Ekat 2 km ajettu...

Vs: Ekat 2 km ajettu...

Loistavaa !!

Onko muuten tarkempaa tietoa mitä olis auto maksanu 2 viikon päästä ?
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Aja ny aluksi nätisti...ihan sen kytkimen takia...
Meillä toi yks toope rääkkäs RS-mallia 50km ennenkuin auto purettii ja alettii tekee ralliautoo....kytkin ku avattii ni vauhtipyörä meni hiontaan....eikä ole ainoa tapaus jossa olen kuullut et kytkin "sulanut" heti alkuunsa...
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

...juu nätisti ajellaan nää alkumetrit.
Jotain 2,5 KEuroa sen hinta nousee verojen takia ja olihan sen hinnasta lisäksi nyt pois se jokin juhlavuositarjous (?), elikäs miinus 2 KEuroa.

Sen minkä huomasin nyt näillä "Jouluisilla keleillä", että se rappaa molemmat sivut välittömästi kuran peittoon, aina ikkunan yläosaan myöden. => Läräkupat pitää laittaa näemmä pikimmiten (sama juttu oli STi:n kanssa).

Sen verran kattelin pyöräaukon sisään, että ei ole yhtä helppoa laittaa kuin oli STi:hin, jossa oli ikäänkuin ruuvin paikat jo valmiina.
Mitenkäs olette läpät asentaneet? Oletteko käyttäneet erillistä tukirautaa ja läppä siihen kiinni, vai kuinka?

-IJF
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Harri K sanoi
Aja ny aluksi nätisti...ihan sen kytkimen takia...
Meillä toi yks toope rääkkäs RS-mallia 50km ennenkuin auto purettii ja alettii tekee ralliautoo....kytkin ku avattii ni vauhtipyörä meni hiontaan....eikä ole ainoa tapaus jossa olen kuullut et kytkin "sulanut" heti alkuunsa...

Voitko kertoa, mitkä olivat oireet tuossa tapauksessa? Luistiko kytkin vai täristikö se?
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

IJF sanoi
Sen verran kattelin pyöräaukon sisään, että ei ole yhtä helppoa laittaa kuin oli STi:hin, jossa oli ikäänkuin ruuvin paikat jo valmiina.
Mitenkäs olette läpät asentaneet? Oletteko käyttäneet erillistä tukirautaa ja läppä siihen kiinni, vai kuinka?

-IJF

Alkuperäisissä ainakin tulee kiinnitysraudat ja pultit mukana. Helppo asennus.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Teemu T. sanoi
Voitko kertoa, mitkä olivat oireet tuossa tapauksessa? Luistiko kytkin vai täristikö se?

Luistaan se alkaa.. Kuiteki rallikäyttöö kytkin olis muuteki menny vaihtoo, mut tosiaa toi vauhtipyöräki jouduttii hiomaan...eikä ole ainoa tapaus mitä tiiän et ekan 5000km aikana jo kytkin vakioon vaihdettu.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Harri K sanoi
Luistaan se alkaa.. Kuiteki rallikäyttöö kytkin olis muuteki menny vaihtoo, mut tosiaa toi vauhtipyöräki jouduttii hiomaan...eikä ole ainoa tapaus mitä tiiän et ekan 5000km aikana jo kytkin vakioon vaihdettu.

OK. Omassa autossa tuntuis vähän täristävän, jos luistattaa kytkintä. Varmaankin ihan normaalia. Jenkkimallissa todennäköisesti erilainen kytkin kuin euroissa.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Omassa vessassa vakiokytkin täristää vähän luistattaessa ja yleensä pitää antaa kunnolla kierroksia, että se loppuu. Isoimmilla vaihteilla hetkittäin myös luistaa selvästi kiihdytettäessä yli 3k rpm. Uutta/parempaa kytkintä ja kevyempää vauhtipyörää vartoessa.. :-\
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Teemu T. sanoi
OK. Omassa autossa tuntuis vähän täristävän, jos luistattaa kytkintä. Varmaankin ihan normaalia. Jenkkimallissa todennäköisesti erilainen kytkin kuin euroissa.

ei takuulla ole normaalia. Aika varmasti sanoisin että vp on urilla...
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Harri K sanoi
ei takuulla ole normaalia. Aika varmasti sanoisin että vp on urilla...

Auts.
Kyselin pajalta kytkimen vaihtoa, niin 2 päivän työ + kytkin. Elämä on...
En taida alkaa remppaamaan, kun kytkin ei kuitenkaan luista eikä se oikeastaan haittaa mitenkään. Ei ole tapana luistattaa kytkintä.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

IJF sanoi
...juu nätisti ajellaan nää alkumetrit.
Jotain 2,5 KEuroa sen hinta nousee verojen takia ja olihan sen hinnasta lisäksi nyt pois se jokin juhlavuositarjous (?), elikäs miinus 2 KEuroa.

Sen minkä huomasin nyt näillä "Jouluisilla keleillä", että se rappaa molemmat sivut välittömästi kuran peittoon, aina ikkunan yläosaan myöden. => Läräkupat pitää laittaa näemmä pikimmiten (sama juttu oli STi:n kanssa).

Sen verran kattelin pyöräaukon sisään, että ei ole yhtä helppoa laittaa kuin oli STi:hin, jossa oli ikäänkuin ruuvin paikat jo valmiina.
Mitenkäs olette läpät asentaneet? Oletteko käyttäneet erillistä tukirautaa ja läppä siihen kiinni, vai kuinka?

-IJF
Joo, elikkä kyllä evoonkin alkuperäiset menee heittämällä olemassaoleviin ruuvinpaikkoihin, mitään ei tarvitse porailla. Tukiraudat tulee mukana.
Tosin noi orkkikset on aika heppoista mallia ja ovat aika kalliit. Paljon jämäkämpiäkin on tarjolla.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Teemu T. sanoi
Auts.
Kyselin pajalta kytkimen vaihtoa, niin 2 päivän työ + kytkin. Elämä on...
En taida alkaa remppaamaan, kun kytkin ei kuitenkaan luista eikä se oikeastaan haittaa mitenkään. Ei ole tapana luistattaa kytkintä.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17331.0

Tais mennä 4 tai 5 tuntia yhdeltä mieheltä. Ei luista.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Taitaa olla vähän Lapinlisää mukana tuossa kahdessa päivässä. Niin tarkoitin tuolla, että se tärinä ei haittaa.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

No nyt on n. 2000 km takana ja kommmentit:

- Äänet on kuin emännän singerissä tai naapurin korollassa, kun vertaa STi:hin. Ei sinänsä negatiivista, mutta jotain siihen
kaipaisi.
- Yhtä laiska se on näin vakiona kuin STi:kin oli vakiona
- Kone meinaa jättää ikävästi kierokset päälle vaihdetta vaihdettaessa (onkohan tuo vauhtipyörä muuten kuinka painava?)
- Neliveto/lukot ja niiden ohjaus toimii todella nätisti. On helppo ja ongelmaton vietävä, ainakin näin lumipinnalla.
- Kulutus maantiellä (950 km) asettui 8,1 litraan, joka on n. litran verran pienempi kuin subessa, elikäs on ihan ok.
- Mikäs se on tämä alkuperäinen Blaupunkt -ihme, jota radioksi kutsutaan. Siitä ei kuulu pätkänvertaa mikään kanava jos auto
on liikkeessä. Ei tänä päivänä noin huonoa radiota pitäisi olla olemassakaan. Onkos se muilla kuulunut?
Kaikki mahdolliset asettelut on käyty läpi ja eikun pätkii vaan.

IJF
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Itse asiassa se on blaukkarin lippulaiva, kyllä mulla ainakin kuului radio hyvin. Oisko vika muualla? Kyllähän Evokin ainakin uutta ohjelmaa ja putkistoa huutaa, tulee heti eri raju peli. ;) Ja samalla korjaantuu äänetkin.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

IJF sanoi
No nyt on n. 2000 km takana ja kommmentit:
- Kone meinaa jättää ikävästi kierokset päälle vaihdetta vaihdettaessa (onkohan tuo vauhtipyörä muuten kuinka painava?)
IJF
Vinkeä yhteneväisyys uuteen 2008 1.5 Lanceriin kierrosten päälle jäänti. Itse kun ajelin uudella Lanculla, niin siinä jäi kansa pari kertaa kierrokset päälle kun kiihdytti kovempaa ja teki nopean vaihteen vaihdon. Yhteneväistä kummallakin keralla oli se, että luitonesto oli tilanteessa päällä ja vaihdoin kakoselta kolmoselle. ???
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Tarttee sanoa huollossa (ekassa öljyn jaihdossa), että tsekkaavat ton antennipuolen, jos on vaikka johto irti jostain liitoksesta tai joku muu pikkujuttu.

Keväämmällä kun saa nuo suvikumit alle ja pääsee ajaan suoraan dynoon (ilman rengasrumbaa) pannaan tuo ääni ja kulkupuoli kohilleen. Eihän sitä talvella niin huikeasti sitä lisätehoa tarvikkaan.

IJF
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

MitsuMi sanoi
Vinkeä yhteneväisyys uuteen 2008 1.5 Lanceriin kierrosten päälle jäänti. Itse kun ajelin uudella Lanculla, niin siinä jäi kansa pari kertaa kierrokset päälle kun kiihdytti kovempaa ja teki nopean vaihteen vaihdon. Yhteneväistä kummallakin keralla oli se, että luitonesto oli tilanteessa päällä ja vaihdoin kakoselta kolmoselle. ???

Eikö tämä kierrosten "päälle" jäänti ole ihan toivottu ominaisuus? Kun vaihdestta vaihdetaan säilyy koneen käynti nopeus ennallaan ja turbon siivet ovat oikeassa vaihdissa, niin uuden pykälän löytymisen jälkeen on tehoa käytössä pienemmällä viiveellä...
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Cirrus sanoi
Eikö tämä kierrosten "päälle" jäänti ole ihan toivottu ominaisuus? Kun vaihdestta vaihdetaan säilyy koneen käynti nopeus ennallaan ja turbon siivet ovat oikeassa vaihdissa, niin uuden pykälän löytymisen jälkeen on tehoa käytössä pienemmällä viiveellä...

Tarvitaan siinä vähän muutakin kuin pelkkiä kierroksia, että turbo pysyy hengissä...
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Peke sanoi
Itse asiassa se on blaukkarin lippulaiva, kyllä mulla ainakin kuului radio hyvin. Oisko vika muualla? Kyllähän Evokin ainakin uutta ohjelmaa ja putkistoa huutaa, tulee heti eri raju peli. ;) Ja samalla korjaantuu äänetkin.
Kuinkahan paljon tehoja on mitattu vakio evo IIIV:sta? ja mitähän noi putkistonvaihto tuo lisää :driverHups... vähän poikkesin aiheesta.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Enpäs tiedä, IX:stä on mitattu oikeastaan aina vakiona 290HV-310HV, penkistä ja autosta riippuen...Sit näillä pikkuvireillä IX:ään tulee kolmestapuolestasadasta aakin 404HV:aan :) Tässä talven aikana ois tarkotus käydä penkissä ST-Motorssilla...
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

nokonzok sanoi
Tarvitaan siinä vähän muutakin kuin pelkkiä kierroksia, että turbo pysyy hengissä...

Honosti muotoiltu lause minulta. En tarkoittanut että kierrokset pyörittävät turboa, vaan että molemmat ovat osatekijänä siinä että tehoa olisi käytössä mahdollisimman nopeasti. Ja onhan siinä vielä muutakin.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

epestrand sanoi
Kuinkahan paljon tehoja on mitattu vakio evo IIIV:sta? ja mitähän noi putkistonvaihto tuo lisää :driverHups... vähän poikkesin aiheesta.

Mulla oli kasissa Helix cat-back ja K&N vapaavirtaussuodatin orkkis kotelossa. Tulos ST-Motorsin dynossa 268 hv ja 392 nm.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

IJF sanoi
No nyt on n. 2000 km takana ja kommmentit:

- Äänet on kuin emännän singerissä tai naapurin korollassa, kun vertaa STi:hin. Ei sinänsä negatiivista, mutta jotain siihen
kaipaisi.
- Yhtä laiska se on näin vakiona kuin STi:kin oli vakiona
- Kone meinaa jättää ikävästi kierokset päälle vaihdetta vaihdettaessa (onkohan tuo vauhtipyörä muuten kuinka painava?)
- Neliveto/lukot ja niiden ohjaus toimii todella nätisti. On helppo ja ongelmaton vietävä, ainakin näin lumipinnalla.
- Kulutus maantiellä (950 km) asettui 8,1 litraan, joka on n. litran verran pienempi kuin subessa, elikäs on ihan ok.
- Mikäs se on tämä alkuperäinen Blaupunkt -ihme, jota radioksi kutsutaan. Siitä ei kuulu pätkänvertaa mikään kanava jos auto
on liikkeessä. Ei tänä päivänä noin huonoa radiota pitäisi olla olemassakaan. Onkos se muilla kuulunut?
Kaikki mahdolliset asettelut on käyty läpi ja eikun pätkii vaan.

IJF

Mulla samoja ongelmia Blaukkarin kanssa (ml. CD:n kanssa, jota se ei välillä antanut lainkaan ulos). Rammari meni myyjän kautta kokonaan vaihtoon, eli ei edes korjaamoon. Signaalin kanssa myös oli ongelmia, joka selvisi korjaamolla, että kattoantennin piuha oli huonosti kiinni/irti kokonaan - korjattiin ja kaikki ok nyt. Ota vain yhteyttä myyjään ja kerro huolet + että vastaavia ongelmia todettu aiemminkin + vain vaihdon kautta kuntoon.

Mitsu07
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

nokonzok sanoi
Mulla oli kasissa Helix cat-back ja K&N vapaavirtaussuodatin orkkis kotelossa. Tulos ST-Motorsin dynossa 268 hv ja 392 nm.

Tuon saa irti jo ihan vakio-osilla. Pelkästään downpipen vaihtamisella pääsee jo lähemmäksi 300. Cat-backillä ei saa juuri muuta lisää kuin ääntä.

Eli. jos kaipaat helppoja hevosvoimia ilman suurempia virityksiä, vaihda downpipe. Samalla lähtee ensimmäinen katti pois, joten vaatii hieman tuunausta tuolla lambda-osastolla.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Piti vielä kaydä onkimassa tuo vakio downpipe tuolta varastosta. Turbolta ensimmäiseen kattiin ei ole hirveästi matkaa, joten jokainen varmaan ymmärtää kuinka paljon tuollainen ahdistaa. Köh köh, se on kuin olis nokka tukossa.

 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Gooze sanoi
Tuon saa irti jo ihan vakio-osilla. Pelkästään downpipen vaihtamisella pääsee jo lähemmäksi 300. Cat-backillä ei saa juuri muuta lisää kuin ääntä.

Tuo oli vastaus kysymykseen "mitä vakio kaseista on mitattu tehoja". Melko lähellä vakiota.

Gooze sanoi
Eli. jos kaipaat helppoja hevosvoimia ilman suurempia virityksiä, vaihda downpipe. Samalla lähtee ensimmäinen katti pois, joten vaatii hieman tuunausta tuolla lambda-osastolla.

Vaihdoin koko auton :)

Näistä kunkin putkiston osan vaikutuksista tehoon on väännetty niin paljon, että ei aloiteta sitä enää uudestaan.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Juu vastaus oli tarkoitettu kysyjälle. Tarkoitus oli hieman valaista mistä on helpointa/halvinta aloittaa virittelyt. :peukku
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Joo, Gooze puhui asiaa katin ja downpipen ahdistamisesta. Tiedän Evo 9:in, missä yli 400HV ja putki vakioo takakatilta taaksepäin. Sitä ei vielä tiedä, ahdistaako se nykyään noilla tehoilla, mutta vakio Evoon saa varmaan puhtia todella paljon downpipen+ohjelman vaihtamisella.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Peke sanoi
Joo, Gooze puhui asiaa katin ja downpipen ahdistamisesta. Tiedän Evo 9:in, missä yli 400HV ja putki vakioo takakatilta taaksepäin. Sitä ei vielä tiedä, ahdistaako se nykyään noilla tehoilla, mutta vakio Evoon saa varmaan puhtia todella paljon downpipen+ohjelman vaihtamisella.

Ja tuosta takapönttö www.nettivaraosa.com/599585 ;D Eikä ahdista.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Gooze sanoi
Juu vastaus oli tarkoitettu kysyjälle. Tarkoitus oli hieman valaista mistä on helpointa/halvinta aloittaa virittelyt. :peukku

Tätä taustaa vasten meikäläistä vaan edelleen hämmentää se, miksi ihan nimekkäät pajat muilla mailla vierahilla aloittavat sen laiton aina toisesta päästä. Niiden varmaan pitäisi tulla tänne oppiin.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

nokonzok sanoi
Tätä taustaa vasten meikäläistä vaan edelleen hämmentää se, miksi ihan nimekkäät pajat muilla mailla vierahilla aloittavat sen laiton aina toisesta päästä. Niiden varmaan pitäisi tulla tänne oppiin.

Lisääntynyt ääni tarkoittaa lisää tehoa useimmille ja onhan se katu-uskottavaa kun on 15 cm rööri takapuskurin alla. Ruuvataanhan kartiosuodattimiakin kiinni autoon kuin autoon sen kummemmin ajattelematta mahdollisia hyötyjä tai haittoja.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

ast sanoi
Lisääntynyt ääni tarkoittaa lisää tehoa useimmille ja onhan se katu-uskottavaa kun on 15 cm rööri takapuskurin alla. Ruuvataanhan kartiosuodattimiakin kiinni autoon kuin autoon sen kummemmin ajattelematta mahdollisia hyötyjä tai haittoja.

Totta tämäkin, mutta viittasin lähinnä pajoihin, jotka ei ihan pelkällä äänellä elvistele. Mutta ehkä tätä on parempi olla enempiä jatkamatta, nämä samat väännöt on käyty jo useasti.

Lienee kuitenkin niin, että avaralla etupäällä on kovin vähän merkitystä jos tavara ei mene takapäästä läpi?
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

No oliskohan tuo "totuus" yksinkertaisimmin selitetty silleen että pakokaasu jäähtyy häntäpäätä kohti ja tarvitsee vähemmän
"tilaa" kuin kuumana alkupäässä,silloin Evon vakioputkikin riittää viritettynäkin (ehkä) loppupäässä mutta ei enää alkumatkalla...?
Tehdastekoinen putkihan on usein erilaisista kustannus- ja valmistussyistä melkoista pilliä ja sama halkaisija koko matkalla...
Silloin jos halkaisijaa kasvatetaan alkupäässä missä sitä eniten tarvitaan,saadaan paras vaikutus tehoihin...!? :)
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

samitsu sanoi
No oliskohan tuo "totuus" yksinkertaisimmin selitetty silleen että pakokaasu jäähtyy häntäpäätä kohti ja tarvitsee vähemmän
"tilaa" kuin kuumana alkupäässä,silloin Evon vakioputkikin riittää viritettynäkin (ehkä) loppupäässä mutta ei enää alkumatkalla...?
Tehdastekoinen putkihan on usein erilaisista kustannus- ja valmistussyistä melkoista pilliä ja sama halkaisija koko matkalla...
Silloin jos halkaisijaa kasvatetaan alkupäässä missä sitä eniten tarvitaan,saadaan paras vaikutus tehoihin...!? :)

Ja vielä lisäyksenä, että turbo peleissä tärkeintä on ahtimen "tyhjentyminen". Jos se putki on ahtimelta lähtiessä tasapaksua ei siitä turbon kannalta parasta mahdollista saa millään. Myöskään ei ole hyvä, jos putki on suoraan isompi kuin ahtimen "pakoaukko". Optimaalisessa tilanteessahan downpipe laajenee kartiona n.5 cm matkalla ahtimelta eteenpäin.

Sorry, tuli taas :eek:fftopic
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Gooze sanoi
Piti vielä kaydä onkimassa tuo vakio downpipe tuolta varastosta. Turbolta ensimmäiseen kattiin ei ole hirveästi matkaa, joten jokainen varmaan ymmärtää kuinka paljon tuollainen ahdistaa. Köh köh, se on kuin olis nokka tukossa.


Ja tuohon kuvaan voi myös laittaa kuvan millainen tuo vakioDP on kun avaa noi lämpösuojat:

medium
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

epestrand sanoi
Kuinkahan paljon tehoja on mitattu vakio evo IIIV:sta? ja mitähän noi putkistonvaihto tuo lisää :driverHups... vähän poikkesin aiheesta.
Hups! Kaikki alkoi puhumaan putkista ja jostain downpipestä joka ei sano mulle mitään,halusin vain tietää pitääkö valmistajan antamat arvot paikkaansa.? :peukku
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Harri K sanoi
DP=Downpipe= pakoputken ensimmäinen osa turbolta alaspäin.
Asia ymmärretty,tai siis melkein!eli se on joku putkenpätkä,pitäisköhän vähän syventyä evon tekniikkaan :driver
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Gooze sanoi
Piti vielä kaydä onkimassa tuo vakio downpipe tuolta varastosta. Turbolta ensimmäiseen kattiin ei ole hirveästi matkaa, joten jokainen varmaan ymmärtää kuinka paljon tuollainen ahdistaa. Köh köh, se on kuin olis nokka tukossa.

Itse en hirveästi ole autojen moottoreiden kanssa värkännyt, mutta kysyin tätä asiaa viikonloppuna ralliautojen moottoreita rakentelevalta mieheltä ja hän sanoi, että ylivoimaisesti tärkein osa vaihtaa putkessa on down-pipe. Syy oli se jota monikin on jo sanonut eli kun down-pipe ahdistaa liikaa, niin nousseiden ahtojen takia turbo näkee liikaa vastapainetta, joka sekoittaa sen toimintaa sitten. Näin lyhykäisesti tiivistettynä oli vastaus.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Cirrus sanoi
Itse en hirveästi ole autojen moottoreiden kanssa värkännyt, mutta kysyin tätä asiaa viikonloppuna ralliautojen moottoreita rakentelevalta mieheltä ja hän sanoi, että ylivoimaisesti tärkein osa vaihtaa putkessa on down-pipe. Syy oli se jota monikin on jo sanonut eli kun down-pipe ahdistaa liikaa, niin nousseiden ahtojen takia turbo näkee liikaa vastapainetta, joka sekoittaa sen toimintaa sitten. Näin lyhykäisesti tiivistettynä oli vastaus.
Onkos noita downpipejä kaupasta saatavilla,vai värkätäänkö ne ite???? ???
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Kaupasta saa montaa eri merkkiä ja valmistajaa löytyy. Hinnat vaihtelee n200 € - 600 €. Isoin ero eriputkien välillä on halkaisija yleensä tarjolla on 3" , mutta myös 2,5" ja 2.75" , 3.5" kokoja löytyy.

Halkaisijalla ei sinänsä ole merkitystä tavallisessa katukäytössä normi ECU virtysten kanssa.

Mitä isommaksi putki menee niin sen sovittaminen alkuperäisen katin kanssa vaikeutuu.

Ehkä helpoin ,mutta ei edullisin vaihto ehto on ostaa koko putki alusta loppuun samalta valmistajalta.
 
Vs: Ekat 2 km ajettu...

Alkuperäiskatin kanssa yhteensopivan DP:n saa esim. Printsportilta kohtuu edullisesti, maksoi muistaakseni vähän päälle 200e. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom