Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Aki666

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
Oulu
Tuossa lueskellut näitä eri aiheita niin pystyykö joku klubilainen siis poistamaan V:stä tuon nopeuden rajoittimen? Onkohan kuinka pohjoisessa lähin osaava taho ja hinta ois kiva kans tietää?

Sit lueskelin kans nuista Apexin ohjausyksiköistä (?) eli korvaako ne oman ecun kokonaan ja mitä niitä on nyt tämänpäiväisiä hyviä ja mistä vois käytettyjä katsella? Tuossa oli yks heebo subaruun jonkin tuollaisen hankkinut näytön kera mistä kuulemma saa säädeltyä vaikka sun mitä... Vinkkejä ja vastaavia hyviä vehkeitä vois ehotella. Tarkotus nyt siis alkaa hissuksiin rakenteleen peli jolla vois talvella ajella jäärataa ja kesällä ehkä käydä testaamassa time attackiä.

Nyt ei oo kuin evo V ja sparcon kaaret odottelemassa sisusta purkua.

(vois varsin jotain projekti päivyriäkin alkaa sit tekemään) Muutoksia tarkoitus tehdä siis jonkin verran eli kisamallin sisus, ehkä LHD ja sit piristystä koneeseen (se puoli vielä avoin että mitä). Putkea, putsaria jne tietty kans ja alustaa (tod näk BC racingiä)...

Mut mielenkiintonen homma itelle kun rakennellut vaan motskareita so far ja turboista ei oo omakohtasia kokemuksia muuten ku että harrikassa on mekaaninenahdin käytössä. Onneksi on kuite hyvin tuttuja jeesinä ja infona kans rallipuolelta..

Ps. hissuksiin eli lompakon rajoittamana etenee pjoketi ja voi mennä pari vuotta että on mieluinen heheh
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mitä itse olen muiden kirjoittamia juttuja lueskellut niin vakio ecua pystyy säätämään jo niin hyvin ettei ole mitään tarvetta sitä vaihtaa. Tottakai ns. viri ecuilla saa katuuskottavuutta :)

Jäsenpuolelta löytyykin sitten infoa jo sen verran, että niiden avulla ecun voi säätää ihan itsekkin :peukku
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

evo6 sanoi
Mitä itse olen muiden kirjoittamia juttuja lueskellut niin vakio ecua pystyy säätämään jo niin hyvin ettei ole mitään tarvetta sitä vaihtaa. Tottakai ns. viri ecuilla saa katuuskottavuutta :)

Jäsenpuolelta löytyykin sitten infoa jo sen verran, että niiden avulla ecun voi säätää ihan itsekkin :peukku

No nimenomaa ja eikös nuihin saa aikapaljon muitakin ominaisuuksia? Esim. laajakaistalambdan näytöksi yms? Sehän se kans unohtu, että mitä laajakaistoja porukalla käytössä?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Apexeilla et tee mitää, käyttää senkin rahan vaikka ruostesuojaukseen tms. Vakioecun tilalle kannattaa laittaa ainoastan 8 ECU jos haluaa map-ohjauksen. Mitä meinaat laajakaistalambdan näytöksi?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Ei se Apexi lainkaan huono ECU ole, mutta melko tarpeeton silloin kun vakio-ecu on hyvin säädettävissä. Ja hyviä viri-ecuja on paljon esim. Motec, Haltech, Vipec, Autronic, HKS jne. Riippuu siitä paljonko on budjettia, mitä hakee ja kuka säätää. Vakio-ECU on ok kevyisiin virityksiin, mutta ei pidä erehtyä luulemaan sitä joksikin state-of-the-art malliksi. Siinä ei esimerkiksi ole kunnollista ahtopaineiden ohjausta eikä laajakaistan tukea.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

mystinengalant sanoi
Apexeilla et tee mitää, käyttää senkin rahan vaikka ruostesuojaukseen tms. Vakioecun tilalle kannattaa laittaa ainoastan 8 ECU jos haluaa map-ohjauksen. Mitä meinaat laajakaistalambdan näytöksi?

Eihän kisa-autoja ruostesuojata kun tulee painoa ;) ...laajakaistoissa normisti se ledirivi niin kai sillekki jotain haitekkiä saatavana heheh
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Ei se Apexi lainkaan huono ECU ole, mutta melko tarpeeton silloin kun vakio-ecu on hyvin säädettävissä. Ja hyviä viri-ecuja on paljon esim. Motec, Haltech, Vipec, Autronic, HKS jne. Riippuu siitä paljonko on budjettia, mitä hakee ja kuka säätää. Vakio-ECU on ok kevyisiin virityksiin, mutta ei pidä erehtyä luulemaan sitä joksikin state-of-the-art malliksi. Siinä ei esimerkiksi ole kunnollista ahtopaineiden ohjausta eikä laajakaistan tukea.

Sellasta kohtuu budjetin systeemiä miettiny, että ois sit siinä varoja säädellä pitkällä juoksulla jos ja kun saapi sit autoa kehiteltyä eteenpäin... Aina parempi, että on seokset sun muut just eikä melkein ni säästäs vähän konetta... Nuita Haltech/Motec systeemejä tuskin kauheesti käytettynä tarjolla?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Ei se Apexi lainkaan huono ECU ole, mutta melko tarpeeton silloin kun vakio-ecu on hyvin säädettävissä. Ja hyviä viri-ecuja on paljon esim. Motec, Haltech, Vipec, Autronic, HKS jne. Riippuu siitä paljonko on budjettia, mitä hakee ja kuka säätää. Vakio-ECU on ok kevyisiin virityksiin, mutta ei pidä erehtyä luulemaan sitä joksikin state-of-the-art malliksi. Siinä ei esimerkiksi ole kunnollista ahtopaineiden ohjausta eikä laajakaistan tukea.

kuis niin 8) hyvin tuo livemap näyttää wb lamdan toiminan, ecu osaa suojata (afr security) josheittää liian laihalle tiputtaa ahdot pois...
ja tuntuu tuo ecun oma ahtopaineen ohjaus toimivan ihan hyvin, ei eroa onko joku sähköinen aftermaket... klipsin tasolle ei ihan yllä alakieros ahdoissa (se tasaisuus) mutta klipsistä
poiketen pystyy säätämään yläkierosten ahdot kuntoon.

evo8 tai evo9 ecu, evo 9 ecu olis vielä parempi, isompi muisti ja lievä nykimis ongelma poissa mikä satunnaisesti ahdistaa evo8 ecun käyttäjää.
mutta jäsenten puolella taitaa olla paremin selitetty 8) eli juttua on siellä mappi ohjauksesta.... itellä on evo8 ecu -89galantissa 3bar GM mapilla ja toimii :peukku
ja kesken ajon pystyy suoraan säätämään ei tarvi sammutella tai flässäillä välissä ;)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mr mmc sanoi
kuis niin 8) hyvin tuo livemap näyttää wb lamdan toiminan, ecu osaa suojata (afr security) josheittää liian laihalle tiputtaa ahdot pois...

Mistäs Evon vakio-ecusta nämä ominaisuudet löytyvät? Ja ei tarvitse vastata, tiedän ettei mistään. Mutta kerro nyt kuitenkin edes se mistä nämä kehumasi toiminnot toteuttavan softan saavat halukkaat ladattua vakio-ecu rautaan? Eli toiminnot ainakin: SD, livemap, laajakaista-feedback, afr security, toimiva ja hyvä boost control.

Mr mmc sanoi
ja tuntuu tuo ecun oma ahtopaineen ohjaus toimivan ihan hyvin, ei eroa onko joku sähköinen aftermaket... klipsin tasolle ei ihan yllä alakieros ahdoissa (se tasaisuus) mutta klipsistä
poiketen pystyy säätämään yläkierosten ahdot kuntoon.

Missä keli-olosuhteissa ja millaisilla ahtimilla, solenoideilla ja hukkaporteilla olet sitä käyttänyt? Se että joku toimii jotenkin pienen vakiopöhisijän kanssa ei kerro vielä juuri mitään... Sen perusteella mitä olen lueskellut monet tyytyväisenä käyttävät tuota mutta eivät tajua että menettävät spoolia sillä tavalla millä ohjauksen saa säädettyä suhteellisen stabiiliksi.

Ilmeisesti kokemuksia on myös useista aftermarket sähköisistä ohjauksista kun kerrot vakio-ecun toimivan yhtä hyvin?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

kylläpä nyt vedettiin herne?

esim: http://forums.evolutionm.net/ecuflash/451836-tephramod-v7.html
jä tästä on tuolla jäsentenpuolella juttua... sitä on vähän modattu eteenpäin...

ja itsellä ei ole kokemusta tuosta ap-solenoidista, kuuleman mukaan eräässä ralliautossa sai säädettyä ihan samalla tavoin kuin aftermarketilla ahtopaine ohjauksen
toimivaksi.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mr mmc sanoi
esim: http://forums.evolutionm.net/ecuflash/451836-tephramod-v7.html

Ymmärsinköhän nyt oikein tuon eli täytys olla evo 8 -> ecu että nuo flashit pelaa?? Ei mahda ilmaisia olla nuo evo 8 eteenpäin ecut ja sit mitä muuta siihen nyt tarviikaan että pääsee säätään eli saattaa jopa tollasen käytetyn "pro" säätöboksinki saada kohtuu hintaan??

ja häätynee jäseneksi kans alkaa jos sieltä jäsenpuolelta löytys kans hyödyllistä infoo yms...
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mr mmc sanoi
esim: http://forums.evolutionm.net/ecuflash/451836-tephramod-v7.html
jä tästä on tuolla jäsentenpuolella juttua... sitä on vähän modattu eteenpäin...

Mitä nämä modaukset ovat? Onko joku luettelemistasi ominaisuuksista modaus ja jos on niin pystyykö sen ottamaan käyttöön ilman vähintäänkin auttavaa ohjelmointikokemusta ja halua opiskella ohjelmointityökaluja? Tai ilman sitä että saa jonkun muun tekemään homman puolestaan?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Ymmärsinköhän nyt oikein tuon eli täytys olla evo 8 -> ecu että nuo flashit pelaa?? Ei mahda ilmaisia olla nuo evo 8 eteenpäin ecut ja sit mitä muuta siihen nyt tarviikaan että pääsee säätään eli saattaa jopa tollasen käytetyn "pro" säätöboksinki saada kohtuu hintaan??

ja häätynee jäseneksi kans alkaa jos sieltä jäsenpuolelta löytys kans hyödyllistä infoo yms...

Ite ostin 100e boxin, ebayssä noita on halvemmallakin ja tietyn ikäisen 1.3i lancerin boxi on samalla prossulla.
Kannattaa se muutenkin liittyä, on ratapäiviä ja dynoja yms toimintaa ihan pikku rahalla kun on jäsen :)


Tapatalk@iPhone
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Ymmärsinköhän nyt oikein tuon eli täytys olla evo 8 -> ecu että nuo flashit pelaa?? Ei mahda ilmaisia olla nuo evo 8 eteenpäin ecut ja sit mitä muuta siihen nyt tarviikaan että pääsee säätään eli saattaa jopa tollasen käytetyn "pro" säätöboksinki saada kohtuu hintaan??

Evo 5/6 Eculle on olemassa kaksi modausta:
- launch control ROM, ei muita muutoksia
- CeddyMods 1.2: launch control, vikavalo nakutuksesta, kahden kartan vaihto kytkimellä, no lift to shift ja jotain muuta pienempää ei olennaista.

Livemappausta tai MAP ohjausta ei saa Evo 5/6 ECU:lla ainakaan tällä hetkellä.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Mitä nämä modaukset ovat? Onko joku luettelemistasi ominaisuuksista modaus ja jos on niin pystyykö sen ottamaan käyttöön ilman vähintäänkin auttavaa ohjelmointikokemusta ja halua opiskella ohjelmointityökaluja? Tai ilman sitä että saa jonkun muun tekemään homman puolestaan?

Mä en ymmärrä tuon taivaallista koko ohjelmasta tai modauksista, joka tapauksessa mun autossa toimii eikä tarvinnu olla insinööri asentaessa eikä säätäessä.
Taidampa siis jättää tähän pidä tunkkis.


Tapatalk@iPhone
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Itse asiassa tuossahan tuli todistettua se mitä oli tarkoituskin - vakio ECU 7-9 pystyy monenlaiseen mutta VAIN jos on intoa ja osaamista tutkia asioita huomattavasti pintaa syvemmältä, kaivella erilaisia modeja ja lueskella foorumeita ja kysellä miten joku asia toimii tai pitäisi tehdä missäkin tapauksessa. Jos haluaa valmiiksi dokumentoitua kamaa tai jonkun ammattilaisen säätämään niin melkein voi sanoa hei hei noille modeille ja valita jotain sellaista jonka säätäjä tuntee ja osaa.

Tephra ja CeddyMods ovat jotenkuten dokumentoituja, mutta sen jälkeen astutaan pimeään.

Ja sellaiseen perusvireiseen 350-400 hv autoon riittää ihan hyvin joko aivan vakio-ecu säädettynä tai sitten jompikumpi yllämainituista modeista. SD:n sun muiden kanssa on mielestäni turha vaivata päätään tuossa teholuokassa. Ja sitten jos halutaan voimaa reippaammin, esim. 600 hv niin päätään on pakko vaivata tai ostaa aftermarket ecu.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Elikkäs ehkä järkevin (ja helpoin) sit kuitenkin joku aftermarket boxi/ohjaus tsydeemi... Mitens nuo rajoittimen poistot?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Elikkäs ehkä järkevin (ja helpoin) sit kuitenkin joku aftermarket boxi/ohjaus tsydeemi... Mitens nuo rajoittimen poistot?

Poistuu sen moottorinohjauksen myötä. Ja se saadaan ohjelmoitua pois myös siitä vakio ecusta. Samallahan se kannattaa sit säätää, jos vakiota käyttää.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Nopeusrajoittimen poistaa muutamassa minuutissa vakio-ecusta kun on työkalut ja osaa niitä käyttää.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Nopeusrajoittimen poistaa muutamassa minuutissa vakio-ecusta kun on työkalut ja osaa niitä käyttää.

:eek: ei sais vaikka yv:llä vinkkejä tähän?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mitens muuten jos on jengi laittanut "tehoputkea" ja kartio filsua ilman ecusäätöjä ni onko mimmosia kokemuksi / tehohävikkiä / konerikkoja? ;D
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Mitens muuten jos on jengi laittanut "tehoputkea" ja kartio filsua ilman ecusäätöjä ni onko mimmosia kokemuksi / tehohävikkiä / konerikkoja? ;D

Suodattimen vaihto ei vissiin suuremmin vaikuta mihinkään mutta putkiston vaihto ainakin itselläni veti seokset ihan mihin sattuu.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

evo6 sanoi
Suodattimen vaihto ei vissiin suuremmin vaikuta mihinkään mutta putkiston vaihto ainakin itselläni veti seokset ihan mihin sattuu.

Taitaa myös se kartio sotkee aika tehokkaasti maffia näissä, joten säädättää kannattaa kyllä noiden vaihdon jälkeen, jos jotain hyötyä hakee.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Seokset pitäisi ainakin tarkistaa. Ennakkoa on sen verran maltillisesti vakiona että varsnkin pakoputkistoa parannettaessa ja siten pakopaineita laskettaessa se on yleensä turvallisella alueella vaikka loadi vähän laskisikin. Tietty täysi hyöty saadaan van säädöt optimoimalla.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Eli toiminnot ainakin: SD, livemap, laajakaista-feedback, afr security, toimiva ja hyvä boost control.

Laajakaista-feedback on ysin jenkkifirmikselle olemassa eli suurin duuni tehty, joku jos jaksais portata koodin niin sais muihinkin rommeihin mutta ladattuahan tällaista ei saa mistään ainakaan vielä. Vielä kun olis tuo toimiva ja hyvä boost control niin olispa peli, siinä on kyllä toivomisen varaa vaikka tephran ominaisuudet hieman toimintaa ja myös sitä spoolia parantavatkin vakioon verrattuna (duty=100% alle tietyn kuorman ja vaihdekohtainen dutyn+kuorman säätö). Parhaiten vakio-ecu sopii asiasta kiinnostuneille, mahdollisuuksia on paljon mutta teetättää työtä.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Jahas, täällä ollaankin päästy vauhtiin ja oikein tohinaksi pistetty.

@Aki666, Nopeusrajoittimen saa pois vakio Evo 5/6 ecusta jos on oikea ohjelma ja kaapeli. Kaapeli maksaa jokuset eurot (100e yli muistaakseni..?) ja softa on ilmainen.

@Mr mmc, Ast on ihan oikeassa, että modit vaativat perehtymistä ja jos oikein haluaisi tietää mitä siellä ecussa tapahtuu niin pitäisi osata koodata ja tulkita ecun "kieltä". Toiset ei vain halua kenties olla riippuvainen toisesta osapuolesta vaan mielummin tekevät itse. Aftermarkettiecuissa on se plussa, että softa + manuaalit tulevat mukana ja pystyy itse säätämään. Testattua ja dokumentoitua. Säätäminen on sitten erikseen. Se on helpompaa sillä siinä vain muutellaan ROM:in arvoja. Modauksessahan muutetaan koko ROM:in toimintaa (esim lisätään koodaamalla launch control tms..). Varovainen käsitteiden kanssa..

@ast, Toiset haluavat oppia lisää - toiset eivät. Jotkut luottavat kolmannen osapuolen modaajaan ja haluavat kehittää "opensource"/beta -hengessä vakioboxien modaamista. Onhan tuo Thepra ja Ceddykin vaan lähtenyt modailemaan ja siitä sitten kehittynyt sekä dokumentointia tullut. Tosin modattu vakioecu ei autuaaksi tee. Siinä on aina se pieni riski, että joku kusee. Myös pienet lapsuudet ovat aina läsnä kun modattu rommia ei ole vielä täysin testattu.

Vakioecu ilman modeja vakiorommilla ja varkio-osilla on pommikauraa kun Mitsubishillä sitä ollaan varmaan hinkattu tovin ja testattu kaikki mahdollinen.

Oma kokemukseni on Evo VI ecun ja Evo VIII säätämisestä. Itse en ole modannut eli en ole lähdekoodia rukkaillut ja käännellytväännellyt omaa ROMia ecuja varten. Olen vain säätänyt, loggaillut ja testaillut eri Rommeja molemmissa ecuissa.

Hieman taustaa, mielipiteitä ja kokemuksia:
- Molemmissa tapauksissa toisen osapuolen ROM
- Evo VIII ROM on Thepraan tehty lisämodaus kolmannen osapuolen toimesta
- Evo VI ROM on Ceddyn 1.0
- Ahtopaineen säätö on molemmissa yhtä hanurista -> syynä liian monimutkainen säätö -> liikaa muuttujia mitä pitää huomioida ahtopaineen, rasituksen, lämpötilan ja solenoidin perusteella -> ROM:ien modaajat! Tehkää uus logiikka?!?! (vinkkiä tuli mulle privalla: http://fi.wikipedia.org/wiki/PID-s%C3%A4%C3%A4din - tuo softalla)
- Evo VI ecu oli MAF:lla -> toimi hienosti, mutta HKS:n aiheuttamat "ominaisuudet" ainakin ärsytti itseäni -> Ceddyllä nämä sai korjattua hienosti ja melkein kokonaan pois
- Evo VIII ecu on MAP:lla -> toimii hienosti, mutta säätöä huomattavasti enemmän -> Siirryin tähän kokeilumielessä EN isompien tehojen perässä
- Loggaus toimii molemmilla ecuilla samalla tapaa -> Tosin Modatussa Evo VIII ecussa on mahdollisuus liveen -> Jokapäiväisessä ajossa en näe mitään järkeä pitää livenä vaan ainoastaan ensimmäisissä säädöissä ja VE-taulua hiotessa alipaineella
- Oma auto jätti tielle kerran Evo VIII eculla johtuen softabugista -> tässä niitä ei niin kivoja modattujen rommien ylläreistä
- Positiivista on MAP ohjatun auton tasaisempi käynti ja käynnistys -> myös nykiminen on kadonnut kokonaan
- Laajakaistan syöttö ecuun on nyt käytössä VIII rom:issa joten loggauskin onnistuu yhdellä piuhalla

Lopuksi pitää vain todeta, että mikäli ei ole valmis opiskelemaan kunnolla ecun MODAAMISTA (tarkoittaen koodin muokkaamista, omien funktioiden luomista ja (dis)assemblyä) niin pidättäytyy testatuissa ja toimivissa Rommeissa kuten Thepran testatut, Ceddy, vakiorommit ja RalliArt rommeissa. Näissä kyseisissä rommeissa on testattu ominaisuudet ja ne toimivat. Mikäli mieli halajaa jotain lisää (erilaista ahtopainesäätöä, toisenlaista SD konversioa, vesisumutusta ecun kautta tai jotain muuta eksoottista) niin suosiolla kääntää katseensa aftermarket ecuihin mitä jo on esiteltykkin.

Niin ja:
- Modaus = Muokata itse ROM:ia ja tehdä siihen "rakenteellisia muutoksia"
- Säätää = Muokata ROM:min arvoja -> esim bensakartan tai ennakkokartan arvoja
- Putkiviritteinen filtterillä -> Vakio ecu säädettynä riittää mainiosti sillä se myös riittää takokamaiselle aftermarketturboiselle (suht hillityn kokoisella ahtimella) 1.9bar ahtavallekkin
- Hyvin perussäädetty auto on parempi kuin MUTU -tuntumalla rävelletty MOD ROM josta ei ymmärrä mitään.. (vähän kuin mä.. :p )

evo6 sanoi
Suodattimen vaihto ei vissiin suuremmin vaikuta mihinkään mutta putkiston vaihto ainakin itselläni veti seokset ihan mihin sattuu.

Kuten mainittu jo - suositeltavaa tsekata säädöt. Etenkin vapaavirtaussuodin voi sekoittaa MAF:n hyvin ja lopputuloksena väärä seos.

ast sanoi
Seokset pitäisi ainakin tarkistaa. Ennakkoa on sen verran maltillisesti vakiona että varsnkin pakoputkistoa parannettaessa ja siten pakopaineita laskettaessa se on yleensä turvallisella alueella vaikka loadi vähän laskisikin. Tietty täysi hyöty saadaan van säädöt optimoimalla.

Jep - jos halutaan filtterivalmistajan/putkenvalmistajan tehonlisäykset (tai edes päästä sinne päin) niin säätöjen tarkastukseen käy matka.

Niin ja kiitos teille ketkä minua jeesasivat alussa kun lähdin säätelemään ecua ja nyt myös tässä uudemmassa SD-konversiossa.
:)

Nyt lasi käteen ja seuraamaan tulosta.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

eli työkalut rajoittimenpoistoon: oikeanlainen kaapeli, softa?? ja jollaki läppärillä ilmeisesti kontakti ecuun? :driver
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

mystinengalant sanoi

Oujeh! Tuohan ei kaverin kans pökkiin laitettuna ny mahottoman hintanen oo, mut saiskos vielä infoa mistä sen softan vois saada sit? Ja voikos tuon kautta käyttää sitä evoscannia mistä näkee puhuttavan vai onko se taas ihan oma hommansa (vois opetalla käyttää nuitaki kun tulee työnpuolesta prätkä softia käyteltyä jonkin verran niin tuskin ihan mahottomia nämäkään ovat)?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Oujeh! Tuohan ei kaverin kans pökkiin laitettuna ny mahottoman hintanen oo, mut saiskos vielä infoa mistä sen softan vois saada sit? Ja voikos tuon kautta käyttää sitä evoscannia mistä näkee puhuttavan vai onko se taas ihan oma hommansa (vois opetalla käyttää nuitaki kun tulee työnpuolesta prätkä softia käyteltyä jonkin verran niin tuskin ihan mahottomia nämäkään ovat)?

Evoscan lisenssi pitäis kuulua tohon hintaan, tai ainakin evoscannin nettisivuilta tuon kaapelisetin ostaessa kuuluu, Ecuflash on ilmaissofta. Evoscan loggaa, ecuflash flashaa. Ja nuo molemmat toimii ton kaapelin kautta, eikö ookki hienoja nää mitsun ecut. :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

mystinengalant sanoi
Evoscan lisenssi pitäis kuulua tohon hintaan, tai ainakin evoscannin nettisivuilta tuon kaapelisetin ostaessa kuuluu, Ecuflash on ilmaissofta. Evoscan loggaa, ecuflash flashaa. Ja nuo molemmat toimii ton kaapelin kautta, eikö ookki hienoja nää mitsun ecut. :)

Aeva ehanaa!! ;D
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Aeva ehanaa!! ;D

Kokemuksella voin sanoa sitten, että varovaisuutta peliin tai voi olla hyödytön ecu kohta kädessä. :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

cubeqtio sanoi
Kokemuksella voin sanoa sitten, että varovaisuutta peliin tai voi olla hyödytön ecu kohta kädessä. :)
Heh todennäköisesti puhut asiaa heheh... mut tarviiko tuon USB-Evoscan osan kans (mihin on ylläolevassa linkissä vielä jatkolinkki?) että evoscan pelaa vai pelaako siis jo tuolla 2.0 open portilla ilman nuita lisä härveleitä?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Heh todennäköisesti puhut asiaa heheh... mut tarviiko tuon USB-Evoscan osan kans (mihin on ylläolevassa linkissä vielä jatkolinkki?) että evoscan pelaa vai pelaako siis jo tuolla 2.0 open portilla ilman nuita lisä härveleitä?

OpenPort 2.0 kaapeli on tarpeeksi. Siinä mukana tulee myös ohjelmointiliitin.

Tarvitset:
- OpenPort 2.0 -kaapelin
- EcuFlash -ohjelman (ilmainen)
- Evoscan - ohjelman (valinnainen ja maksaa muutaman euron)

OpenPort 2.0 -kaapeli on kaapeli jonka avulla otat yhteyden autoon läppärillä. Ecuflash on ohjelma jolla luet ecu:sta ROM:in eli ecun sisäisen ohjelman. Evoscannilla taas loggaat arvoja mitä ecu näkee eli sytytysennakon, nakutukset, trimmit jne jne jne..
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

cubeqtio sanoi
OpenPort 2.0 kaapeli on tarpeeksi. Siinä mukana tulee myös ohjelmointiliitin.

Tarvitset:
- OpenPort 2.0 -kaapelin
- EcuFlash -ohjelman (ilmainen)
- Evoscan - ohjelman (valinnainen ja maksaa muutaman euron)

OpenPort 2.0 -kaapeli on kaapeli jonka avulla otat yhteyden autoon läppärillä. Ecuflash on ohjelma jolla luet ecu:sta ROM:in eli ecun sisäisen ohjelman. Evoscannilla taas loggaat arvoja mitä ecu näkee eli sytytysennakon, nakutukset, trimmit jne jne jne..

Jes tänx..tää selkeytti hommaa hyvin! pakkohan tuo on hankkia kun nyt pari V:tä on kuvioissa ja tiedonjano iskenyt/ja raplaamaan pitää alkaa
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Apropoo...tuli mieleen vielä tämäkin kun oli nuista filsuista ja putkista juttua niin voiko tuolla openportin kautta sit säätää nuo seokset kohillensa? ::)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Apropoo...tuli mieleen vielä tämäkin kun oli nuista filsuista ja putkista juttua niin voiko tuolla openportin kautta sit säätää nuo seokset kohillensa? ::)

small


Kuvanmukaisesti voit säätää ecusta sytkää bensaa kaikkea niihin liittyvää, ahtojen ohjausta yms yms vasemmalla näkyy niitä arvoja, kyseessä on kuvankaappaus ecuflashista.

Seoksen säätöön pitää olla myös laajakaistalambda koska et muuten nää toteutuvaa seosta mistään, ei tuo ecukaan sitä tiedä muuta kun stoikiometrisellä alueella. Muistaakseni jäsenille on olemassa topicci jossa näitä asioita neuvota, nyt sun ei auta muu kuin liittyä club memberiksi.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

mystinengalant sanoi
small


Kuvanmukaisesti voit säätää ecusta sytkää bensaa kaikkea niihin liittyvää, ahtojen ohjausta yms yms vasemmalla näkyy niitä arvoja, kyseessä on kuvankaappaus ecuflashista.

Seoksen säätöön pitää olla myös laajakaistalambda koska et muuten nää toteutuvaa seosta mistään, ei tuo ecukaan sitä tiedä muuta kun stoikiometrisellä alueella. Muistaakseni jäsenille on olemassa topicci jossa näitä asioita neuvota, nyt sun ei auta muu kuin liittyä club memberiksi.

:peukku Kyllä! Täähän näyttäs hätäseen aikapaljon samalta kuin esim Harley-Davidsonin Super Tuner which is nice... ei muutaku softaa ja laajakaistaa hommaamaan ;D (ja sata muuta juttua)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
:peukku Kyllä! Täähän näyttäs hätäseen aikapaljon samalta kuin esim Harley-Davidsonin Super Tuner which is nice... ei muutaku softaa ja laajakaistaa hommaamaan ;D (ja sata muuta juttua)

Noo siinä softassa on vähän vähemmän noita juttuja. Tossa Mitsubishi ecussa on myös kaikkea jännää ja vähän erikoistakin. :)
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Onkos kellään Lahden lähellä asustavalla taitoa ja laitteita jolla voisi Evo vitosen vakio ecua modailla?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Tuota eilen kun haljennutta alkuperäistä pakosarjaa kaveri hitsas nippuun (tulipa muuten vimpan päälle hyvä) niin mieleenjuolahti nuo oikeat pakosarjat. Missä hinnoissa liikkuu kun olis sitä 9 mallin turboa (tai jotain muuta vastaavaa) tarkotus laitella ni tietty pakosarja samalla vaihtoon. Mitäs ne puhutut kiinalaiset on ja ovatko sitten suhteessa tosipaljon halvempia/onko jotain hyvää järkihintasta? Niin ja käykö 5sen ja 9sin torbot samoihin kiinnikkeisiin...
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Tuota eilen kun haljennutta alkuperäistä pakosarjaa kaveri hitsas nippuun (tulipa muuten vimpan päälle hyvä) niin mieleenjuolahti nuo oikeat pakosarjat. Missä hinnoissa liikkuu kun olis sitä 9 mallin turboa (tai jotain muuta vastaavaa) tarkotus laitella ni tietty pakosarja samalla vaihtoon. Mitäs ne puhutut kiinalaiset on ja ovatko sitten suhteessa tosipaljon halvempia/onko jotain hyvää järkihintasta? Niin ja käykö 5sen ja 9sin torbot samoihin kiinnikkeisiin...
Tuolta saa ainakin evoon pakosarjaa http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270679050
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

pitää nyt kysyä että paljonko on budjetti tai paljonko on käytettävissä esim. kk kohden /kerta osto budjetti?

jos oikeesti haluaa kunnollista niin pitää valmistautua siihen että rahaa on ja sitä palaa, halvalla ei rakenna kuin epävarmoja viritelmiä (kuten itse sovellan)

eli pakosarja vaikka KKD ja unohda ne kiina virvelit niillä ei taida tehdä mitään, jokaiseen autoonpitäisi palikat tehdä autokohtaisesti, esim.
pakosarja/putkisto/ahdin ja tekijäksi esim. AWM lappeenrannassa kaikki on todellakin kiinni siitä mitä haluat tehoja?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mr mmc sanoi
pitää nyt kysyä että paljonko on budjetti tai paljonko on käytettävissä esim. kk kohden /kerta osto budjetti?

jos oikeesti haluaa kunnollista niin pitää valmistautua siihen että rahaa on ja sitä palaa, halvalla ei rakenna kuin epävarmoja viritelmiä (kuten itse sovellan)

eli pakosarja vaikka KKD ja unohda ne kiina virvelit niillä ei taida tehdä mitään, jokaiseen autoonpitäisi palikat tehdä autokohtaisesti, esim.
pakosarja/putkisto/ahdin ja tekijäksi esim. AWM lappeenrannassa kaikki on todellakin kiinni siitä mitä haluat tehoja?

Tilanne ja kk:det vaihtelee niin pitää aina mennä sen mukaan...saattaahan se olla vaikka että muutaman vuoden päästä tuohon on menny 15t€ tai sit 3t€ ...pitää tällästä kartotushommaa tehä kuite pohjille...ja halujahan on vaikka mihin (onko niitä ethoja ikinä tarpeeksi ;D) mut jostaki sitä pitää sit lähtä liikkeelle
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Siitä pakosarjasta ei kannata aloittaa jos haluaa rahalleen muutakin vastinetta kuin bling blingiä.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

400hv riittää vakio kamppeet.

kunnollinen putkisto, ahtimen vaihto riipuen mikä 5:sen ahdin sulla on pienemmällä pakopesällä oleva ei riitä ihan samoihin kuin RS mallin ahdin
evo 5 männät ja kanget kestää sinne 400hv tietämiin ja ylikin.

ecun säätö, ecun vaihto tässä tullaan hinta kysymykseen evo8 ecun saa suhteelisen pienellä modauksella vaihdettu ja sitä pystyy aika hyvin
nykypäivänä säätää tai sitten se kalliimpi vaihtoehto eli joku muu ecu: tatech,haltec.... ohan noita joka tapauksessa jos lähtee sille linjalle
niin siihen kannattaa sitten sijoittaa enempi että täyttää vaatimukset myöheminkin.

tällänen näkökulma mulla...
itse tehny kirjaimellisen budjetti virityksen... kaikki mitä muut on hylänny mä olen koonnu nipuun.. tokikin valkaten parhaimat palikat...

evo8 ecu, evo8 männät&kanget, evo4 kampura evo4 vp, Gti galantin 6bolt lohko + kansi & nokat, sapporon kytkin, sapporon loota.... kirjaimellinen sekasikiösotku.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Mr mmc sanoi
kunnollinen putkisto, ahtimen vaihto riipuen mikä 5:sen ahdin sulla on pienemmällä pakopesällä oleva ei riitä ihan samoihin kuin RS mallin ahdin

Evo 5 RS ja GSR ahtimet ovat samoja. Kaikissa Evo 5 ja 6 malleissa on 10.5 pakopesä.
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

ast sanoi
Evo 5 RS ja GSR ahtimet ovat samoja. Kaikissa Evo 5 ja 6 malleissa on 10.5 pakopesä.

olet oikeassa, sekoitin evo4 ahtimen että se olis sama gsr mallin ahtimen kanssa...
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Onkos FMI -1.4 lähelläkään laajakaistalambdaa / voisko joku valottaa hitusen näiden eron? FMI mallia näkee monissa rallivehkeissä ja ilmeisesti silläkin saa seokset helposti säädettyä?
 
Vs: Evo V kyssäreita vaihteeksi (rajoittimen poistoa, mottorin ohjausta yms)

Aki666 sanoi
Onkos FMI -1.4 lähelläkään laajakaistalambdaa / voisko joku valottaa hitusen näiden eron? FMI mallia näkee monissa rallivehkeissä ja ilmeisesti silläkin saa seokset helposti säädettyä?

Ei ole eikä sillä saa säädettyä seoksia edes oikealle hehtaarille varsinkaan ahdetussa. Sitäpaitsi eikös tuo nyt maksakin saman verran kuin kunnollinen laajakaista?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom