Celeste -76 -Wlooffy

eikös tuon kojelaudan voisi päälystää uusiksi keinonahalla? Ei pitäis olla kovin kummoinen homma. Vähän spray-liimaa ja kuumailmapuhallin/fööni niin hyvä siitä tulee :peukku

mut ei ehkä kojelaudan paikallaan ollessa :D
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy


itse tein näin ja tuli hyvä!

ennen:
DSCN2451.jpg


jälkeen:

DSCN2453.jpg


kuvista ei näy kaikki mutta kojelaudassa oli useita halkeamia ja jotain liiman töhnää(joku hurja oli liimannut siihen ruskean nahan heikolla menestyksellä... ;D
elikkä putsasin hyvin tinnerillä pinnan, hioin enimmät kohoumat vähä eres tasaisemmiksi, sitten kontaktiliimaa pensselillä koko kojelautaan ja mustaan tekonahkaan. sitte kuumailmapuhaltimen kans kinnasin sen siihen päälle EIKÄ tullu RYPPYJÄ ja kiinni on pysyny! ;)
tuohon törröttävään reunaan vois kokeilla kuumailmapuhallinta ja vääntää suorempaan?
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Ja noita kojelautoja löytyy vielä maahantuojankin kautta, hinta tosin on vajaa 300 e...
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

mulla kun eräs mommo perutti celesten oven sisälle vakuutus yhtiö makso n. x2 tuon summan mitä sulle kaupattiin...

pistäs vankuutus yhtiö seinälle ja vaadi korvaus auton harvinaisuuden perusteella...
viet auton jollekin arvokkaalle pellisepälle ja se lähettää sen laskun tai sitten maksavat kunnolla sulle... ::)

ite ainakin etin aina arvokkaiman paikan lähiympäristöstä jos joku tuuppaa kylkeen tms...

kumminkin kortti pois siltä kolaroijalta :seina
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Varmaksi en voi sanoa mutta tuo kannatinlaakerin kumi näyttää hyvin samanlaiselta kuin Datsuneissa. Niihin on taas väsäilty Volvon kannatinkumeista hiukan veistelemällä sopivia. Ja saa paljon halvemmalla. Uusi laakeri taas löytyy lähes varmasti jokaisesta kunnon laakerikaupasta numeron tai mittojen perusteella. Mullakin on SKF:n katalooki josta mitat ja numerot löytyy. ;)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Vinkki noihin pelti hommiin.. Jos sulla ei oo valmiita korjaus peltejä nii koita säilyttää alkuperäinen muoto mahdollisimman pitkään paikkaa tehdessä ja vasta viimeks leikkaa vanha pelti pois, saa sitä paikkaa sit käyttää mallina mistä leikataan... ;) Oliko tarpeeks epäselvä selostus ;) ;)
Koitahan saaha pikapuoliin leima paperiin nii pääset laatu rassilla :driver :driver
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

sillä lailla :) on se helppoa kun on kunnon laitteet millä tehdä... :)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Noh, eihän mulla olekkaan, sen takia onkin pitäny kiusata tuota yhtä kaveria viimeaikoina melko paljon. :)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Biim sanoi
Mikäs tuo notkahdus on käyrän alussa? Ilmeisesti vaihteen vaihto? Mua olis kiinnostanu just toi alavääntö...

Joka tapauksessa tehoihinsa nähden näyttää hyvin käyttökelpoiselta vääntökoneelta.

Väkisin tulin mielessäni verranneeksi omaan ex-corollaan (vanha 1.5L bensa), jossa oli vääntöhuippu 120nm @1800-2300rpm. Se oli mukavan leppoisa ajettava.

Eikös kuitenkin dynossa aina ajeta vain yhdellä määrätyllä vaihteella koko veto. Vetojen alussa saattaa monesti olla jotain röpöjä käyrässä mitkä eivät käytännössä liikenteessä kuitenkaan ihan tunnu.
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

hyvä!tsemppiä vanhuksen kanssa,hyvä siitä tulee ja hyvänä pysyy ku jaksat väkertää kohta kerrallaan :peukku
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Ootkos saanu mittailtua missään sitä volvon akselia??

2**-sarjalaisessa pitäs olla leveys aika hyvä ehkä ??? 7**-sarjalaisessa luokkaa 10cm leveempi...

Mites tuenta? Pelkkä lehti on syvältä jostain ;D 200 volvon alatukiverret saattas käyä suoraan lehen kiinnikkeisiin ja sit laittas vaan ylätukivarsille korvakkeen sopivaan paikkaan... ;D ja vot on 4-linkki ja kyllä lähtee jos vaan sattuu kulmat kohalleen :P kaverik sille sit vaikka coil-over pystyyn...

Pitäs kelvata inssillekin ku käyttää tehdasvalmisteisia tukivarsia, kun jousituksen tyyppi saa muuttua (lehti ->kierre)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

En oo mittaillu mitään, mutta netin syövereistä löytyi että raideleveys pitäis pysyä sallituissa rajoissa 1290mm (Celeste) vrt 1360mm (Volvo 240 turbo)

Volvon perää ajallut ihan siltä kannalta että se olis jäykkä, kuten nykinenkin, levyjarrut ja mahdollinen lukko.

Tuentaa en ole miettinyt vielä sen suuremmin. Pitäisi nyt saada tuo ensimmäinen vaihe ekana valmiiksi :)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Wlooffy sanoi
En oo mittaillu mitään, mutta netin syövereistä löytyi että raideleveys pitäis pysyä sallituissa rajoissa 1290mm (Celeste) vrt 1360mm (Volvo 240 turbo)

Volvon perää ajallut ihan siltä kannalta että se olis jäykkä, kuten nykinenkin, levyjarrut ja mahdollinen lukko.

Tuentaa en ole miettinyt vielä sen suuremmin. Pitäisi nyt saada tuo ensimmäinen vaihe ekana valmiiksi :)
Moi!
Onkos sulla olemassa jo tuo volvon lukkoperä vaiko hankintalistalla? ..saattais pian löytyä yksi minkä voisin myydä ;)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Kyllä se ihan hankintalistalla on, mutta häntäpäässä siellä.

Ja tällä opiskelijabudjetilla se ei tule ajankohtaiseksi vielä vähään aikaan :/
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Volvon perä on n.5cm leveämpi joten ei mitenkään maata mullistavaa, päinvastoin etuveto et:iset vanteet istuu ilman speisereitä...

Alatukivarret on samalla leveydellä kun celesten jouset eli ettii vaan sopivat tukivarret, volvossa on n.5cm liian pitkät, lyhentäähän niitä ei sais... Suunnilleen 50 cm pitäs olla hyvä mitta ja ylös volvon vakiot kun laittaa korvakkeen sopivaan kohtaan...

volvolandiassa on ollu ns.pikkuperiä myynnissä jarruineen tukivarsineen päivineen hintaan 30-50eskoo ja kestää varmasti tarpeeks...

Jousitus olis varmaan helpoin toteuttaa coilover paketilla, ja niitä saa käytettynä kohtuu hintaan ralli ukoilta...

Et eiku rakentaan ;D ;D
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

tuli mieleen että 2.3TD farkussa on levyjarrullinen jäykkä perä ;)
en tiedä onko kukaan tutkinu käviskö sinne lukko jostain....
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Jäähdytysnestekanava on se "omituisen" muotoinen :) itsellä pisti silmään, että kovin oranssit on nuo kanavat sinun myllyssäsi, milloin on viimeksi jäähdytysnesteet vaihdettu? Viittaisi vähän että kovin vesipitoista on ollut kiertävä aine...

Muutenhan tuo näytti ihan asialliselta, kansipahvi luultavasti on falskannut koneen takaosasta. Moottorihan on vähän taaksepäin kallellaan, siksi kannen takapään pulteissakin on enemmän öljyä. Mut venttiilit ja palotilat näytti aika hyvältä, ei kovin karstaiset eli olettaisin koneen olevan kunnossa ja kaasareiden säädöissään :)
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Räkii ja paukkuu jos on sytkä pielessä ainakin.. Jos se virranjakaja pääsi pyörähtää, niin no worries. (sehän ei tietääkseni sinne kovin monessa asennossa mene)

- laitat koneen yläpyörän siihen ajotusmerkkiin, tarkistat alhaalta kans. (YKK tietääkseni)
- sitten mallaat virranjakaa kohdalleen halutulla tavalla.. Eli joko niin että pyörijä osoittaa 1 pytylle vievään johtoon.. (Ei väliä sinänsä missä päin se on, kunhan se vaan silloin osoittaa ykköselle, sit seuraavaan kolmonen, sit nelonen ja viimeisenä kakkonen ;D

Itsellä aikanaan Coltissa vaihteli tulpanjohtojen paikat milloin miksikin.. :P
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Veikkaan et Bendix ratas "luistaa" ainakin omassa on ollu vastaavaa ominaisuutta, ensiapuna voi koittaa putsata sitä ratasta räkleenillä ja jättää sit kuivaks... (ite koitin voidella crc:llä ni ei juurikaan petraantunu) parempi tietysti olis vaihtaa uus ratas, hiilet ja helat/laakerit ja vot.. on uus startti... :nykii
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Pakko se on todeta että kyllä se turhan lämpöisenä käy. Tässä koittanut miettiä että mistä autosta sitä repisi syylärin tuohon. Mahdollisimman tehokas ja halpa :)

Tietysti varmaankin jostain purku E3x galantista voisi saada ulosheittohintaan koinsyömiä syyläreitä, mutta sitten jos tuo turbo joskus asentuu niin jaksaako se sitten taas jäähdyttää. Kun ei viitsisi kovin montaa kertaa sovitella sitä paikoilleen. Eli pitäisi myös olla sellainen minkä saisi edullisesti uuden vielä kaupasta.
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Wlooffy sanoi
Tässä koittanut miettiä että mistä autosta sitä repisi syylärin tuohon. Mahdollisimman tehokas ja halpa :)

Tietysti varmaankin jostain purku E3x galantista voisi saada ulosheittohintaan koinsyömiä syyläreitä
Mulla olisi 1,6 E31 syyläri,tarvike (Nissens),hyväkuntoinen.

"Pieni" se vain on,eli riittääkö tarpeisiisi.?
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

1.8 / 2.0 E3xA Galantin jäähdytin on suhteellisen kookas. Kaikki alkuperäiset ovat jo läpimätiä, uusia saa 118 eurolla Motonetista. Luulisin riittävän turbon kanssakin.
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

ast sanoi
1.8 / 2.0 E3xA Galantin jäähdytin on suhteellisen kookas. Kaikki alkuperäiset ovat jo läpimätiä, uusia tarvikkeita saa 118 eurolla Motonetista. Luulisin riittävän turbon kanssakin.
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

kappas vaan tuplaposti.... samaan aikaan kun teet sen muuntopatkan vaannat ns. halkosarjan eika sen oikeen pakosarjan kanssakaan montaa iltaa mee kun siihen vaan ryhtyy... jos tuo pakosarja onnistuu teha ei se imusarjakaan oo mikaan ameriikan temppu... tai sit heppailet laipat jollain lanjan patkilla toisiinsa ja laitat mulle niin kasaan sen... se olemassaolevan imusarjan muutoskin vois onnistua, jos aine vahvuus on riittava...(3mm?). on se kiva kun saa jonkun herteltya horroksesta ;D
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Tässä on minun ratkaisu miten hoidin samaisen ongelman. Muokkasin sen vesilähdön suoraan ylöspäin lähtemään.
_smaller.jpg
 
Vs: Celeste -76 -Wlooffy

Milläs muokkasit sitä lähtöä? Vois itsekin koittaa jos menisi noin helpommin.
 
Takaisin
Ylös Bottom