Evo IV viritys

Vs: Evo IV viritys

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19166.0
tossa nyt on ainaki juttua stroukatusta evo 3:sesta ja sitte bosch nimimerkillä taisi olla stroukattu vitonen
 
Vs: Evo IV viritys

Kannattanee liittyä siis jäseneksi. Ihan kelpo setiltä kuulostaisi noihin tehotavoitteisiin, tosin greeni on aika pieni ahdin kuitenkin niin kannattaako sijoittaa hieman enemmän jos nälkä kuitenkin sattuu kasvamaan?
 
Vs: Evo IV viritys

Isompi ahdin tarkoittaa lähes väistämättä hitaampaa heräämistäkin. Nykyinen Green pystynee ongelmitta 450 hv tehoon ja jonkun verran ylikin tarpeen vaatiessa.
 
Vs: Evo IV viritys

Karkeana arviona green herännee strokerissa kuten vakioahdin vakiomoottorissa.
 
Vs: Evo IV viritys

Greeni herää kyllä muutenkin aikalailla samalla tavalla kun vakioahdin.
 
Vs: Evo IV viritys

MakeM sanoi
Kannattanee liittyä siis jäseneksi.
aivan enpä tajunnutkaan että nuo oli clubijuttuja/ettet kuulu kerhoon mutta tuohon kommenttiin lisätäkseni +1 :peukku
 
Vs: Evo IV viritys

maurichia sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19166.0
tossa nyt on ainaki juttua stroukatusta evo 3:sesta ja sitte bosch nimimerkillä taisi olla stroukattu vitonen
Jäseneksi vaan liityt ni on antaa enemmän tietoa. Omasta ja tuosta linkin autosta(kaevuri) on jonkun verran juttua kirjotettu :peukku
 
Vs: Evo IV viritys

"riittää" kyllä 400hv mutta heti jos tavoittelee enempää niin vaihtaisin kyllä edes hieman kireämmät (264 mainosasteita). Vakiosta isommalla ahtimella käytännössä pelkkää hyötyä kireämmillä nokilla.
 
Vs: Evo IV viritys

tube87 sanoi
Tarvii laittaa kerhoon hakemus menemään...
Mihinkä tehoihin vakio nokat riittää?
kaevuri ainakin kokeilee vakio nokkien rajoja omassa kolmosessa hx40 superilla. Keväällä ehkä voi saada jonkun näköstä dataa siintä. Noilla osilla mitä oot meinannu ni en lähtis vakio nokilla ollenkaan. Stroukattuna ihan ehdottomasti ja vaikka alkuun vakio ahtimella. Tosta kytkimestä en ole kyllä varma kuinka pitkään se kestää ku tuota vääntöä tulee aika rajusti jos sitä ei ala rajaamaan. Voin kertoa omista kokemuksista vaikka yv:llä jos kiinnostaa.
 
Vs: Evo IV viritys

Se vakionokkien järkevän rajan saavuttaa liene jo vakioahtimella, mut kaikki taaplaa tyylillään :) Varsinkin kun kolmosessa ei tarviais kamalasti tuota vääntöä tulla.
 
Vs: Evo IV viritys

Miten olis uudemman 6v-laatikko? jos kerran virittelemään aletaan
 
Vs: Evo IV viritys

MMracing sanoi
Miten olis uudemman 6v-laatikko? jos kerran virittelemään aletaan

No ei se ainakaan kestävyyden kannalta ole perusteltavissa oleva valinta. Toki pidemmät välitykset sillä saa.
 
Vs: Evo IV viritys

MMracing sanoi
Miten olis uudemman 6v-laatikko? jos kerran virittelemään aletaan

Heikompi kuin 5-vaihteinen. Eikä 4-9 välillä ole 5-vaihteisessa mitään merkittäviä eroja.
 
Vs: Evo IV viritys

nokonzok sanoi
No ei se ainakaan kestävyyden kannalta ole perusteltavissa oleva valinta. Toki pidemmät välitykset sillä saa.

onko 6 lovinen niinpaljo nopeempi(pidempi) että välityksetkin ois pidemmät?
Itse ajattelisin että välitykset ois lyhemmät...tiheemmin vaihdettava...
 
Vs: Evo IV viritys

Harri K sanoi
onko 6 lovinen niinpaljo nopeempi(pidempi) että välityksetkin ois pidemmät?
Itse ajattelisin että välitykset ois lyhemmät...tiheemmin vaihdettava...

Itsellä oli lähinnä huippunopeus mielessä. Fiilispohjalta epäilisin vaihteiden välin olevan aika lähellä 5-vaihteista.
 
Vs: Evo IV viritys

nokonzok sanoi
Itsellä oli lähinnä huippunopeus mielessä. Fiilispohjalta epäilisin vaihteiden välin olevan aika lähellä 5-vaihteista.

Tuonne jo aiemmin jonnekkin laitoin... Mun mielestä 5Mt on sporttisemman tuntuinen , CT9A vertailu. 6MT vs. 5Mt GT tyylinen automatkailu vertailuun niin tilanne on jo toinen.

En oikein kyllä menis sanoon ,että ihan laatikon vaihto olis mitään virittelyä... Modattu 5MT onkin sitten jo pikkaisen sinnepäin ,mutta alkaa jo siinä vaiheessa lompakko huutamaan kovempaa kuin ACD.

Laittaisin kyllä useamman tuhannen ensin muualle autoon kuin lootaan.
 
Vs: Evo IV viritys

Itse ainakin pidän tosta 5MT lootassa VI:ssä. Vaihteet osuu kohdilleen tehoalueen suhteen ja loota suht hyvin sopii kaikille Suomen radoille. Botniaringillä saa körrötellä 3-4 vaihteellä ja pääsuoran loppuvaiheella havutaan 5. Sama myös Alastarossa ja Ahvenistolla.

Mutjoo.. OT. Sori.
 
Vs: Evo IV viritys

tube87 sanoi
Olisiko kellään kertoa kokemuksia 2.3l stroker kiteistä?
Pääasiassa kiinnostaa ahtimen herääminen, onko suurta eroa 2.0l?
Riippuu tietenkin paljon ahtimesta ja nokista, mutta jotain käyttökokemuksia olisi mukava tietää.
Tavoite olisi saada nelosesta irti n.400-450hv motilta.
En halua mitään järkyttävää tehopiikkiiä yläkierroksille, vaan että vetäisi kohtuu alhaalta.

Auto on purettuna, tarvitsisi vielä päättää tekeekö 2.0l vai 2.3l.

Osalista mitä suunnitteilla:
-Vi-pec moottorinohjaus
-Wiseco männät
-Eagle veivit
-Arp pultit+Clevite laakerit
-Eagle stroke kampura
-GSC nostajat
-GSC nokat S1 Specs: Intake 268 11mm / Exhaust 268 10.50mm + nokkapyörät
-880cc suuttimet,Walbro
-FP green turbo
-ACT massakytkin+vauhtipyörä

Ei ole halpa paketti mutta tekee kerralla ja kunnolla ;D
Kertokaa mielipiteitä muutenkin kokoonpanosta.
86x100mm stroke ois kii ja onhan se paljo kivempi ku 2.0 iha siis jo liikentees :) green ahdin ja vakio nokat 430hp ja 600nm (3380rpm) rajotin tippu 7200 mut eipä sitä tarvii huudattaakkaa kyl :)

1.2 bar kun loppu bensapumppu kesken :)
 
Vs: Evo IV viritys

tube87 sanoi
Mikä pumppu sulla on? Itsellä auto vielä kesken, melkein samalla osalistalla kun aiemmin suunnittelin...
iha vakio iv pumppu :) ei keritty enne penkkii vaihtamaa eli potkuu kyl luvas lisää...jos haluu ja luulempa et noi nokat riittää yli sen 500 suht helpostikki :)
ainakin stroukki kitis :)
 
Vs: Evo IV viritys

mmpa sanoi
86x100mm stroke ois kii ja onhan se paljo kivempi ku 2.0 iha siis jo liikentees :) green ahdin ja vakio nokat 430hp ja 600nm (3380rpm) rajotin tippu 7200 mut eipä sitä tarvii huudattaakkaa kyl :)

1.2 bar kun loppu bensapumppu kesken :)
No perhana että on kivat tehot/väännöt :peukku Pitää varmaan kans vakio turbo heivaa iteltä pois.
 
Vs: Evo IV viritys

Onkos kustannuspolitiikasta muuten haisua jos vitoseen stokeria asentaa wisecoilla ja muilla himmeleillä?
 
Vs: Evo IV viritys

Käykös VI mallin männät V malliin kysyy tietämätön? Ois vähän kytkyjä JE pistonssin tuotteisiin ja Carillon rodeihin...pitäs olla aika laadukkaita tuotteita meinaan... Niiltäkin löytys + koon mäntiä
http://www.jepistons.com/Catalogs/Sport-Compact/Mitsubishi/evo.aspx
 
Vs: Evo IV viritys

Aki666 sanoi
Käykös VI mallin männät V malliin kysyy tietämätön? Ois vähän kytkyjä JE pistonssin tuotteisiin ja Carillon rodeihin...pitäs olla aika laadukkaita tuotteita meinaan... Niiltäkin löytys + koon mäntiä
http://www.jepistons.com/Catalogs/Sport-Compact/Mitsubishi/evo.aspx

Käy ne.
 
Vs: Evo IV viritys

aikas kohtuullista! Onko tietoa jos paketin tuommosenaan lykkää paikoilleen mitä antaa ulos?
 
Vs: Evo IV viritys

Eiköhän tuo vakioahtimen tuotosta jää kiinni kuitenkin, eli about sinne samoihin lukemiin mitä kakslitraisella.
 
Vs: Evo IV viritys

Aki666 sanoi
Käykös VI mallin männät V malliin kysyy tietämätön? Ois vähän kytkyjä JE pistonssin tuotteisiin ja Carillon rodeihin...pitäs olla aika laadukkaita tuotteita meinaan... Niiltäkin löytys + koon mäntiä
http://www.jepistons.com/Catalogs/Sport-Compact/Mitsubishi/evo.aspx

Aftermarket männäthän myydään yleensä vain Evo 1-9 / DSM 7-pulttiset ja vanhemmat 6-pulttiset koneet erikseen koska männäntappi on eri halkaisijalla 6 ja 7-pulttisissa. Lohkon korkeuksissa on vähän eroja mutta nekin ovat käytännössä samat 4-9 välillä. Kannen palotilassa on toinen erojen paikka joten ilmoitetut puristussuhteet eivät välttämättä päde kaikille malleille näistä kahdesta asiasta johtuen. Palotilat 4-9 välillä ovat ~43 cc.

JE, CP, Wiseco... kaikista on hyvä ja huonoja kokemuksia ihmisillä eli parasta on aika mahdotonta sanoa. Kaikilla osaava tekijä saa toimivia moottoreita aikaan.
 
Vs: Evo IV viritys

:peukku tänx hyvästä infosta! Tietty ite jos ja kun lähtee paukkuja tekeen mottiin niin ottaa laatua mutta jos sattuu jotaki kautta tiettyä merkkiä saamaan soppelisti niin sitä sitte koko rahalla ;D
 
Vs: Evo IV viritys

Aki666 sanoi
Onkos kustannuspolitiikasta muuten haisua jos vitoseen stokeria asentaa wisecoilla ja muilla himmeleillä?
n.1800e veroinee oli männät,kanget,laakerit ja kampura + sit kaikki muu koneistukset etc... ebay usa strokesetti ja camskill tiivarit + muut
 
Vs: Evo IV viritys

mmpa sanoi
86x100mm stroke ois kii ja onhan se paljo kivempi ku 2.0 iha siis jo liikentees :) green ahdin ja vakio nokat 430hp ja 600nm (3380rpm) rajotin tippu 7200 mut eipä sitä tarvii huudattaakkaa kyl :)

1.2 bar kun loppu bensapumppu kesken :)
Missä käyny penkissä ja olisko lappuja pistää?
 
Takaisin
Ylös Bottom