Evo 9:iä ostamassa

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Eli!
Kesäkuussa saattaa mennä tilaukseen tuollainen EVO9. Firman kautta autoetuna tosin, mutta kuitenkin. Tiedä sitten, varmaan elokuulle ainakin menee ennenkuin alle sellaisen saisi. Mustahan sen olla pitäisi. (tai punainen).

ELI kysymyksiä. Millaiset ovat auton todelliset suoritusarvot. Suomi arvot 280hp, 355nm, 5.7s 0-100km/h. Englannissa noita versioita on sitten monia, mutta KAIKILLA muilla sivuilla autolle ilmoitetaan 286hp ja noin 390 nm. (287lbf). Auton paino ilmoitetaan aina se 1465kg, ja kiihtyvyydet sitten vaihtelevat välillä 4.4s - 5.7s. ELI, mitkä nyt ovat todelliset specsit? Ihmetyttää jos toisessa paikassa ilmoitetaan kiihtyvyydeksi 4.9 sec ja tehoksi 286 hp ja toisessa paikassa 5.7s ja tehoksi 280hp. This just Don´t make sense! Vain 6hp eroa, mutta melken sekunti.. ei täsmää.

Sitten vielä. Monen lehden koeajoja olen katsonut, ja autolla on järjestään kiihdytetty noin 5.0 sekuntiin 0-100km/h. Ellei jopa alle. Juuri tuolla 286hp versiolla. En kerta kaikkiaan ymmärrä mikä versio tämä suomen 280 hp 355nm oikein on.. joka jää mukamas sekunnin 0-100km/h kiihdytyksessä 6hp tehokkaammalle englantilaiselle?!?

Onko sinne joku paapomis lastu laitettu joka vahtii ettei ajeta lujaa suomessa vai mitä? Mistä ihmeestä nämä tehoerot sitten tulevat. No, koeajollahan takapuoli dynamometri kertoo paljon (verrattuna esim. mazda 6 mps), mutta olisihan se kiva saada varmaa tietoa jo etukäteen. Niin suuret nuo erot samassa autossa eri lehtien/nettisivujen/maiden välillä ovat.
 
engelsmannithan himoitsevat aina niitä FQ320 FQ400 tms viri malleja... oliskohan heillä vähän eri systeemit sitten?
tuostapa en tiedä ???
 
Eikö toi oo vähän käytännössä mahdoton saada jotain 4.4s aikoja tuommoisella tonnikeijulla ja noin vähäisillä tehoilla ? Ennemmin sinne 6s pintaan...  :)
 
Mua on kans ihmetyttänyt toi kiihtyvyyksien ilmoittelu. MPS Mazdan sai TM menemään 0-100km/h 5.9s(vain yksi veto) ja olettaisin, että Evo menee alle sen. On kuitenkin kevyempi. Vaikkakin Moottori-lehdessä MPS meni tasatahtiin Impreza WRX STI:n kanssa 100km/h asti ja sen jälkeen vasta STI rupes jättämään MPS:ää. Outoa sekin, STI:lle luvataan 5.4s 0-100km/h. Mä kans kovasti mietin auton vaihtoa ja yksi hyvä vaihtoehto on Evo 9. Mutta punaisena en taatusti sitä ota, enkä mustanakaan. Keltainen ykkösvaihtoehto, toisena hopea. ;)
 
Ei tuo 280 hp / 355 nM ole käsittääkseni mikään "Suomi-ilmiö" vaan ihan (Euroopan) Mitsun viralliset speksit ao. autolle. Tämän voi tarkistaa vaikka Mitsubishi Motors Europen Evo IX -sivuilta www.mitsubishi-evolution9.com ja sieltä Explore -> Technology.
 
Evo_IX_MR sanoi
Ei tuo 280 hp / 355 nM ole käsittääkseni mikään "Suomi-ilmiö" vaan ihan (Euroopan) Mitsun viralliset speksit ao. autolle. Tämän voi tarkistaa vaikka Mitsubishi Motors Europen Evo IX -sivuilta www.mitsubishi-evolution9.com ja sieltä Explore -> Technology.

:iws
 
No, jospa tässä Toukokuussa pääsisi auton koeajamaan ja itse toteamaan millainen peli on. Kovin ovat vielä harvassa EVOT suomessa. Ja ainakaan Kuopion seudulla ei Mitsubishin liikkeessä EVO asiantuntemusta löydy. Hyvä että edes tiesivät uuden mallin tulosta.
 
Moi!

Maahantuojan mukaan EVO9 on koejattavissa vasta heinäkuun puolella lehdistötestien takia vaikka olimme tilanneetkin sellaisen tälläviikolla. :-\
 
Peke sanoi
Mulle just viime viikolla lupasivat ens kuussa koeajon Evolla. :p

Dealeri vai Vemic ? Lupasivat auton tilaajille kyllä mahd. piakoin, mutta auto ilmeisesti on lehtien ajettavana aika pitkään :seina Katsotaan nyt ???
 
Mitsubishi Veho Helsinki. Mitkäs liikkeet tuota Evoa myy? Tarjoukset kannattas varmaan kysellä monestakin paikasta... Niin, ja missä myyvät Mitsun viriosia eli eikös se ole Ralliart? Vinkkejä kaivataan.
 
Peke sanoi
Mitsubishi Veho Helsinki. Mitkäs liikkeet tuota Evoa myy? Tarjoukset kannattas varmaan kysellä monestakin paikasta... Niin, ja missä myyvät Mitsun viriosia eli eikös se ole Ralliart? Vinkkejä kaivataan.

Auto tilattu Auto Astrumista / Salosta Voin suositella henk. koht! Palvelu oli hyvää! Kiitokset Marko Liiakselle :D

Kyseisessä paikassa on muuten myytävänä punainen Mitsu EVO8, vähän ajettuna!

P.S
Itse kysyin tuota koeajojuttua suoraan auton tilanneena Vemiciltä suoraan.
 
Hyvä tietää. Mulla on varattu jo koeajoaika. :) Ei malta vaan odottaa. Saako kysyä Malinen, että minkä värisen otit?
 
malinen sanoi
Kyseisessä paikassa on muuten myytävänä punainen Mitsu EVO8, vähän ajettuna!

Saattaa olla aika kauankin jos ei hinta laske lähelle 40ke. ;) Mahtaa sellaisen omistajia (myyjiä) nyt harmittaa. :-\
 
Kyllä nuo näyttää pitävän hyvin hintansa. Harvinaisuus sen tekee. Onkohan mitään järkeä edes miettiä tuota Ultimate-mallia Evosta?
 
Peke sanoi
Kyllä nuo näyttää pitävän hyvin hintansa. Harvinaisuus sen tekee. Onkohan mitään järkeä edes miettiä tuota Ultimate-mallia Evosta?

Aika vähän, saa vaan mustana.. ja ainoat erot on bilstein iskarit, takapönttö ja BBS vanteet. Kaikki nämä saa kyllä vähän järkevämmälläkin hinnalla kuin 5000eur! :seina (varmistettu VEMIC:ltä)

Sisustakin on kummassakin ihan sama, samat spoilerit jne kummassakin.
 
Uudessa TM:ssä (9/06) on IX:n koeajo. 0-100km/h 5,3s, 0-160km/h 13,1s, 0-400m 13,7s
 
Noniin. TM:n koeajo ja mittaustulokset vierittivät myllynkiven sydämmeltä. EVO on kunnon peli. Se 5.7 kuulostikin vähän naurettavalta.. ennenkaikkea hienoa oli ohituskiihtyvyys 90-120km/h, 2.5s.. Nyt sitten vain koeajoa varaamaan.
 
Kyllä muakin toi 5.7s ihmetytti. Sentään vähän paremmalta näytti testien jälkeen. Vaikka esim. MPS 6 meni melkein samoja aikoja ja pitäs olla vähemmän tehoa ja enemmän painoa. ::) Koeajo jo varattu. ;)
 
Olipa todella hyvä peli ajaa toi Evo 9. Eipä paljon miinuksia pysty antamaan. Vieläkin hymy korvissa. :)
 
Peke sanoi
Kyllä muakin toi 5.7s ihmetytti. Sentään vähän paremmalta näytti testien jälkeen. Vaikka esim. MPS 6 meni melkein samoja aikoja ja pitäs olla vähemmän tehoa ja enemmän painoa. ::)  Koeajo jo varattu. ;)

Melkein samoja aikoja? 6.6s on n. valovuoden päässä tosta. :eek:
 
Ota poika asioista ensin selvää, ennenkuin kirjoittelet tollasia. Mazdalla vetivät vain yhden vedon 0-100km/h ja se meni 5.9s. Evo 5.3s. Ja ulkomailla ovat saaneet Mazdan menemään vielä nopeammin, koska tuo TM:n mittaus tehtiin kitkoilla. Mutta tuolla kirjoituksellani tarkoitin näitä 60-90km/h...80-120km/h...ja vastaavia kiihdytyksiä. Niissä ei ollut isoja eroja ja joissain Mazda jopa voitti. Mulla on tässä nenän edessä nää molemmat jutut, et usko pois.
PS. Ja Mazda jää 0-100km/h kiihdytyksessä siksikin, että se ei mene kakkosvaihteella 100km/h, toisin kuin Evo.
 
No nyt on Mitsu tilattu ja ensi vuodelle täältä löytyis yksi jäseneksi haluava... Kertokaapa, mitä toimintaa kerholla on, maksut ym... Ja tietenkin, että miten jäsenyyttä haetaan. :)
Mikäs pulttijako Evossa on? Vakiovanteiden koko ja ET?
 
Noniin, NYT on koeajettu EVO IX. Kyllähän se aika menijä oli, vetelyä urissa en kyllä huomannut. (kuten startissa mainittiin). Löylyä toki kaipaa aina auto lisää, mutta kyllä tuossa evossa sentään 100% enemmän oli munaa kuin esim. Mazda 6 MPS:ssä jota kovasti on kehuttu. Se oli mielestäni ihan pliisu perheauto kun kävin koeajamassa. Evossa sentään asui jonkinlaista japanilaista vihaa! Taitaapa mennä tilaukseen. Toimitus vaan on joskus joulukuussa, joten on sitten aikaa odotella... 0-200km/h aikaa en saanut kellotettua kun oli niin ruuhkaista, mutta noin 20 sekunnin luokkaa lienee? Kukaan tietoinen? Kaverin S4 audiin vaan vertailen...
 
Tjoki sanoi
Noniin, NYT on koeajettu EVO IX. Kyllähän se aika menijä oli, vetelyä urissa en kyllä huomannut. (kuten startissa mainittiin). Löylyä toki kaipaa aina auto lisää, mutta kyllä tuossa evossa sentään 100% enemmän oli munaa kuin esim. Mazda 6 MPS:ssä jota kovasti on kehuttu. Se oli mielestäni ihan pliisu perheauto kun kävin koeajamassa. Evossa sentään asui jonkinlaista japanilaista vihaa! Taitaapa mennä tilaukseen. Toimitus vaan on joskus joulukuussa, joten on sitten aikaa odotella... 0-200km/h aikaa en saanut kellotettua kun oli niin ruuhkaista, mutta noin 20 sekunnin luokkaa lienee? Kukaan tietoinen? Kaverin S4 audiin vaan vertailen...


Eihän nyt japanilaista autoa voi vertailla mihinkään Audiin :p

Itse en vielä ysiä ole käynyt kokeilemassa, himottaisi kyllä kovasti. Tuohon että jos autonsa aikaisemmin haluaa niin kehoitan vilkuilemaan tiiviisti nettiautosta, (www.nettiauto.com), siellä oli ainakin vielä eilen yksi EVO 9 GSR myynnissä rapiaan karvan yli 50 tuhannen euron hintaan... :nykii
 
MetalMan_ sanoi
Eihän nyt japanilaista autoa voi vertailla mihinkään Audiin :p

<offtopic>

Olen kyllä eri mieltä tästä asiasta. Esimerkiksi minun Mitsuni on hyvää kyytiä muuttumassa Audiksi. Polttoainejärjestelmästä jo merkittävä osa on Audia tänään Audi Centeristä haetun karkeasuodattimen jälkeen. Pumppu olikin jo aikaisemmin samaa perua ::)

"Vanhana kaikista autoista tulee Audeja?" ;D

</offtopic>
 
Peke sanoi
No nyt on Mitsu tilattu ja ensi vuodelle täältä löytyis yksi jäseneksi haluava... Kertokaapa, mitä toimintaa kerholla on, maksut ym... Ja tietenkin, että miten jäsenyyttä haetaan. :)
Mikäs pulttijako Evossa on? Vakiovanteiden koko ja ET?
Vannekoko EVOssa on 17x8JJ
Pulttijako 5x114.3
ET38
 
Tjoki sanoi
Noniin, NYT on koeajettu EVO IX.
Taitaapa mennä tilaukseen. Toimitus vaan on joskus joulukuussa, joten on sitten aikaa odotella...

Jos auto kiinnostaa niin saan sen kyllä järjestettyä hyvinkin nopeasti.
 
Auto on tulossa rahoitus leasingilla, eli pitäisi sitten olla liikkeestä ostettu auto. Jotta normaalit takuut jne kaikki ovat voimassa. Eivät mihinkään yksityisen saksantuonteihin firman rahoitusleasingia myönnä. Luulisin.
 
Aussien mielipiteitä EVO IX:stä.
http://autospeed.drive.com.au/cms/A_2955/article.html
 
Tjoki sanoi
Auto on tulossa rahoitus leasingilla, eli pitäisi sitten olla liikkeestä ostettu auto. Jotta normaalit takuut jne kaikki ovat voimassa. Eivät mihinkään yksityisen saksantuonteihin firman rahoitusleasingia myönnä. Luulisin.

En tiedä tarkemmin noista rahoitusleasing kuvioista. Takuut on kuitenkin aivan normaalisti voimassa riippumatta siitä onko auto tuotu käytettynä vai uutena. Molemmat järjestyy.
 
Uudessa TM:ssä näytti olevan juttua ysistä. Sai vertailussa ainoana täydet 5 tähteä, kun esim. uusi sti sai 4.
 
Täällä oli jo juttua siitä... http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=12540.0
 
juu elikkäs eilen kävin herttoniemessä kokeilee tota evo 9, eikä ollu muutaku pelkkää plussaa koko auto vaikka on lässytetty et on liian kova alusta ja vetää urissa.. shitti puhetta kaikki!!! mut se mitä myyjän kans siin aikani puhuin, ni koneesta tulee 98 oktaanisella yli 300 kaakkii, et se 280 o vähä alakanttii mut eipähä oo liioteltu ;D mut voi kyllä sanoo et pirun kiukkusee lähtee ja korttiki meinas sillä koe ajolla jäädä hyllylle ;D
 
eemeli20 sanoi
juu elikkäs eilen kävin herttoniemessä kokeilee tota evo 9, eikä ollu muutaku pelkkää plussaa koko auto vaikka on lässytetty et on liian kova alusta ja vetää urissa.. shitti puhetta kaikki!!! mut se mitä myyjän kans siin aikani puhuin, ni koneesta tulee 98 oktaanisella yli 300 kaakkii, et se 280 o vähä alakanttii mut eipähä oo liioteltu ;D mut voi kyllä sanoo et pirun kiukkusee lähtee ja korttiki meinas sillä koe ajolla jäädä hyllylle ;D

Ehkä on, ehkä ei. Euro-kaseissa oli lukemat ainakin aika jetsulleen sen 265 mitä lupasivatkin. Myyjältä aika edesvastuutonta, tuossahan on hinnan alennuksen paikka jos dynossa löytyykin vain 280 hp. Tosin Hertsikan Vehosta kasin ostaneena ei yhtään yllätä tuollainen spedeily.
 
Lainaus mallitiedotteesta dealereille:

"Suomessa myytävällä varsin korkealuokkaisella 98E-polttoaineella todellinen teholukema on todennäköisesti lähempänä 300:aa hevosvoimaa" ;D
 
malinen sanoi
Lainaus mallitiedotteesta dealereille:

"Suomessa myytävällä varsin korkealuokkaisella 98E-polttoaineella todellinen teholukema on todennäköisesti lähempänä 300:aa hevosvoimaa" ;D

No eihän siinä mitään, ostajallehan tuo on vaan hyvä asia. Jos myyjä puhuu läpiä päähänsä voi asiakas jälkikäteen tiedustella hieman hyvitystä, ja kyllähän se 280 hepoa siinä ainakin on. Totta tietysti on, että laadukas polttoaine voi hyvinkin nostaa tehoa ainakin jonkin verran.
 
Tikkurilan Vemixissä on ysin koeajomahdollisuus, perjantaina pääsen itse kokeilemaan. Myyjän mukaan 60 autoa on jo myyty!
 
nokonzok sanoi
Tikkurilan Vemixissä on ysin koeajomahdollisuus, perjantaina pääsen itse kokeilemaan. Myyjän mukaan 60 autoa on jo myyty!

21.6 kävin kyseisestä liikkeestä hakemassa ysin..sillon myyjä kehu että 55 ysiä myyty...reilu viikkoon hyvä tahti poijilla....kiitettävää kaupankäyntiä..Ja kukaan ei halua Evo 8 enään..niin se maailma muuttuu..
Myydään osiossa ois ysin jarrut+muutakin Evoon..
 
Tänvuode resurssit oli vaa 32 evoa kuulemani mukaan.
Eli onko saatu uusia lisää, vai onko ko. myyjä nähnyt jonkin listan jossa kaikki evo9:sit eli myös rallipelit on mukana...
 
Harri K sanoi
Tänvuode resurssit oli vaa 32 evoa kuulemani mukaan.
Eli onko saatu uusia lisää, vai onko ko. myyjä nähnyt jonkin listan jossa kaikki evo9:sit eli myös rallipelit on mukana...
Ei oo kolmeakymmentä ysin ralli aihiota myyty tähän maahan...vielä....taitaa varmaan olla max 10kpl nurkilla ysin ralli aihiot mitä on maahantuojan kautta tullu..
Osa ralli kuskeista muutti vanhan evo8mr ysiksi....Evo IX saa kyllä jos haluaa ja nopeastikin siviiliin ja ralliin...
 
Prkl, onko peni menny ostamaan keltaisen Evo 9:n? Mä kuulin, et mulle tuleva ois toinen Suomeen tilattu. Sulla taitaa sit olla se ensimmäinen. ;) Miltäs on "evoilu" tuntunu? :)
 
Takaisin
Ylös Bottom