Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

subi77

New Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2011
Sijainti
Hyvinkää
Terve taas.Sama vika vaivaa edelleen omaa evoa eli ei mene päästömittauksesta läpi.Autoon vaihdettu uusi katti ja lambda, arvot tippu hyväksytyiksi korotetulla tyhjäkäynnillä mut normi tyhjäkäynnillä edelleen liian korkeat.
rpm 810
CO 1.10
CO kor. 1.11
HC hexan 238
CO2 13.7
O2 0.88
Lambda 0.999

Rpm 2030
CO 0.08
HC hexan 61
CO2 15.00
O2 0.06
lambda 0.998

Osaisko joku kertoo mistä kannattais vikaa hakea.Olis pikkasen kiire kun perjantaina on vika päivä käydä leimalla :'(
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Milloin perushuolto tehty muiden kuluvien osien suhteen? Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari jne. Kyllä se melkein aina noissa jossain se vika on jos kaikki muu on kunnossa.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Millainen putisto autossa on?
Onko tyhjäkäynti tasainen?
Ilmanputsari, orkkis vai tatti/kartio?

Entäs oliko auto oikeasti lämmin ennen mittausta, evossa sen verran suurta tuo putki ja katti kaukana että suosittelen ihan aikuisten oikeasti polkemaan ennen mittausta että saa sen katin kuumaksi. Tämä on se yleisin syy miksei mene läpi, mutta tämän kanssa on vissiin taisteltu jo hieman enemmän joten eiköhän tämä ole pois suljettua.

Noin kaikenkaikkiaan noi arvot on kyllä muuten ihan ok ja normaalin oloiset. Niin tulee sellanen ajatus että tulpat on heikot ja tulee sytkäkatkoja. Kierroksilla tämän vaikutus ei kovin suuri ole, mutta tyhjäkäynnillä tosiaan HC:t(=palamaton hiilivety eli palamaton bensa käytännössä) pomppaa. Mitkäs tulpat autossa on?
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Tulpat ja ilmansuodatin vaihtoon...
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Siinähän ne vastaukset on. Sitte imm-mittaria kannattaa lainata kaverilta kanssa jos ei muu auta. :)

Jos lambdassa ois vika, niin se sekottaa koko setin..vaikuttikos muutes päästöihin kun vaihdoitte lambdan? Ja on se putkisto varmaan kuumaksi ajettu kun uusi kattikin paikallaan.. :p

Onkos muutes auto vakio ohjelmistoltaan?
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Vika ei oikein voi olla ilmamäärämittarissa tai lambdassa kun lambda arvo on kunnossa.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

vika on seossuhteessa co2 arvoon viitaten. eli onko sytkä oikein, tyhjäkäynti oikein säädetty ym? käy liian rikkaalla tyhjäkäynnillä joka korottaa tota häkää. nosta tyhjäkäynti siihen tonniin ensin jos muut asiat kunnossa.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

T. Kiili sanoi
vika on seossuhteessa co2 arvoon viitaten. eli onko sytkä oikein, tyhjäkäynti oikein säädetty ym? käy liian rikkaalla tyhjäkäynnillä joka korottaa tota häkää. nosta tyhjäkäynti siihen tonniin ensin jos muut asiat kunnossa.

Ei se kovin rikkalla ole, kun Lambda 0.999.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Samppa sanoi
Ei se kovin rikkalla ole, kun Lambda 0.999.

Lambda ei kerro koko totuutta aina, joten sen sokeasti tuijottaminen ei ratkaise asiaa.

Katso mielummin tuota CO2 arvoa, sekun pitäisi olla aika lähellä samaa arvoa molemmissa, tässä tapauksessa se on alempi kuin kierroksilla oltaessa. :)
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Kiitos vinkeistä taas kaikille.Tulpat on vaihdettu parisataa kilsaa sitten.Putkisto taitaa olla vakio muistaakseni 2.5" ja suodatin vapari kartio.Tyhjäkäynti tasaista.Ja lambdan vaihto paransi arvoja ekasta mittaus kerrasta.Ja ennen mittausta parikyt kilsaa motari ajoa.Taitaa olla kaukaa haettua, mut voisko ecussa olla vikaa? Ja huomenna viimonen päivä katsastaa :seina
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

subi77 sanoi
Kiitos vinkeistä taas kaikille.Tulpat on vaihdettu parisataa kilsaa sitten.Putkisto taitaa olla vakio muistaakseni 2.5" ja suodatin vapari kartio.Tyhjäkäynti tasaista.Ja lambdan vaihto paransi arvoja ekasta mittaus kerrasta.Ja ennen mittausta parikyt kilsaa motari ajoa.Taitaa olla kaukaa haettua, mut voisko ecussa olla vikaa? Ja huomenna viimonen päivä katsastaa :seina

Mulla on hyllyssö nelosen vakio ecu jos haluat kokeilla.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Kiitos tarjouksesta,mullakin on kaverin nelosen ecu ja sit on toi vitosenkin vielä pitää varmaan koittaa tolla nelkun eculla onpahan yksi mahdollisuus taas suljettu "vika" listalta pois.Mut kiitän avuntarjouksesta,lämmittää kumminkin aina mieltä ku joku tarjoo jeesii ;D
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

subi77 sanoi
Kiitos vinkeistä taas kaikille.Tulpat on vaihdettu parisataa kilsaa sitten.Putkisto taitaa olla vakio muistaakseni 2.5" ja suodatin vapari kartio.Tyhjäkäynti tasaista.Ja lambdan vaihto paransi arvoja ekasta mittaus kerrasta.Ja ennen mittausta parikyt kilsaa motari ajoa.Taitaa olla kaukaa haettua, mut voisko ecussa olla vikaa? Ja huomenna viimonen päivä katsastaa :seina

Entäs tulpanjohdot? Vanhat ja läpilyövät johdot heikentää sytkää ihan siinä missä huonot tulpatkin.

Ecua epäilen tässä tapauksessa melkein viimeisenä, jos ei mitään vikakoodeja tule ja käynti ja veto on muuten tasaista.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Testaa sillä tonnin tyhjäkäynnillä nyt aluksi mitä tuo Kiilikin jo ehdotti ja kato mitä se tekee. Tuo 810 on aika alhanen. Onko kone muuten täysin vakio? Nokkia tai ajoitusta muutettu?
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Samppa sanoi
Testaa sillä tonnin tyhjäkäynnillä nyt aluksi mitä tuo Kiilikin jo ehdotti ja kato mitä se tekee. Tuo 810 on aika alhanen. Onko kone muuten täysin vakio? Nokkia tai ajoitusta muutettu?
Pikkasen vaikeeta varmaan nostaa tota tyhjäkäyntiä tolla IV eculla. Tai ei ainakaan targettia pysty.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Jesh!!Neljäs kerta toden sano..vihdoinkin meni päästöistä läpi ja samalla tuli konttorilta leima paperiin enää verojen maksu ja saa suomi laput autoon ;D
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

[jo sanoi
Pikkasen vaikeeta varmaan nostaa tota tyhjäkäyntiä tolla IV eculla. Tai ei ainakaan targettia pysty.

Saa sitä ihan tyhjäkäyntimoottorista nostettua, jos tarvis. Siis jos se leima nyt siitä ois jääny kiinni. Vaan ei näköjään tarvinnu kikkailla.
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

subi77 sanoi
Jesh!!Neljäs kerta toden sano..vihdoinkin meni päästöistä läpi ja samalla tuli konttorilta leima paperiin enää verojen maksu ja saa suomi laput autoon ;D
Mikä siinä oli vikana nyt sitten? :)
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Jaa.Varsinainen vika ei tainnut ikinä selvitä.Laitoin tankkiin redlinen poltoaineen puhdistus kamaa ja masinolia niin ne tuntu sen verran auttavan et meni läpi :D
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Hyvä, että sait leimalle! :)

Tosin tulevaisuuden varalta ois ihan kiva tietää mikä vikana ollut. :)
 
Vs: Evo 4:sen korkeat päästöt tyhjäkäynnillä Apua tarvittais

Eiköhän se selvii kun olis tarkoitus ensi viikolla nostaa kone pois ja alkaa asentamaan uutta laakerii,mäntää ja kankia ym.. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom