Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
-JP- sanoiLoistavaa !!
Onko muuten tarkempaa tietoa mitä olis auto maksanu 2 viikon päästä ?
IJF sanoiUltimate IX:llä ja eukku
IJF
Harri K sanoiAja ny aluksi nätisti...ihan sen kytkimen takia...
Meillä toi yks toope rääkkäs RS-mallia 50km ennenkuin auto purettii ja alettii tekee ralliautoo....kytkin ku avattii ni vauhtipyörä meni hiontaan....eikä ole ainoa tapaus jossa olen kuullut et kytkin "sulanut" heti alkuunsa...
IJF sanoiSen verran kattelin pyöräaukon sisään, että ei ole yhtä helppoa laittaa kuin oli STi:hin, jossa oli ikäänkuin ruuvin paikat jo valmiina.
Mitenkäs olette läpät asentaneet? Oletteko käyttäneet erillistä tukirautaa ja läppä siihen kiinni, vai kuinka?
-IJF
eukku Onnea uudelle menopelille.!!!!!!!!!!IJF sanoiUltimate IX:llä ja eukku
IJF
Teemu T. sanoiVoitko kertoa, mitkä olivat oireet tuossa tapauksessa? Luistiko kytkin vai täristikö se?
Harri K sanoiLuistaan se alkaa.. Kuiteki rallikäyttöö kytkin olis muuteki menny vaihtoo, mut tosiaa toi vauhtipyöräki jouduttii hiomaan...eikä ole ainoa tapaus mitä tiiän et ekan 5000km aikana jo kytkin vakioon vaihdettu.
Teemu T. sanoiOK. Omassa autossa tuntuis vähän täristävän, jos luistattaa kytkintä. Varmaankin ihan normaalia. Jenkkimallissa todennäköisesti erilainen kytkin kuin euroissa.
Harri K sanoiei takuulla ole normaalia. Aika varmasti sanoisin että vp on urilla...
Joo, elikkä kyllä evoonkin alkuperäiset menee heittämällä olemassaoleviin ruuvinpaikkoihin, mitään ei tarvitse porailla. Tukiraudat tulee mukana.IJF sanoi...juu nätisti ajellaan nää alkumetrit.
Jotain 2,5 KEuroa sen hinta nousee verojen takia ja olihan sen hinnasta lisäksi nyt pois se jokin juhlavuositarjous (?), elikäs miinus 2 KEuroa.
Sen minkä huomasin nyt näillä "Jouluisilla keleillä", että se rappaa molemmat sivut välittömästi kuran peittoon, aina ikkunan yläosaan myöden. => Läräkupat pitää laittaa näemmä pikimmiten (sama juttu oli STi:n kanssa).
Sen verran kattelin pyöräaukon sisään, että ei ole yhtä helppoa laittaa kuin oli STi:hin, jossa oli ikäänkuin ruuvin paikat jo valmiina.
Mitenkäs olette läpät asentaneet? Oletteko käyttäneet erillistä tukirautaa ja läppä siihen kiinni, vai kuinka?
-IJF
Teemu T. sanoiAuts.
Kyselin pajalta kytkimen vaihtoa, niin 2 päivän työ + kytkin. Elämä on...
En taida alkaa remppaamaan, kun kytkin ei kuitenkaan luista eikä se oikeastaan haittaa mitenkään. Ei ole tapana luistattaa kytkintä.
Vinkeä yhteneväisyys uuteen 2008 1.5 Lanceriin kierrosten päälle jäänti. Itse kun ajelin uudella Lanculla, niin siinä jäi kansa pari kertaa kierrokset päälle kun kiihdytti kovempaa ja teki nopean vaihteen vaihdon. Yhteneväistä kummallakin keralla oli se, että luitonesto oli tilanteessa päällä ja vaihdoin kakoselta kolmoselle. ???IJF sanoiNo nyt on n. 2000 km takana ja kommmentit:
- Kone meinaa jättää ikävästi kierokset päälle vaihdetta vaihdettaessa (onkohan tuo vauhtipyörä muuten kuinka painava?)
IJF
MitsuMi sanoiVinkeä yhteneväisyys uuteen 2008 1.5 Lanceriin kierrosten päälle jäänti. Itse kun ajelin uudella Lanculla, niin siinä jäi kansa pari kertaa kierrokset päälle kun kiihdytti kovempaa ja teki nopean vaihteen vaihdon. Yhteneväistä kummallakin keralla oli se, että luitonesto oli tilanteessa päällä ja vaihdoin kakoselta kolmoselle. ???
Cirrus sanoiEikö tämä kierrosten "päälle" jäänti ole ihan toivottu ominaisuus? Kun vaihdestta vaihdetaan säilyy koneen käynti nopeus ennallaan ja turbon siivet ovat oikeassa vaihdissa, niin uuden pykälän löytymisen jälkeen on tehoa käytössä pienemmällä viiveellä...
Kuinkahan paljon tehoja on mitattu vakio evo IIIV:sta? ja mitähän noi putkistonvaihto tuo lisää :driverHups... vähän poikkesin aiheesta.Peke sanoiItse asiassa se on blaukkarin lippulaiva, kyllä mulla ainakin kuului radio hyvin. Oisko vika muualla? Kyllähän Evokin ainakin uutta ohjelmaa ja putkistoa huutaa, tulee heti eri raju peli. Ja samalla korjaantuu äänetkin.
nokonzok sanoiTarvitaan siinä vähän muutakin kuin pelkkiä kierroksia, että turbo pysyy hengissä...
epestrand sanoiKuinkahan paljon tehoja on mitattu vakio evo IIIV:sta? ja mitähän noi putkistonvaihto tuo lisää :driverHups... vähän poikkesin aiheesta.
IJF sanoiNo nyt on n. 2000 km takana ja kommmentit:
- Äänet on kuin emännän singerissä tai naapurin korollassa, kun vertaa STi:hin. Ei sinänsä negatiivista, mutta jotain siihen
kaipaisi.
- Yhtä laiska se on näin vakiona kuin STi:kin oli vakiona
- Kone meinaa jättää ikävästi kierokset päälle vaihdetta vaihdettaessa (onkohan tuo vauhtipyörä muuten kuinka painava?)
- Neliveto/lukot ja niiden ohjaus toimii todella nätisti. On helppo ja ongelmaton vietävä, ainakin näin lumipinnalla.
- Kulutus maantiellä (950 km) asettui 8,1 litraan, joka on n. litran verran pienempi kuin subessa, elikäs on ihan ok.
- Mikäs se on tämä alkuperäinen Blaupunkt -ihme, jota radioksi kutsutaan. Siitä ei kuulu pätkänvertaa mikään kanava jos auto
on liikkeessä. Ei tänä päivänä noin huonoa radiota pitäisi olla olemassakaan. Onkos se muilla kuulunut?
Kaikki mahdolliset asettelut on käyty läpi ja eikun pätkii vaan.
IJF
nokonzok sanoiMulla oli kasissa Helix cat-back ja K&N vapaavirtaussuodatin orkkis kotelossa. Tulos ST-Motorsin dynossa 268 hv ja 392 nm.
Gooze sanoiTuon saa irti jo ihan vakio-osilla. Pelkästään downpipen vaihtamisella pääsee jo lähemmäksi 300. Cat-backillä ei saa juuri muuta lisää kuin ääntä.
Gooze sanoiEli. jos kaipaat helppoja hevosvoimia ilman suurempia virityksiä, vaihda downpipe. Samalla lähtee ensimmäinen katti pois, joten vaatii hieman tuunausta tuolla lambda-osastolla.
Peke sanoiJoo, Gooze puhui asiaa katin ja downpipen ahdistamisesta. Tiedän Evo 9:in, missä yli 400HV ja putki vakioo takakatilta taaksepäin. Sitä ei vielä tiedä, ahdistaako se nykyään noilla tehoilla, mutta vakio Evoon saa varmaan puhtia todella paljon downpipen+ohjelman vaihtamisella.
Gooze sanoiJuu vastaus oli tarkoitettu kysyjälle. Tarkoitus oli hieman valaista mistä on helpointa/halvinta aloittaa virittelyt. eukku
Tdi?? sanoiJa tuosta takapönttö www.nettivaraosa.com/599585 ;D Eikä ahdista.
nokonzok sanoiTätä taustaa vasten meikäläistä vaan edelleen hämmentää se, miksi ihan nimekkäät pajat muilla mailla vierahilla aloittavat sen laiton aina toisesta päästä. Niiden varmaan pitäisi tulla tänne oppiin.
ast sanoiLisääntynyt ääni tarkoittaa lisää tehoa useimmille ja onhan se katu-uskottavaa kun on 15 cm rööri takapuskurin alla. Ruuvataanhan kartiosuodattimiakin kiinni autoon kuin autoon sen kummemmin ajattelematta mahdollisia hyötyjä tai haittoja.
samitsu sanoiNo oliskohan tuo "totuus" yksinkertaisimmin selitetty silleen että pakokaasu jäähtyy häntäpäätä kohti ja tarvitsee vähemmän
"tilaa" kuin kuumana alkupäässä,silloin Evon vakioputkikin riittää viritettynäkin (ehkä) loppupäässä mutta ei enää alkumatkalla...?
Tehdastekoinen putkihan on usein erilaisista kustannus- ja valmistussyistä melkoista pilliä ja sama halkaisija koko matkalla...
Silloin jos halkaisijaa kasvatetaan alkupäässä missä sitä eniten tarvitaan,saadaan paras vaikutus tehoihin...!?
Gooze sanoiPiti vielä kaydä onkimassa tuo vakio downpipe tuolta varastosta. Turbolta ensimmäiseen kattiin ei ole hirveästi matkaa, joten jokainen varmaan ymmärtää kuinka paljon tuollainen ahdistaa. Köh köh, se on kuin olis nokka tukossa.
Hups! Kaikki alkoi puhumaan putkista ja jostain downpipestä joka ei sano mulle mitään,halusin vain tietää pitääkö valmistajan antamat arvot paikkaansa.? eukkuepestrand sanoiKuinkahan paljon tehoja on mitattu vakio evo IIIV:sta? ja mitähän noi putkistonvaihto tuo lisää :driverHups... vähän poikkesin aiheesta.
Asia ymmärretty,tai siis melkein!eli se on joku putkenpätkä,pitäisköhän vähän syventyä evon tekniikkaan :driverHarri K sanoiDP=Downpipe= pakoputken ensimmäinen osa turbolta alaspäin.
Gooze sanoiPiti vielä kaydä onkimassa tuo vakio downpipe tuolta varastosta. Turbolta ensimmäiseen kattiin ei ole hirveästi matkaa, joten jokainen varmaan ymmärtää kuinka paljon tuollainen ahdistaa. Köh köh, se on kuin olis nokka tukossa.
Onkos noita downpipejä kaupasta saatavilla,vai värkätäänkö ne ite???? ???Cirrus sanoiItse en hirveästi ole autojen moottoreiden kanssa värkännyt, mutta kysyin tätä asiaa viikonloppuna ralliautojen moottoreita rakentelevalta mieheltä ja hän sanoi, että ylivoimaisesti tärkein osa vaihtaa putkessa on down-pipe. Syy oli se jota monikin on jo sanonut eli kun down-pipe ahdistaa liikaa, niin nousseiden ahtojen takia turbo näkee liikaa vastapainetta, joka sekoittaa sen toimintaa sitten. Näin lyhykäisesti tiivistettynä oli vastaus.