evo4 - seos ongelma/ sytytys

mitsu ikm

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2013
eli joo tuli tuollaanen evo4 mitsu hommattua.. ja vikaahan oli (ihme jos ei olis ;D)

autoon laitettua osaa:
-Blitz sähköinen ahtopaineen säädin (paineet 1,3b)
-Blitz FATT timer
-apex s-afc dial
-evo 5 ahdin + ecu
-jyrkemmät nokat (entisen omistajan mukaan evo6)
-hks ssqw4
-filtteri
-apex rsm
-3,5" downpipe
-3" putki perälle asti 2katilla
-yms mitä ei ny juuri muista... mutta joo vikaa siis kyselen itsellä kun ei nii kauhian suurta tietämystä näistä evoista ole ainakaan tuopsta apexi S-afc:stä
kun välillä kovemmas vedos pätkäsee sytkä ja sytyttää moottorin vikan valon sekä katti valon päälle ja n.10sek päästä sammuu ja taas toimii EI ole fuelcut...
voisko lambda olla koska tyhjä käynti heittelee eli välillä käy n.820-910 rpm ja taas välillä 1100-1260rpm..??? auton tyhjäkäynti ei reagoi tuohon et onko lambdan piuha kiinni vai ei..?
vai olisko voitu ns, ohitettu tuo lambda tuolla apex S-afc:llä..?? ja tuota katkoa tekee 1 kerran 4 vedosta.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

Onkos tuossa tehty syötöille mitään? Kuullostaa nakutusongelmalta toi pätkäsy.. Tyhjäkäynti voi johtua lambdasta.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

nakutus ongelmalta..?? evo nakuttaa välillä hiljaa siitä kovenee ja lopettaa nopeasti.. ajattelin sen johtuvan nostimista..öljyt vaihdoin 50km sitte magnatec c3 5w-40 mut ei vaikuttanu asiaan.. tyhjä käynti on rikkaalla 7000rpm käy laihan puolella. B.pumpusta en tiedä onko vaihdettu.. huomenna pitäis laittaa B-paine mittari (nestepaineinen) kiinni jos löytäis hyvän paikan kun tuo meno letku on prässätty.. eli mistähän siihen viittis ottaaa T-palalla lähdön..?
afr oli n.13.. sitäkään enää tiedä ku mittari pysyy nollas.. luultavasti sökönä..
pako kaasu lämpö on siinä 600 normaalis maantie ajos tyhjäkäynnilla alle 200 kaupunki ajos 500 Omoni Ex. temp mittarin mukaan...
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

Oli kyllä niin epäselvä teksti, etten ottanu mitään selvää. ??? Mut pari juttuu, jos vedoilla menee laihalle, ei hyvä. Männät morjestaa aika nopeasti.
Nakutus ei ole sama kuin naputus. Mä luulin omasta nelosesta tasurin naputukseksi, olikii laakeri paskana.
Joku viisaampi voi kertoo, mutta luulen jo vakiosuuttimien ja b-pumpun loppuvan noilla paineilla.
Laita myös se laajakaista toimimaan ennenku vedätät hirveämmin.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

Kato kärkiväli tulpista ittelläni teki samaa kun se oli pielessä, paitsi ettei sytyttänyt moottorin vikavaloa.
Ja sulla saatta olla se laajakaistalamda liitetty siihen ecuun eli jos se mittari ei näytä mitään ja anturi rikki nii vika voi myös olla siinä.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

joo sori tuosta tekstistä.. täs samalla kirjoittelen tallis ku näperrän evoa.. :)
joo tuo laajakaista ny pitää vaihtaa mahd. pian.. otin äsken nuo puristus paineet koneesta ja oli vähän niin ja näin
1.syl 11.5
2.syl 10.2
3.syl 8.9
4.syl 10.2

ja tuo nakutus ääni ny pitää vielä selventää et mistä todella tulee..
minkähän laiset suuttimet olis sopivat tuonne.?? Dekan 630cc.?? ja riittäiskö tuo HFP 255l/h pumppuna
onko evos korkia vai matala paine ohm suuttimet.?
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

tulppien kärki väli oli 0.75mm ja siitä tiputettiin 0.6mm... jos ottais tuon laajakaistan kokonaan pois käytöstä ja kokeilis.. :)
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

no joo menihän vähä aikaa et sain uuden laajakaistan postista..
mut joo tuli hankittua tuo PLX-dm6 et olisko kellään tietoa asiasta kuinka ku aattelin korvata ??? samalla tuon
lambdan sillä...
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

nyt vika selvis.. ;D oli palanu lambda ja tuon pätkimisen oli aiheuttanut tuo 5 dial apexin s-afc ku kävi turhanki rikkaalla.....
vanha korvattu nyt tuolla plx dm-6 laajakaistalla ku siitä sai nii helposti tuon kapeakaistanki eculle..

mutta joo eihän se vika korjaannu ilman kahta uutta vikaa.. :driver
mikähän vois olla kun kylmänä lyö käyntiin niin käy 680rpm ja lämmetes käy 1200rpm..? ???

tietääskö kukaan onko mikkä "arvot" tuos kaasuläpän asento tunnistimes vai millä sen sais varmistettua onko oikias kohtaa..??
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

mitsu ikm sanoi
tietääskö kukaan onko mikkä "arvot" tuos kaasuläpän asento tunnistimes vai millä sen sais varmistettua onko oikias kohtaa..??

Evoscannilla näkee sen asennon. Pitäs olla kaasu ylhäällä muistaakseni jossain 12 tietämillä.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

liekkö tää tänne sopisi.. Elikkä tossa illalla starttailin evon kylmiltään n.3h seisonnan jälkeen. Kunnes alkoi käydä tosi vaivalloisesti ja heitti afr leanille, kävi kolmella ja sammui tosi vaikeesti. Uudelleen käyntiin, sama jatkui, kokeilin varovasti kaasua ja röpelti ku mikäkin ja sitten alkoi itse seilailla 500-2,5t kierroksia lähes holtittomasti ja sammui taas. Afr siis kokoajan lean tällä tyhjäkäynnillä. No; kerran vielä tulille. Hetken röplätti omiaan ja sitten vähän kone jo ehtikin lämmetä ja kaikki normalisoitui afr myöten. Kysymys kuuluukin; jos oli niin mikä oli päässyt ehkä jäätymään? Koko päivän auto oli normaaliajossa minulla eikä näin ole ennen käynyt. Tulpat kurkistin; auto kävi aiemmin jonkinverran enemmän laihalla kuin peruslukemilla kun putki vuosi niin saamaristi, kärjethän oli aivan valkoiset. Aamulla näkee taas mitä auto tuumaa kun lyö käyntiin, tosin lämmityksen jäljiltä.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

Siitä AFR:stä et hirveesti voi päätellä. Vaikuttais, että jostain syystä ei ole polttoaine palanut. Ehkä kasteli tulpan tai sit ihan jotain muuta.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

kirppu1990 sanoi
Tulpat kurkistin; auto kävi aiemmin jonkinverran enemmän laihalla kuin peruslukemilla kun putki vuosi niin saamaristi, kärjethän oli aivan valkoiset. Aamulla näkee taas mitä auto tuumaa kun lyö käyntiin, tosin lämmityksen jäljiltä.

Se että putki vuotaa (Oletan että loppuosa) ei vaikuta siihen että käykö laihalla vai millä.
 
Vs: evo4 - seos ongelma/ sytytys

lancer evo-r sanoi
Se että putki vuotaa (Oletan että loppuosa) ei vaikuta siihen että käykö laihalla vai millä.

itseasiassa sitä vuotoa oli alusta asti joka välissä.
Samppa sanoi
Siitä AFR:stä et hirveesti voi päätellä. Vaikuttais, että jostain syystä ei ole polttoaine palanut. Ehkä kasteli tulpan tai sit ihan jotain muuta.
niin, se on ainut mittari mistä näen edes jotain. Vikakoodeja en pysty lukemaan kun check engine ei syty(tästä ämpylöintiä muualla). Minä epäilin että joku oli päivän mittaan kerännyt kosteutta ja jäätynyt koska kun lämpesi niin alkoi toimia. Ainiin, kyseessä on evo 6 moottori, niin ei tule ylimääräsiä ehotuksia.
 
Takaisin
Ylös Bottom