Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

weedee sanoi
Tarkoitatko jälkitarkastuksella, että he selvittävät miksi auto käy huonosti, kuten mulle ilmoittivat vai pelkästään sitä että onko se heidän tekemä jakopään remppa tehty oikein? Kuluttajaneuvonnasta mulle sanottiin, että "myyjälle pitää antaa mahdollisuus korjata virheensä" ja siksi auto pitää viedä myyjälle tarkistettavaksi. Eli suomeksi, en voi korjauttaa sitä muualla tai muuten maksan kulut itse. Ja mitä jakohihnan vaihtoon tulee, niin olen pyytänyt korjaamoa tarkistamaan työnsä, mutta he eivät siihen suostu, koska ovat sitä mieltä että auto oli "p*skana" sinne tuotaessa, että pitäisi viedä se myyjälle korjattavaksi.

niin kuluttajavirasto tarkoittaa REMPAN MYYJÄÄ =tekijää ...ja nythä sä viet sitä AUTON MYYJÄLLE
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Harri K sanoi
niin kuluttajavirasto tarkoittaa REMPAN MYYJÄÄ =tekijää ...ja nythä sä viet sitä AUTON MYYJÄLLE

Eijeijei...kyllä ne tarkoittivat myyjällä sitä auton myyjää, ei rempan myyjää.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

weedee sanoi
Eijeijei...kyllä ne tarkoittivat myyjällä sitä auton myyjää, ei rempan myyjää.

no jos kerta vikaa ei ollut(?) ennen remppaa ja jos sen sanoit kuluttajamiehelle niin olen aika varma että hän tarkoitti rempan tekijää...
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Harri K sanoi
no jos kerta vikaa ei ollut(?) ennen remppaa ja jos sen sanoit kuluttajamiehelle niin olen aika varma että hän tarkoitti rempan tekijää...

En voi mennä 100% käsi sydämmellä vannomaan, että tyhjäkäynnissä ei ollut mitään vikaa ennen remppaa, mutta kyllä se kone huonosti kävi kun sitä kuunneltiin hihnan vaihdon jälkeen.

Mun täytyy olla uudestaan yhteydessä sinne kuluttajavirastoon ja pyytää kirjallisena tuo, että kuka tuon tarkistusurakan aloittaa ja kuka maksaa viulut mistäkin. Vähän rupes tuntumaan että nekään siellä virastossa eivät ole ihan perillä tosta kuviosta, koska tuntui olevan heille uusi asia. Autoliitto olisi varmaan oikeampi paikka, mutta mahtaako niitten neuvonta olla vain jäsenille.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

kyllä kai sen tiedät kävikö paremmin ennen remonttia...kyselitkö niiltä korjaamon hepuilta kattoko ne sen tp-akselin et se on oikeessa kohtaa muutenkin kuin merkkien puolesta?
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

jooonas sanoi
kyllä kai sen tiedät kävikö paremmin ennen remonttia...kyselitkö niiltä korjaamon hepuilta kattoko ne sen tp-akselin et se on oikeessa kohtaa muutenkin kuin merkkien puolesta?

Pistin mailia niille, odottelen vastausta.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Kuluttajavirasto on se oikea paikka. Mutta yksinkertaisesti homma toimii näin:

1. Mikäli koet , että oireet tulivat vasta jakopäärempan jälkeen , on kyseisellä KORJAAMOLLA oikeus tutkia auto ennen kuin sen vie minnekkään muualle. Työn tehneelle korjaamolle täytyy siis antaa mahdollisuus korjata virheensä Heidän suostumuksellaan auton voi viedä myös muualle tarkistettavaksi jos esim. korjaamo sijaitsee satojen kilometrien päässä.

2. Mikäli koet . että oireet olivat olemassa jo ennen jakopääremppaa, niinkuin tuorein viestisi antaa ymmärtää tulee sinun olla yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen. Tuon ikäisen auton kohdalla käytännössä voi tulla kyseeseen lievä hinnan alennus, korjausvelvollisuutta heillä ei käytännössä ole kuluville osille.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

2bad4you sanoi
Kuluttajavirasto on se oikea paikka. Mutta yksinkertaisesti homma toimii näin:

1. Mikäli koet , että oireet tulivat vasta jakopäärempan jälkeen , on kyseisellä KORJAAMOLLA oikeus tutkia auto ennen kuin sen vie minnekkään muualle. Työn tehneelle korjaamolle täytyy siis antaa mahdollisuus korjata virheensä Heidän suostumuksellaan auton voi viedä myös muualle tarkistettavaksi jos esim. korjaamo sijaitsee satojen kilometrien päässä.

2. Mikäli koet . että oireet olivat olemassa jo ennen jakopääremppaa, niinkuin tuorein viestisi antaa ymmärtää tulee sinun olla yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen. Tuon ikäisen auton kohdalla käytännössä voi tulla kyseeseen lievä hinnan alennus, korjausvelvollisuutta heillä ei käytännössä ole kuluville osille.

Olen ilmoittanut jakopäärempan tehneelle korjaamolle, että oireet ovat mielestäni tulleet vasta rempan jälkeen, mutta he eivät halua tutkia autoa heidän virheen varalta, vaikka olen ilmoittanut heille, että vien auton muualle tarkistettavaksi, jossa siis myös tarkistetaan heidän tekemä työ.

Olenko sanonut että oireet olivat olemassa ennen jakopää remppaa? Missä? En mielestäni sanonut.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Harri K sanoi
suosittelisin hoitamaan asiaa paremmin "kasvotusten".

Olen surkea huomaamaan kusetuksen ;D Ja sähköpostista jää aina dokumentti. Niin ja korjaamolle on 100km matka.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

weedee sanoi
En voi mennä 100% käsi sydämmellä vannomaan, että tyhjäkäynnissä ei ollut mitään vikaa ennen remppaa, mutta kyllä se kone huonosti kävi kun sitä kuunneltiin hihnan vaihdon jälkeen.

Tuosta kohdasta oli kyse... MInusta tuo on myöntö että jotain ongelmaa oli jo olemassa....
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

2bad4you sanoi
Tuosta kohdasta oli kyse... MInusta tuo on myöntö että jotain ongelmaa oli jo olemassa....

Ah, ok...olin vissiin huonosti ilmaissut asian. Joo eli tarkoitin tuolla, että en _kertaakaan_ ennen hihnan vaihtoa kiinnittänyt huomiota, että moottori olisi käynyt tyhjäkäyntiä jotenkin huonosti, mutta en voi myöskään vannoa että se ei olisi käynyt huonosti. Kun en ole mikään asiantuntija, saa aikamoinen kolina kuulua koneesta ennenkuin minä rupean ihmettelemään että onko siellä jotain vikaa.

Kuitenkin ammattimies täältä korjaamolta mulle sanoi ja kirjoitti myös kuittiin, että "moottorin tyhjäkäynti ei ole normaali. Mahdollinen venttiili/suutin vika."
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

joo ja saattoihan vika olla ymmärtäjässäkin ;) no uskoisin kyllä että olisit huomannut jos joku todellinen vika olisi ollut päällä,,,,
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Vein auton tänään myyjälle.

Myyjä totesi saman, kuin korjaamolla, että jotain häikkää koneen käynnissä on. Hän sanoi tekevänsä siihen maanantaina ohivirtausmittauksen ja jaon tarkistuksen tasapainoakselin osalta.

Jako oli alustavasti oikein.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Puristuspaine/ohivuotomittauksissa paljastunut että yhdessä pytyssä on jotain häikkää.

Kansi otetaan irti huomenna.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Vika selvisi. 2. sylinteristä oli pakoventtiili palanut, eli ei liittynyt jakohihnan vaihtoon mitenkään.

Myyjä sanoi korjauttavansa vian takuun piikkiin.

Ja evo on taas ensiviikolla ajossa ;)
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Venttiilin palamiseen oli syy tietenkin joten kannattaa samalla vaihtaa venttiilivarsien kumit jos vähänkin vuotoa oli havaittavissa (vaikka maksaisit tietysti ite sen lisähinnan). Samalla myös suuttimien ja bensanpaineen/-tuoton tarkistus. Ettei vika toistu..
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

jcarlson sanoi
Venttiilin palamiseen oli syy tietenkin joten kannattaa samalla vaihtaa venttiilivarsien kumit jos vähänkin vuotoa oli havaittavissa (vaikka maksaisit tietysti ite sen lisähinnan). Samalla myös suuttimien ja bensanpaineen/-tuoton tarkistus. Ettei vika toistu..

+1 :peukku

weedee sanoi
Vika selvisi. 2. sylinteristä oli pakoventtiili palanut, eli ei liittynyt jakohihnan vaihtoon mitenkään.

Myyjä sanoi korjauttavansa vian takuun piikkiin.

Ja evo on taas ensiviikolla ajossa ;)

Hyvä kuulla!
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

jcarlson sanoi
Venttiilin palamiseen oli syy tietenkin

Voin melko varmasti sanoa että syy on väljät ohjurit kannessa. Jos ohjureita ei vaihdeta niin palaa kohta uudelleen tai jostain muusta sylinteristä.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Sovittiin että maksan 250e lisähintaa ja tuolla koneistetaan venttiilit ja seetipinnat, sekä vaihdetaan venttiilien ohjurikumit ennen kannen asennusta.

Epäilivät että venttiilin palamisen syy olisi irronnut karstapala, mikä on joutunut venttiilin ja seetipinnan väliin.

Ast tarkoititko ohjureilla juuri noita kumeja?
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Ohjurit on ne joiden yläpäähän kumit tulee tiivisteeksi. Jos ohjurit on väljät, niin tiiviste kuluu äkkiä väljäksi. Joten kumien vaihto ei kannata pelkästään jos ohjurit on väljät. Kannattaa ehdottomasti mitata ne ohjurit ja vaihtaa jos on limitillä.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Kiitos ast ja jcarlson hyvästä huomiosta.

Pyysin että mittaavat niiden ohjureiden välyksen samalla.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Vanhassa nelosessani epäiltiin että venttiili paloi väljien ohjureiden johdosta. Jostain syystä pakopuolen ohjurit kuluvat noissa törkeän nopeasti, 112 tkm oli omassa mittarissa. Jotkut coltin ohjurit sinne tökättiin, yksi uusi venttiili ja loput koneistettiin. Hyvä tuli.
 
Vs: Evo 4 myyjä/korjaamo vastuu

Ast,

Kansipajalta sanoivat että kaikki pakopuolen venttiilinohjaimet oli väljiä ja menevät vaihtoon. Ja mulla myös tosiaan yksi pakoventtiiili vaihdettiin :)
 
Takaisin
Ylös Bottom