissa

Ensimmäinen 20tkm huolto tehty 1,6 bensa ASX:ään Delta autossa, hinta 305€.
 
Vs: ASX autotallissa

ihmemies sanoi
itselleni hankin ASX myös varusteltuna hiukan.
en itse asiassa tiedä meneekö se tuohon talliin..
Pitäs tommoset niskatuki"telkkarit" pistää itellekin Outlanderiin. Mikäs ois helpoin ratkaisu moiseen? Toki tuolla tavalla integroituna eikä mitään Gigantin 89e settiä jesarilla kiinnitettynä.
 
Vs: ASX autotallissa

Huppe sanoi
Pitäs tommoset niskatuki"telkkarit" pistää itellekin Outlanderiin. Mikäs ois helpoin ratkaisu moiseen? Toki tuolla tavalla integroituna eikä mitään Gigantin 89e settiä jesarilla kiinnitettynä.
Helpoin vaan ei halvin tapa on viedä auto asentamoon. Esim. SK. Autosound, http://www.sk-autosound.fi/. Niskatuki asennukset vaativat muutakin kuin vain kolojen tekemiset näytöille.
 
Vs: ASX autotallissa

talkkari sanoi
Helpoin vaan ei halvin tapa on viedä auto asentamoon. Esim. SK. Autosound, http://www.sk-autosound.fi/. Niskatuki asennukset vaativat muutakin kuin vain kolojen tekemiset näytöille.

Tai sitten ostaa valmiit niskatuet joissa aihio näytölle:
http://www.jj-tuonti.com/niskatukityyny-procemax-px107l-naytolle-musta-varastossa-p-1426.html
 
Vs: ASX autotallissa

Termos kaikille,

sain vielä vanhalla autoverolla ja mielettömällä rahoitustarjouksella perhanan hienon auton! Eka mitsu ja eka four by four, ajettu nyt rontti tonni ja kaiken puolin hintaansa nähden kelpo peli. Huomenna saan vielä talvinakit uusilla aluvanteilla ja nokian hakoilla 400€ joltain laakkosen automyyjältä Porvoosta:)

No mutta hiukan testikokemuksia. Matkasimme Treelta Laukaalle ja takaisin talvinopeuksia kesärenkain ja keskikulutus painui 5,2l/100km. Tankkasin ja sain 5,3l kulutuksen. Not bad at all! Illalla hieno lediryhmä kattoikkunan sivuilla valaisi meitä:) Auto on riittävästi varusteltu ja kuluttaa kohtuullisesti. Pienillä nopeuksilla pitää vaihtaa aika useasti, semmoinen mututuntuma? Moottorissa on hyvä vääntö 1800rpm ylös päin. Ohittaminen nelosella n. 80km/h vauhdista vie 120km/h nopeasti, siis hyvä ohituskiihtyvyys! Ohjauspyörässä tunnottomuutta on jonnin verran, mikä haittaa suomen uraisilla teillä. Autossa on tilaa 187cm kuskille hyvin, mutta penkin sivuttaistuki ihan nolla! Muuten ok, mutta säätöä ei ole ristiselälle ollenkaan. Ostin ns. ristiselkä tyynyn tätä puutetta varten.

Hintansa veroinen kulkuneuvo sanoisin yleisarvosanaksi. Minusta aika hyvän näköinen kiesi. Mikäli nyt tulee lisää syytä arvostella, niin palailen palstanne joukkoon useammin!

T. Nikke

P.S. diesel 116hv moottori siis tässä arvostelussa.
 
Vs: ASX autotallissa

en tiedä, onko tuossa kuristetummassa 116hv moottorissa pienempi kulutus kuin 150hv versiossa, mutta kannattaa mitata oikea kulutus ennen ku innostuu mukavan pienistä lukemista. ;) itellä ajotietokone näytti viime tankillisella taas vaihteeksi ihan käsittämättömän pieniä lukemia (moottoritielläkin luokkaa 5,0 - 5,4l/100km), mutta tankkauksen yhteydessä laskemalla oikea kulutus oli kuitenkin pitkälti yli 7l/100km, en nyt muista ihan tarkasti.

itse olen nyt ajanut tuolla ~55tkm, tankillisella pääsee normaalisti about 700 km tai vähän alle, kunnes valo syttyy (silloin ehkä vajaa 5 l ainetta jäljellä). tankin tilavuus ilmeisesti 55 litraa, muutaman kerran olen tankannut sinne melkein 56 l. sais kyllä olla suurempi tankki.

edit: olitkin ilmeisesti ihan mitannut kulutuksen. tosi hyvä tulos, jos 5,3l/100km oli itse laskettu lukema. :peukku lieneekö ajotavassa sitten eroa, mutta itse en ole päässyt alle kuuden litran edes kantateillä. toisaalta, pk-seudultahan on motaria alussa oikeestaan joka suuntaan, että lisäähän se toki normaalia kulutusta. tai sitten tuo 116hv versio menee pienemmällä.
 
Vs: ASX autotallissa

Pääsiäisen pyhinä ajoin Tampere-Pietarsaari-Tampere. Matkanopeutena pidin Nokia navin 85km/h ja matkaa kertyi 630 km. Auton näyttö kertoi 5,1 kulutuksesta ja tankkauksen jälkeen laskettuna 5,2l. Tämä siis 150 hummasella 2wd:llä, Contin kitkoilla ja matkanopeuden hoiti vakkari. Täytyy myöntää, ettei tiellä kyllä ollut montaakaan ohitettavaa ja pohjanmaalla ei noita mäkiosuuksia liiemmälti ole. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa Helsingin reissua, mikä onkaan kulutus motarinopeudella.
 
Vs: ASX autotallissa

Heipparallaa,

toi laukaan reissu meni kyllä ihan ecomeinigillä, eli joka mäki otettiin hiukan vaudilla, mut paljon pelissä oli vakionopeudensäädinkin. Iloisesti yllätti kumminkin. Nyt olen hakemassa kesän juotavia Tallinkilla. Autossa on lievä ylipaino päällä, mut stadiin ajoin mittarin mukaan 5,9, vauhdin ollessa n.110km. Pidin kierrokset 2000rpm kohdalla.

Myyjä kertoi tästä uudesta mottorista, jotta vääntö on sama kuin tuolla vanhalla 150hv:sella? Vaikea sanoa, kun ei ole tullut testattua? Joka tapauksessa vääntö on helkkarin kova tuossa 1800-2200rpm!

Fiilareissa kumminkin olen uuden perheenjäsenen takia! Talvea tiätty odotellessa. En ole koskaan nimittäin 4*4 ajanut ennen tätä ostosta. Kaiffarit kertovat, että kurviin tarvii ajaa niin eri tavalla verrattuna etutuuppariin?

No mut kevättä toivotellessa!
 
Vs: ASX autotallissa

talkkari sanoi
mikä onkaan kulutus motarinopeudella.

kyllä se sen kokolailla seiskan on (ei ainakaan alle), jos motaria ajelee n. 130 km/h oikeaa vauhtia. tuskinpa tuo 4wd malli juurikaan enempää kuluttaa 2wd modella, vaikka siellä kardaani pyöriikin silti.

mutta ihmeen oikein teillä tuo ajotietokone näyttää, jos kerran vaan desejä heittää. mulla se on aina vähintään litra oikeaa kulutusta vähemmän.
 
Vs: ASX autotallissa

nahkuri sanoi
mutta ihmeen oikein teillä tuo ajotietokone näyttää, jos kerran vaan desejä heittää. mulla se on aina vähintään litra oikeaa kulutusta vähemmän.
Voisiko tuohon vaikuttaa se millä km lukemalla tuo kulutuslaskin (oliko se nyt sillä isolla A merkitty) kulloinkin on. Pistänyt merkille, että mulla lähtö km:t ovat olleet 74km ja 14km välillä.
 
Vs: ASX autotallissa

faceliftiä näköjään tulossa jossain vaiheessa http://www.car0-60.com/6805/2013-mitsubishi-outlander-sport-facelift-build-in-july/
 
Vs: ASX autotallissa

No niin. Talkkarin kesäloma alkoi ja Askista vaihtui soitin parempaan-> http://www.kolkka.org/talkkari/ASX/MitsubishiAsxasennukset/
Tuon linkin taakse tulee kätkeytymään lisää kuvia tulevaisuudessa. Auton vaimentamisesta, johtojen suojauksista ja -vedoista, sekä myös kaiutin ym. asennuksista. Pikku hiljaa, miten nyt aika antaa periksi asennella ja rakentaa.
 
Vs: ASX autotallissa


tänään oli asx 60 tkm huollossa. pääsin siinä samalla kokeilemaan samanlaista nelikkoa sillä kuristetulla motilla, missä numeroiden mukaan on sama vääntö, mutta teho tiputettu muistaakseni 150 -> 116 hv. vääntö/tehokäyristä en tiedä, mutta perstuntumalla tämä pienempitehoinen saattoi jopa vääntää hivenen alempaa. siis lähinnä ihan pintakaasulla, ei muuten. perus rauhallisessa kaupunkiajossa eroa ei juuri huomannut, vaan moottori oli ihan saman tuntuinen, mutta kyllä siinä aika radikaali ero on maantiellä esim. ohitustilanteessa. tuo mivec-diesel on kiisseliksi aika sitkeä ja ei puudu niin paljoa yläkierroksillakaan, mutta tämä kuristettu oli aivan hengetön +100 km/h vauhdissa. ei sillä, etteikö tuollakin kerkeäisi, mutta kyllä se ero on juurikin niin suuri, mitä numerot antavat olettaa. ei hyvä, mutta ilmeisesti maailma pelastuu. ;D

toki pitää muistaa, että tuskinpa kulkupuoli ihan ykköskriteeri kenellekään on tuollaisen tötterön ostoon. eikä tuo 150-heppanenkaan mikään raketti ole, mutta itse ajelen sillä työajoa pääasiassa maantiellä (suuri osa motaria), joten kaipaisin ennemminkin lisää tehoa. muutenhan tuo on toiminut hyvin, ainoa "vika" on ollut lähes uutena irronnut sulake. muut puutteet taitavatkin sitten olla ennemminkin ominaisuuksia..
 
Vs: ASX autotallissa


asx:ään tuli takaisinkutsukampanja laturin hihnapyörän kiinnityksen takia. eilen, kun kävin teltta-autosta hakemassa uuden päivävalon/sumarin umpion kiveniskusta rikkoontuneen tilalle, tiedustelin, millon tämän takaisinkutsun ehtisi hoitaa. minulle kerrottiin, että koko laturi vaihdetaan ja tuonne kyseiseen deltaan oli jo tilattu varaosia tähän operaatioon, mutta tällä tietoa 90 päivää kestää niiden saaminen. :eek: ;D
 
Vs: ASX autotallissa

Mun mielestä ihan hyvä että kertovat asiasta jo nuin ennakkoon ja eikai sulla mikään kiire ole toimivan auton kanssa?
 
Vs: ASX autotallissa


joo ei mulla mikään kiire ole, mutta kyllähän yleensä tuollaiset takaisinkutsukirjeet lähetetään vasta sitten, kun homma pystytään tekemään. siinä joutuu aika monta kertaa extraa vastaamaan tiedusteluihin, jos kerran osat saa vasta 3 kk:n kuluttua.
 
Vs: ASX autotallissa

Morjensta! liityinpä juuri tänne koska deltta autosta ei oikeen irtoa mitään tietoa eli ksymys olisi asx:n 1.8d 150hv:n hiukkassuodattimen degenorointi vai mikä se poltto onkaan nimeltään, kuinka usein teillä se tapahtuu ja kuinka raju savu tulee putkesta? meillä tekee noin 50km välein savu peittää näkyvyyden!! deltta auto sanoo että on normaali prosessi. ???
 
Vs: ASX autotallissa

Mavil sanoi
Morjensta! liityinpä juuri tänne koska deltta autosta ei oikeen irtoa mitään tietoa eli ksymys olisi asx:n 1.8d 150hv:n hiukkassuodattimen degenorointi vai mikä se poltto onkaan nimeltään, kuinka usein teillä se tapahtuu ja kuinka raju savu tulee putkesta? meillä tekee noin 50km välein savu peittää näkyvyyden!! deltta auto sanoo että on normaali prosessi. ???

no kuulostaa kyllä aika tiuhalta. ite oon ajanut tuollaisella nyt n. 70 tkm ja rehellisesti sanottuna vain kerran olen huomannut taustapeilistä kunnon pakokaasupilven, jolloin luulin ensin, että "nytkö se meni paskaksi?". tiedä sitten, että oonko vain sokea.. :p mikäli autosi ei ole viimeisiä 150hv malleja, niin onhan siihen tehty maahantuojan takaisinkutsuna softapäivitys, minkä piti harventaa hiukkassuodattimen puhdistusta? itse tosin en huomannut mitään eroa päivityksen jälkeen ja ihan samalla lailla öljyn määrä "lisääntyy" vaihtovälillä edelleen.
 
Vs: ASX autotallissa

Mavil sanoi
Morjensta! liityinpä juuri tänne koska deltta autosta ei oikeen irtoa mitään tietoa eli ksymys olisi asx:n 1.8d 150hv:n hiukkassuodattimen degenorointi vai mikä se poltto onkaan nimeltään, kuinka usein teillä se tapahtuu ja kuinka raju savu tulee putkesta? meillä tekee noin 50km välein savu peittää näkyvyyden!! deltta auto sanoo että on normaali prosessi. ???

Mikä Delta noin sanoo?
Käskeppä niiden soittaa maahantuontiin ja kertoa mikä autossa on ongelma.
Ne kyllä tietävät.
Normaali väli on 400-600 km. Tuo 600 on maksimi, sen yli ei mene. Ja savua ei tule paljoa.
 
Vs: ASX autotallissa

Mulla 30000 huollon jälkeen alkoi hiukkassuodatin tekeen polttoa n.100km välein. Deltasta sanottiin ettei missään nimessä saa olla niin lyhyt väli. Auto huoltoon ja nyt polttoa 250-350 km välein, ajosta riippuen.
 
Vs: ASX autotallissa

OK kiitos vastauksista! Konalan deltta(ruosilantie) sanoo noin. auto oli juuri viime pe sielä laturin vaihdossa se takaisin kutsu, tsekkasivat systeemin ja ei vikaa lauantaina kävimme sitte loviisassa meiltä matkaa alle 100km ja kuinkas ollakkaan 2xmeno matkalla ja 2xpaluu matkalla tapahtui taas tämä sofi oksasen puhdistus. Niin ja autolla ei ajeta pelkkää lyhyttä kauppamatkaa vaan pitkiäkin siivuja. vm 2010 59000tkm mittarissa tykätään autosta!!!
 
Vs: ASX autotallissa

Espoossa, Niittykummussa ainakin tietävät mistä vika löytyy.
Joten jos et jaksa taistella Konalan kanssa, niin soita Niittariin.
 
Vs: ASX autotallissa

Tuntuu olevan vähän joka merkillä ongelmia tuon DPF kanssa. Subarussa tekee polttoja kesällä huomattavasti pienemmillä väleillä kun talvella. Viime kesänä teki yli 15asteen ulkolämpötilalla 50km välein ja alle tuon lämpötilan väli oli järjestäin 600-700km. Teki siis tuota polttoa 50km välein vaikka olisi ajanut 500km maantieajoa putkeen. Tänä kesänä on alkanut olemaan jo siedättevissä rajoissa noin 150-200km väleillä. Sen verran paljon huollon kanssa dataa ja kokemuksia vaihtanut että taisin olla testaamassa uutta softaakin kun muut ihmetteli että ei ollut mitään uutta softaa saanut. Tuon päivityksen jälkeen välit tosiaan pidentyikin ja lisänä nykyään lopettaa polton esim jos ajetaan alle 60km/h. Ennen teki polttoa vaikka tyhjäkäynnillä.
Tuntuu polttojen väli olevan silloin pienimmillään kun EGR sontaa kierrätetään eniten. EGR alkaa aukeilemaan kun jäähdytysneste saavuttaa noin 60asteen lämpötilan. EGR aukeamisen kuulee tarkalla korvalla pakoäänistä ja imusarjanlämpötila nousee myös 10-40astetta (viileillä keleillä on koko ajan hyvin lähellä ulkolämpötilaa). En tuolla omalla testerillä näe egr tilaa, mutta tuntuu että EGR ei alle 15 ulko lämpötilassa aukeille. Jos aukeilee niin kierrätystä on kyllä huomattavasti vähemmän.
EGR:n laitan kyllä tukkoon heti kun takuu loppuu. Vanhemmista diesel subaruista ovat jo laittaneet egr tukkoon ja savutus on vähentynyt. Siinä mielessä tuo suljettu DPF on kyllä hyvä että pakoputken päät pysyy kiiltävinä kun mustaa ei tule missään vaiheessa :peukku
 
Vs: ASX autotallissa

Tuntuu että ehkä ihmiset tai jopa autohuollot laittaa vääriä öljyjä jos nuin tekee.
Hiukkassuodatin vaatii aivan omat öljynsä jotta toimii hyvin eikä tukkeudu koko ajan. Hiukkassuodatin puhdistaa itsensä kun huomaa järjestelmässä on liikaa painetta(koska suodatin ei virtaa) ja käynnistää puhdistuksen. Siks ne oikeat öljyt on äärimmäisen tärkeet nuitten loukkujen kanssa. Typerää koittaa säästää muutamia kymmeniä euroja ostamalla halvempia öljyjä.

Te joiden autot tekevät tuota puhdistusta jatkuvasti, menkää ja vaihtakaa oikeat öljyt ja mikäli mahdollista puhdistakaa se suodatin. Esim Liqui Molyllä on siihen tarvittavat laitteet ja aineet. Ei ole edes kovin hankalaa ja vaatimuksena taitaa olla lisäksi paineilma ja se että pääsee auton alle työskentelemään.
 
Vs: ASX autotallissa

Basbarduu sanoi
Te joiden autot tekevät tuota puhdistusta jatkuvasti, menkää ja vaihtakaa oikeat öljyt ja mikäli mahdollista puhdistakaa se suodatin. Esim Liqui Molyllä on siihen tarvittavat laitteet ja aineet. Ei ole edes kovin hankalaa ja vaatimuksena taitaa olla lisäksi paineilma ja se että pääsee auton alle työskentelemään.

Eipä taida auttaa, kun ei ASX:n eikä Subenkaan tapauksessa kyse ole väärästä öljystä tms.
Noissa moottoreissa on yksi yhteinen nimittäjä (Tunnettu Japanilainen järjestelmä valmistaja), ja niistä osista ne viat on tähän asti pääsääntöisesti löytyneet.
 
Vs: ASX autotallissa

pexi sanoi
Noissa moottoreissa on yksi yhteinen nimittäjä (Tunnettu Japanilainen järjestelmä valmistaja), ja niistä osista ne viat on tähän asti pääsääntöisesti löytyneet.
Kyllä sitä nyt ollaan salaperäisiä. Densoako tarkoitat?
 
Vs: ASX autotallissa

Jep, ja ainakin suuttimet on samaa sarjaa Mitsuissa ja Subeissa.
Ja molemmista niitä on vaihdettu.
Vuotava suutin (saatikka useampi) kun moninkertaistaa regeneroinnin tarpeen.
 
Vs: ASX autotallissa

Mazdoissa törmäsin tuohon SCV (suction control valve) venttiilien ongelmiin ja sama vikaa näyttää diesel mitsuissakin olevan.

Huollolta ei oikeen vian aiheuttajaan löytämiseen ole apua ollut kun auto toimii aina niinkun pitääkin kun sitä siellä käyttää. Eipä ne huollossa oikeen muuta tee kun pistää piuhan kiinni ja katsoo onko vikakoodeja.
 
Vs: ASX autotallissa

"Mukava" kuulla, että muillakin on ongelmia diesel ASX:nsä kanssa. Huomasin tuon polttoväliongelman myöskin joitakin kuukausia sitten. Olin aluksi yhteydessä paikalliseen merkkihuoltoliikkeeseen ja kun siellä ei tuntunut olevan ymmärrystä minut ohjattiin Mitsubishin palvelunumeron kautta Deltan huoltoneuvojalle. Totesimme oireet oikeiksi ja ilmoitin että polttoväli oli 70 - 90 km edellisellä pitkällä (n. 800 km) ajorupeamalla. Huoltoneuvoja kertoi, että normaalin polttovälin pitäisi olla n. 500 - 800 km, jotkut ovat kuulemma päässet jopa 1000 km. Tämän jälkeen auto käytettiin paikallisessa merkkihuollossa ja sille tehtiin mm. "pakkopoltto" ja jonkinlainen reksiterin nollaus. Nyt on taas tullut kilometrejä lisää ja pitemmän ajon jälkeen totesin, että polttoväli on pysynyt samana. Seuraavana on kuulemma vuorossa ruiskutussuuttimien vaihto,

Kun lueskelin tätä palstaa täällä, erikoista oli, että eri huoltoliikkeet tuskin ovat tietoisia kyseisestä ongelmasta saati sitten siitä, mitä sille pitäisi tehdä, Sinänsä en ole huolissani, etteikö tuota vikaa saada korjattua, enemmän olen huolissani siitä, mitä tuo vika aiheuttaa moottorille. Kuten tuolla aiemmin oli todettu, monella öljymäärä oli lisääntynyt liiallisen polton takia. Kävin läpi joitakin öljyvalmistajia/tutkimuslaitoksia ja aika monessa törmäsin siihen, että moottoriöljyn viskositeetin huomattava aleneminen (=öljyn seassa dieseliä) ei voi olla vaikuttamatta moottorin toimintaan ja käyttöikään.

Ps. Auton merkki ASX 150 hv, vm. 2011, ajettu n. 50 000 km
 
Takaisin
Ylös Bottom