En nyt ainakaan pikaisella selauksella löytänyt ketjua aiheesta, joten pistetään uusi pystyyn. Ihmettelyni siis koskee Evo IV ja V-mallien hintaeroa ja käytännössä sitä, onko uudempi malli "hintansa väärti".
Ehdotin vaihtoa Civicistäni lupaavannäköiseen neloseen ja vitoseen, ja kummankin omistajat hyvittäisivät Hondasta yhtä surkeasti, vitosen hinta vaan on neljätonnia kalliimpi. Autoilla on ajettu suunnilleen yhtä paljon (IV 90tkm, V 110tkm), molemmat ovat kilvissä (IV on ilmeisesti 5-paikkainen, V nelipaikkainen) ja huollettuja (jakopää vaihdettu, litkut vaihdettu, nelosessa vaihdettu kytkin ja vitonen ruostesuojattu), kummassakaan ei taida olla talvirenkaita. Aika samalla lähtöviivalla ollaan siis tuon suhteen, mutta onko viitosessa jotain ominaisuuksia mitkä olisivat tuon ylimääräisen 4000e arvoisia?
Sisusta ainakin ensimmäisenä hyppää silmään, nelosessa melko ruma ja vitosessa sen sijaan melko tyylikäs. Tekniikassakin lienee jotain eroa, vitosmallit eivät ilmeisesti crankwalkkaa yhtä herkkään. Ja no, kaksi vuotta uudempi auto on aina uudempi auto. Vakiokuntoinen vitonen saattaa ehkä pitää hintansa aika hyvin jos sen pitää vakiona? Mitä kaikkea muuta harkinnan arvoista noissa olisi? Pankki ei kaadu kalliimmastakaan hinnasta, mutta onhan säästetty neljätonnia kuitenkin aina säästetty neljätonnia.
Koitan nyt päättää mitä teen tässä parin päivän sisään niin pikaisia vastauksia kiitos!
Ehdotin vaihtoa Civicistäni lupaavannäköiseen neloseen ja vitoseen, ja kummankin omistajat hyvittäisivät Hondasta yhtä surkeasti, vitosen hinta vaan on neljätonnia kalliimpi. Autoilla on ajettu suunnilleen yhtä paljon (IV 90tkm, V 110tkm), molemmat ovat kilvissä (IV on ilmeisesti 5-paikkainen, V nelipaikkainen) ja huollettuja (jakopää vaihdettu, litkut vaihdettu, nelosessa vaihdettu kytkin ja vitonen ruostesuojattu), kummassakaan ei taida olla talvirenkaita. Aika samalla lähtöviivalla ollaan siis tuon suhteen, mutta onko viitosessa jotain ominaisuuksia mitkä olisivat tuon ylimääräisen 4000e arvoisia?
Sisusta ainakin ensimmäisenä hyppää silmään, nelosessa melko ruma ja vitosessa sen sijaan melko tyylikäs. Tekniikassakin lienee jotain eroa, vitosmallit eivät ilmeisesti crankwalkkaa yhtä herkkään. Ja no, kaksi vuotta uudempi auto on aina uudempi auto. Vakiokuntoinen vitonen saattaa ehkä pitää hintansa aika hyvin jos sen pitää vakiona? Mitä kaikkea muuta harkinnan arvoista noissa olisi? Pankki ei kaadu kalliimmastakaan hinnasta, mutta onhan säästetty neljätonnia kuitenkin aina säästetty neljätonnia.
Koitan nyt päättää mitä teen tässä parin päivän sisään niin pikaisia vastauksia kiitos!